Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Výměna rozvoďáku E61 530d M57N2
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 106
- Registrován: pon 01.09.2014 00:00
Ahoj všichni.
Má někdo nějakou zkušenost s výměnou rozvoďáku(ů) u naftového třílitra 173kW apod?
Zajímá mě, na co si dát pozor, co všechno popřípadě vyměnit, jak vyměnit (nějaký návod), jak vůbec zkontrolovat stav rozvoďáku, jestli při výměně vyměnit například i hydroštely na ventilech, překontrolovat stav vstřikovačů paliva atd....
Najeto mám cca 300000km a zdá se mi, že je motor hlučnější. Tedy alespoň oproti F10 co má známý (cca 80000km)...
Díky
Má někdo nějakou zkušenost s výměnou rozvoďáku(ů) u naftového třílitra 173kW apod?
Zajímá mě, na co si dát pozor, co všechno popřípadě vyměnit, jak vyměnit (nějaký návod), jak vůbec zkontrolovat stav rozvoďáku, jestli při výměně vyměnit například i hydroštely na ventilech, překontrolovat stav vstřikovačů paliva atd....
Najeto mám cca 300000km a zdá se mi, že je motor hlučnější. Tedy alespoň oproti F10 co má známý (cca 80000km)...
Díky
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 106
- Registrován: pon 01.09.2014 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 106
- Registrován: pon 01.09.2014 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 106
- Registrován: pon 01.09.2014 00:00
No to nepředpokládám. BMW fórum neberu jako portál, který mi poradí kam to mám dát do servisu. Navíc co servis to banda umělců. Očekávám od fóra pravý opak. Radu od zdejších nadšenců, na co si dát pozor apod. Jako motorář si s tím poradím sám. Jen jsem si chtěl ušetřit čas při demontáži. Přípravky mám, diagnostiku mám, díly mám, dílnu mám tak proč vyhazovat peníze umělcům v servisu co jsou například schopni vyměnit olej a ani nedotáhnout vypoušťák. Asi si dokážeš představit ty točky, když mi celá náplň vychcala pod auto na sjezdu z dálnice pod zadní kola... 

pro mě nejsi potencialní zákazník ani vidina kšeftu, protože naftovych aut už jsem se vzdal, ale jedna věc je nějaký postup montáže něčeho a druhá věc je zkušenost, zrovna tydle motory umí hodně potrápit a je to o tom co máš přesně na kterým kolečku zkontrolovat atd atd, kamarád hodně dělá tydle motory, zezačátku se třeba stalo že složil auto a něco zanedbal (i když to udělal podle návodu), no a najednou bum, potkalo se to a to sou ty zkušenosti který časem ziskáš, takže pokud si chceš udělat jeden motor, dej to někomu kdo jich dělal kvanta a pokud to chceš dělat na kšeft tak ok, nauč se to, ale musíš na tom strávit čas a né to dělat metodou pokus omyl, todle kolečko nebudu měnit, však když z něho upadne zub tak to pak zákazník zaplatí.
a kdybys měl pořádnou diagnostiku tak v ní najdeš i postup montáže rozvodů
a kdybys měl pořádnou diagnostiku tak v ní najdeš i postup montáže rozvodů

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
A kupodivu dokonce i schemata. Nebudu patrat po tom ktere pripravky mas, ale myslim si ze pokud bys ty potrebne pripravky mel, tak se tady neptas, nebo minimalne pokladas dotazy ktere jsou mnohem fundovanejsi a ne kde najdu schemata a momenty. Mozna ze kdyz si nekdo precte ze fakt vis co chces protoze z dotazu je patrne ze jej polozil nekdo kdo vi o cem je rec a neni to jen ztrata casu tak ti to treba najde. Jinak tech odbornikiu je tu cela hromada, staci si precist par temat a clovek si udela naprosto presnou predstavu 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 106
- Registrován: pon 01.09.2014 00:00
Aby bylo jasno. Chci si udělat vlastní auto, které mám cca rok. Do této doby jsem jezdil koncern VW + pár Fordů počínaje Sierrou + nějaké frantíky atd. Všechno auta s řemeny nafta i benzín. Takže nejsem žádný ocásek, který bude něco podobného dělat poprvé v životě. Vždy jsem si na všech autech všechno dělal sám a nikdy s tím neměl problém. Než se do něčeho pustím, chci se jen poradit někoho se zkušeností, protože to budu dělat prvně na BMW (navíc řetěz) a nepředpokládám, dle toho co už jsem si nastudoval a k montáži sehnal, že to bude jednoduchoučké jako udělat motorku s rozvodovým řetězem. Diag INPU nemám, mám Čínu + VAG a nestydím se za to. Zatím to vždy stačilo na co jsem potřeboval. Schémata se dají sehnat i jiným způsobem než přes diagnostiku například online WDS. Také většinou postačí. Takže bych prosil. Když někdo poradit nechce, nebo neumí, tak ať zbytečně nezahrnuje toto téma svými názory. Těm co poradit chtějí, předem děkuji.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
I poucena lama vi ze kdyz neco chce tak je nanejvys vhodne napsat poslednich 7 znaku vin aby ti co do sveho nacini investuji nemale prostredky v radech desitek a stovek tisic mohli v pripade docasneho pomateni smyslu relevantni dokumenty vygenerovat...
Ti jeste chytrejsi napisou ze daji alespon nejakou drobnou pozornost, coz motivuje zase ty, kteri do toho nenacpali moc ale neco preci jen ano aby se jim to rychleji vratilo.
No a ti nejchytrejsi rovnou shaneji nekoho kdo to dela, ma nejake reference a mnoho zkusenosti s konkretni problematikou a cas venovany shanenim informaci a pripravku radsi vyplni svoji praci co umi a ve finale to vyjde nejlevneji. A ver tomu ze si tady nikdo nebude vychovavat svoji konkurenci, zvlaste pote co jejich investice prekonaly unosnou miru. Je to asi hnusne, ale je to tak a nebojim se to priznat. Neco se tady samozrejme najit da, mnoho znalych lidi tady obcas neco cennejsiho upusti, ale pro lidi kteri se v tom neorientuji je to stejne k nicemu, jelikoz nedokazou roztridit zrno od plev. Zvlaste vyzivne jsou rady od lidi kteri se pak v jinam vlakne ptaji na naprostou trivialitu, ale jinde radi hlava nehlava -))) Ze jsou ty rady uplne o nicem asi neni treba dodavat.
Na jeden motor se to proste nemuze oplatit, protoze se silene namrdas a nedej boze ze neco pohnojis a nakonec sorry, ale fakt neverim tomu ze mas pripravky na ktere se ten manual bude odkazovat. Ten kdo to umi to ma za den komplet.
Omlouvam se za uprimnost. A motory nedelam takze ti neporadim
Ale treba se nekdo ozve a "neco" upusti.
Ti jeste chytrejsi napisou ze daji alespon nejakou drobnou pozornost, coz motivuje zase ty, kteri do toho nenacpali moc ale neco preci jen ano aby se jim to rychleji vratilo.
No a ti nejchytrejsi rovnou shaneji nekoho kdo to dela, ma nejake reference a mnoho zkusenosti s konkretni problematikou a cas venovany shanenim informaci a pripravku radsi vyplni svoji praci co umi a ve finale to vyjde nejlevneji. A ver tomu ze si tady nikdo nebude vychovavat svoji konkurenci, zvlaste pote co jejich investice prekonaly unosnou miru. Je to asi hnusne, ale je to tak a nebojim se to priznat. Neco se tady samozrejme najit da, mnoho znalych lidi tady obcas neco cennejsiho upusti, ale pro lidi kteri se v tom neorientuji je to stejne k nicemu, jelikoz nedokazou roztridit zrno od plev. Zvlaste vyzivne jsou rady od lidi kteri se pak v jinam vlakne ptaji na naprostou trivialitu, ale jinde radi hlava nehlava -))) Ze jsou ty rady uplne o nicem asi neni treba dodavat.
Na jeden motor se to proste nemuze oplatit, protoze se silene namrdas a nedej boze ze neco pohnojis a nakonec sorry, ale fakt neverim tomu ze mas pripravky na ktere se ten manual bude odkazovat. Ten kdo to umi to ma za den komplet.
Omlouvam se za uprimnost. A motory nedelam takze ti neporadim

Sorry, že píšu OT.
Bohužel jak jsi už zjistil, toto fórum se za posledních pár let dost zvrhlo. Řada lidí nepochopila význam a poslání fóra. Spousta lidí to chápe jen jako inzertní server. "Máš problém, přijeď ke mě do servisu".
Většinou se navíc ti lidé "vyučili" tady. Ono popovídat si na fóru o problému a mít možnost vybrat si ze zkušeností desítek lidí je přínosnější, než by se leckomu mohlo zdát.
Nicméně ta hromada lidí určitě byla ráda, když ti co mají nějaké zkušenosti, poradili.
Když to vytřídíš, tak je tu pořád spousta lidí, kteří se vyučili na svém autě a v dobré víře to tu dají k dispozici i ostatním.
Někdy poradí dobře a někdy špatně. To je na každym amatérskym fóru. Holt informace jsou tu bez záruky, zato s maximální mírou dobré vůle.
Bohužel jak jsi už zjistil, toto fórum se za posledních pár let dost zvrhlo. Řada lidí nepochopila význam a poslání fóra. Spousta lidí to chápe jen jako inzertní server. "Máš problém, přijeď ke mě do servisu".
Většinou se navíc ti lidé "vyučili" tady. Ono popovídat si na fóru o problému a mít možnost vybrat si ze zkušeností desítek lidí je přínosnější, než by se leckomu mohlo zdát.
Nicméně ta hromada lidí určitě byla ráda, když ti co mají nějaké zkušenosti, poradili.
Když to vytřídíš, tak je tu pořád spousta lidí, kteří se vyučili na svém autě a v dobré víře to tu dají k dispozici i ostatním.
Někdy poradí dobře a někdy špatně. To je na každym amatérskym fóru. Holt informace jsou tu bez záruky, zato s maximální mírou dobré vůle.
Teddy, já todle beru,
odešla mi žárovka, mění se to takle, ok,
potřebuju vyměnit olej, mění se to takle.
potřebuju vyměnit rameno, mění se to takle,
dokonce by bylo vhodné mít tu tydle návody a postupy popsané, čistění EGRu, číštění sání u ropy, apod, každý si může hrát, dělat si na tom.
ale např vyměnit si kvalifikovaně olej v automatu neumí ani 90 procent servisů, nevymění lidem ani to blbý těsnění ani průchodku mechatroniku a sudnávat mechatronik bych nikomu kdo s tím nemá zkušenost nedoporučoval.
stejně je to s rozvodama u motoru VVT a novějších dieselů.
pak vzniká spousta fám a nesmyslů typu, todle nemusíš měnit, já si to nevyměnil a auto ještě jezdí, a pak tě pobaví Snejk když ti řekne že mu volal zákazník jeslti nemá starší rětěz do M57N2 že se mu nechce utrácet za novej.
odešla mi žárovka, mění se to takle, ok,
potřebuju vyměnit olej, mění se to takle.
potřebuju vyměnit rameno, mění se to takle,
dokonce by bylo vhodné mít tu tydle návody a postupy popsané, čistění EGRu, číštění sání u ropy, apod, každý si může hrát, dělat si na tom.
ale např vyměnit si kvalifikovaně olej v automatu neumí ani 90 procent servisů, nevymění lidem ani to blbý těsnění ani průchodku mechatroniku a sudnávat mechatronik bych nikomu kdo s tím nemá zkušenost nedoporučoval.
stejně je to s rozvodama u motoru VVT a novějších dieselů.
pak vzniká spousta fám a nesmyslů typu, todle nemusíš měnit, já si to nevyměnil a auto ještě jezdí, a pak tě pobaví Snejk když ti řekne že mu volal zákazník jeslti nemá starší rětěz do M57N2 že se mu nechce utrácet za novej.
Souhlasim s tebou JaraXi, že ne všechno je lehký jak facka. Já sám jsem rozvody nikdy nedělal a ani nejspíš dělat nebudu. Přijde mi to jako moc velký riziko.
Nenašla by se ale u lidí tvých zkušeností chvilka a kousek dobrý vůle na to napsat něco jako např. "hele radim ti nepouštěj se do toho, ale když už, tak nezapomeň vyměnit i tohle a tohle, bacha na tohle a tohle" apod.
Soudnému člověku to pomůže (i kdyby si uvědomil, že je to nad jeho síly) a střelci je to jedno.
Pro tebe by to byla ztráta několika minut. To už jsme toho času o naftě, LPG a benálu prokecali víc ne?
Nenašla by se ale u lidí tvých zkušeností chvilka a kousek dobrý vůle na to napsat něco jako např. "hele radim ti nepouštěj se do toho, ale když už, tak nezapomeň vyměnit i tohle a tohle, bacha na tohle a tohle" apod.
Soudnému člověku to pomůže (i kdyby si uvědomil, že je to nad jeho síly) a střelci je to jedno.
Pro tebe by to byla ztráta několika minut. To už jsme toho času o naftě, LPG a benálu prokecali víc ne?

