Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Výměna čelního skla z povinného ručení E61 04

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#61 Příspěvek od Jirke »

matiz píše:Samozrejme ze v pojišťovnách nejsou zlodeji, to by si nikdo nedovolil rict. Mala havarie s promacklym blatnikem, nárazníkem, polámanou mlhovkou a plastovym podběhem pojistovna vyčíslila při oprave rozpoctem skodu na 11 000kc, coz není při kvalitni oprave ani cena za samotne lakovani. Takze kdo koho tady vlastne ojebava??? Od prvního momentu pojistovna hrubym podhodnocenim ceny opravy. A to naprosto umyslne a vedomne, protože oni uz z principu musí byt odborne zdatni. Realna cena opravy v autorizaku je okolo 60k, v "nezavislem" servisu 30k. Když se budu snazit ja okrast pojišťovnu o 50k, poslou na mne kriminálku pro podvod. Když to udela pojistovna tak je to uplne v poradku? Bohuzel v cesku ano -)
Jedna rada - dej to do servisu opravit na fakturu a pojistovna to zaplati. Jenze tvuj priklad hovori o cloveku, co chtel vydelat, opravit v garazi a jet za usetreny prachy na dovolenou. Takhle to fakt fungovat uz nebude...
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#62 Příspěvek od matiz »

Nemas pravdu, ale to je nepodstatne. Puvodni plan byl koupit netkute pouzite dily v zahranici... Podstatne je ze vysi skody petkrat ponizili ačkoliv je k tomu nic neopravnovalo. Takhle to totiž normalne funguje, nekde jsem to nedavno napsal jak kolega nyní "narazil". Při oprave kterou plati pojistovna nic neopravovat, vse menit, zapujcit nahradni auto, nepsat nic navíc, uctovat mirne nižší sazbu jak v autorizaku, pojistovne predlozit faktury za originalni dily a je vymalovano. A hlavne uctovat VSECHNO dle standartu BMW, jinými slovy vymenit vse co se vymenit ma a všechny ukony s tim spojene do posledního puntiku. Dolozit to a nechat proplatit.

EDIT: Nechapu proc ja jako pojistenec bych mel cokoliv dokazovat pojistovne. Od toho jsou oni aby prokazali neopravneny nárok ze se to takhle stat nemohlo. V pripade ze něco nechteji hradit at nehradi, ale at si to daji do vyluk a předem klienta informuji... Ne ze zaplat plne pojistne a my ti pak uplatnime amortizaci nebo nezaplatíme novy dil ale zaplatíme tri sta aby jej někdo zmasakroval kladivema a další na nej narval kilo tmelu. Protože toto oni umi. Navíc by mne velmi zajímalo kde je ta hranice mezi tim kdy se dil opravuje a kdy se jiz meni.
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#63 Příspěvek od Jirke »

Kolego, ty jsi presne ten pripad, kteryho nestoji zato vůbec pojišťovat.

Ale kdyby ti to mělo v budoucnu pomoct, tak poslouchej:

Sjednavas si POV a HAV na svoje auto.
1) vyber si renomovaného pojsititele (na CZ trhu je to max 5 pojišťoven, pro me osobne ma duveru jen jedna, která nemá výluky, není nejlevnejsi, ale postara se o tebe)
2) jestli ti pojistitel nabízí slevu na HAV za to, ze budes akceptovat jejich smluvni servis v pripade nehody a opravy, zjisti si který smluvni servisy to v tvem okoli jsou... Pokud tam není tvůj oblibeny servis, anebo chces opravovat rozpoctem, slevu si neber !
3) když to pojisteni uzavres, tak spokojene jezdis... a pak mas nahodou nehodu a potrebujes auto opravit. Vychazim z toho, ze nemas slevu za opravu ve smluvním servisu, a tudíž ani podminku ve smluvním servisu tvoji pojistovny opravovat.
a) vyberes si rozpocet = likvidator to prohlidne, penizie dostanes na ucet, musíš pocitat s kracenim plneni, vetsino use berou ceny aftermarketu (Kelly, Elit), a dokonce se plneni vyplaci bez DPH i v tom pripade, ze platce DPH nejsi.
b) vyberes si opravu na fakturu = likvidator to prohlidne, das do servisu, pojistovna zaplati vystavenou fakturu = veskere naklady na opravu vozidla, a to v cenách novych dilu !
c) vyberes si dokonce smluvni servis pojistovny = das jim auto a ten servis se o vse postara, i vcetne prohlídky vozidla.

