Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Olej u vzduchového filtru

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk
Klubové ID: 3272

#1 Příspěvek od DaweTDS »

Ahoj klubáci, mám E39 530d 135kw a pokaždé,když měním vzduchový filtr, tak je v jedné části dost zaolejovanej. Je to v místech co jsem vyznačil na obrázku. Jsou tam ještě jakési dírky,ale jestli je to průchozí ven a nebo to má něco společného s odvětráním nevím.
Díky za každé info.
Přílohy
800x800_5780747120.jpg
800x800_5780747120.jpg (186.13 KiB) Zobrazeno 1043 x
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk
Klubové ID: 3272

#2 Příspěvek od DaweTDS »

Nikdo tohle neřešil?
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Klubové ID: 7
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od patras Čestný člen »

Co separator? Je ok?
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk
Klubové ID: 3272

#4 Příspěvek od DaweTDS »

A jak se to tam může dostat i kdyby byl separátor KO? nemá někdo v regále ventilové víko,aby se podíval kam vedou ty malé dírky co jsou na obrázku v kroužku?
Separátor jsem dával před cca 30000km nový a už novější model (bezúdržbový) Měl jsem ho venku a membrána je OK.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2455
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#5 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Nad tou Tvojí "elipsou" je odlučovač oleje z odsávání klikové skříně, který se skládá z kulaté komory vlevo a toho šišoidu vpravo. V té kulaté komoře je gumová membrána, která funguje jako jednosměrný ventil. Když ta guma zestárne nebo praskne, tak se ztratí ta jednosměrná funkce a může to "dejchat" oběma směry. V pravé části starého provedení odlučovače býval látkový filtrační váleček, na kterém se zachytávali nečistoty a kousky karbonu, až to přestalo propouštět. Ale alespoň to ty nečistoty zachytávalo a ten váleček se měl měnit každou 2-3 výměnu oleje => ale zapomínalo se na to. Pak "inženýři" vymysleli nové provedení a váleček nahradily tzv. lybyrintem, kde se olej odlučuje, ale karbon a další bordely již mohou volně procházet do motoru => říká se tomu bezúdržbové provedení. :!:

Podívej se do obou sekcí - když prdne guma, tak něco vyteče vedle. Když se ucpe ten filtrační prvek, tak si to najde cestu jinudy. Ta malí dírka je na odtok kondenzátu, kdyby náhodou.

Ta gumová membrána se jako náhradní díl nedodává, v ETK jsem to nenašel http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 1/11_2316/ . Ale možná existuje nějaký Repair-Set, který bude lacinější než celý odlučovač, který Ti v novém provedení budou nabízet. Pokud ale nechceš pouštět karbony zpět do motoru, raději zůstaň u starého provedení a vyměňuj ten filtrační váleček (15), který se dodává společně s díly (12) a (13).
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk
Klubové ID: 3272

#6 Příspěvek od DaweTDS »

Jako vždy super odpověď. Staré provedení s filterm už bohužel memám :( odlučovač jsem měl rozdělanej a vše je OK. i ta membrána. Vyzkoušeno vizuelně i pusou :)
Snažim se pochopit kde se tam ale bere ten olej u vzduchového filtru. Pokud tomu dobře rozumím, v pravé části je výstup od motoru a přes labirint/filtr projde jen odolejovaný vzduch a putuje do levé části a "skluzavkou" do trubky co je součást spodku ventilového víka a následně do hadice co vede od váhy k turbu. Tomu rozumím,ale jak je možné,že se dostane olej tam,kam vlastně nemá vůbec přístup :roll:
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

#7 Příspěvek od TANN3R »

starML:

Když už si to nakousl, nevíš náhodou, jestli je samotné těleso odlučovače stejné na obou verzích, takže by po vycvaknutí labyrintu šel místo něj použít filtr ze staré verze? Nebo případně se dá použít celý "starý" odlučovač na novější M57N a N2 ?

Přiznám se, že ten původní filtr sem už nezažil, ale celkem se mi to zamlouvá víc, no nemám s čím porovnat. Stará poctivá M57 ke mě žádná nejezdí a ne mé bývalé E46 už sem měl taky labyrint..
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2455
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#8 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Bohužel, už to nemám kde porovnat, 530dA s M57 je už 2 roky prodaná. Porovnání starého a nového provedení je na tomto obrázku, takže těleso stejné není.
Obrázek

Porovnání podle ETK je http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?q=11127793164 . Porovnání podle předního německého prodejce autodílu je http://www.leebmann24.de/olabscheider-3 ... 93164.html . Jenže tohle říká, kde je tento díl použit a na to jsi se neptal. Starý a nový už v ETK nenajdeš, pouze nový. Nové provedení mělo plně nahradit provedení staré, tj. vejde se tam a pasuje. Staré provedení do nového jsem nezkoušel, takže nevím.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

#9 Příspěvek od TANN3R »

Jasně, i tak díky.
Odpovědět