Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Sice jedna vlastovka jaro nedela, ale treba se podari -)))

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#81 Příspěvek od Zdenda530d »

No jo... kadla kadla kadla kadla... hlavně že je spotřeba 4,2 :)
A zahřátej motor potřebuješ tak jako tak - měřit na studeno by neprošlo nic...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#82 Příspěvek od JaraX »

zdenda530d
to máš v hlavně vážně seno nebo seš jen tak hloupej?
opravdu si myslíš že egr nemá vliv na to co z toho auta jde?
opravdu si myslíš že je jedno jestli vzduch ve spalovacím prostoru má pár set stupnu víc nebo mín?
opravdu si myslíš že sekundarní hnanej do vyfukovyho kanalu studenyho benzinovyho motoru je jen pro nějaky tabulky?

opravdu si myslíš že když za svym DPF off, EGR off, mozek OFF motorem sis nezakašlal když přitelkyně přidala tak je to zdravy?
myslíš jako že když se nadechneš a necitíš karcinogeni nanočastice, tak je to ok?
trochu mi připomínáš moji babičku, která řekla že asbest neni nebezpečnej, že to řezala a vůbec ji z toho nic nebylo.
omfg,
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#83 Příspěvek od JaraX »

btw ted tu mám zakaznika se 745i kterymu preventivně v nějakym Opavskym servise vykuchali katy, protože dementi nenašli prasklou membranu za 500kč, pán dostane starší katy, bude to něco stát a tomu servisu ještě zavařím, protože todle mě dokáže vytočit.
auto docela top, 150 najeto, a oni si jen tak vykuchaj katy, tak proč by ne, když sou to bezmozci co N62 viděli na obrázku a vůbec neví že to má nějaky membrány, ale za katy jim nějakej polák dal kačky.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#84 Příspěvek od ACDC »

Nafta se měla dávno zakázat a třeba to k tomu spěje. Ale aby nám pak nezdražili benzín
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#85 Příspěvek od JaraX »

ja bych naftu nezakazoval,je blbost aby kamion jezdil na benzín, ale v osobních autech většinou postrada smysl, je spousta alternativních paliv.
spencer
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#86 Příspěvek od spencer »

Má někdo zkušenosti s tímto DPF?
http://www.primafiltry.cz/f/bmw/530d/
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#87 Příspěvek od JaraX »

koupil bych radši jetej origo, mohlo by se to pohybovat kolem 5k, vyčistíš a máš to
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#88 Příspěvek od Joshuax »

Jo to "vycistis", to je asi ten zasadni problem, no ni ? :) Proc by to stalo takovej ranec, kdyzy to slo takhle lehce "vycistis"... Na netu je to samej koumes, ale to abych uzavrel dalsi 3 zivotni pojistky, kdyz se na to divam :)
Jindriseek1
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Haná

#89 Příspěvek od Jindriseek1 »

Jaraxova averze vůči dieselům hlavně v e60 je známá věc, nicméně já s ním a s ostatníma stejnýho názoru musím souhlasit. A to v tom, že ku.va to dpf ko tam fakt být má a kuchat to ven mě připadne prasárna. To mě nebere jestli to projde na emisích, nebo mě pojišťovna odmítne plnění, ale když to tam má být, tak ať to tam je, mikro, nebo nanočástice, já jsem na to nestudoval, jako asi většina chytrejch tady, ale beru to tak, že někdo to vymyslel za mě. Nemá pro mě smysl o tom pochybovat. Jo a mám 535d. Hawk.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#90 Příspěvek od Joshuax »

Chapu obe strany a oba pohledy na vec. Jedna vec je, proc me popohanej za dpf a jeho odstraneni, kdyz auta bez nej smi jezdit bez jakehokoliv omezeni, zatimco ja s mladsim motorem, kde je obvykle i sance, ze mi to nezere tak olej, jako tomu veteranovi od souseda. Takze je sice super, ze ja jsem supergreen a kytickovej, ale chtelo by to zapracovat i na te legislative jinde a vyhazet ze silnice hlavne ty stroje s vlastni kourovou clonou.
Na druhou stranu proc tam to dpf nemit, pokud to bude ale stat rozumne penize a ne pomalu cenu noveho motoru... leda ze by ty filtry vynalezli uz v dynastii ming, pak bych tu cenu za tu keramiku asi chapal...
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#91 Příspěvek od matiz »

Jenze ty stare dyzly maji zcela jine vstrikovaci tlaky, zcela jine davkovani a proste z nich neleze to svinstvo v takove mire jako v tech modernich motorech. Proto ani nemaji a ani nemusi mit zadny dpf a taky zdaleka nemaji ani ty vykony co maji dnesni moderni motory. A jestli ten motor zere nebo nezere olej, to s tim fakt nema co delat. Takze chtelo by to opravdu zapracovat na legislative a vyhazet ze silnic vsechny ty vraky a polovraky co tam nemaji co delat. To by bylo najednou petek na dily. Cest vyjimkam -)
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#92 Příspěvek od TANN3R »

Jo, čest vyjímkám mezi E60, které vyjely z továrny ještě jako Euro 3 :D. Zbytek je tuning po česku, tedy Euro 4 - DPF = skoro legální Euro 3.