Jde o to jestli mas auto jako pracovni prostředek (jako třeba ja), anebo jestli te bavi se v tom vrtat a mas na to cas...
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#64 Příspěvek od matiz »

Ano pane kolego, souhlasim. Budu se bránit vsema dostupnyma prostredkama aby mne smluvni servis pojistovny nezprasil i to, co zprasene není v pripade ze bych to potreboval. Bohuzel jsem par takových servisu navstivil a kupodivu všichni breceli jak je pojistovny berou u huby -) Nefunkcnich, prelepenych destaku a senzoru mlzeni od specializovanych firem ( samozrejme smluvních partneru pojišťoven ) se nedopocitam. Nehlede na fakt ze s destakem se ma menit i elektronika a chtel bych videt jak to ty smluvni servisy programuji a koduji... Samozrejme ze to nedelaji, nehorazny uspech bude když to dokážou alespoň zinicializovat a prehodit...

Ano, proplatit ceny za druhovyrobu, to by samo ze slo... Ze ten destak potom nefunguje nebo HUD není videt nebo je rozmazany, pripadne sklo neni klimakomfort s tim si muze jit majitel na lampárnu. To ze aftermarket nesedi, nevydrzi to je taky pak radost. Pamatuju 4 blatniky na e61 z nichž se vybiral ten který sedi nejlíp -) Nesedel ani jeden, pilovaly se diry... Pojistovna by proplatila i origos, jenze na rovinu to napisu, ty dily nejsou pro smluvni servisy nebo kohokoliv jiného zajimave, jelikož je na neich marze prd. Takze místo aby tam dali origo, daji tam druhovyrobu za doporučenou cenu kterou pojistovna bez problemu zaplati a mají na dile klidne i 50% ceny.

Nikdo mne to nevymluvi, pojistovna je soukromy subjekt s jedinnym cilem, generovat zisk. Tak jako kazda firma. Nemam jim to za zle, mal dve pojistne udalosti zlikvidovane k naproste spokojenosti. jedno sklo a jednoho sebevražedného zajicka. U te pojistovny s tim lvem.


Když uz jsi to nakousnul, muzes tu pojišťovnu zminit?
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#65 Příspěvek od Teddy »

Souhlasim s matizem. Pojišťovny jsou bandy zlodějů a pojišťováci si můžou říkat co chtěji.
Přijde mi dost silný kafe někoho hned nařknout, že při opravě rozpočtem chce někdo ušetřit, opravit ledabyle to v garáži a pak za ušetřený peníze vyrazit na dovolenou. To jsi fakt přehnal a divim se matizovi, že to tak v klidu ustál.

Tebe nenapadlo, že ten někdo si třeba do auta právě nechce nechat nacpat díly starline, meyle a podobný šity? Třeba chce k penězům od pojišťovny něco přidat a koupit si originál díly a opravdu to tak opravit.
Téma samo o sobě jsou servisy. Existujou výjimky a čest jim. V drtivý většině jsou to ale vohnouti, kteří tomu nerozumí, nemaji vybavení a nemaji motivaci. Takoví lidé ti pak na autě rozeserou na co šáhnou. O diagnostice, kódování a podobných záležitostech už ani nemluvě.
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#66 Příspěvek od sedyvlk6 »

Jaká druhovýroba nebo kelly. Škoda má být při POV uhrazená v plné výši poškozeného dílu. Pojistka není na opravu auta ale na uhrazení způsobené škody. Né každý se rozhodne auto opravovat třeba mu uhradit vzniklou škodu a bez amortizace.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#67 Příspěvek od Teddy »

sedyvlk6 píše: Pojistka není na opravu auta ale na uhrazení způsobené škody.
Mam dojem, že právě tohle pojišťovnám vymluvil NS. Vzniklá škoda je vždy nižší, než náklady na uvedení do původního stavu. Když to nelze uvést do původního stavu, tak do lepšího. Ne do horšího.
Proto už se dnes musí používat nové díly. Bohužel není stanovená jejich kvalita. Takže starline je taky funkční a prakticky nelze dokázat, že původní originální díl je i po opotřebení lepší, než nový neoriginální.
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#68 Příspěvek od Jirke »

