EGR opravdu neni ohrivak spalovaciho prostoru. To by sla ucinnost do kytek. Navic je EGR casto chlazen z vodniho okruhu. U benzinovych primovstrik. motoru je EGR skoro nutnost prave kvuli NOXum, ktere vznikaji pri spalovani chude (vrstvene) smesy. U nafty jsem to nestudoval, ale bude to podobne, jak se ostatne pise vyse.
Co se obecne tyce ekokurvitek, tak tato jsou dobra v momente, kdy auto vyjede z linky. Normu motor splni, vsechno je papirove v poradku. V momente, kdy si nekdo koupi 10 let stary vrak nebo starsi, tak je po eko veta, nehlede na to, ze ty vraky jezdit nejak musi a musi se nejak opravovat spoustou dilu, takze dalsi minus pro eko. A kdyz se vezme jakym zpusobem se opravuji, tak dalsi minus pro eko. Plus vyvoj a vyroba eko kurvitek taky neni cista. Navic VW afera ted jasne ukazuje, ze eko normy se plni prave proto, aby se plnily. Skutecna ekologie nikoho nezajima, vyrobce aut uplne nejmene. EU slepe chrli rok od roku prisnejsi limity a automobilky je musi plnit, at uz novym zdarilym kurvitkem, ktere musi fungovat hlavne v dobe, kdy auto sjizdi z linky, stuj co stuj. Nebo se to proste jen zfalsuje. Je ovsem fakt, ze kdyby se nedelalo vubec nic, tak asi pochcipem.
Za dalsi...z ceho vznika rakovina se porad nevi, dnes a denne vychazi tupe clanky nebo i odbornejsi studie, ktere se vzajemne popiraji. Takze co dela spalena kostka magi z DPF je podle me nevyresena otazka. Resp. jeste jsem na to necetl nejaky clanek, ktery by se tvaril aspon trochu hodnoverne. Uprimne, nehledal jsem ho

Pokud existuje, tak zde je spravne misto, kam ho pastnout, at tu porad nemlatime prazdnou slamu.