tydle motory nedělám, mužu mluvit spíš o benzínech 
víš ale obecne pokud píšeš nějakej návod, jde o to že třeba napíšeš, udělej toto tototo tototo, no a pak zapomeneš na něco co ten člověk neudělá a rozkurví si motor na ultrahovna, výsledek = ty nebudeš mít práci na které sis mohl "přivydělat" na připravky apod, ten člověk bude mít motor na sračku a spousta práce v niveč a na foru si každej bude myslet že seš kok*t když to pořádně nevíš jak udělat, takže mužeme radit běžné věci, ale rozvody sou asi to nejtěžší co mužeš na autě dělat, u čeho člověk potřebuje klid a čas, pokud nepočítám nějaky hardcore kodovaní nebo opravu panoramy

víš ale obecne pokud píšeš nějakej návod, jde o to že třeba napíšeš, udělej toto tototo tototo, no a pak zapomeneš na něco co ten člověk neudělá a rozkurví si motor na ultrahovna, výsledek = ty nebudeš mít práci na které sis mohl "přivydělat" na připravky apod, ten člověk bude mít motor na sračku a spousta práce v niveč a na foru si každej bude myslet že seš kok*t když to pořádně nevíš jak udělat, takže mužeme radit běžné věci, ale rozvody sou asi to nejtěžší co mužeš na autě dělat, u čeho člověk potřebuje klid a čas, pokud nepočítám nějaky hardcore kodovaní nebo opravu panoramy

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 106
- Registrován: pon 01.09.2014 00:00
No děkuji za cenné rady a Teddymu minimálně za podporu. JaroviX a Matizovi za to, že rozkryli to, že o motorech (min o dieselech aby se JaraX neurazil) nevědí vůbec nic, ale hned plácají nesmysly. Ale i to je zkušenost.
Jinak klucí: přípravky se nutně nemusí kupovat v BMW za stovky tisíc, stejně jako manuály, apod. Ze Škodováckého fóra, případně i z Dieselpower fóra jsem zvyklý na úplně jiný přístup. Spousta lidí ti tam poradí a nemá hned nataženou ruku. I když musím uznat, že je u nás v Čechách daleko lehčí sehnat něco na koncern VW než na BMW. Ale je to ve finále jen o lidech. Apropo, nikdy jsem nikde nepsal, že chci například návod na M57 zadara, apod.




-
- Registrovaný
- Příspěvky: 106
- Registrován: pon 01.09.2014 00:00
- Giovany1971
- Registrovaný
- Příspěvky: 357
- Registrován: ned 11.05.2014 00:00
- Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
- Kontaktovat uživatele:
To chce klid... zdejší kapacity v oboru neporadí... protože memužou nebo nechtějí..ale cos čekal... tady neni nad čím bádat..víš jedno musíš dát dole ventil dekl..prsa a vanu..bud vyndáš motor ven a budeš to delat na pohodu..a podotýkám že memusíš mít žádné origo bmw přípravky...Pokud víš jak spalovací motor funguje tak víš že potřebuješ zaaretovat kliku ..tedy první válec v horní uvrati.. pak vačku...tedy tu hnanou řetezem..a pak čerpadlo.. mě ke všemu stačil důlčik... poskladal jsem motor a beží jak švýcary...Tomas_Hartge píše:Nevím, já neporadím. Já se tu také stále nic nedozvěděl. Každopádně mimo BMW by to měl zvládnout každý kvalitnější servis.
Dělal jsem nespočet Pajer 3.2 did... tam je to téměř totožné.. Taktéž nepotřebuji žádné přípravky na 1.5dci...ani na ford focus 1.6 ti...a podobné...chce to jen myslet...a to ty umíš..tak se nedoprošuj a zapřemýšlej a zvládneš to levou zadní.
Je pravda že diesel forum funguje ukázkově...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 106
- Registrován: pon 01.09.2014 00:00
No je mi to jasné. Jen co jsem se dočetl, tak se tu asi bude muset sundat i vodní pumpa a vana, vytahat z motoru vstřiky atd... Jsi si jistý, že musíš u common railu aretovat čerpadlo paliva? Podle mě principiální blbost přeci ne?
Původně jsem si chtěl udělat jen obrázek o tom, co budu muset předem koupit abych to neobjednával nadvakrát. Třeba u VW těsnění pod vanu nepotřebuješ (((o: Tady je snad navíc kovové... Dále mě zajímalo, jestli koupit jen řetízky, napínák a lišty, nebo je lepší vzít i veškerá kola atd... To je právě o té zkušenosti s Baworskými motory, které zatím nejsou
Motor se mi moc vyndávat nechce. Jelikož se asi stejně bude muset vypustit chladící kapalina, tak asi sundám chladič aby bylo víc místa. Měl bych se k tomu dostat ne? Například nevím, jestli najdu na předním konci kliky nějakou drážku a risku pro horní úvrať? Nebo si jen zaaretuji vačky a pak počítám nějaké články na řetězu jako na Š120?




