Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Koupě ojetiny F11-benzin VS diesel ???

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#41 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Teddy píše:I já (z různých důvodů zarytej ropák) souhlasim, že na krátký cesty a do města se dnešní nafty nejen nehodí, ale přímo nedaji použít.

Divim se, že se tahle informace nijak masově něšíří. Dnešní nafty prostě musí polykat porce km. Na krátkých trasách umíraji.

Na krátkých trasách se taky projeví, že se benzín dřív ohřeje a dřív má "normální" spotřebu. Nafta pojede pořád studená, takže na nějaký tabulkový spotřeby zapomeň.
Jo no a s tím je trochu spojenej i princip oleje Longlife. Typyckej příklad třeba taková VW Caddy (2.0TDI)

..říkám tomu obchoďákův sen :P Každej kdo ji vyfasuje od nova má 5let značkový servis, např. výměna oleje po 30tis km / nebo roce. To se po D1 stihne nalítat i 2x do roka. Jenže stylem, že ráno nastartuju a jedu třeba 200-500km. Pak 150km jinam a motor je pořád ohřátej atd.. Jedině za takových podmínek vydrží takový longlife jakžtakž mazat a nájezdy funkční..

Takže jsem chtěl říct, že i další tyhle moderní diesel komponenty pracují nejradši podobným způsobem.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#42 Příspěvek od Teddy »

longlife je samozřejmě nesmysl. Je to jen další způsob jak uměle zkrátit životnost motoru a jeho součástí. Je lepší tam dát co 10 tis. průměrnej olej, než co 30 tis. cokoliv zázračnýho.
Já jsem dával co 15 tis. origo BMW.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#43 Příspěvek od pavproch »

JaraX píše: pokud to srovnám s jakoukoliv škodovku tak je i BMW e60 fantasticky auto,
BINGO!

V pátek se mi )doufám dočasně) rozpadl 3er, taxem o víkendu jezdil v Plzni do práce a neska z plzně dom firemní oftákou II. 4x4 1.6CRD.... kurwa, na to už bych si fakt nezvykl... gumové řízení, houpe sa to tak akoráth na mořskou nemoc, nejede to (logicky), nebrzdí to, bezpohlavní spojka aji ostatní pedály, řazení absolutně bez citu, udržet to rovně na cestě problém, i pomalejší najezdy do zatáček hrozí výletem do příkopu.... ale hlavně že to má fukf na mrtvolu a držáky PeT lahví... :twisted:
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#44 Příspěvek od horan »

Teddy: cloveku, co ani nevi, ze se dela kakao z mlika nevysvetlis, ze je longlive na hovno. U nas si ho tam vyslovene preji davat a nedokazeme jim vysvetlit, ze na cestu 2km rano na nadrazi a vecer 2km domu je naprosto nevhodnej. Ziji v tom, ze kdyz ho automobilka doporucuje, tak to musi byt dobry.
Nedavno se tam jeden rozciloval, ze mu po vymene oleje nesviti na budikach 30000km, ale jen 15000. Jakekoliv vysvetlovani nemelo cenu. :roll: :roll:
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#45 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

:lol: :lol:

Tak jo.. toliko k výběru a požívání dieselů.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#46 Příspěvek od Filozof »

lidi jsou hlupáci a stím se nedá nic dělat. Věří odborníkům v lékařství, farmacii či výrobci aut. To je fuk. NA všem se dělá prostě vývar a je potřeba aby se auta či lidi ničili sami jen z blbosti. Pak se bude za hodně peněz vše dávat dokupy.

Kdyby lidi študovali a trochu si něco pozjištovali pak by pochopili že co obor to ojebávačka na lidi....

Přitom je to tak vše jednoduché a stačí často používat selský rozum.
MastaAuflauf
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: pát 24.07.2015 00:00

#47 Příspěvek od MastaAuflauf »

Totic píše:Ono se to nezdá ale zrovna po větším městě jako Brno atd. nejedeš jen 3km do práce a z5, ale taky různý pojížďky, nákupy a vyřizovačky a klidně najedu po práci 30km ani nevím kde. Tzn. že za nějakej akčnější týden se dá nahrkat jen po městě i 100km, víc než bych čekal plus třeba ten Tišnov a u toho se paradoxně DPF regenerace teda nestihne.
a ty jezdíš po Brně s jakým motorem?

