Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Od noveho roku povinnost DPF

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#161 Příspěvek od JaraX »

pavproch píše:Zkusím se vrátit k praktické stránce věci:

Je tady někdo dostatečně vzdělaný přes CZ zákony/vyhlášky/prováděcí předpisy týkající se automobilů a ME?

Otázka: Je úprava (přepólování) OBD legislativně zakázáno či omezeno?

Už tady zazněl názor, že když v 2016 přijede auto s nefunkční OBD na ME, tak prostě neprojde. A co když tam přijedu, upozorním technika že mám např. přepolovanou OBD (quli zlodějům), poskytnu mu propojovací svůj mezikus aby to mluvilo s jeho měřícím stroječkem, on následně změří emise jako "vyhovující" + nenajde žádný problém ve výpisu ŘJ - může mě i tak buzerovat za přepólovanou OBD?
když nebudeš nikomu dělat problémy, poskytneš redukci, auto půjde zdiagnostikovat tak tě nikdo z ničeho obvinovat nebude.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3942
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#162 Příspěvek od pavproch »

dík, doufejme že to tak bude
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#163 Příspěvek od Zdenda530d »

Právě to s těma zásuvkama a co a jak bude, ukáže následujících pár měsíců, až se všechno utřepe... Teď jsou to jen dohady.
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Klubové ID: 1487
Kontaktovat uživatele:

#164 Příspěvek od mika_hakkinen »

Melo by to fungovat tak, jednou za cas vlezes pod auto, otevres sroubovakem filtr DPF, vemes smetacek a filtr si vycistis. Pak ten bordel nametes na lopatku a hodis do popelnice. Uplne stejne jako kominik co ti cisti komin, kdyz topis "ostravskou briketou".

Kecy ze mikro-piko castecky, ktere prochazeji skrz cevy do tela, ti zpusobi rakovinu. Pak se jen zamyslet nad tim co jis, jaky hovna si dobrovolne kupujes a konzumujes. Je to pouze bussines o nicem jinym to neni. S ekologii to nema nic spolecnyho. Kdyz se za komancu misto kridlic pouzival azbest, taky to nikomu nevadilo a pritom o zavadnosti materialu se moc dobre vedelo. :)
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#165 Příspěvek od Zdenda530d »

No jo, u jednoho ze svých aut pro radost, budu na STK také vkládat do výfukového potrubí jeden člen - holt je to půlhodinka pod autem v kanále každé dva roky navíc - to asi přežiju.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#166 Příspěvek od matiz »

mika_hakkinen píše:Melo by to fungovat tak, jednou za cas vlezes pod auto, otevres sroubovakem filtr DPF, vemes smetacek a filtr si vycistis. Pak ten bordel nametes na lopatku a hodis do popelnice. Uplne stejne jako kominik co ti cisti komin, kdyz topis "ostravskou briketou".

Kecy ze mikro-piko castecky, ktere prochazeji skrz cevy do tela, ti zpusobi rakovinu. Pak se jen zamyslet nad tim co jis, jaky hovna si dobrovolne kupujes a konzumujes. Je to pouze bussines o nicem jinym to neni. S ekologii to nema nic spolecnyho. Kdyz se za komancu misto kridlic pouzival azbest, taky to nikomu nevadilo a pritom o zavadnosti materialu se moc dobre vedelo. :)
Na to ze ses před týdnem ptal na to proc se ti sjizdi pneu na zadni naprave rychleji nez na predni jsi drsny jak smirglpapir -))) Jen houst a vetsi kapky -)
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Klubové ID: 1487
Kontaktovat uživatele:

#167 Příspěvek od mika_hakkinen »

No to vidis. Kdyz se mezi sebou trou dva materialy, taky vznikaji mikro-piko castice, ktera pak dychas. Takze auto se spatnou geometrii muze ohrozovat zdravi vice nez auto s vykuchanym DPF. Pane Matiz uvidim na jare, jestli je to temi barumkami.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#168 Příspěvek od matiz »