Teddy píše:Souhlasim s matizem. Pojišťovny jsou bandy zlodějů a pojišťováci si můžou říkat co chtěji.
Přijde mi dost silný kafe někoho hned nařknout, že při opravě rozpočtem chce někdo ušetřit, opravit ledabyle to v garáži a pak za ušetřený peníze vyrazit na dovolenou. To jsi fakt přehnal a divim se matizovi, že to tak v klidu ustál.

Tebe nenapadlo, že ten někdo si třeba do auta právě nechce nechat nacpat díly starline, meyle a podobný šity? Třeba chce k penězům od pojišťovny něco přidat a koupit si originál díly a opravdu to tak opravit.
Téma samo o sobě jsou servisy. Existujou výjimky a čest jim. V drtivý většině jsou to ale vohnouti, kteří tomu nerozumí, nemaji vybavení a nemaji motivaci. Takoví lidé ti pak na autě rozeserou na co šáhnou. O diagnostice, kódování a podobných záležitostech už ani nemluvě.
Samozrejme ti rozumim, Matizovi se omlouvam a odpovidam - pojišťuju se u Allianz (auto, barak, život, penze).

Hosi ale v této otázce se nelze shodnout na 100%...
Sice me tu nikdo neznate, a je uplne jedno kolikaty mam BMW, dulezity je kolik jsem v zivote resil pojistných udalosti a jak moc vidim do problematiky smluvních servisu - ano, vidim do toho hodne pac v tom delam a nelze jednoznacne rict, ze stojim na strane pojistovny nebo servisu.
Vetsina lidi, a to tak ze drtiva, vidi v rozpoctu sanci vydělat cash a auto "nejak" opravit. Bylo to tak, fungovalo to tak. Do ty doby, nez pojistovny pochopily realitu.
Chapu, ze to vyznelo tak, ze bezmezne verim autorizakum a smluvním servisum pojišťoven. No jezdim tam, kde me znaji, kde znam ja je a kde bylo vse vždy v souladu s mym ocekavanim. A je jedno jestli mam Skodovku, Renaulta nebo BMW.

A pokud nechcete využívat doporucenyho servisu, nemusíte, pojistovna vam dokaze zaplatit presne to, za kolik ty dily vy osobne nakoupite. Jen od nich musite mit doklad a poslat ho pojistovne.

Hele byl jsem u pripadu - klient si vybral Allianz, pojistil několik Audi, zanedlouho skona událost - urazeny kolo a s tim věci související. Okamzite to sel resit rozpoctem - dostal 70.000,-. Když zjistil, ze nic nevydela, zhnusenej sel do servisu Audi, od Audi prisly faktury do pojistovny za cca 200.000,- a pojistovna to dorovnala. Klient ma opraveny auto, ale nevydelal do kapsy nic. Je nastvanej a sel se pojistit k jiny pojistovne, i když ma perfektne opraveny auto - a o to, se domnivam, by mělo jit.

Mezi nama, pokud se jedna o vetsi skodu, tak je idealni, když auto spadne do totalky - nemusíš resit kdo co opravi, staci mit pojisteno na obvyklou cenu auta na trhu. Pockas na vyplatu penez a jdes si vybrat novy nehavarovany vuz. Opet cekam, ze se mnou nebudete souhlasit, ale kdybych to nezazil, tak bych o tom nemluvil.

V ocich Teddyho jsou pojistovny zlodeji...tak asi spatny zkusenosti... nebo snad prevzaty kecy z hospody ?? V mych ocich jsou to instituce, který mne osobne zachranily naklady v radu par stovek tisíc, hanba by me fackovala rict o pojistovne ze jsou to zlodeji a myslet to vazne.

