Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 530d Face - kolisáni otáček a nepravidelný chod motoru

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#1 Příspěvek od EdyBoyS »

Ahoj, mám takový problém.
Když nastartuju auto a jedu bez zapnutí výhřevu sedaček, tak je vše OK, motor jde krásně pravidelně a vše je jak má.
Ale jakmile zapnu naplno výhřevy řidiče i spolujezdce, tak začne kolísat chod motoru (otáčky padají a stoupají cca o 50 - 100 ot/min)
pohasínají trošku budíky a když dám plyn třeba na trojku tak na 50% stlačený a s nohou nic nedělám, tak je znatelné jak auto jakoby pocukává dopředu...

Přitom baterku jsem kupoval před měsícem novou Bosch 110AH, nabitá je na 100%, starty v -10°C bezproblému a maximálka po dálnici 240 jak nic.... Takže vstřiky by to být neměly? možná altík?? těžko říct... Ví někdo?

Jo jinak je to BMW E39 530d r.v. 9/2001, 142KW s chipem na nějakych 161KW a manuální převodovka. Najeto cca 480 tis km
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#2 Příspěvek od Zdenda530d »

Výhřev je origo?
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od mika_hakkinen »

Pokud takhle pises, ze ti to zacne nepravidlne chodit az kdyz zapnes ty sedacky. Zameril bych se na ten alternator. Bud tak zatezuje motor, nebo nedava dostatecny vykon, kterej je vyzadovan.

Taky mam takovou baterku a meril jsem taky hned po startu, ted v mrazu, ze to napeti nez vyleze na 14,1V chvilku trva cca 30 sekund. V tu dobu alternator maka na plny vykon a zatezuje motor. Podle typu mas bud 150A nebo 120A alternator krat 14,1V to mas zatez, kterou ti alternator zatizi motor. Stejne jako klimatizace. Pokud treba zapnes sedacky, kdy jeste nemas v siti 14,1V tak i treba pro vstrikovace nemas dostatecne napeti, jeden ti muze otevrit neme a druhy vice.
Chce to zmerit v dobe, kdy ti takhle ty otacky litaji.
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#4 Příspěvek od EdyBoyS »

Výhřev sedaček origo není, takže to může být možná tím...

Poznám to i přes diagnostiku ten altík jestli dává dostatek?
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#5 Příspěvek od DaweTDS »

Já taky nemám origo vyhřívání a když HNED po nastartování zapnu výhřev, tak se to na volnoběhu vůbec neprojeví.
Jinak diagnostika dobíjení ukáže.
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#6 Příspěvek od EdyBoyS »

Mě se to s tím výhřevem taky neprojevi hned, ale až po jízdě, jak se trošku zahřeje motor...

Dnes jsem zajel za bráchou proměřit hodnoty altíku...

Vypnutý motor = 12,53V
Zapnutý motor bez ostatních agregátů = 14,13V
Zapnutý motor se všema agregátama výbavy = 13,86V - 13,94V
furt to kolísá, možná že když ještě víc zesílím hudbu, jak ji většinou při jízdě mívám, tak to bude kolísat ještě víc...

Co jsem slyšel, tak jsou prý 2 verze altíku?? 120A a 150A ??
Je možné že mám právě ten slabší a díky dodělané výbavě to neutáhne??
Nebo má jen třeba špatné uhlíky? díky za rady
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#7 Příspěvek od EdyBoyS »

Tak už jsem konečně zjistil po tom dlouhém pročítání fór a různém zkoumání dílů, že Altíky byly opravdu 120A i 150A a dávaly se oba do 530d a záviselo to jen na výbavě.
Pokud mělo auto TV a výhřevy, tak mělo altík 150A a pokud nemělo TV a výhřev tak mělo jen 120A...

Takže s největší pravděpodobností mám zrovna ten slabší altík, takže asi není K.O. ale jen je prostě slabej a ten dodělaný výhřev neutáhne...
Takže teď dotaz. Kdo má na prodej funkční altík 150A pro E39? :-D
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od starML Člen Klubu »

ANO, 150A alternátor se montoval do více vybavených aut a náhrada za 120A nebude chybou. Ale i já bych se napřed zaměřil na technický stav toho alternátoru, jak píše mika_hakkinen. K tomu mne vedou tyto důvody:
- výhřev je chráněn pojistkami F32(25A) pro výhřev a F45(7,5A) pro ovládání, ale hodnota pojistky se zpravidla dimenzuje na 250% předpokládaného příkonu,
- příkon systému výhřevu sedaček je cca 120W, tj. 10A komplet (die Leistungsaufnahme der Sitzheizung ist 120 W) viz http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 203001.htm ,
- kdyby těch 120W platilo pouze pro jednu sedačku (+opěradlo) řidiče a výhřev spolujezdce by potřeboval dalších 120W, je to 20A při zapnutí na plný výkon,
- systém funguje tak, že se zahřívá maximální rychlostí na teploty 35, 39 nebo 44 stupňů Celsia a potom je zvolená teplota udržována impulsním spínáním => nejedná se o trvalý odběr, více http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 203001.htm ,
- ale i obě sedačky zapnuté na plný výkon (20A) musí zdravý 120A alternátor zvládat levou zadní, pokud se jedná o jízdu v provozních otáčkách,
- pokud napětí v palubní síti klesne na hodnotu 11,4 Voltu (např. volnoběh), je systém výhřevu automaticky odpojen a zapne se znova při dosažení napětí 12,2 Voltu - takže to baterku nevycucne,
- stejně ten 120A alternátor plánuješ vyndavat, tak ho pořádně prohlédni, případně dej otestovat, jako by jsi určitě měl udělat, než tam namontuješ nějaký (asi) použitý 150A => návod http://www.elancar.cz/jak-zjistit-zavad ... atoru.html

Možná přijdeš na to, že nové uhlíky za 50,-Kč, diodový blok za 400,- a kousek šmirglu udělá více radosti, než jiný altík za tisíce kaček českých. :D
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#9 Příspěvek od EdyBoyS »

a kde seženu ty uhlíky do toho altíku?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Zjisti si typ alternátoru a jeho výkon. Zastav se v nějakém servisu Škoda nebo VW, protože to jsou podobné alternátory. V případě neúspěchu napiš například sem:
http://www.startery-alternatory.cz/uhli ... s/d-73991/
http://www.mjauto.cz/newdocs/bosch/altbosch.htm

Ale určitě někdo v okolí opravuje startery a alternátory, tak se zeptej u něj a ušetříš poštovné.
:D
Odpovědět