Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Pomoc! E60 třepání volantu

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#21 Příspěvek od mi00wa »

JaraXi a jaké ložisko kardanu doporučíš SWAG či FEBI ?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od JaraX »

tuším obojí je oe kvalita
yetti9
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: sob 26.12.2015 01:00

#23 Příspěvek od yetti9 »

v lete na 18kach v zime na 17kach, budu to muset nekam hodit kazi to radost z jizdy... ale nečekal bych, že to odejde takhle celkem brzo.
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#24 Příspěvek od Jirke »

Nechci rejpat - ty kilaky jsou pravdivy ?
yetti9
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: sob 26.12.2015 01:00

#25 Příspěvek od yetti9 »

jj jsou auto je koupeny jako predvadecka, do ted stim nic nebylo vse origo, jen servisy v autorizovanym servise
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#26 Příspěvek od Jirke »

Mozna mam blbej dotaz - nemuzou to vibrovani zpusobovat nakopnuty kola ? Mam totiz jen jednu sadu ALU original, jezdim je jak v lete tak v zime a vim, ze jsou dve viditelne nakoply, ale vzdy se daji vyvazit.. Nemam moznost pujcit si od nikoho jiny kola na test.
yetti9
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: sob 26.12.2015 01:00

#27 Příspěvek od yetti9 »

nn to sem kontroloval nenakoply vyvazeny obe sady, original...
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#28 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Tak s tou házivostí to je kolikrát enigma, Ale chápu, že se nikomu nechce hned měnit "komplet" nápravu.

Docela mě překvapil týpek v jednom servisu, kde jsme byli na vibrační plošině natřásat E39 a E60, pač to taky kopalo a plavalo. Samozřejmě na podvozku se nic neprojevilo, ale řek, že na objednání může změřit házivost brzd.kotoučů.
Dělá se to "klasickým" supitem - hodinkama - úchylkoměrem a prej to má házet do 0,3mm na obvodu, jinak to jde už cítit do volantu.
Taky to nemusí být jen křivý kotouče (kor zánovní brzdy po výměně), ale vůle v náboji ložisku, nebo kombinace s brzdama, silákama či gumama.

Druhá věc je to vyvažování, párkrát už se mi stalo nutnost převažovat do jinýho servisu. Gumy pracují nájezdem, teplotama, geometrií, upadlý závaží, nepřesná vyvažovačka atd. A hlavně plavání a vibrování do volantu může dělat klidně i zadní kola /náprava a přední můžete mít úplně cajk.
spencer
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#29 Příspěvek od spencer »

Mel jsem stejny problem, delali mi to gumy. Menill jsem silenbloky, kotouce a nakonec gumy a byl klid.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od JaraX »

tak jinak
při házení kol, nebo jen házení při brždění je základ

- zkusit na auto obout jiná kola (nejen gumy ale i jiná kola), o kterých člověk ví že to nedělalo, gumy umí různá kouzla, třepat při brzdění, hučet rovně, hučet do zatáčky, tahat auto do strany atd,
jak tu někdo psal, vyvážení není jistota, muže být vyvážená guma s prasklým kordem a stejně udělá paseku, měl jsem tu jednu 760 a pan furt řešil vibrace, furt převažoval kola, nakonec jsem ho poslal at zkusí jiný pneuservis a hned to bylo ok, prostě jim ta vyvažovačka špatně vyvažovala konkrétní kolo
- dále pak kontrola podvozku, ty přední menší ramena sou nejčastější zdroj kopání při brždění, ono totíž každé brzdy házi, brzdy co nehází neexistují, sebelíp vyvažené kolo taky hází a když je pak vůle v čepu tak to pak hází při brždění, když vůle není tak to nic nedělá protože to nemá kam uhnout a ta "mini" házivost se neprojeví
- vůle v ložisku je jedna z dalších věcí co často dělá paseku, navíc na STK se tato vůle neprojeví
- samotné kotouče sou nejčastější přičina házení, ovšem většinou způsobeno nedbornou montáži nebo chybou výroby, např Zimmermany začnou házet když se s autem dýl nejede.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#31 Příspěvek od Teddy »

Dost často začnou brzdy kopat nedlouho po výměně destiček, když se daji špatný desky. Nalepí se to na kotouče.
Odpovědět