Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

535d vs.535d

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#41 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

JaraX píše:spíš si to lidi neumí spočítat, můj otec taky jezdí v naftových autech a ročně dá za servis statisíce a prostě si nedá řict. benzinové auto nikdy neměl, nezkusil, naftu má jen proto že ju mě předtím a tak to má dál. a já ho každý rok několikrát odtahuju
Jasný, Němci si to nedokážou spočítat. Jardo, už to fakt nehul
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#42 Příspěvek od Filozof »

Má pravdu pokud je auto nové tak má nafta smysl pro ty co chtějí jezdit za levno dálky a mají třeba 40k nájezd ročně.U starších aut je to naopak a spíše jsou problémy.

Pokud koupí starší naftu 8let a více už nikdy nevíš kolik bylo stočeno a kolik to auto bude potřebovat nasypat do servisu. Jsou tací co mají opravdu náklady malé ale taky ti co do toho dali sto tisíc i víc na servis.

Prostě turbo dvě čerpadla vstřiky a další serepetičky co odchází navíc.
Ono je to nanic u u nových turbobenzínů které jsou taky jen na servis.

poctivé atmosféry a jednoduchost motoru je základ. Do kupéčka nafta nepatří ale pokud to někdo vyžaduje at v tom klidně jezdí.

Navíc vidět krásně BMW a pak to chrochtání je spíše k pláči. Neberu 5er kombíky kde už jsem si zvykl že to tak z 90procent je klasika.
Spíše 3er coupe a 7er.
Uživatelský avatar
Blackie Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2683
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Liberec

#43 Příspěvek od Blackie Člen Klubu »

Tohle už mi nedá... Vlasta si bude zastávat naftu,ale mělo by se vzít v úvahu to,že nafta je fajn do určitého počtu km,protože pak to prostě příjde a kdo tvrdí že ne,tak nevidí,neslyší,nepřemejšlí... Je to drahý na servis jako kráva,jako joooo,jede to v rozmezí cca 1000otáček a pak umře,proto to řadí jako dementní a pak se sere automat,chrochtá to,na dílně nehorázně smrdí atd...
Benzín žere jako jako kráva... No a co??? To co dám za servis u chrochty,tak dám u benzín pro radost za svezení...

Co člověk to názor,tak se přestaňte v každym tématu hádat a to že u auta za 2 mil ušetřim dvěkoruny na km je prostě naprostá kokotina řešit. Kdo má prachy a chce svezení,tak si koupí benzín,kdo nemá koule,tak naftu a machruje,že to žere o tři litry míň na sto a pak koupí babě kabelku za 20 tis aby mu dala atd
Obrázek
BMW E34 540iA :-) E65 745i :D
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#44 Příspěvek od Filozof »

Blackie: Přesně tak. Proto se směju člověku co si za 4mega koupí naftovou A8 a chrochtá jak starej krám.

A druhého obdivuji má koule a koupí si W12 6litr za 4,5míče a žere mu to jen o 3-4litry více.

Ty auta tratí každej rok milion a víc.

Za 5let budou na prodej za cca 9kil.
Za 8let pojedou na prodej za 3-4kila.

Ztráta kolem 4milionu obě dvě. Tak kdo tady řeší ty blbé 3litry paliva ?
Pak mi to přijde směšné. A to se nebavím o servisu kterej spolkne klidně 3-4 sta tisíc za životnost auta.

U BMW to je to samé.
My fandové co chceme jezdit hodně si připlatíme za benzín nebo ušetříme s LPG ale stále jezdíme z benzínovým autem...

tyto diskuze jsou stále dokola. At si každej jezdí čím chce ale pokud se někdo zeptá na radu zda jít do nafty - měl by to slyšet. Pro a proti.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od JaraX »

Teddy píše:jo když se dělá servis "správně", tak to pak stojí statisíce a každej rok se to několikrát musí odtahovat. :D

A já si stěžuju, že se mi to auto sype.... no kdybych do toho měl ročně nasypat statisíce, tak už to auto nemam!
Mě za ty roky odtahovali jednou (nechci napsat jen, protože i to je dost). Praskla mi vodní pumpa. No už to holt má nalítáno svý.
jen pro info jen za lonskej rok otcův autopark
E90 320D kupovana v DE od doktora s 90tkm (ověřené km), loni ve 110tkm KO turbo, naštestí to motor přežil bez dálších následků

