Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Koupě E60 530d jaký výkon, rok, tipy, rady a na co pozor

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
hanz-k
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: úte 25.05.2010 00:00

#1 Příspěvek od hanz-k »

Zdravím clubáky, předem hlásím, že tlačítko hledat jsem použil, ale nenašel jsem přímo aktuální téma k mému dotazu. Momentálně jezdím E46 330D rád bych se v Německu poohlídl po nějaké E60. Názory se na toto auto liší co člověk. Někdo do toho pouze nešťastně sype peníze a víc to stojí než jezdí, někdo zase jen lije olej a naftu. Jsem automechanik takže si ledasco udělám. Spíš mi jde o to jestli byste někdo z vlastní zkušenosti doporučil nějakou ideální výkonovou verzi a případně rok. Dále na co si dát pozor atd. Určitě bych chtěl 3,0d. Už jen ze zkušenosti z E46 vím, že ty 3,0D jsou opravdu spolehlivé motory navíc pro můj roční nájezd km ideální. Přemýšlel jsem i o automatu tak případně i k němu když by někdo napsal pár slov byl bych rád. V E46 mám manuál, ale k té 5er mi už spíše sedí ten automat. Díky za info klucí a holky :)
leitonn
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 30.03.2015 00:00
Bydliště: LTM, E60 530D 189kw 591NM

#2 Příspěvek od leitonn »

To jsem take zvedav na nazory. Ja jsem koupil pred ctvrt rokem e60tku 530d 160kw a zatim jsem spokojen. Udelal jsem pocatecni investice jakoze vymeny naplni a filtru atd... A zatim jen jezdim. Mam najeto 250, automat radi hezky, obcas zazlobi z 2ky na 1cku lehce cukne, ale jinak v pohode - pocitam s nejhorsim, a to s vymenou treba za par desitek tisic km. Vykon taky super, tahne krasne, prechazel jsem ze superba 96kw takze nemuzu moc srovnavat :-)
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#3 Příspěvek od TANN3R »

Než se to tu zase rozjede s výsledkem "ser na to a kup E65 LPG", tak pokud hledáš nejspolehlivější verzi 530d, jsou to úplně první kusy 160Kw někdy do přelomu 04/05. Ještě klasika litinový blok s elektromag. vstřikama, turbo s podtlakovou regulací a bez DPF (takze euro3). V podstatě stejný motor jako máš v E46, žádné jiné neduhy, než má tvůj (teda pokud máš 135Kw).

Potom se začaly dávat na tenhle motor DPF a turba s elektronickou regulací. S obojím jsou problémy, no zase už splňuje euro4, což třeba pro někoho může být +. S příchodem 170kw vpodstatě začaly ty do dnes nevyřešené problémy s rozvody a občas i bloky (vyjímečně). Sice to není taková tragédie jako N47, ale ta stará spolehlivost R6 už je pryč..
leitonn
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 30.03.2015 00:00
Bydliště: LTM, E60 530D 189kw 591NM

#4 Příspěvek od leitonn »

Ja mam rok vyroby 2004 a mam uz DPF, ale plnim euro3, jak je to mozne?:-D
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

#5 Příspěvek od m.deejay »

Já mám rok 6/2005 a ještě 160kW v manuálu. Pokud vím, tak se jedná ještě o litinový blok. Hliníkové se dávalaly asi až po faceliftu a tam určité problémy co jsem četl jsou. U mého motoru je dpf,ale to měnil předchozí majitel za nové,takže mě výměna nečeká. Turbo předtím bylo taky měněno. Já akorát z preventivních důvodů dával nové celé sání z důvodu možného utržení části klapky ze sání do motoru.To se ale stávalo zřídka.Mnoho lidí to řeší různými záslepkami apod. Sání ale občas také praská,takže je stejně dle mě lepší výměna. Já chci mít na autě vše origo od výrobce...
Jinak myslím, že 530d je ještě z těch spolehlivějších motorů. Nežere to olej-do výměny nedolévám vůbec nic. Pozor na výfukové svody,které rády praskají-nejdou svařit.Pak koupit nové,nebo se dají použít litinové z E39.
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
hanz-k
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: úte 25.05.2010 00:00

#6 Příspěvek od hanz-k »

Chlapci mnohokrát děkuji za poznatky a informace. Budu se snažit tedy ideálně pokukovat do roku 2005 Euro 3 160kw. Ještě co řeším tak je manuál/automat (jeho případná poruchovost pokud s ní máte zkušenosti) a sedan / kombi ( co se týče zadních měchů, které údajně tour má).
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od JaraX »

kombi je poruchovější určitě,
- měchy
- dražší oprava zlomených kabelů do kufru a kolikrát i kvuli tomu shořelé CCC,
- vytopené antény ve spoileru
- častejší zatíkání do kufru
- v kombi je větší hluk odzadu

- automat je určitě lepší, náklady sou na stejnou, ona ta dvouhmota na manual taky něco stojí.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#8 Příspěvek od TANN3R »

Já sem sháněl manuál, protože jsem počítal s tím, že půjdu s výkonem nahoru. S manuálem a 195kw to jede na cestě jako face 535d. Navíc jezdí v pohodě za 7l. S automatem sem jezdil o 1,5l navíc.

Jinak automaty jsou poměrně bezproblémové ZF, toho bych se nebál. U manuálu tu převodovku zničí buď imbecil, nebo vadná dvouhmota. Manuální převodovka totiž při chcípnutí vždy trochu zachrastí (klasika u 6ti kvaltu), takže zvuk umírajícího setrváku se v tom ztratí..

Na manuálu je třeba počítat s tím, že budeš dělat spojku se setrvákem, což já dělám i s prací za 18tis a neznám nikoho, kdo by to dělal levněji. U automatu když dojde na repas, počítej 35tis až 50, podle toho kam to dáš. Podle mě stejně jak spojku se setrvákem na manuálu, tak repas automatu uděláš jen jednou. Obojí 200tis vydrží a to už s 10let starým autem věršinou nikdo nenajede. Takže v tomhle se s Jaraxem neshodnu, manuál prostě stojí půlku nákladů automatu. Pokud někdo mění spojku se setrvákem za 30, to potom jo..
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

#9 Příspěvek od xaler »

Co všechno tam máš, že to má 195Kw?
matik
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 07.08.2010 00:00

#10 Příspěvek od matik »

TANN3R
To je jedna věc a hlavně mi pak ukaž firmu kde necháš za převody 50tis. a dá ti na to nějakou rozumnou záruku.
Není to tak dlouho co tady proběhla e46 s repas převodama za asi 60-70 tis. a po opravdu pár tisících kilometrech odešly převody znova a záruka neuznána :wink: ... To se tomu raději vyhnu a buď jsem připraven na nové převody (což je nesmysl) a nebo koupím snad raději jeté..
Taky by ale bylo fér napsat že ZF převody v e6x najedou opravdu slušnou porci kilometrů ale to ALE (co kdyby náhodou) má pořád člověk před očima...
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#11 Příspěvek od TANN3R »

xaler píše:Co všechno tam máš, že to má 195Kw?
Nic :D .

Prostě obyč 160Kw ještě s podtlakovým turbem, z výroby bez DPF odladěná na brzdě. Takže jen chip.. Tyhle motory mají běžně po úpravě 180 až 200kw bez zásahu do hardwaru. Já nechal zrepasovat všechny vstřiky a turbo tlačí jako nové, takže těch 195kw tam bylo vcelku bez problému, žádná extrémní úprava.
leitonn
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pon 30.03.2015 00:00
Bydliště: LTM, E60 530D 189kw 591NM

#12 Příspěvek od leitonn »

Kolik te vysel repas vstriky + turbo + chip? Diky :o) taky o tom premyslim, ale nevim, jestli zasahovat do motoru mam natocino 250...
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

#13 Příspěvek od xaler »

To je fakt dobrý to by mě taky zajímalo něco bližšího. Jestli 530d dokáže jet jako seriová 535d tak to je fakt dobrý. Ještě by mě zajímalo kolik ten tvůj motor má najeto.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#14 Příspěvek od TANN3R »

Repas vstřiků stál 30tis, turbo jak jsem psal nebylo třeba dělat, takže zůstalo. Ještě jsem dělal před chipem dvouhmotu se spojkou - 18tis. Obojí by se ale muselo dělat i tak...

Samozřejmě motor nedosahuje výkonu, ani průběhu 35d, ale díky manuálu se nakonec na kola dostane výkonu +- stejně, v nízkých rychlostech spíš víc, protože nemám žádný prokluz měniče. Každopádně na cestě do 200km/h jede stejně jako kamarádova sériová 535d 210Kw.

K tomu nájezdu, samozřejmě mi na budíkách taky svítí obligátních 250tis km, ale já nejsem z těch, kdo tomu věří. Ale pevně věřím, že můj motor má najeto někde mezi 250tis až 600tis :D. Jelikoš mi na servis jezdí pár před face E60 a vím, že žádná pod 500tis nemá.

Nájezd u těchto motrů problém není, na spodek ani hlavy netrpí. Umírají vpodstatě jen na vstřiky = propálený píst, nebo nasátou výřivou klapku.

Aby to nevypadalo, že jsem fanatický vyznavač manuálu, tak i já bych radši volil automat. Ale to bych měl po chipu strach, co to udělá s lamelama a sám nevím, komu bych ho dal udělat. Takže když automat, osobně bych šel rovnou do 535d, jenže když jsem sháněl E60, byly všechny 535tky v mém rozpočtu v dost hororovém stavu. I teď stojí pěkná 300tis+
hanz-k
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: úte 25.05.2010 00:00

#15 Příspěvek od hanz-k »

Kluci díky za rozjetou rozumnou debatu. Díky Vám už mám alespoň představu čemu se vyhnout. Kvůli místu mě láká tour e61, ale urímně se bojím životnosti a poruchovosti měchů a kompresoru jak od někoho slíchám. Ještě přihodím jeden malej dotaz a to kolik je cenovej pořizovací průměr e60/e61 v 530d 160kw 2003-2005 a slušný výbavě kůže, idrive apod.
Uživatelský avatar
sonyk02
Registrovaný
Příspěvky: 486
Registrován: stř 16.11.2011 01:00
Bydliště: Vysočina