A co se tyka autopojisteni, tak opet bych mohl jmenovat tak maximalne 3 pojistovny v CR, kterym autopojisteni generuje alespoň nejaky zisk. Nosnym prvkem zisku pojišťoven jsou totiz uplne jiny branze...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#69 Příspěvek od Filozof »

Já stále nechápu proč když mi někdo třeba zaparkovaného Fiat pandu 2roky starého u baráku někdo nabourá se škodou kolem 15tis kč tak mě pojištovna dá například těch 15-17tis ale když to auto dám do servisu tak pojištovna cáluje 47tis kč za opravu. A přitom je očividné že auto by mělo bejt opraveno za třetinu ceny.

No takové je praxe ... takže pojištovna měří dvojím metrem. Jiným metrem lidem co řeší opravu auta ...a jiným metrem zase servis kterému zaplatí co si řekne.

Takže mi přijde že pojištovny ale i servisy vydělávají značné částky nebo se to někde ztrácí mezi články ? Likvidátoři a kamarádi co to zařizují v servisu ?

Viděl jsem hodně aut co mělo škodu skutečnou a reálnou uplně odlišnou at nahoru nebo dolů....

To že většina autoservisů po opravě má ve faktůře plno dalších dílů co nemění to je snad dnes skoro samozřejmost.

Takže lepší je opravdu v této situaci říci v servisu že chcete kvalitně vše origo opravit ...v případě fiatu je to v pohodě ale BMW ?
Kde si servis řekne šílenou částku u třeba staré e39 nebo e38 - auto v hodnotě například 100tis kč. ?

Navíc pojištovny mají své smluvní servisy a co se tam děje ? opraví to kvalitně nebo použijí to nejlevnější co mají ? starline a podobné sračky které po pár tisících z auta udělají vrak.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#70 Příspěvek od matiz »

Jirke - v tom posledním prispevku s tebou musim souhlasit, pokud se dolozi nakup originálních dilu, proplati je pokud to nespadne do totalky. Ale rozpoctem to proste neprojde. Na druhou stranu musim i souhlasit s tim, ze téměř každý se s tim snazi vycurat a chteli by na pojišťovnu nove brzdy, tlumice a to opravdu nefunguje. Ja něco malo taky resil a nemel jsem zatím problém, ale faktura byla podle baworackeho systemu, nebylo tam nic navíc, ani sroubek a vse bylo dolozene fotkama vadnych dilu, novych dilu a fakturama za nakup a bez problemu zplaceno. Na druhou stranu jsem něco malo resil i pro jiné servisy a tady uz nastava pruser v podobe druhovyroby, presne z duvodu jak jsem psal - je na nich vysoka marze. A uprimne receno, všichni chteli s pojistovnama "vydrbat" mnohdy i pomerne uspesne.

Napisu ted tady téměř vlastní zkušenost, stalo se to v rodine, takze to mam z první ruky. Doslo ke skodni udalosti, kluk s dodávkou při couvani na místo vykládky vzal jemne dveře a zadni blatnik. Jelikoz videl kamery a nebyl uplne blby tak nechal za sklem listek. Skoda mala, bez policajtu, na dodávce vůbec nic, mozna skrabanecek. jenze kamen urazu nastal ze v tom aute nemel co delat, nemel opravneni s tim jezdit, byl chvili v praci a nechtel resit problémy s tim ze nekoho naboural, toz se domluvili ze to na pojišťovnu nahlasi, ale místo dodavky ze tam da svoje auto. Událost zlikvidovana, skoda za 28k, pojistovna vse proplatila. Par mesicu klid a dopis ze se poskozeny dopustil podvodu, ze takto nahlasena událost se takto nemohla stat. Ke skudci někdo prisel z pojistovny a ten se priznal ze to bylo zpusobene jinym autem. Vysledek byl ten ze pojistovne poskozeni museli vrátit všechny peníze a zaplatil to z vlastní kapsy skudce aby se vyhnul trestnimu stihani za podvod ze strany pojistovny... Pritom skoda za ne prilis mnoho penez.


Omlouvat se nemusíš, je to uplne v pohode 8)
Odpovědět