Mercedes Vito 2004 (kupované nové za 900k), loni při 65 000km od novoty při cestě do Chorvatska praskl Intercooler, motor šel do nouzaku a nešel vyjet kopec, pul dne čekaní v MB jeslti to spraví za den, vysledek špatnej, přesednutí do octavky a pokračování do chorvatska

pak jeden Transit 2010 150tkm najeto, za lonskej rok celkem 3x prasklej píst (vždy oprava kolem 40k), pak turbo KO (30), dva týdny na to praskl domeček olejovýho filtru, turbo znova KO, reklamace neuznána, plus se loni 2x měnili všechny vstřiky za dalších cca 40+40,
investice krasnych 150tkč za 50tkm co se loni ujelo, letos se koupil další zanovni transit 2012, když najel 100tisicou hranici tak jako zazračnym makvnutim proutkou začli neskutečně problemy s DPF.
jo a oba transity už maj novej EGR a dvouhmotu,

a snejk už to taky psal, hned to sem postnu

EDIT
Snejkova slova

bilance posledních 3 let:
740d/745d

4x zadreno do sracek
2x zadreno na klice
8x turbo
asi 15x regulace
asi 20x EGR (ventily)
kolik vstriku si uz ani nevzpomenu ale desitky
6x automat
1x potkano + pistni cep

pokazde oprava 40-100tis.
a to jich zas tolik nejezdi.
a ruzne sracky okolo co ani nepocitam.

jsou i lidi kteří s tim "nemaji" zas takovy problém, ale je to tak 10:90.

u 745/750i je to asi takhle

asi 40x komplet rozborka zborka kuli tesnosti (prevence)
1x vylitl pist blokem
1x vyvlozkovat valec
1x pistni cep
4x automat
cena oprav 30-60tis
a taky samozrejme ruzne sracky (takovy civky to je taky věc ale jen u toho kdo si je nenecha vymenit všechny naraz)

a to je v pomeru zakazniku tak 95:5 (benzin-nafta)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od JaraX »

Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#47 Příspěvek od Teddy »

Tak já ti nevim, jak to teda je.
Měl jsem Mazdu 626. Najel jsem s ní 180 tis. Prodával jsem jí s půl mil. Přede mnou jí měl strejc od novoty. On dělal jen podvozek. Já jsem dával jen nový brzdy. Jinak ani ty kravinky. Prostě nic! Teda vlastně uhnila mi trubka u klimy, takže navařit kousek nový.
Manželka má Kiu. Řekl bych, že těch 210 tis. je poctivých. Ona z toho najela tušim 80. Dělal jsem jen turbo za 6 tis. Stejně ale mam podezření, že ho oddělala tim, že jezdila skoro bez oleje. Jednou jsem přijel dřív z práce a slyšel jsem jí přijíždět. Motor mlátil jak v posledním tažení. Dolil jsem do něj 2,5l oleje (ze 4). Motor se uklidnil, ale během 2 tis. odešlo turbo. :(
Jinak jsme dělali jednou brzdy a teď nás budou čekat siláče a čepy. 1x jsem řešil zoxidovanou kostru. :) Jinak taky nic.

Oproti tomuhle se BMW opravdu sere. Zvláštní kolik věcí se na autě může posrat. To jsem dřív netušil. Nicméně co souvisí s naftou, tak jen svody, DPF, vodní pumpa a termostaty. No ale taky jsem s nim už najel 130 tis.

Edit. Tak jestli mam kliku, tak doufam, že mi vydrží ještě 3 týdny. Pak už to půjde k prodeji. :) Den, kdy to půjde pryč bude muj nejšťastnější, coby majitele BMW. :D Jsem puntičkář a auto, kde se furt něco sere prostě není pro mě. To mi pak kazí i tu obrovskou radost z řízení. A že se s tim opravdu jezdí dobře. Vlastně zatím jsem neřídil nic lepšího. Jen je to auto hrozně odfláknutý. Škoda. Měl jsem o BMW jiný představy.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#48 Příspěvek od JaraX »

tak pětky sou poruchový všeobecně, pak ještě Xka, ale 1ky, 3ky, 7ky sou spolehlivý,
nebyli ty nafty co píšeš nahodou předkomurky? to byli většinou spolehlivý auta, ale s Commonrailem, DPF apod šlo vše co sraček.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#49 Příspěvek od Teddy »

