Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Repase alternátoru

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#1 Příspěvek od wehrwolf »

Pro baworáky,kteří se vydají na cestu svépomocné repase alternátoru,zasílám pár odkazů.
Především na stránky,kde podle typu,co máte na autě,naleznete relevantní ND:
www.cs.as-pl.com , je to v češtině,uspořádání poněkud nesrozumitelné,ale po chvíli se v tom dá jakž takž zorientovat.

Při výměně sběracích kroužků alternátoru a následné montáži (dle typu) nového,nepoužívejte,pokud byl použit (u mně Valeo,FR šrot),klasický epoxid na zalití kontaktů,při cca 105 st. začíná téct a je celkově nestabilní.
Doporučená lepidla: Loctite Hysol 9491 , 9492 nebo 9496.

Je to moje první repase alternátoru,nic na tom vcelku není,potřebujete mikrobrusu a diamantový mini kotouč v případě,že budou spoje statoru k desce diodového usměrňovače přivařeny "na tvrdo" el. odporem,el. cínovou páječku a především mnoho a mnoho trpělivosti,protože je to práce opravdu na piču a o nervy.
Myslím ale že lepší,než koupit za 5litrů někde třeba(neříkám všude) "repasi" barvou nebo z vrakáče šrot za trojku s životností neurčitou.
Ta auta mají nalítaný mnimálně 3,5 kila i kdyby s tím nikdo nejezdil.
U mýho vehiklu je 350 tis a stav uhlíků a sběracích kroužků byl na pováženou,odhaduji max. 30 tis. km a smrt.
U mojí staré sedmy 735i mi altík skrz to kleknul v úplné prdeli,kousek od Užhorodu ve 490 tis a něco.Je pravda,že dřív bylo zatížení el. soustavy menší z důvodu nesvícení ve dne.

MOD Francis: Odmazána poslední rasistická/politická věta.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#2 Příspěvek od ACDC »

Ještě že uhlíky nemám. Jinak za 500,- kontrola, výměna píčovin. Altíku nic nebylo. Cca 300kkm.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#3 Příspěvek od Misanek »

Jenom se zeptám, abych teoreticky věděl na čem jsem - neměřil jsi náhodou palubní napětí při chodu motoru před repasí, co? Je na zajímalo, jestli ten vyjetý altík byl znát i na tomhle, což by teoreticky měl, ne? Já mám právě napětí 13,8 a obávám se, že alternátor bude taky zralý na repas. A to co nejdřív, ať mi zbytečně nekurví baterku
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#4 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Mode, raděj to promaž
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Promazáno.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět