Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW E60 - chybějící IBS modul, kontrolka motoru
Zdravím přátele 5kaře,
nedávno jsem koupil BMW E60 530D, 160kW, 2004. Když jsem druhý den přišel k autu, rozsvítila se kontrolka motoru s tím, že mohu dál pokračovat v jízdě. Zajímavé je, že když jsem ujel pár km, zhasnl motor a po chvíli zase nastartoval, tak už se kontrolka nerozsvítila. A takhle to dělá pořád, za jízdy se mi ta kontrolka rozsvítila snad jen jednou. Vždy se rozsvítí, ale při další jízdě ten den už ne...
Připojili jsme auto na diagnostiku a hlásí to chybu:
- 4477 inteligentní čidlo baterie (přerušovaný)
- chybu všech žhavících svíček + předžhavení
Nejdřív k těm žhavičkám. Dočetl jsem se, že to hodí chybu všech, když je špatné žhavící relé, takže ho mám v plánu vyměnit a rovnou i všechny žhavičky, abych měl jistotu, že v zimě nastartuju.
K tomu čidlu. Na fóru jsem pohledal a našel, že je to IBS čidlo, kde je, k čemu slouží atd. Tak jsem se šel podívat do auta, jestli je vše v pořádku a zjistil jsem, že je tam elektrika docela prasácky předělávaná a ten IBS modul tam vůbec není. Jediné, co po něm zůstalo byl jeden hnědý nezaizolovaný drát (který jsem alespoň oblepil) a modrý konektor. Pokusil jsme se to vyfotit, ale bohužel jen na mobil.
A teď mé dotazy:
Kontrolka motoru je předpokládám způsobena asi tím žhavením nebo se pletu?
Jak velký je to průser, že tam ten IBS modul vůbec nemám? S autem mám najeto 2 tisíce km a zdá se, že dobíjí v pohodě. S elektronikou zatím zásadní problémy nejsou, jen někdy se nepřipojí telefon přes bluetooth, někdy pomalu startuje středový displej s navigací. Jednou, když bylo opravdu horko, se mi stalo, že mi to házelo chyby prasklých žárovek v hlavních světlometech, ale svítí dál v pohodě a od té doby nic. Jednou mi to zas hodilo chybu dorazu okýnka u řidiče, ale od té doby taky nic. Pak se mi jednou jednou stalo, že po zamknutí nezhaslo vnitřní osvětlení a dál hrálo rádio, pomohlo vyndání DVD s mapami.
Když jsem si tak pročítal fórum, tak jediný důvod, proč by někdo vyndával IBS modul, který mě napadl, je ten, že je tam dodělávaná professional navigace, tak to třeba mohlo "žrát" moc proudu a IBSu se to nemuselo líbit.
Byl bych moc rád, kdyby mi někdo, kdo tomu rozumí, mohl poradit, jak dál postupovat, případně co by dělal on sám. Jedná se mi tedy hlavně o to, jak velký je průser, když chybí IBS a jestli je to třeba nějak řešit (přeci jen chci mít auto, kterému můžu věřit) a co způsobuje rozsvicující se kontrolku motoru.
Předem moc děkuju!
nedávno jsem koupil BMW E60 530D, 160kW, 2004. Když jsem druhý den přišel k autu, rozsvítila se kontrolka motoru s tím, že mohu dál pokračovat v jízdě. Zajímavé je, že když jsem ujel pár km, zhasnl motor a po chvíli zase nastartoval, tak už se kontrolka nerozsvítila. A takhle to dělá pořád, za jízdy se mi ta kontrolka rozsvítila snad jen jednou. Vždy se rozsvítí, ale při další jízdě ten den už ne...
Připojili jsme auto na diagnostiku a hlásí to chybu:
- 4477 inteligentní čidlo baterie (přerušovaný)
- chybu všech žhavících svíček + předžhavení
Nejdřív k těm žhavičkám. Dočetl jsem se, že to hodí chybu všech, když je špatné žhavící relé, takže ho mám v plánu vyměnit a rovnou i všechny žhavičky, abych měl jistotu, že v zimě nastartuju.
K tomu čidlu. Na fóru jsem pohledal a našel, že je to IBS čidlo, kde je, k čemu slouží atd. Tak jsem se šel podívat do auta, jestli je vše v pořádku a zjistil jsem, že je tam elektrika docela prasácky předělávaná a ten IBS modul tam vůbec není. Jediné, co po něm zůstalo byl jeden hnědý nezaizolovaný drát (který jsem alespoň oblepil) a modrý konektor. Pokusil jsme se to vyfotit, ale bohužel jen na mobil.
