Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Need help: E61 aneb jak si pridat praci na vikendy

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Joshuax »

Zdarec,

poridil jsem manzelce E61cku, jako nahradu za X5tku. No pravda, moc se to zatim nepodarilo, pac to na prvni pohled vypadalo vsechno dobre, diagnostika nasla jenom par veci a ostatni jsem povazoval za snadno odstranitelne.

Jenze, jak to tak byva, nic neni tak ruzove, jak se na prvni pohled zda :)

Takze tu rovnou vypisu seznam veci, na ktere jsem za tech par tydnu od nakupu prisel.

1. Svetlomety - nenataceji ani neklopi ( moduly pod svetlama jsou v pohode, krasne ciste, nezatekle, kabely vypadaji v poradku, motorky ve svetlech se hybou lehce / prstem /)
Nevim co vic zkontrolovat, v GT1 jsem nenasel primo test LM na naklapeni, nebo nejakou dalsi diagnosktiku tohoto problemu.

2. Osvetleni SPZ - puvodne jsem cekal prasklou zarovku, bohuzel jsem pozdeji diagnostikoval vypnuti primo v LM, netusim jestli se to da zvratit, diag pise, ze mam koupit a nakodovat novy LM.... (kvuli jedne zarovky osveteleni SPZ ? )

3. Auto na plny plyn tahne do 3500 otacek, pak odmita zrychlovat
Kdyz tomu dam plny knedlik, vystreli normalne kupredu, ale zastavi na 3500 otacek a protoze prevodovka jeste nechce radit (ano, je to automat), tak se uz nikam nehne. Kdyz povolim plyn, preradi a pridava vesele dal.
Dnes jsem koukal na sani, vycistil jsem egr, zkontroloval i vahu a kabely k ni, bez ni diag hlasi chybu, takze nejake info tam leze, jestli spravne, to nevim, zitra zkusim vahu odpojit, jestli se to bude chovat stejne.
Co jsem zatim pogooglil, tak by to mohl byt turbo actuator, nejaky dalsi tip ?

4. Stresni okno (panorama). Funguje nejak na heslo. Vim, ze tam odchazej tahla, ale tohle je spis jak nejaky konfiguracni problem. Zrejme funguje spatne, ventilacka se otevira dopredu, misto stiskem, pak je mozne otevrit naplno, kdyz chci rovnou otevrit naplno, tak to nejde, po zavreni se uvnitr roztahne ta vnitrni clona jakoby u ventilace.
Zkousel jsem znova inicializovat drzenim ovladaciho tlacitka, proslo to cely cyklus, ale jakoby se uplne nezavre a skonci zase u te ventilace. Muze to byt nejak preskocene ?
Alespon zavrit to jde pokazde dobre, takze do toho netece, coz je hlavni :)

5. aktualizace SW - je tam dost stary SW. CCC a jednotky s tim spojene jsou aktualizovane v roce 2009, to ostatni je starsi, nebo dokonce puvodni (i 2003). Ac mam nejaky diag kabl, co jsem u X5tky skoro nepotreboval ( zlatej benzin :D ), tak nemam diagnostiku rozjetou tak, abych si na to troufl, takze budto shanim nekoho, kdo mi pomuze zprovoznit spravne diag (pripadne odstrani chyby), ona INPA i GT1 funguje, ale tak nejak na heslo, nebo nekoho kdo mi to zaktualizuje pres optiku, at to neni na tyden :)

6. IBS aneb inteligentni senzor baterie - nevim co je na nem tak inteligentniho, ale hazi chybu. Propojene to je, takze to toho asi stava leze, resil jsem neco jineho, takze jsem to moc nezkoumal, ale hlasi to diag, tak to sem taky prdnu :)
Puvodni majitel vyzdvihoval, jak tam je nova baterka, na dotaz, jestli je alespon stejna kapacita, nebo nechal prekodovat jednotku na me koukal jako na blba, takze predpokladam, ze to ani nesedi co se Ah tyce (tusimze tam nacpal 95tku, stitek je pod zelezem, tak to nejde moc precist).
Vim ze na senzor staci blbej odpor, ale baterku bych rad do auta zapsal spravne, winpkf jsem zatim nezkousel, mozna je to banalita, mozna ne, jeste jsem to nehledal. Tip jak na to ?
raintran
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: sob 31.01.2015 01:00

#2 Příspěvek od raintran »

Měl jsem stejný problém s angels eyes a se spz,osvětlení stačí odemknout přes diagnostiku, jestli si z Prahy tak zajed za Snejkem. Za 10s to máš hotový :-D.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#3 Příspěvek od ACDC »

Jo, víc E39 jsou sračky. To nevědí?
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Joshuax »

Ad 3) Tak podle vseho vadny DPF, muzu zkusit vycistit, ale prijde mi to jako oddalnovani nevyhnutelneho, takze zkusim druhovyrobu a za 50 000 km si reknem, jestli to melo smysl :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od JaraX »

vyčištění origo DPF je kvalitnější jak náhrada DPF
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Joshuax »

No zkusim prvni to, ale pokud vycistit nepujde, tak mi nic jineho nezbyde. (minimalne, nez bych sehnal starsi origos)
Nevim v jakem je stavu, predchozi majitel to viditelne neresil, ono to jede normalne, nez se tomu slapne po usich, pak se to zadycha, kdyz se to parkrat zopakuje, motor prepne do nouzaku, pak to nejede vubec :)

Nejaky tip na firmu v PHA (+ okoli), kde se to da udelat rozumne ? Idealne aby to z toho i vytahli a vratili zpet :)
leitonn
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 30.03.2015 00:00
Bydliště: LTM, E60 530D 189kw 591NM

#7 Příspěvek od leitonn »

Někde na internetu, tuším, že snad i tady na foru, jsem se dočetl, že po opravdu kvalitním vyčištění filtru je z 90 % jak nový :-) Nevím co je na tom pravdy.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Joshuax »

Jo to ja jsem taky cetl (a verim tomu, ze to klidne mozne je), ale uplne nejlepsi jsou weby, kde varuji pred firmami, ktere delaji nezakonne odstranovani filtru a ze je spravne si to nechat vycistit/vymenit. To ze tenweb, kde to odstraneni delaji provozuje stejny servis na stejne adrese, to uz samozrejme nenapisou :)
Takze jsem hledal firmu, ktera zaroven nema web na odstranovani dpf, coz je trosku slozitejsi prace, ale tak uvidime. Auto pujde pred zimou do servisu na olej, gumy a beznou udrzbu, tak to rovnou necham udelat prijednom.
Tak snad do toho nebudou jenom hodku foukat stlacenym vzduchem...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od JaraX »

odstranění DPF je nejlepší bussines, proto to všichni tak rádi dělaj,
- zákazník zaplatí cca 3k a demontáž
- potom další cca 4k za to že v tom někdo přehraje soft
- a další cca 4-6k dostane servis ve vyfuku za DPF

výsledek je krásných 12k vyděláno za pul dne :)
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od matiz »

a domrdane auto...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od JaraX »

ale nééé, jen přece zbavené kurvítka a přitom pořád hrozně ekologické :)
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Joshuax »

Koukam jsem do DISu a nikde jsem nenasel moznost aktivace regenerace. Jenom statusy, prej mam prepnout na service a udelat to tam, ale priznam se, ze vubec netusim vo co go. V ramci tech planovanych testu jsem mohl kontrolovat vse, teploty atd, dal jsem zkontrolovat ten zpetny tlak, samozrejme jedu pres limit a to cca 1x tolik, takze jsem doufal, ze me to pak nejak na konci povoli tu regeneraci udelat, ale ono prd. Podle statusu je regeneration enabled, request enabled, status not active.
Auto bylo zahrate, zkousel jsem jet kilo atd, nejak se mi nepodarilo sepnout tu podminku, aby to tu regeneraci udelalo. Je tam na to nekde vlastni funkce a jsem slepy, nebo je to o tom, ze proste auto padne do 481A, zapne nouzovy rezim a zablokuje tu regeneraci driv, nez ji to stihne zapnout ?
mr_nitroz
Registrovaný
Příspěvky: 540
Registrován: pon 26.04.2010 00:00

#13 Příspěvek od mr_nitroz »

Mas myslim pravdu, chyba plneho dpf zakaze regeneraci. Byt tebou necham dpf vycistit nebo si ho vycisti sam, na netu jdou koupit k tomu tekutiny.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Joshuax »

Uz to mam na pristi tyden objednane do Kladna na cisteni do DPF Tech, chtel jsem to jeste zkusit vypalit, nez se to tam dostane ;)

http://www.dpf-tech.cz/?gclid=CLrZt7Dfr ... wgodmIkBeA
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Joshuax píše:Koukam jsem do DISu a nikde jsem nenasel moznost aktivace regenerace...
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Zapoměl jsi na yotube :D
How to check - https://www.youtube.com/watch?v=1kC9bGkxYSI
1. díl - https://www.youtube.com/watch?v=QQhY1_5 ... 4X5QHax2tQ
2. díl - https://www.youtube.com/watch?v=54cexgs ... 4X5QHax2tQ

jiný autor:
https://www.youtube.com/watch?v=lddxIvUiYnw
https://www.youtube.com/watch?v=Omt_GjLOnsw

How to regenerate and replace DPF using ISTA-D
https://www.youtube.com/watch?v=fRP9r-dY2p4