Obě commonraily.
Mazda byla jeden z prvních commonrailů (DiTD).
Kia není moc stará. Je to ceed crdi. Ale pravda je, že Mazda určitě neměla DPF. Kia nevim, ale řekl bych, že taky ne, i když je to r.v. 2009.
Musim říct, že ta Kia je hodně povedená. I když to řemeslo.... plechy nejsou odjehlený, pod šrouby kostry chybí pérovky atd. atd. Na druhou stranu to i tak funguje.
Docela dost mechaniků se shoduje, že teď jsou co do spolehlivosti nejlepší korejci. Většinou jsou cca 10 let pozadu. To v praxi znamená, že ještě nejsou tak ošizený. :)
Třeba Hondy byly nejhorší kolem roku 2000. Pak už zase šly s kvalitou nahoru. Toyota jde od devadesátých let neustále do hajzlu. Mazda to má jak na houpačce. Novej model je většinou dobrej, pak přijde přechodovej a to bývá sračka. Jinak když u mazdy parafrázuju... "pořád hnijou, pořád hnijou". Ostatně jako většina japonců.
U korejců věřim hlavně Kia. Kolem roku 2000 okopírovali evropský normy kvality a jde jim to.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#50 Příspěvek od JaraX »

spolehlivost je relativní pojem,
jde o to jeslti jde jen o jizdní spolehlivost nebo i to že ti třeba přestal fungovat zadní idrive,

každopádně japonsky a korejsky auta sou nejlepší best money buy value, prrostě v novotě nema smysl kupovat nic jinyho než japonce nebo korejce, 100tkm to najede bez závady, 150tkm skoro taky, ale pak je to do šrotu.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#51 Příspěvek od Filozof »

teddy kup si pak 7er v benzínu či lpg a pokud dobře vybereš budeš jistě spokojenej. NEbo něco z divize 3er benzín čistou atmošku.

JAk píše jarax tak stím souhlasím. Nafta je super první možná druhej majitel prvních 5 max 8let a možná 3-4kila nalítáno pak to je sračka.

Plno 5er v bazarech jsou stočené a vybydlené bez výbavy pojízdné vraky.
Kdo to tam koupí tak se v tom utopí a pak brečí jak jsou BMW poruchové.

Ono je hezké když vidí že má 220 místo origo 4-500tis km atpod.
Případně pulka auta je jiná či jen naoko opravená.

čr je velké vrakoviště v bazarech a možná 10-15procent je v pohodě v těch lepších ale asi jsem velkej optimista. S kamošem jsme vybírali auto a po 10ti kusech už byl tak nasranej že si raději připlatil a koupil od prvního majitele auto s 3kilama na tacho ale jinak vypadalo jako z fabriky vše bylo funkční a fungovalo bezvadně a má ho už nějakej rok a řeší jen spotřebák u benzínu.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#52 Příspěvek od Teddy »

S těma pětkama máte možná pravdu. Nevim jak ostatní, ale E60/61 je fakt zprasený. Konstruktéři (a ti co je úkolujou) by potřebovali RCG.

Obávám se, že já už se k BMW asi nedostanu. Na novotu asi nikdy mít nebudu a ojetý už to nechci. Původně jsem myslel, že bych si koupil třeba nějaký kabrio na hraní, ale zase.... na novotu nemam a ojetý to bude určitě holá tragédie. Tyhle hračky mají jepičí život.
No nikdy neříkej nikdy.... :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#53 Příspěvek od JaraX »

tak to mě mrzí že kvuli pětkám zanevěříš na BMW, ja tu značku miluju, jenže sou auta která ji dost kazí pověst :(
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#54 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

JaraX píše:...a to je v pomeru zakazniku tak 95:5 (benzin-nafta)
A proto je na bmw.de v gebrauchtwagen v pětkách v benzínu jedna z deseti, v sedmách každá šestá,
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#55 Příspěvek od JaraX »

to psal Snejk poměr svých zákazníků a já to mám stejně, jelikož nafty moc neberem.
většinou mi tady stojí třeba 6 benzinových sedmiček a k tomu dvě naftovy pětky, benzinové pětky jezdí opravdu jen vyjímečně, jenže sedmy jezdi na olej, filtry, ramena, montáž LPG,
ty nafty jezdí nejčasteji na turba, vstřiky, DPF, to se ted řeší asi nejvíc, jo a měchy, to je hit u pětek :)
se snejkem jsme odborníci na VVT motory, tomu tady moc nerozumí a ti mechanici co tomu nerozumí automaticky řeknou že je to na piii a dělaj nafty ktere aspon trochu rozumí navíc na tom mnohem víc vydělat měněním turb, čerpadel, vstřiků apod
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#56 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Mně je celkem jedno, jak je to u tebe nebo u Snejka, mám dojem, že ojetý auta na prodej celýho koncernu BMW prodávaný přes jeho síť má větší vypovídací hodnotu. Navíc si tam každej může ta čísla prohlídnout
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#57 Příspěvek od JaraX »