A teď mé dotazy:
Kontrolka motoru je předpokládám způsobena asi tím žhavením nebo se pletu?
Jak velký je to průser, že tam ten IBS modul vůbec nemám? S autem mám najeto 2 tisíce km a zdá se, že dobíjí v pohodě. S elektronikou zatím zásadní problémy nejsou, jen někdy se nepřipojí telefon přes bluetooth, někdy pomalu startuje středový displej s navigací. Jednou, když bylo opravdu horko, se mi stalo, že mi to házelo chyby prasklých žárovek v hlavních světlometech, ale svítí dál v pohodě a od té doby nic. Jednou mi to zas hodilo chybu dorazu okýnka u řidiče, ale od té doby taky nic. Pak se mi jednou jednou stalo, že po zamknutí nezhaslo vnitřní osvětlení a dál hrálo rádio, pomohlo vyndání DVD s mapami.
Když jsem si tak pročítal fórum, tak jediný důvod, proč by někdo vyndával IBS modul, který mě napadl, je ten, že je tam dodělávaná professional navigace, tak to třeba mohlo "žrát" moc proudu a IBSu se to nemuselo líbit.
Byl bych moc rád, kdyby mi někdo, kdo tomu rozumí, mohl poradit, jak dál postupovat, případně co by dělal on sám. Jedná se mi tedy hlavně o to, jak velký je průser, když chybí IBS a jestli je to třeba nějak řešit (přeci jen chci mít auto, kterému můžu věřit) a co způsobuje rozsvicující se kontrolku motoru.
Předem moc děkuju!
- Přílohy
-
- IMAG5199.jpg (195.33 KiB) Zobrazeno 1417 x
-
- IMAG5201.jpg (196.53 KiB) Zobrazeno 1417 x
-
- IMAG5202.jpg (128.55 KiB) Zobrazeno 1417 x
Toho jsem se přesně bál...
Airbagy zkontroluju a pokud bude něco v nepořádku nebo pokud by uvedení do původního stavu mělo stát ranec, tak auto okamžitě vracím původnímu majiteli, mám to i vymíněný ve smlouvě. Mrzí mě, že jsem si toho nevšiml při koupi, ale alespoň jsem si to pojistil smlouvou a ani případný soud pro mě není problém
Díky moc za reakce.
Stále jsme ovšem nevyřešili otázku kontrolky motoru, tak pokud by se k tomu někdo mohl vyjádřit a potvrdit případně vyvrátit moji teorii, budu rád.
Airbagy zkontroluju a pokud bude něco v nepořádku nebo pokud by uvedení do původního stavu mělo stát ranec, tak auto okamžitě vracím původnímu majiteli, mám to i vymíněný ve smlouvě. Mrzí mě, že jsem si toho nevšiml při koupi, ale alespoň jsem si to pojistil smlouvou a ani případný soud pro mě není problém

Díky moc za reakce.
Stále jsme ovšem nevyřešili otázku kontrolky motoru, tak pokud by se k tomu někdo mohl vyjádřit a potvrdit případně vyvrátit moji teorii, budu rád.
Jo, udělal jsem chybu, kupoval jsem ho sám a zaměřoval jsem se spíš na interiér, exteriér a motor. Motor jde dobře, interiér je pěknej a exteriér ucházející. Předpokládal jsem, že bylo bouraný, ale myslel jsem, že jenom na předek, ale který auto dneska není.
Příště budu rozhodně důslednější, hold je to zkušenost...
Příště budu rozhodně důslednější, hold je to zkušenost...
Však to, že někdo vyhodil vystřelenou patronu neznamená, že to muselo být na zadek. To spíš to IBS nechápu, ale jsme v čechách no.. Kdyby aspoň patronu "jenom" zatlačili zpátky, to se taky většinou dá (sice by samozřejmě opětovně nefungovala, ale nevypadalo by to takhle jako na stodvacítce). Podle fotek to na první pohled nevypadá, že by se tam vzadu klempířilo. To když už, tak spíš jako by se to někde koupalo nebo se do toho prášilo či tak něco..
Po bitvě je každej generál.
Na tvym místě bych teď s autem zajel k někomu, kdo se v tom vyzná a nechal to prohlídnout. Ať ti sepíšou seznam závad a orientační cenu opravy. Pak se rozhodneš co uděláš.