Jarax má naprostou pravdu v tom, že pokud bylo auto jednou vyrobeno s DPF, nemá smysl ho rušit. CR nafta dokáže, za předpokladu že je vstřikování, komprese, termostaty i žhavení OK, fungovat velmi dlouho s původním DPF. Troufám si řict, že při správném používání a včasném vyčištění přežije celé auto. Jenže spousta lidí si správné použití nafty představuje jako přesouvadlo po městě - kde to přece hovno žere...
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#93 Příspěvek od Zdenda530d »

Tak to asi nechápu, jsem jen tupé, omezené, nevzdělané hovado a ještě mi to tady nikdo nevysvětlil...

Co se stane když se vám ta řepa pod autem naplní až po okraj sazema (je to jednou za 5, 10, 15, 50, 600 tisíc km - nevím).

Asi proběhne nějaká ta regenerace. A ta tkví v čem???

No jak tu čtu komenty těch co do toho vidí, tak je v každém DPF kouzelný skřítek, který je odčaruje a saze zmizí v nicotě a nebo je v každém DPF teleport, který je přenese do jiné dimenze. (ostatně ceny za nové DPF by tomu odpovídaly).
Možná je tomu tak, ale můj omezený, tupý a nevzdělaný rozum mi říká...

Když se nějaké (je jedno jestli mili nebo mikro) částice ještě jednou přepálí jsou z nich pak ještě menší částice (nano asi... taky jsem je nepřeměřoval) a možná jich je i o něco méně (ale nejsou zarytí ekologové názoru, že čím menší tím vlastně škodlivější - s čímž se také ztotožňuji)- ale CO se s nimi děje jestli tam ten skřítek nedejbože není a nebo si dal šlofíka... Svět pohádek je určitě krásnej ale tady na tomto světě možná ještě platí zákon zachování hmotnosti a energie - no a zbytek té hmotnosti (jo jo - to už jsou ty přepálený nano částice) vyletí z laufu ven, asi... (tím si teda jistej nejsem, protože tam může být ten skřítek nebo teleport).

No jo, ale to se přece děje jen na dálnici a rychlostkách... (a na dálnicích snad jezdíme se zatajeným dechem???) je 100% jistota, že si řj neřekne před sjezdem do malebné vísky - A teď je ten správný čas se do té regenerace pustit!!!

Velmi velmi velmi zjednodušene: Auta s DPF toho do luftu vypustí 10x méně ale je to 10x škodlivější (1 / 10 * 10 je pořád 1).

Jo abych nezapomněl - je tu ještě EGR, který situaci zachrání tím, že cca 15% bordelu co má jít z auta ven jde z5 do válce - čímž jistojistě přispívá k lepšímu chodu motoru a pozitivně se odráží v prevenci těsnosti pístní skupiny. To, že se po čase zasere celý sací systém a nefunguje jak by měl je už jen přidaná hodnota. A ta troška oleje co to auto po nějakém čase začne papat - koho to zajímá, když se spálí/přepálí tak je v záloze ještě kouzelný skřítek pod autem...
(Pokud doma nemáte odtok z hajzlu propojenej s přítokem do umyvadla tak jste všichni ekoteroristi neboť se cca 15% fekálu nerozmělní tak, jak by mělo...)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#94 Příspěvek od JaraX »

tady to není o averzi vůči dieselům, toto je o averzi vůči bastlířům a hloupým klidem kteří tu neštastnou řepu kopu ven ani neví co to vůbec dělá.

Zdenda530d, vůbec to nemu nerozumíš, EGR vůbec není o tom vracet "bordel" zpět do sání, o tom to vůbec není, a ten bordel je tam hlavně když není motor uplně ok, třeba když má KO separator tak je tam bordela hodně, standartně fungují motor je schopen na EGR 200tkm a pak se to prostě všecko vyčistí a je to zase 200tkm. EGR má jen jednu hlavní funkci, ohřát spalovací prostor, je to prostě o dodávce horkýho vzduchu do válce, protože nějaký jiný typ ohřívače by stál kotel a asi nebyl uplně malý, proč si nevzít ten horký vzduch z výfuku když to funguje celkem dobře. auto s EGR off má radipně nižší teploty ve válcích, hůř to spaluje a motor taky dostává víc nafrak, mít zahřátý stěny válce je základ.

