Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
ventilator
zdravím potřeboval bych radu ma e60ka 545i ma problem s chlazenim,občas se mi přestane točit vrtule a tím padem dojde k přehřatí,byl jsem na diagnostice,kde mi pouze zjistili zavadu chlazení,ale nic víc.Sám si myslim,že problem bude v čidle teploty,ale nevím ve kterem,jsou tam dvě....mozna bude problem i jinde pokud mate nekdo nejakou zkušenost,nebo vědomost o tomto problemu budu jen rad za každe info....díky Regi
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Čidlo, které snímá výstupní teplotu z chladiče je B604 viz obrázek níže. Ale o řízení chodu větráku rozhoduje řídící jednotka motoru na základě údajů tohoto čidla.
Fühler Kühlmitteltemperatur Kühleraustritt
Dieser Temperaturfühler ist im Austrittsschlauch des Kühlers eingeschraubt und erfaßt die Kühlmitteltemperatur nach Austritt aus dem Kühler. Die Kühlmitteltemperatur Kühleraustritt dient zur Ansteuerung des Elektrolüfters.

Pravděpodobně se jedná o díl č. 3 http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=17_0772 , ale k přesnému určení potřebuji VIN auta. Ten mi pošli do SZ. Jenže to je moje domněnka podle toho, co jsi popsal. Dej sem fotku toho protokolu z diagnostiky, aby bylo něco jistějšího. Nebo se dostav na novou diagnostiku do Mariánek.
Fühler Kühlmitteltemperatur Kühleraustritt
Dieser Temperaturfühler ist im Austrittsschlauch des Kühlers eingeschraubt und erfaßt die Kühlmitteltemperatur nach Austritt aus dem Kühler. Die Kühlmitteltemperatur Kühleraustritt dient zur Ansteuerung des Elektrolüfters.

Pravděpodobně se jedná o díl č. 3 http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=17_0772 , ale k přesnému určení potřebuji VIN auta. Ten mi pošli do SZ. Jenže to je moje domněnka podle toho, co jsi popsal. Dej sem fotku toho protokolu z diagnostiky, aby bylo něco jistějšího. Nebo se dostav na novou diagnostiku do Mariánek.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Diagnostika 23.9. 14:32
- kontakty čidla B604 i konektoru jsou v pořádku, jsou zajištěné, bez příznaků koroze nebo vlhkosti, barvy drátů souhlasí
- prvotní diagnostika vykazuje zapsané chyby v polovině řídících jednotek, většinou se jedná o sporadické závady, např. poklesem napětí atp., smazáno
- po startu motoru live data ukazují teplotu chladící kapaliny v motoru 81 stupňů Celsia, výstupní teplota kapaliny z chladiče (čidlo B604) ukazuje 41 stupňů
- po startu motoru teplota chladící kapaliny vzrůstá na cca 85 stupňů, výstupní teplota kapaliny z chladiče klesá na 36 stupňů a následně stoupá na 45 - 48 - 51 a 58 stupňů => čidlo reálně registruje teplotu výstupní kapaliny, motor zastaven
- test spuštění ventilátoru před chladičem pomocí diagnostiky => větrák reaguje správně, závada v obvodu řízení větráku se bohužel neprojevila, v případě opakování zavady vyměnit díl č. 3 http://www.realoem.com/bmw/de/showparts ... Id=17_0772 , obrázek čidla http://www.realoem.com/bmw/photos/13621433077 , ale netuším, jak se to dá snadno vyměnit. Podle trojúhelníkových "háčků" na čidle to vypadá na zatlačit - otočit doleva a vytáhnout, když nic nepraskne.
Zbývající závady:
- 9C54 AUC senzor, žádný signál z čidla, dát se bez toho žít, obrázek http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 2_0001.png
- 9C78 Výhřev trysek ostřikovačů, žádný signál od ŘJ Klima, vzhledem k výměně kapoty chybí buď (+) 12 Voltů nebo kostra, obrázek http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 1_0046.png
- E519 chybí Alive-Signal od ALC-System Lichtmodulu LM_60, ISTA ukazuje červeně nekomunikující modul AHL, na kanálu zkontrolovat dráty a sensory B42 a B69 na PP a PZ kole, obrázky http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 3_0011.png http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 3_0012.png , potom hledat AHL modul v zadní části schránky před spolujezdcem díl č. 5 http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=61_1717 zjistit jeho BMW číslo a vyhledat současnou náhradu

- kontakty čidla B604 i konektoru jsou v pořádku, jsou zajištěné, bez příznaků koroze nebo vlhkosti, barvy drátů souhlasí
- prvotní diagnostika vykazuje zapsané chyby v polovině řídících jednotek, většinou se jedná o sporadické závady, např. poklesem napětí atp., smazáno
- po startu motoru live data ukazují teplotu chladící kapaliny v motoru 81 stupňů Celsia, výstupní teplota kapaliny z chladiče (čidlo B604) ukazuje 41 stupňů
- po startu motoru teplota chladící kapaliny vzrůstá na cca 85 stupňů, výstupní teplota kapaliny z chladiče klesá na 36 stupňů a následně stoupá na 45 - 48 - 51 a 58 stupňů => čidlo reálně registruje teplotu výstupní kapaliny, motor zastaven
- test spuštění ventilátoru před chladičem pomocí diagnostiky => větrák reaguje správně, závada v obvodu řízení větráku se bohužel neprojevila, v případě opakování zavady vyměnit díl č. 3 http://www.realoem.com/bmw/de/showparts ... Id=17_0772 , obrázek čidla http://www.realoem.com/bmw/photos/13621433077 , ale netuším, jak se to dá snadno vyměnit. Podle trojúhelníkových "háčků" na čidle to vypadá na zatlačit - otočit doleva a vytáhnout, když nic nepraskne.
Zbývající závady:
- 9C54 AUC senzor, žádný signál z čidla, dát se bez toho žít, obrázek http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 2_0001.png
- 9C78 Výhřev trysek ostřikovačů, žádný signál od ŘJ Klima, vzhledem k výměně kapoty chybí buď (+) 12 Voltů nebo kostra, obrázek http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 1_0046.png
- E519 chybí Alive-Signal od ALC-System Lichtmodulu LM_60, ISTA ukazuje červeně nekomunikující modul AHL, na kanálu zkontrolovat dráty a sensory B42 a B69 na PP a PZ kole, obrázky http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 3_0011.png http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 3_0012.png , potom hledat AHL modul v zadní části schránky před spolujezdcem díl č. 5 http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=61_1717 zjistit jeho BMW číslo a vyhledat současnou náhradu
