Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Koupě E39 Plná palba

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#41 Příspěvek od horan »

Blinkry jsou do vozidel montovany jen pro ucely Technicke kontroly a nesmi byt zneuzivany v provozu.
Taky si toho vsimam cim dal vic. :evil:
THe_KbK
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: úte 13.05.2014 00:00
Bydliště: Brno

#42 Příspěvek od THe_KbK »

Asi bych zmínil ještě bacha na rez, tam kde e39 trpí.
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#43 Příspěvek od Kail »

Zdenda530d píše:Prostě jsem z těch, kteří když se podívají na auto, tak nevidí lesklou kastli a elektrony, ale prvně vidím slabá místa a jedním z nich je i ona aut. převodovka - věc která podléhá zkáze (dáno principem činnosti) bez ohledu na zacházení a schpnostech řidiče.
Promiň ale pak nechápu jak můžeš jezdit e39kou resp. jakýmkoliv Baworákem resp. jakýmkoliv autem vymyšleným v posledních 40ti letech :D .S takovouhle by jsi musel jezdit v BJ40ce,Willisu,popř. v kachně (2CJ).
Prostě je to celý o tom kde máš nastavený ty hranice co ti ještě pomáhá/usnadňuje řízení a co už tě otravuje,a mně automat rozhodně pomáhá.Ale ty hranice se mění.

Nehledě na to že automat s hydroměničem neni žádnej výkřik posledních let jak naznačuješ,celkem běžně se používá už od konce 40tých let...

Co do spolehlivosti a nákladů tak to je pořád dokola.Mně osobně automat nestál krom výměn olejů navíc ani korunu.Zato repas manuálu a dvouhmota se mi tenkrát pěkně prodražila.Ale nepřikláním se ani na jednu stranu,prostě když se to posere tak to může bejt drahý u obojího.
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#44 Příspěvek od kurevtor »

tohle je úsměvné téme :-) nákup "plný palby" , kterou má představovat dýzlák v manuálu je prostě jistota zajímavého počtení :-)

Zdendo, neber to prosím ve zlém, ale ty na autě vidíš slabá místa, kterým je zejména automatická převodovka, která "podléhá zkáze"? A tohle napíšeš po tom co tu sám přiznáš, že tě v dohledné době čeká dvouhmota?? :-D :-D :-D

VŠECHNO na tomto světě podléhá zkáze, absolutně vše, i my všichni tady do jednoho vychcípáme... Startér se ti taky může pokazit a startuješ snad kvůli tomu svý bávo klikou?? :-) ;-)

Přeji všem příjemný den, ať už kvedláte řadičkou nebo jezdíte na D. :wink:
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#45 Příspěvek od e155 »

Tak za mně látka vs kuže - když jsem kupoval 525i, tak podmínkou byla látka. Pak jsem se svezl v autě v kuži a div se světě, ten interiér je mnohem hezčí a ani v létě se nějaké extra pálení nekonalo. Vlastně to proti látce nebylo o nic horší. Takže za mně kuže, případné alcantara je jasná volba. Látka do bmw neee.

Automat vs manuál - mám v E39 obojí. Do města je automat naprosto geniální a manuál mě neskutečně otravuje. Kdykoliv, kdyź se vleču v koloně a jen pouštím brzdu, tak jsem za něj vděčný. A zase naopak, když jedu po nějaké okresce, kterou si chci vychutnat, tak automat prostě není to pravé. Tam, kde bych podřadil, tak si klidně přehodí na vyšší stupeň, prostě následující zatáčku ,,nevidí,,. Ano, je tam možnost manuálního řazení, ale s tím jsem se nikdy nesžil. Řešením je mít dvě E39 :lol:
I když, ještě by se mi hodilo naftové combi...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od JaraX »

to je uplně špatně,
idealní vozový park je 745i, 750i v longu a LPG na cestování
X5 v LPG na zimu a na kratší cesty
E36 cabrio v manualu
a transit na vození bordelu
M3 SMG na víkendy
¨
už se tomu pomalu blížím, i když X5 jsem prodal a M3 ještě nemám, ale asi dělat denně 12hodin je málo :)
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#47 Příspěvek od e155 »

Líbí se mi Tvuj pohled na svět. E66 je v plánu. Ale teď jsou jiné priority. A pak ještě Jag - XJR. A na chvilku budu spokojen.
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#48 Příspěvek od Zdenda530d »

Dvouhmota je nutné zlo, ale její zkáza jde ovlivnit stylem jízdy, resp. řidičským umem a jakožto 3. majitel holt musím brát v potaz, že ne každy měl s autem přede mnou "soucit". (pro pochopení - hovado oddělá spojku/dvouhmotu za 20000km, řidiči vydrží mnooohem déle). A měnit budu proto, že jsem chorobný puntičkář (co se aut týče) a vadí mi, že není ve 100% stavu, ne z nutnosti.

K moderním/nemoderním autům: 120cítku a jim podobné jsem opustil už dávno, protože zastaraly morálně (klima, elektrika, webasto, atp.) což u aut od r.v. 2000 dál, nehrozí (fábii 1.2 v socialedišn a jim podobné nepovažuji za plnohodnotné auto). Dnes není nic čím by mě nové vozy oslovily - jak jsem již psal; Píííí.oviny typu hlídání vzdálenosti, samoparkování, čekování značek omezující rychlost a nevím co ještě pro mě nejsou přínosem - ba naopak, je to další ZBYTEČNÝ systém v autě, který má svou spolehlivost a může se pokazit (a je dělán tak aby se pokazil).

Plně se ztotoňuji s názorem, že na každou situaci je třeba mít auto (daily, saloon, sport) - s kompronisem to u mě taky nevyšlo. Takže na pokrytí toho všeho min 3 auta (neberu veterány, které jsou spíše než na ježdění na koukání a jako peněžní vklad).


[Na závěr: nejlepe je se poučit z chyb druhých. Nepohybuji se v prostředí autoopraven a servisů avšak 3 případy z mého okolí mě utvrdily, že automat NIKDY:
1. Superb, r.v. 2013 - automat KO po 4Otkm - řešeno v záruce - výměna celé převodovky (v mých očích nepřípustné).
2. Opel Signum, r.v. nevím, najeto 180 XXX automat neřadil kvůli nějakým čidlům a řj- oprava x tisíc, závada přetrvala, další oprava, zase x tisíc, chvíli klid a pak jsem kámoše musel dotáhnout na laně převodovka prostě řadit nebude - řešeno novou převodovkou a řj 45 000kč - už půl roku má klid
3. Mondeo r.v. 2009, naj 230 xxx automat padá do nouzáku, x oprav, x tisív v háji, řešeno prodejem a kupem Mondea v manuálu

A tady - pročtěte a spočítejte témata - automat v nouzáku, rázy při řazení, automat špatně řadí/neřadí, při zpátečce škube atd, atd, atd, atd, atd, atd, atd, atd, atd,... omlaťte mi o hlavu dvouhmotu ale na manuálu není jinak nic co by se mohlo "svévolně" vysypat...

---- Případy z posledních cca 4let mého životabytí ----

Já osobně jsem se jednou v životě setkal s "poruchou" manuálu kdy mi vylítla kulisa řazení - tož otevřel jsem kapotu - na táhle na převodovce tam prdnul 3R° a dojel zbývajících 35km jako s automatem na troječku - po dojetí jsem kulisu řazení opravil (nandal vypadenou ségrovku) a bylo hotovo - cena opravy 0kč + 20 minut času, jinak z mého okolí neregistruji jediný případ kdy by se opravdu "rozes.al" manuál]



Takže neodsuzuji apriory... ale na vlastní kůži to zkoušet nebudu. Možná jen blbá shoda okolností, možná znamení ale já mám jasno...
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#49 Příspěvek od Kail »

No vida,takže je to přecejen hlavně o penězích :) .

Mimochodem,automat původní: http://autobild.cas.sk/clanok/198701/ak ... -milion-km

Neni všechno tak černý jak si myslíš. :wink:
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#50 Příspěvek od kurevtor »

Zdenda: nikdo ti nic o hlavu nemlátí, prostě tlacháme, ne? :-)

Pokud jde ta zkáza ovlivnit stylem jízdy pak je logicky automat lepší, ne? :-) Řadí vždy stejně a je jedno jaká lopata sedí za volantem.

Co se týče těch 3. případů poruch - obecně opely a fordy jsou šmejdy. Ne nadarmo se říká "Tam Fordem, zpátky vlakem". Už jsem slyšel (jmenovitě u konkrétního člověka, ne jedna bába povídala) i o opelu, kde se total vysral motor u měsíc starýho auta :-D Zkrátka opely, Fordy, fancouzký auta apod. jsou oproti BMW druhá kategorie. Mimochodem, moje matka má pežó 307 v max výbavě s aut. převodovkou.... a to auto je prostě debilita. Má to 4 rychlosti takže to je prostě zabili už když to designovali a zadruhý - ano, automat taky padá do nouzáku. Ale co chceš od francouze?