to cos psal s tím DPF je taky blbost, to si jako myslíš že to prostě 1000km sbírá saze a pak je to prostě vyflusne někde ve vesnici?
ty saze se spálí, normálně shoří, resp shoří třeba 98 procent sazí při regeneraci a ty 2 procenta je to co se tam sbírá a to co se se vyčistí jednou za 200tkm při regeneraci.
když jdou mikrosaze ven (auto bez dpf) vždy je špinavej vyfuk zevnitř, u auta s DPF ON mužeš sáhnout do vyfuku který třeba někdo 100tkm nikdo nevyčistil a je to čistý.

ale jsme zase u toho že to kuchaj ven hloupí čecháčci co ani nechápu princip té věci, hlavně at je ta blbá řepa ven.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#95 Příspěvek od JaraX »

Joshuax píše:Jo to "vycistis", to je asi ten zasadni problem, no ni ? :) Proc by to stalo takovej ranec, kdyzy to slo takhle lehce "vycistis"... Na netu je to samej koumes, ale to abych uzavrel dalsi 3 zivotni pojistky, kdyz se na to divam :)
nechapu tu otázku, čistění stojí 5000kč, dpf se vymontuje, naleje se specialni vodička, necha pusobi, pak se to cely vyplachne a je to zase jako novy, další možnost ja zavíst DPF do firmy kde ti ho vyčistí a nebo ti ho vypečou v peci, vždy je cela akce kolem 5000kč s prací, takže zanedbatelna částká při provozu naftovyho motoru, ale vím že vše funguje jak má.
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#96 Příspěvek od Zdenda530d »

Týýý jo, 98 procent prostě zmizí.
OK v tom případě máš/te naprostou pravdu. Volám na univerzitu ať tam přestanou lidem rvát do hlav ty hovadiny s fyzikálními zákony.

Díky za osvětu 8O už je mi vše jasný.
_milan_
Registrovaný
Příspěvky: 578
Registrován: sob 25.12.2010 01:00
Bydliště: HRUŠOVANY

#97 Příspěvek od _milan_ »

hlásím se jakožto další hloupej čecháček , teda auta kupuju už s dpf off , ale jsem hloupej že ho tam nenamontuju zpět .. až ten benziňák pojede tak dobře jako moja nakrmená ex 535d tak si ho koupím.. ( jinak nic se mě nevysralo za dobu vlastnictví tak si nechte řeči o nákladech na opravu naftového motoru ) ;) :D poraďte mi kerej benzin mi dá takovej výkon a krouťák a nízkou spotřebu nafty a možná začnu přemýšlet i o benzinu .. díky.. vlastně je to teď i aktuální :D ps než něco koupím mám na ježdění 2x e46 330d 1x eu3 a 1x eu4 co hulí jak piče a e28 524td taky hulí ... černu zdar.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#98 Příspěvek od JaraX »

Zdenda530d píše:Týýý jo, 98 procent prostě zmizí.
OK v tom případě máš/te naprostou pravdu. Volám na univerzitu ať tam přestanou lidem rvát do hlav ty hovadiny s fyzikálními zákony.

Díky za osvětu 8O už je mi vše jasný.
nesmizí ale shoří
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#99 Příspěvek od Zdenda530d »

Ještě abych v tom měl úplně jasno...

Jak může EGR, který je něco jako Bypass zvyšovat teplotu válce (doteď jsem si myslel, že hoření probíhá právě ve válci a tam je také nejvyšší teplota 700-800°C - možná několik málo desítek vteřin po startu třeba jo aby se teplota dosáhla rychleji) to co jde z válce ven přes ventil do výfuku je o něco chladnější (odhad cca 600°C) a opět si odmyslím takovou banalitku jako teplotní ztráty při vedení výfukových plynů egr vedením, takže ohříváme něco co má 800°C něčím co má 600°C ???!!!???!!!?!?!?!???!!!?!?!?!
to asi znamená, že ve výsledku; 800°C+600°C = 1400°C.
Nejsem si ale jist jestli to takhle u teploty platí - u hrušek s jabkama ano.

Doteď jsem si myslel, že diesel má vyšší účinnost než benzín - tzn. že spalovací prostor má vyšší teplotu zatímco výfukové plyny mají nižší teplotu.

Jdu si ohřát vodu na kafe (přiložím k hrnku dvě tělesa o teplotě každého z nich minimálně 51°C a voda mi začne vřít :) )

To je samozřejmě vtip - kafe nepiju...
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#100 Příspěvek od Zdenda530d »

JaraX píše:
Zdenda530d píše:Týýý jo, 98 procent prostě zmizí.
OK v tom případě máš/te naprostou pravdu. Volám na univerzitu ať tam přestanou lidem rvát do hlav ty hovadiny s fyzikálními zákony.

Díky za osvětu 8O už je mi vše jasný.
nezmizí ale shoří
Hele nedělej mi v tom hokej... já už to beru tak, že 98 % bordelu prostě vysublimuje a tím pádem DPF jsou funkční a ospravedlnitelná udělátka.

(páč kdyby shořela tak procesem spalovaní zase vzniká nějaký bordel a to tu nikdo nechce...!!!)
Odpovědět