Blackie píše:Tohle už mi nedá... Vlasta si bude zastávat naftu,ale mělo by se vzít v úvahu to,že nafta je fajn do určitého počtu km,protože pak to prostě příjde a kdo tvrdí že ne,tak nevidí,neslyší,nepřemejšlí... Je to drahý na servis jako kráva,jako joooo,jede to v rozmezí cca 1000otáček a pak umře,proto to řadí jako dementní a pak se sere automat,chrochtá to,na dílně nehorázně smrdí atd...
Benzín žere jako jako kráva... No a co??? To co dám za servis u chrochty,tak dám u benzín pro radost za svezení...

Co člověk to názor,tak se přestaňte v každym tématu hádat a to že u auta za 2 mil ušetřim dvěkoruny na km je prostě naprostá kokotina řešit. Kdo má prachy a chce svezení,tak si koupí benzín,kdo nemá koule,tak naftu a machruje,že to žere o tři litry míň na sto a pak koupí babě kabelku za 20 tis aby mu dala atd
hezky napsané,
ta nafta má smysl možná v novotě a to já bych si stejně radši připlatil za to že se to nebude třepat a bude to mít hezký zvuk,
v ojetině je nafta vždy jen loterie, člověk nikdy neví kdy se mu ucpe DPF, odejde turbo, odejdou vstřiky nebo nějaké čerpadlo, nikdy člověk nemuže řict ted budu jezdit 30 000km bez problému, to si může říct člověk u benzínové atmosféry,

já to sem psát nepřestanu, protože si myslím že to má smysl, snad jedině pokud by mi někdo zablokoval učet :)
desítky lidí jsem přesvědčil do LPG nebo benzínu a ted si chrochtaj a děkují mi, a díky takovým lidem má smysl to sem psát. bohužel po internetu člověk těžko ukáže lidem rozdíly, včera přijel pán že chce E60 530D v manualu, tak jsem mu ukazal naftovou F11 a pak ho svezl v E65 745i, za 10 minut měl jasno jaké auto chce :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#58 Příspěvek od JaraX »

Vlasta píše:Mně je celkem jedno, jak je to u tebe nebo u Snejka, mám dojem, že ojetý auta na prodej celýho koncernu BMW prodávaný přes jeho síť má větší vypovídací hodnotu. Navíc si tam každej může ta čísla prohlídnout
ten post byl o tom že Snejkovi a defacto i mě jezdí nafty vs benzíny v poměr 5:95 a přesto se u těch naft časteji řeší porucha nebo GO motoru. todle nemá s nějakýma prodejema nic společnýho.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#59 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Ale to ty pořád valíš teorii, proč lidi ty nafty kupujou. Prodává se jich násobně víc, než benzínů, proto se vyráběj a lidi je kupujou
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#60 Příspěvek od Teddy »

Já jsem vloni koupil malý kabrio v benzínu (není to BMW). Je to pěkný svezení, ale .....
Je v tom 2.0 benzín 140Hp. Když jedu normálně, tak se do 9 l vejdu. Když ale chci jet ostřejš a potřebuju předjíždět, tak musim motor točit přes 4 tis. jako prostě u každýho benzínu. I tak tomu pořád chybí krouťák. No ale pak mi zase leze spotřeba přes 11.
Proti tomu manželčin Ceed s 1.6 CRDi lítá jak splašenej vysavač. Navíc je celkem jedno jak se s tim jede. Úsporně za 4,5 a prasácky za 5l.... tak to není rozdíl žádnej.
S 530d to samozřejmě ani nesrovnávám. Ta je o 3 ligy jinde. :)

BMW benzíny neznam. Kamarád měl starší trojku v benzínu a vyměnil jí za starej kundai. Prej to nemohl uživit. Prej baštila 10 l.
Já jsem míval Mazdu 626 s 2.0i a ta baštila 7-8 při opatrný jízdě, na prasáka to šlo přes 10. Pak jsem jí vyměnil za stejnou, ale v naftě. Úsporně brala i pod 5 a na prasáka 6l. Ta ale proti BMW fakt chrochtala a klepala se jak traktor.
Odpovědět