Horkovzduškou to zkurvíš, fénem to ani neohřeješ. Na tou jsou speciální horkovzdušný pájecí stanice s příslušným nástavcem na jednotlivé typy obvodůchip píše:Já někde slyšel ofouknout velký čipy horkovzduškou nebo fénem, kvůli studeňákům. Jestli to funguje netuším, ale za zkoušku se nic nedá....
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E60 / E61 - problemy s idrive (CCC) a jejich reseni
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
stanica ma stale spodny ohrev aby sa nahriala cela doska, vacsinou je riesene ako infra (ale byva aj horky vzduch alebo hybridny ohrev vzduch/infra). Doska sa musi zahriat na 120-180stupnov. Pretoze ak budes ohrievat len malu plochu z jednej strany, je to nebezpecne - hrozi poskodenie dosky z dovodu velkeho teplotneho rozdielu.
Prehrievanie cipov bez pouzita specialneho fluxu pre reflow nema velky vyznam. Tak isto je treba vediet ci je doska pajena olovnatym cinom alebo bezolovnatym, kvoli teplotnemu bodu tavenia. Tu teplotu treba na spojoch sledovat s tepelnou sondou a tak isto na povrchu suciastky aby sa dosiahol idealny profil, pretoze vacsina suciastok ma povolenu teplotu navrchu max do 260stupnov po dobu max 30 sekund, inac sa prehreju a odidu ( a tak isto je povolena urcita hodnota narastu teploty napr max 2C/sekunda atd). Tak isto je potrebne pre spravny reflow dodrzat urcity cas kedy je cin nad bodom tavenia, teda roztaveny a kym sa vypari flux.
Prehrievat tieto veci len tak od brucha bez tychto veci je naozaj hlupy napad.... Ak by to bolo dobre riesenie, neexistovali by specialne reworkstations ktore stoja viac nez nove mensie osobne auto......
Tak ci tak, reflow pomoze len v zriedkavom mnozstve pripadov, pretoze velmi casto odidu samotne suciastky (chipy) a chyba nie je v studakoch. Toto je skor fenomen notebookov ktore sa nadmerne prehrievaju kvoli zanedbaniu cistoty chladenia... a pouzitia bezolovnatych dosiek..... To nebude asi problem MULF..... Navyse vzdy je idealne chip odpajkovat a pregulickovat ho novymi gulickami, to je spolahlivejsie riesenie.... (ak reaguje) alebo ho rovno vymenit za novy (ktory treba pripadne naprogramovat).
Prehrievanie cipov bez pouzita specialneho fluxu pre reflow nema velky vyznam. Tak isto je treba vediet ci je doska pajena olovnatym cinom alebo bezolovnatym, kvoli teplotnemu bodu tavenia. Tu teplotu treba na spojoch sledovat s tepelnou sondou a tak isto na povrchu suciastky aby sa dosiahol idealny profil, pretoze vacsina suciastok ma povolenu teplotu navrchu max do 260stupnov po dobu max 30 sekund, inac sa prehreju a odidu ( a tak isto je povolena urcita hodnota narastu teploty napr max 2C/sekunda atd). Tak isto je potrebne pre spravny reflow dodrzat urcity cas kedy je cin nad bodom tavenia, teda roztaveny a kym sa vypari flux.
Prehrievat tieto veci len tak od brucha bez tychto veci je naozaj hlupy napad.... Ak by to bolo dobre riesenie, neexistovali by specialne reworkstations ktore stoja viac nez nove mensie osobne auto......
Tak ci tak, reflow pomoze len v zriedkavom mnozstve pripadov, pretoze velmi casto odidu samotne suciastky (chipy) a chyba nie je v studakoch. Toto je skor fenomen notebookov ktore sa nadmerne prehrievaju kvoli zanedbaniu cistoty chladenia... a pouzitia bezolovnatych dosiek..... To nebude asi problem MULF..... Navyse vzdy je idealne chip odpajkovat a pregulickovat ho novymi gulickami, to je spolahlivejsie riesenie.... (ak reaguje) alebo ho rovno vymenit za novy (ktory treba pripadne naprogramovat).
Na SMD stačí mikropájka. Horkovzdušnou stanicí se pájí obvody kuličkované zespoda - BGA, ty budou v autě nebo microBGA, co jsou v telefonech
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
robi sa to tak ci tak horkym vzduchom, vsetky suciastky (aj klasicke smd) pajkujem horkym vzduchom na smt workstation.matiz píše:To se mi snad jenom zda, horkovzduskou na smd... jako proti gustu... Chtel bych videt tu spoustu "odfouknutych" malych pasivnich soucastek, dokazu si to dost dobre predstavit -)
Musis mat vsak specialne trysky a presne nastaveny prietok vzduchu a teplotny a profil, ziadne suciastky s tym neodfuknes

Ja vyuzivam trosku starsiu verziu tohto zariadenia :
http://www.bga-rework.cz/eshop/product/ ... t-10-6-hv/
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Ja vim presne jak se to dela, jen si neumim predstavit nahrivat horkovzusnou pistoli nejake bgacko, protoze okolo nich jsou povetsinou i ty pasivni soucastky ktere se nahreji mnohem drive a bez trysky je to musi zakonite odfouknout...
Proste si neumim predstavit vzit si horkovzdusnou pistol a jit pofouknout bgacka. A nemam na to teda ani koule.
Proste si neumim predstavit vzit si horkovzdusnou pistol a jit pofouknout bgacka. A nemam na to teda ani koule.
Tak to s tebou plne suhlasim. Jen magor by to spravil.matiz píše:Ja vim presne jak se to dela, jen si neumim predstavit nahrivat horkovzusnou pistoli nejake bgacko, protoze okolo nich jsou povetsinou i ty pasivni soucastky ktere se nahreji mnohem drive a bez trysky je to musi zakonite odfouknout...
Proste si neumim predstavit vzit si horkovzdusnou pistol a jit pofouknout bgacka. A nemam na to teda ani koule.
Ahoj lidi, tak uz to mam taky, bmw logo- reset-logo-atd. Chci se zeptat, řeší toto můj problem? http://www.aliexpress.com/item/8-car-DV ... ítám, diky
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 183
- Registrován: čtv 17.01.2008 01:00
- Bydliště: kladno
Prepajet mozes kolko chces, s tym ccc ktore sa restartuje nevyliecis. Takze je lepsie v tomto pripade kupit jete za 10000 a modlit sa aby skapalo co najneskor. Alebo to nechat opravit za 7000-8000 kvalitne a tak isto sa modlit aby skapalo co najneskorDancevsky píše:A co je lepší, za 10 000,- koupit jetou, nebo za 5 000.- nechat přepajet?matiz píše:Nebojte se, zdechnou vseckyZpravidla to zacina pozvolna...