Ale pořád nemůžu najít asi 26 minutové video, kde ta regenerace proběhla skoro celá. :?:
kmplx
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: pon 07.04.2014 00:00

#16 Příspěvek od kmplx »

Co se týče toho řazení automatu, tak mám E60 s euro3 co nemá DPF (není to bastl, ale přímo z výroby - podle VIN jsem to zjistil) a taky se mi to zadejchá a nechce přeřadit kolem otáček +/- co píšeš ty, když povolím plyn tak to přeřadí a jedu dál. Netuším co by s tím mohlo být, jestli chyba v převodovce nebo něco jiného, každopádně bych to taky rád vyřešil :D
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Joshuax »

2 StarML: Jo tohle uz jsem v DIS nasel, ja jsem to checkoval pres to cele auto a tam to neni, pak jsem misto prenuti na service prepnul na jinou funkci dole a tam to taky neni, ale nakonec jsem si toho vsiml, ale i tak moc diky.
Jenom jak jsem psal, ze mi to nejak kravi, tak mi tam DIS hazi nejakou measurement chybu, takze mi to nechce tu regeneraci pustit, ten error jsem si vyfotil, ale jeste jsem nemel cas to resit, auto jde pristi tyden stejne na servis, takze dpf bude vycisteny, tak uz to nikam nezenu. Manzelka zatim jezdi porad X5tkou a ja drtim rozzureny Aygo :)

Jinak ta chyba, koukal jsem na ta videa a typek ji tu ma taky

https://youtu.be/lddxIvUiYnw?t=116

Cas 1:56

Edit: Tak uz jsem to nasel, je potreba ten measuring system vypnout, zrejme jsem nasel i kde a jak, takze opet zrejme neni problem v diagnostice, ale v tom, ze jsem pouzival zejmena inpu a bmw scanner a DIS ignoroval :)
Viz: http://www.bmwcoding.com/showthread.php ... uot-in-DIS
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Joshuax »

kmplx píše:Co se týče toho řazení automatu, tak mám E60 s euro3 co nemá DPF (není to bastl, ale přímo z výroby - podle VIN jsem to zjistil) a taky se mi to zadejchá a nechce přeřadit kolem otáček +/- co píšeš ty, když povolím plyn tak to přeřadí a jedu dál. Netuším co by s tím mohlo být, jestli chyba v převodovce nebo něco jiného, každopádně bych to taky rád vyřešil :D
Tak ono to nemusi byt jenom DPFkem, ja mam viditelne problem s odvodem spalin, ty muzes mit problem opacny s privodem vzduchu, efekt bude zrejme dost podobny, ne-li stejny. Ja jsem jeste tipoval vahu vzduchu, ale kdyz diagnostika hlasi tohle(DPF), tak resim prvni tohle ;)
Pak se pripadne uvidi, jestli to problem odstrani uplne, nebo jenom presune jinam. Zkontroloval jsem ovladani turba, kabely, funkci, zbezne shledl lopatky v turbu (co bylo videt na aute), vymenil pro jistotu vzduchovy filtr, jeste mam k vymene i palivovy, zkontrolova jsem i druhou stranu a klapku + vycistil egr ventil. Zmena zadna, pak jsem narazil na to DPFko, takze nez vyresim to, tak nevim jestli to byla i pricina prvotnich problemu, nebo tam i po jeho vycisteni bude jiny problem.
Ted se toho moc delat neda, protoze mi auto statecne pada do nouzaku, takze pak se neda diagnostikovat vubec nic.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Joshuax »

Jinak jsem zkousel tu regeneraci s vypnutym measurementem a moc jsem nepokrocil, protoze jedine ceho jde docilit je, ze to zada request, ale nepusti to vlastni regeneraci a kdyz jsem to rozjel, abych splnil dalsi podminky, tak to driv vyhodilo error 481A a bylo po regeneraci, takze to je k prdu cela ta diagnostika takto. Mel jsem za to, ze to pujde jako u VW nahodit normalne na miste, ne ze stejne musim jet... Ten request to zapise samo pru chybe 480A, ale kdyz tam padne 481A uz je to k prdu, auto prepne do nouzaku a konecna, takze jsem to odstavil a uz to pojede akorat do servisu.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Joshuax »

Takze muj problem s DPFkem zacal jednoduchou zavadou. Praskla hadicka k cidlu zpetneho tlaku. Tzn na cidlo sel mensi tlak, nez by jit mel, auto nemelo potrebu regenerovat DPF a ten se statecne ucpaval vic a vic. Jelikoz mi to i pres prasklou hadicku ted hlasilo az 3x vetsi prekroceni limitu zpetneho tlaku, tak si ani netroufam hadat, kolik tam ve skutecnosti bylo...
Odpovědět