Ale jo, alespoň tu je sranda. Kde jinde by se clovek tak kralovsky pobavil -) Stejne to tu nikdo nevyresi, jen cas ukaze co a jak pujde nebo nepujde ocurat... A ta ostravska briketa mne dostala -)))
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice
Klubové ID: 3041

#169 Příspěvek od e155 »

Pánové - trochu zdravého rozumu... Když sledujete média, tak VŠECHNO v našem okolí je rakovinotvorné. Od záření z elektroniky - mobily, které si dobrovolně pŕikládáme k hlavě - pŕes nanoćástice, kouř, uzeniny... Karcinogeny na nás dopadají, dýcháme je, dotýkáme se jich a poźíváme je.
A víte co? V míŕe, v jaké s nima přicházíme do styku dnes, je mi to jedno. A to říkám jako lékař. (jj, v práci je kolem mně karcinogenů cca 10ti násobné víc, než se vyskytuje kolem libovolné dálnice).
Každou minutou v naśem těle vznikají nádorové buňky a náś imunitní systém je prostě musí najít a zničit. Jo, někdo máme genetickou výbavu lepší, někdo horší, u někoho to imunitní systém prostě nezvládne a rakovina je na světé.
Ale vliv nanočástic, které DPF propustí, je naprosto zanedbatelný. Úpřimně, zajímalo by mě, jak tyto tzv. studie probíhají. Vědeckýma studiema se ohání kde kdo, ale to, že velké množství z nich je postavených neuvěřitelné debilně, nikdo neřeší. Stačí obvyklá formulka - vědci zjistili - a každý blábol je pak považován pomalu za svatý grál. Konkrétní studii ale nezmíní nikdo, takže zjistit, jak vlastné probíhala, jak velký byl vzorek a hlavně způsob, jakým byla provedena, je pak prakticky nemožné.
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Klubové ID: 1487
Kontaktovat uživatele:

#170 Příspěvek od mika_hakkinen »

Nemusime chodit prilis daleko. Afera kolem mereni spotreby. Vlastne jak je mozny ze v USA maji jiny metodicky postup. Kdyz jde o stejnou vec. Kdyz se tam prodavaji skoro stejny auta. Vlastne jak je mozny, ze se na to prislo az ted!. Stejne pokud nezahrejes auto na provozni teplotu, tak prekrocuje vsechny mozne limity, ktere se daji zmerit, od hluku, emisi, opotrebeni materialu, brzd a podobne. Zavest nejake nove postupy pri mereni emisi je taky cesta jak vytahnout prachy, ale nas presvedci, v cem ten stary postup byl spatny!
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#171 Příspěvek od Teddy »

Metodiku měření spotřeby sem netahej. Kdybys tomu alespoň trochu rozuměl, tak ti dojde, že to není žádnej podvod na nás, jak nám tu podsouváš.
Je to prostě jen metodika měření. A jestli jí výrobci dodržují, tak je to OK.
Žádná metodika nebude nikdy 100% přesná. Jsou lepší a horší metodiky. Navrhni lepší metodiku, když seš tak chytrej. Stejně se nikdy netrefíš. Jsem zvědavej, jak zohledníš městskej provoz, studený starty, krátký trasy.... atd.

Mě třeba nedělá problém jezdit za udávanou spotřebu, když jezdím normálně. Dá se dostat i hluboko pod ní, ale už to není radost z jízdy.
kourk
Registrovaný
Příspěvky: 499
Registrován: čtv 05.06.2008 00:00