A co se týče počtu souvisejících témat zde na fóru, na to pozor. To absolutně nic nedokazuje o průměrné poruchovosti! Je logické, že na fóru k tomu určeném se budou tyhle dotazy hromadit po desítkách, bereš ale i v úvahu ty statisíce a miliony ostatních BMW s automatem, který nemají problém?
Analogicky bychom mohli tvrdit například, že bylo dokázáno, že čím více hasičských jednotek se účastní daného zásahu u požáru, tím je škoda na majetku z důvodu požáru větší. Jenže takhle ta kauzalita nestojí, že :)

takže chápu, že máš jasno, ale možná máš jasno na základě nedostatku zkušeností ;-)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#51 Příspěvek od JaraX »

pokud se chcete bavit o autech s automatem, tak se prosím bavte o BMW a mercedesu, né o nějakých šajze, např u DSG majitele těžce slaví 100tkm na jednu převodovku ale většinou se to malo komu povede, známej doktor ma Supa II DSG, první majitel, najeto 170 a už třetí skříň,

co se Fordů týče tak to je ten největší mazec, otec má autodopravu a od roku 1992 věří jen transitům, už jich měl minimálně 25, ty první najezdili cca 800tkm, pak šli z domu bez jediné poruchy motoru!!!! nikdy u nich nebylo dole ani ventivíko, ty od roku 2000 najezdili v průměru 500tkm, dělali se tam tak co 200tkm vstřikovací čerpadla za hroznej kotel, asi 45k, no a předposlední generace (motory TDCI), za 100tkm vždy vyměníme všechny vstřiky, 1-2 turba, a k tomu často i píst, největší prdel že Ford píst prostě nedodává a nejmenší díl je polomotor za 60, kvuli tomu jsem jim ve Fordu udělal hroznou scénu at dají na ty nový auta co tam prodávaj nálepku "toto auto se vám pokazí a až se vám pokazí tak si na to nemužete ani objednat díly" v tomdle je BMW super, člověk si objedná každej šroubek a každý plastík, což u jiných značek moc normální není.
ted v průměru každej transit zůstane 3-4x do roka někde viset. už jsme chtěli změnit značku, jenže všude jinde sou stejně motory Ford, používaj je skoro všichni výrobci dodávek. už jsme chtěl do Transita zastavět BMW motor, klidně bych to auto nechal na dekře Individualně schvalit, jenže otec preferuje předohraby(zadohrab transit má nákladovou plochu o skoro 40cm výš a nahovno poskladanou převodovku) a u předohraba je taková přestavba nereálná
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#52 Příspěvek od Filozof »

Automatů se musím zastat. Jelikož otec má 350k na 530xd a ten automat je prostě super. Jezdí stím 5let a při výměně oleje mu řekli že je původní ještě takže nikdy nebyl měněný. Otec je druhej majitel.

Dalších pár lidí znám co mají audi a mercedes a další a nikdy automat nebyl problém jezdí v tom již dlouhé roky a statisíce za sebou.

No a pak ve firmě 4x audi 2x A8 staré A8 šli do světa po 250 a 300tis km a neměli s automatem problémy. Bavil jsem se se správcem autoparku dost často a taky jsme řešili co tam nejvíce odchází atd. Automat jsme taky probírali jeden čas a nikde žádnej problém nebyl že by auto nejelo...

Takže MB audi i BMW v mém okolí no problém s automatem.

Navíc staré BMW e32/ e38 /e39 apod. Měli automaty taky ve skvělé kondici. A když odcházejí tak většinou už dávají malinko dopředu vědět. Vydrželi 20-25let pul mega a více na hřbetě se slušným zacházením což je taky úžasný....některé odešli vlivem nevyměňování oleje a 2x přetočenému tachu případně špatně se snimi zacházelo a hned se zadělal problém pak třeba po 50-80tis odešli ale to je vlivem jiných událostí...

Ano výhoda manuálu je taky a to nesporná lepší přenos výkonu na kola a jednoduchá údržba ale každé má své pro a proti.
Do luxusního segmentu automat prostě patří.

Ostatní značky neberu a taky neznám ani se o ně nezajímám. :-)
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#53 Příspěvek od Teddy »

Bezva diskuze. Já jsem automat nikdy neměl. Jezdil jsem jen ve služebních koncernovkách s DSG. Co vim, tak všichni s tim jezdili "jako se služebnim", takže co to dá. Většinou to mělo do 100 tis. Dvě měly lehce přes 160 tis. Ani v jednom se to ale nevysypalo a fungovalo to výborně.
BMW automaty neznam vůbec. Zajímavý ale je, že je tu hromada témat o problémech s automatem a snad žádný o problémech s manuálem. To o něčem vypovídá. Taky se v těch tématech dočtu, jaký problémy dělá automatům tahání těžkých vleků, agresivní jízda, vyřazování atd. Takže argument, že nezáleží na tom jaká lopata s tim jezdila moc neberu.
Bratranec dováží auta ze zahraničí. Ještě nikdy se prej u BMW nesetkal s problémem u manuálu.
Co se týká provozních nákladů? Necham stranou spotřebu. Nicméně výměna oleje každých 100 tis. km a celková repas převodovky je nepochybně několikanásobně dražší, než výměna spojky a dvojhmoty po 300 - 500 tis. km.
Píšete, že když se k němu člověk chová slušně, tak automat dá 300 - 400 tis. Při stejně slušnym zacházení dá manuál i se spojkou a dvojhmotou 500 a víc. U BMW určitě, když to dala i moje stará Mazda.
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#54 Příspěvek od Pazdi »