a k těm pojížďkám máš asi pravdu, jen si teď nejsem jistej, jestli to mělo býtpro ten diesel pozitivní nebo ne :)
MastaAuflauf
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: pát 24.07.2015 00:00

#48 Příspěvek od MastaAuflauf »

Teddy píše:Souhlas, nikde ti nic nevyskočí.
Pozor taky kdo tu diagnostiku bude dělat. Na autorizáky zapomeň. Zajeď si k lidem, co tomu fakt rozumí a auta mají rádi.
No, projížděl jsem forum, ale moc tipů na neautorizovaný servisy BMW, kde dělají často i ty novější F10 jsem nenašel, mám na mysli teda Brno a blízké okolí
MastaAuflauf
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: pát 24.07.2015 00:00

#49 Příspěvek od MastaAuflauf »

JaraX píše:nic ti na display nevyskočí, to většinou až když je pozdě, dokonce ani na diagnstoice není chyba, ale chce to mrknout na live data a udělat testy.

benzínů už moc není protože lidi fantazují s xdrivem a naftou, benzínové zadokolky už za chvilku nebudou
a z pohledu člověka, co ty auta servisuje a má praktický zkušenosti, znáš nějak blíž motory, co tam montuje aktuálně Audi? Mám na mysli 3.0 TDI 180kW, co dávají do A7 (já řeším ročník 2011-2012).

Neřeším teď ani tak jízdní vlastnosti, jako spíš poruchovost, nákladovost oprav - jsem v tomhle úplný laik
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#50 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

MastaAuflauf píše:a ty jezdíš po Brně s jakým motorem?
a k těm pojížďkám máš asi pravdu, jen si teď nejsem jistej, jestli to mělo býtpro ten diesel pozitivní nebo ne :)
Jezdím 530i (E60), sice po městě za 11l, ale nic mi nevibruje do volantu ani řadičky, nehrká a nerachtá. Je fakt, že bych to dal kvůli spotřebě klidně do LPG, ale nějak kritický to není. Nevím co takhle pápne po městě 530D neměl jsem pujčený na delší dobu (9l?). Do města je kdyžtak užitečnější automat.

Napsal jsem to asi kostrbatě ale myslím, že 2x studenej start denně a pojížďky se zastávkama nějaké regeneraci šanci moc nedávají. Jak jsem psal následně, stejně jak Longlife tak i diesel jsou kocipovaný na delší štreky.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#51 Příspěvek od JaraX »

MastaAuflauf píše:
JaraX píše:nic ti na display nevyskočí, to většinou až když je pozdě, dokonce ani na diagnstoice není chyba, ale chce to mrknout na live data a udělat testy.

benzínů už moc není protože lidi fantazují s xdrivem a naftou, benzínové zadokolky už za chvilku nebudou
a z pohledu člověka, co ty auta servisuje a má praktický zkušenosti, znáš nějak blíž motory, co tam montuje aktuálně Audi? Mám na mysli 3.0 TDI 180kW, co dávají do A7 (já řeším ročník 2011-2012).

Neřeším teď ani tak jízdní vlastnosti, jako spíš poruchovost, nákladovost oprav - jsem v tomhle úplný laik
audi se sračka, tomu se vyhýbám rovnou, když už bych chtěl škodovku tak si koupím škodovku a né Audi, dytj e to furt to samy, ty auta neohromí ani pohodlím, ani výbavou ani jizdníma vlastnostma.
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#52 Příspěvek od kurevtor »

MastaAuflauf: JaraX ví vše o BMW autech, ale ptát se ho na Audi nemá smysl, Audiny nenávidí a neřekne ti o nich nic dobrého, protože je vůči této značce zaujatej. Můžeš si tu projít fórum a dočteš se jak má Bentley hnusnej a zkurvenej interiér z oktávky atd atd atd.

