Úvaha pro Asfix:
- auto bylo bourané na předek a pravděpodobně
byl poškozen i ventilátor před chladičem
- ventilátor se 4-mi dráty u Tvého auta
nemá co dělat, patří tam ventilátor se 3-mi dráty (kostra, +12 Voltů a řízení) který si řídí ŘJ motoru, regulátor otáček je součástí elektromotoru větráku, ale konektor je stejný, jen jedna díra není obsazena
- starší 4-drátový ventilátor má kostru a přívody pro +12 Voltů přes dva předřadné odpory a napřímo (první, druhý a třetí stupeň)
- i tento 4-drátový ventilátor
se dá v autě přizpůsobit, ale musí být ovládán
přídavným teplotním čidlem na vstupní nebo výstupní hadici, případně horní vodní komoře chladiče, jako to dříve měla starší auta
- vzhledem k velikosti proudu větráku se ke spínání používalo relátko, postupná regulace se nijak neřešila, buď nic nebo 100%
- budeš muset prohlédnout prostor okolo chladiče, jestli tam nemáš nějaké přídavné
čidlo, které pravděpodobně zblblo a spíná už při 50 stupních, místo při 85-100 viz obrázky níže
- pokud by tam byl použit starší elektromotor větráku, tak hnědý drát (BR) je vždy kostra, pro (+) přívod bude použit jeden z následujících drátů
- černý s hnědým pruhem (SW/BR) pro 1. stupeň, SW/GN pro 2. stupeň, SW pro 100% příkon => na jednom z těchto drátů předpokládám přidané relátko a k relátku připojené čidlo
- s touto úpravou se dá žít, ale v případě problému se v tom vyzná pouze autor toho zapojení a větrák před chladičem bude vždy ovládán pouze tím přídavným čidlem, tzn. že ŘJ
klima ten větrák nikdy ovládat nebude
Příklad čidla u E46
http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... /pic01.jpg
U benzíňáků to bývá takto