Bohužel auto se blbě vrací. Jsme v Čechách a na náš právní pořádek moc nespoléhej. Než by ses dočkal pravomocného výsledku, tak už to auto bude veterán.
Žádná kaše se nejí tak horká, jak se uvaří. Ty svorky jsou prasárna, ale nutně to nemusí znamenat, že stejnym stylem je udělanej i zbytek auta.
No ale jestli to tak "opravený" je celý, tak rychle ruce pryč. Mohla by to bejt slušná kasička.
Nemam to nijak ověřený, ale tušim, že bez IBS se jezdit nedá. Nejspíš to během krátký doby odpraví baterii. I když ta lemra co ti tam dali by to nevydržela ani tak.
Na tvym místě bych teď s autem zajel k někomu, kdo se v tom vyzná a nechal to prohlídnout. Ať ti sepíšou seznam závad a orientační cenu opravy. Pak se rozhodneš co uděláš.
Bohužel auto se blbě vrací. Jsme v Čechách a na náš právní pořádek moc nespoléhej. Než by ses dočkal pravomocného výsledku, tak už to auto bude veterán.
Žádná kaše se nejí tak horká, jak se uvaří. Ty svorky jsou prasárna, ale nutně to nemusí znamenat, že stejnym stylem je udělanej i zbytek auta.
No ale jestli to tak "opravený" je celý, tak rychle ruce pryč. Mohla by to bejt slušná kasička.
Nemam to nijak ověřený, ale tušim, že bez IBS se jezdit nedá. Nejspíš to během krátký doby odpraví baterii. I když ta lemra co ti tam dali by to nevydržela ani tak.
Dneska mrknu na ty airbagy a uvidí se, co dál.
Vrácení auta budu řešit klidně soudně, jelikož mám vystudovanou právnickou fakultu a pracuji v AK, tak to pro mě není až takový problém. Jen si někdy říkám, že by se mi k tomu ještě hodila automobilová škola, ale člověk nemůže rozumět všemu...
Neznáte někdo prosím někoho šikovného (nejlépe z bmw klubu), kdo se v E60 vyzná a byl by schopný a hlavně ochotný tu elektriku předělat? Nejlépe na Jižní Moravě nebo na trase Pardubice-Brno. Ty svazky kdyžtak seženu v Brně v Moravanech, ale ta práce bude asi horší.
Díky všem.
Vrácení auta budu řešit klidně soudně, jelikož mám vystudovanou právnickou fakultu a pracuji v AK, tak to pro mě není až takový problém. Jen si někdy říkám, že by se mi k tomu ještě hodila automobilová škola, ale člověk nemůže rozumět všemu...
Neznáte někdo prosím někoho šikovného (nejlépe z bmw klubu), kdo se v E60 vyzná a byl by schopný a hlavně ochotný tu elektriku předělat? Nejlépe na Jižní Moravě nebo na trase Pardubice-Brno. Ty svazky kdyžtak seženu v Brně v Moravanech, ale ta práce bude asi horší.
Díky všem.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 530
- Registrován: úte 18.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno/Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Pokud jsi pravnik, tak bych to neresil a sel do neho pres zalobu
.
I kdyz si to cele sezenes, tak nevis co te jeste muze cekat. Hlavne nevis ten presny duvod proc ten IBS modul vyhodili. Proc misto BMW svorek baterky jsou obycejne atd. Muze tam byt jeste nejaka jina chyba.
Taky se priklanim k tomu, ze doslo k vetsi rane, ze vyleteli airbagy vcetne odpojeni na baterce. Mozna pri tom doslo poskozeni toho IBS modulu.
Airbagy bych urcite zkontroloval. Je strasne jednoduche tu kontrolku airbagu vypnout. Proste tu ledku ustipnes

I kdyz si to cele sezenes, tak nevis co te jeste muze cekat. Hlavne nevis ten presny duvod proc ten IBS modul vyhodili. Proc misto BMW svorek baterky jsou obycejne atd. Muze tam byt jeste nejaka jina chyba.
Taky se priklanim k tomu, ze doslo k vetsi rane, ze vyleteli airbagy vcetne odpojeni na baterce. Mozna pri tom doslo poskozeni toho IBS modulu.
Airbagy bych urcite zkontroloval. Je strasne jednoduche tu kontrolku airbagu vypnout. Proste tu ledku ustipnes