Že by tě A7 nemohla ohromit výbavou a pohodlím a jízdou si fakt nemyslim. V A7 samozřejmě lze mít výbavu aut pro velký holky (resp. bez toho to nekupuj!!) - odfuky sedaček, softclose, alcantra, kamery atd., navíc A7 má regulaci tuhosti podvozku a regulaci výšky podvozku a kdo jezdí s audinama ví, že se s nima jezdí skvěle, to dynamický servořízení je prostě skvělý a na vzduchu jsou opravdu hodně pohodlný. Pár audin jsem v ruce měl a musim říct, že obyčejná A6 C6 se vzduchovym podvozkem je stejně komfortní jako E65 s DD a EDC. Jasně, v zatáčkách na tom s nedotáčivostí asi nebude tak dobře jako BMW, ale i tak budeš spokojenej.
Rozhodně ale nebudeš spokojenej se servisem :lol: Připrav se na nechutný výše faktur ze servisu a pokud budeš řešit nějakej nepříjemnější problém tak sehnat někoho kdo tomu skutečně rozumí nebude snadné. Navíc u A7 s mnoha opravami prostě musíš do autorizovanýho servisu (tzn. zaplatíš víc a ještě to pravděpodobně poserou).
Každopádně 3.0TDI není podle mě lepší volbou než 3.0TSFI. Navíc TDI nemají rozvody v řetězu, ne?
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#53 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Jeden nemusí být zaujatej, aby ti napsal, že Audi je pouze dobrej marketing... no a poslednich cca 5-8 let se uz i Bmw notne přiučilo :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#54 Příspěvek od kurevtor »

čemu se BMW přiučilo?

Jasně, že třeba někdo nemusí být automaticky zaujatej, když se mu něco líbí nebo ne, ale JaraX evidentně zaujatej je. A sám to tady přiznal, nesnáší všechny audiny, je jedno jaký je to auto, prostě má to kruhy tak je to sračka. Samozřejmě je to jeho svaté právo mít názory jaké chce, nemám nic proti, jen jsem to psal MastaAuflaufovi, že prostě v tomto specifickém případě bych JaraXovo názor na A7 bral s rezervou, toť vše :-)

to s tou narážkou na marketing nechápu. Znamená to, že audiny jsou špatná auta, ale Audi má tak skvělý prodeje, protože dobrej marketing? :-D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#55 Příspěvek od JaraX »

já jsem zaujatej, to klidně uznávám, protože je pro mě audi jen drahá Škodovka která mi proti BMW neumí nic nabídnout, minulej týden jsem A6 2010 a pochopil jsem proč lidi maj tak rádi E60, i ta odfláknutá E60 je proti té A6 ethalon kvality, jen ty materiály hruza, zavírání dveří jako konzerva, hrůza.
designově je pro mě audi totální nuda, hlavně interier, malý display, všecky tlačítka stejny, všecko kulaty, nové audi maj řadičku jako moje E36, a funkce žádný, aktuální audi odpovídá BMW 5let zpět, nevídím u Audi nic co by byla technologicky pecka, že bych řekl že auto z roku 1999 mělo aktivní tempomat jako BMW, že by měli softclose v roce 1995 jako mercedes.
nedávno jsem seděl se spolužákem v hospě a kecali jsme o autech, on má A4 2005, ja E66 2003 (nejde srovnávat jasně), ale furt mi tvrdil že Audi je audi a takovy kecy, pak jsem ho svezl a byl z toho uplně mimo, a to jeho strýc má A8, ale idrive pro něj byl jako sci:fi, stejně tak aktivní tempomat, dálkovej start, apod
at si někdo klidně Audi koupí, ale na technologicky a designově audi prostě nemá, audi je pro lidi co mají Oktávku a nechcou nic extravagatního, prostě taková lepší oktávka,.
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#56 Příspěvek od kurevtor »

to je pouze tvůj názor, můžeme polemizovat o těch technologiích, ale design je čiště subjektivní. A jsme v tématu kde tazatel řeší F10 vs A7 - zrovna oproti F10 to má A7 hodně snadný. F10 tolik nezaujme.

v čem přesně technologicky nemá A7 na F10? 8O

Už jsem několikrát zaslechl, a souhlasím s tím, že Audi je pro (tj. automobilky cílí na) mladý úspěšný lidi. Tak to prostě je. Žádný octávky s tím nemají nic společnýho JaraXi :lol: :roll: Jste tady na bmwklubu těma octávkama fakt nějaký zatížený. Furt tu na to nadáváte, ale jakmile je potřeba nějaký srovnání tak hned šáhnete po Octavii nebo Fabii, a pak se plácáte po ramenech jak jsou ty vaše starý bmw pekáče lepší :-D :-D A zrovna iDrive v E65/E66 bych nezmiňoval :-D určitě ne ten v předFL :-D

edit: jo tak mastaauflauf chce F10, ne F11, jsem si nevšiml, že ten topic nezakládal...
MastaAuflauf
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: pát 24.07.2015 00:00