#16 Příspěvek od sonyk02 »

100k až klidně 300k

rv. 05 tak kolem 200k
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#17 Příspěvek od TANN3R »

Cena se přece nedá odtupňovat podle roku.. Já mám dle místních starou vránu, začátek 04, ale předělanou na LCI + Mpaket a v samotném servisu snad 100tis. A za 100,ani 200tis ji nenechám :D

Je rozdíl kupovat auto, které má sice servisku vedenou, ale ve skutečnosti o něm nic nevíš, nebo od pošuka jako sem já, který všechny potenciální problémy vyřešil. Ale moje auto nemá servisku a nejsem první majitel, takže je vlastně neprodejné.

Btw vždy mě fascinovali lidi, co vyžadují servisku jako nutnou věc při koupi 10+ let starého auta. Sice je tam napsáno, kdy se měnil olej a filtry, ale že má 10let staré auto původní spojku, vstřiky, turbo už nevadí...
midrauk
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: úte 30.11.2010 01:00

#18 Příspěvek od midrauk »

TANN3R píše:Cena se přece nedá odtupňovat podle roku.. Já mám dle místních starou vránu, začátek 04, ale předělanou na LCI + Mpaket a v samotném servisu snad 100tis. A za 100,ani 200tis ji nenechám :D

Je rozdíl kupovat auto, které má sice servisku vedenou, ale ve skutečnosti o něm nic nevíš, nebo od pošuka jako sem já, který všechny potenciální problémy vyřešil. Ale moje auto nemá servisku a nejsem první majitel, takže je vlastně neprodejné.

Btw vždy mě fascinovali lidi, co vyžadují servisku jako nutnou věc při koupi 10+ let starého auta. Sice je tam napsáno, kdy se měnil olej a filtry, ale že má 10let staré auto původní spojku, vstřiky, turbo už nevadí...
To znám mám komplet udělany motor,ale bohužel nikdo to neocení ,koukají na km a rv.
hanz-k
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: úte 25.05.2010 00:00

#19 Příspěvek od hanz-k »

To já patřím k Vám, raději jsem (teda u e46) koupil auto s větším nájezdem o které bylo a je více než abnormálně postaráno a jsem spokojený a čísla na budíku ať si skáčou lidé si stejně myslí než na to kouknou podle ex, interieru a chodu motoru ze to ma max 200 a jsem hodně přes 300 :D...


Jediné co mě malinko od e60 odrazuje jsou lidé kolem mě. Hodně lidí si na tento model dost stěžuje. Že se jim na tom pořád něco sra.. Atd atd.. Samozřejmě člověk neví detaily co koupili, kde koupili, jak se starali apod..
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

#20 Příspěvek od Sweden »

Tak právě že člověk nezná detaily co jsi vypsal,a o tom to je.Dost majitelů prská už jenom při nutnosti vyměnit pár věcí na přední nápravě,jinej začne prskat až přitom když mu udělá automat pápá,je to různý co člověk to unikát.V Čechách se prodává 80% stočených aut,90%procent čecháčku kouká na stav km který je pro většinu lidí to nejdůležitější,a pak se diví že se jim to rozpadá pod rukama a částky za náhradní díly jdou do mnoha tisíců.Ale tak to prostě je,jak praví to starý pořekadlo,když chceš opici tak musíš mít na babány :wink: ,a to tom to je.

Jinak M57 je myslím nejspolehlivější naftový motor co se udělal,myslím že se opravdu povedl,v klasické e39 byl myslím nejspolehlivější,postupem doby se začali dávat různý euro kurvítka která na spolehlivosti moc nepřidala.Pokud půjdeš do 160Kw nebo poface motoru tak si myslím že je to úplně jedno,všechny tyhle auta maj už něco za sebou,takže je to pouze a jenom o tom jak se staral předchozí majitel a jak autu dopřával.Je to prostě loterie.Kluci nahoře už vyjmenovali podstatnou část klasických závad co se M57 v e 60/61 týče,svody,sání,klapky,relé žhavení,kompresor,měchy,diversi anténa,ccc,kabely 5.dveří,řemenice... to je prostě klasika,k tomu připočítej běžné problémy jako u ostatních naftáků jako je turbo,vstřiky a máš předběžně představu o e60/61 s motorem M57.

Naopak pokud se časem podaří tyto problémy vyřešit auto se ti odmění výbornými jízdními vlastnostni(pro danou třídu),ve verzi e61 jako skvělé rodinné auto s dostačujícím výkonem a velmi slušnými provozními náklady,pokud je v paketu tak i hezkým atraktivním vzhledem(věc názoru každého),pokud přitvrdíš podvozek a necháš motor lehce poladit za pár korun jsi schopen leckterému masírkovi vytřít zrak. :wink:
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Odpovědět