#172 Příspěvek od kourk »

jaktože to není podvod na nás?? Přečetl jsi si jak se provátí zkoušení v městkém provoze.. a jak třeba na okreskách?? Zjistíš že to nemá absolutně s reálným provozem co dočinění. A když si pak kupuješ auto a výrobce ti slibuje že budeš jezdit ža 4,5 a v reálu se sebelepším snažením nedostaneš pod 6, tak to podvod je!!
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#173 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Každej má jinak těžkou nohu a jinej jízdní styl. Někdo za tabulkový hodnoty jezdit dokáže, jinej ne
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#174 Příspěvek od Teddy »

kourk píše:jaktože to není podvod na nás?? Přečetl jsi si jak se provátí zkoušení v městkém provoze.. a jak třeba na okreskách?? Zjistíš že to nemá absolutně s reálným provozem co dočinění. A když si pak kupuješ auto a výrobce ti slibuje že budeš jezdit ža 4,5 a v reálu se sebelepším snažením nedostaneš pod 6, tak to podvod je!!
Vždyť ty vlastně souhlasíš se mnou. :D
Kde je ten podvod? Výrobce uvádí, že spotřebu udává podle metodiky xy. tečka. Nic víc.
Jestli ta spotřeba tý metodice neodpovídá, tak to podvod samozřejmě je. Ale to že výrobce použil idiotskou metodiku už přece podvod není ne?? :D Výrobci spíš vsází na hloupost dnešních řidičů. :D Drtivá většina z nich si tu metodiku nepřečte jako ty, aby si mohli říct, že ta metodika je účelově zmanipulovaná.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#175 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Každej má jinak těžkou nohu a jinej jízdní styl. Někdo za tabulkový hodnoty jezdit dokáže, jinej ne
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
rhinos
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: pon 16.03.2015 01:00
Klubové ID: 3986

#176 Příspěvek od rhinos »

no tak jsem si odsouhlasily ze emise se meri podle nejake metodiky ktera s realnymi emisemi nemaji moc spojeneho....
Podle stejne metodiky se meri i produkce sazi a to teda take nemusi mit zadnou vypovidaci hodnotu.
Ja treba mam filtr take pryc a auto mi cerne nekouri....to samozrejme nikdo nechce ale bezne vidim zahulene stare modely a hlavne nakladaky...
A to se neresi...proc?Vzdyt podle stejne logiky by slo nastavit miru emisi i u techto aut a kdyz je nesplni tak bohuzel musi z provozu stejne jako novejsi auta nesplnujici nejakou normu.

Pro me ale nejvetsim problemem ze se zavedli nesmyslne normy EURO. Zvlast Euro6 je fakt super a vyrobci aby tyto normy splnili delaji upravy ktere zpusobuji podle nejakych testu prave zvysene produkce techto nanosazi...takze podle meho laickeho nazoru kdyby se zustalo u starsich norem a vetsich sazi byl by to mensi problem nez je ted...

Jenze Ekoteroristi jsou nejvetsi zlo...
Delam v energetickem prumyslu a to co predvedli zeleni v Nemecku je silene.
Ze dne na den odstavit jaderne zdroje je sice na efekt fajn ale realne jsou obrovske problemy s transferem "ciste" energie.
Mozna proto nakupuji tolik energie ze zdroje ktery sami odstavili - Temelin.
Jeste ze u nas ti Bursikovci jsou v mensine jinak by se tu uz asi davno preslo na vetrnik na kazdem baraku
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#177 Příspěvek od Teddy »

Máš pravdu. Nejsem si jistej, ale mam dojem, že právě pevné částice se na stk neměří. Asi právě to je ten důvod proč tuzingový auta a starý vychrochtaný paštiky vesele jezdí dál. Přitom to hulí jak lokomotiva a prdele mají černý jak ta vzdělaná imigrantská elita.
Všechno je to jen o tý metodice.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3942
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#178 Příspěvek od pavproch »

@e155: skvěle napsáno!

(a bez snahy o manipulaci, překrucování či podsouvání.....)
Dohny
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: čtv 10.05.2012 00:00
Bydliště: Velké Meziříčí
Klubové ID: 3661

#179 Příspěvek od Dohny »

chlapi, blbej dotaz, ale jak poznám, že mám DPF? je někde nějaký výpis podle VIN nebo něco podobného? Výfuková koncovka je čistá, ale auto celkem smrdí.
r.v. 11/2004 530d 160kW.
Díky
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#180 Příspěvek od matiz »

cista koncovka - jasne ze ho mas.
Odpovědět