#57 Příspěvek od MastaAuflauf »

kurevtor píše:Že by tě A7 nemohla ohromit výbavou a pohodlím a jízdou si fakt nemyslim. V A7 samozřejmě lze mít výbavu aut pro velký holky (resp. bez toho to nekupuj!!) - odfuky sedaček, softclose, alcantra, kamery atd., navíc A7 má regulaci tuhosti podvozku a regulaci výšky podvozku a kdo jezdí s audinama ví, že se s nima jezdí skvěle, to dynamický servořízení je prostě skvělý a na vzduchu jsou opravdu hodně pohodlný. Pár audin jsem v ruce měl a musim říct, že obyčejná A6 C6 se vzduchovym podvozkem je stejně komfortní jako E65 s DD a EDC. Jasně, v zatáčkách na tom s nedotáčivostí asi nebude tak dobře jako BMW, ale i tak budeš spokojenej.
Rozhodně ale nebudeš spokojenej se servisem :lol: Připrav se na nechutný výše faktur ze servisu a pokud budeš řešit nějakej nepříjemnější problém tak sehnat někoho kdo tomu skutečně rozumí nebude snadné. Navíc u A7 s mnoha opravami prostě musíš do autorizovanýho servisu (tzn. zaplatíš víc a ještě to pravděpodobně poserou).
Každopádně 3.0TDI není podle mě lepší volbou než 3.0TSFI. Navíc TDI nemají rozvody v řetězu, ne?
s jakými opravami musím do autorizovaného servisu? toho bych se popravdě celkem bál.

no u těch rozvodů popravdě nevím, ale našel jsem na netu tohle, tak asi jsoi řetězové?

http://www.autokseft.cz/Nahradni-dily/A ... 304_100313

někde jsem četl, že ten 2.8FSI spíš nebrat, je to jen 150kW, ty osobně máš nějakou zkušenost s tím benzínem 3.0 TFSI?
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#58 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Audi je proste nalestena technologicka bida s dobrym marketingem, ktery dokaze lidem vsugerovat predstavy viz výše... obycejne lepsi auto vydavane za hi-end, cutting edge, master piece, tech art a pod :-)
rozeber si nekdy Audi a Bmw stejne rady a budes prekvapen, jak rozdilny pristup tam je... Audi se snazi schovat krytku krytky, design znacne prevysuje funkci... pak se s tim svezes a zjistis, proc je Bmw auto pro ridice a Audi pro 4% (za predpokladu, ze na to maji)... a ano, existuji vyjimky, ale je jich tak malo, ze si staci zapamatovat predchozi hlasku :-)
za me ma Audi pouze dobrou antikoro a ve sve dobe uvedlo 4x4 pro sirokou auto verejnost...
“Ability is what you're capable of doing.”
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#59 Příspěvek od Teddy »

hlavně pozor na notorickou bolest VW současný produkce - praskající a kroutící se hlavy.
V práci máme Q5 S line a 7 superblbů. Co vim, tak 2 superblby už mají novou palici, teď začala mě mizeet chladící kapalina a včera říkal generál, že má taky problémy s Q5.... asi palice.

Já bych řekl, že kvalita je u většiny současných aut podobná. Je to na .....
Každá automobilka pak cílí na určitou skupinu zákazníků.
Audi bývala a je značka pro lidi, kteří tomu moc nerozumí, za volantem toho moc nepoznají, ale líbí se jim image značky. Poslední dobou se audi snaží stavěl auta víc pro aktivní řidiče.
BMW jde opačným směrem. Bývala to značka pro aktivní a technicky znalé řidiče. Poslední dobou jde cestou komerce. Počítám ještě tak jeden model a ty auta se potkaji. Budou naprosto stejný co do kvality, technický úrovně a průměrných jízdních vlastností.

BMW vždycky největší částky dávalo do vývoje motorů a podvozků. Vzhled zaostával. U audi je to naopak. Vzhled převyšoval techniku. Teď se to vyrovnává. Jsem zvědavej, kdy se to otočí. :D
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#60 Příspěvek od pavproch »

už sa to otočilo.....

bmw úplně vyřadilo z nabídky NA benzíny, a to i z ///M modelů

audi pro R8 nadále nechává v nabídce POUZE NA motor V10 a o turbu pro sporťák nechce ani slyšet....

svět sa v prdel obrací...
Odpovědět