Teddy o čem to vypovídá? o tom, že většina aut tady má automat, že většina jsou staré GM skříně, které jsou k hovnu...nebo o tom, že v manuálu každý udělá spojku, dvouhmotu, zůstane v tom za pětadvacet, sklopí uši a jde...v automatu co - uděláš měnič, olej...máš to za o něco levnější cenu než dvouhmotu...no a když je převodovka v prdeli, tak pochybuju, že do ní někdo vrazí prachy v ceně půlky auta - koupí druhý automat a jezdí dál...

příjde mi to strašlivě legrační tyhle diskuse nafta x plyn x benzín, automat x manuál, dpf x nondpf, kůže x nekůže, vybavené auto x socka (bo co je elektrické se může podělat) ....někdo to bere s nadhledem...ale většinou se tady půlka křižuje před těma druhýma :lol:

kecy o spotřebě, zrychlení apod jsou v současné době trošku mimo mísu...to stejné, jak manuálem člověk může šetřit a prodlužovat životnost motoru...

navíc třeba do 35d se manuál nedělal - proč?:-p
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#55 Příspěvek od Teddy »

Podle čeho soudíš, že je tu víc automatů, než manuálů? Jenom podle toho, že je tu víc dotazů na problémy s nima?

Já se třeba nezastávam ani jednoho. V rakousku jsem občas jezdil služební F11 v automatu. Byla to neskutečná pohoda!!! Myslim si, že to k tomu autu pasuje líp, než manuál. Dokonce jsem i přesvědčenej, že to mnohem efektivnějš využívá potenciál motoru. Jen málo kdo je schopnej manuálně řadit líp, než řadil ten automat v F11. Navim jak ty starší skříně. Na druhou stranu by si každej soudnej člověk měl přiznat, že manuál už z podstaty jeho jednoduchosti bude vždycky spolehlivější a odolnější, než automat.

Zase má automat hromadu jiných výhod. Otázka je kdo co preferuje ne?
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#56 Příspěvek od Pazdi »

soudím podle čísel...koukni třeba na mobile.de

rv 1990 - dodnes
5ky
manuálů: 5176 http://www.mobile.de/cz/kategorie/osobn ... anual_gear
automatců: 14482 http://www.mobile.de/cz/kategorie/osobn ... matic_gear

když vezmeš novější auta - rv2004 (e60+) a výše, tak je tam ten rozdíl ještě markantnější...2878 manuálů, 12 730 automatů - takže skoro o 10 000 víc aut s automatem...

linky 2004+
manuál http://www.mobile.de/cz/kategorie/osobn ... anual_gear
automat http://www.mobile.de/cz/kategorie/osobn ... matic_gear
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#57 Příspěvek od JaraX »

tak manual v novotě si kupuje člověk co s automatem ještě nejel.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#58 Příspěvek od Filozof »

tak manuál není špatnej třeba v M3 nebo M5 tam to pochopím.
Jinak je to opravdu velkej přínos v komfortu. Případně řadit se dá i tak.

Sportovní auta a manuál je jistě nejlepší kombinace ...vše ostatní ideální s automatem ...5er a 7er ...
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#59 Příspěvek od Teddy »

Pazdi píše:soudím podle čísel...koukni třeba na mobile.de

rv 1990 - dodnes
5ky
manuálů: 5176
automatců: 14482

když vezmeš novější auta - rv2004 (e60+) a výše, tak je tam ten rozdíl ještě markantnější...2878 manuálů, 12 730 automatů - takže skoro o 10 000 víc aut s automatem...
Takže by tu podle toho peměru (v německu) na 3 dotazy na vadnej automat měl připadnout jeden dotaz na vadnej manuál?
Já jsem určitě blbě hledal, ale vypadly na mě jen samý problémy s automatem.

Navíc na mobile.de mi od r. 1990 do 2003 vyjelo 1.737 automatů a 2.221 manuálů. Beru samozřejmě 5er.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#60 Příspěvek od Teddy »

Tak jsem ještě na mobile.de zkusil všechny BMW v letech 1990 - 2004.
6.900 v automatu
14.800 v manuálu

V letech 2004 - současnost
55.400 v automatu
47.000 v manuálu

Pro zajímavost až v letech 2008 - 2010 je to cca 50:50. Pak teprve je víc automatů, než manuálů. Do r. 2009 vedou manuály. Laicky bych řekl, že teprve ty novější skříně začínaji za něco stát a je tam vidět jak to postupně lidi zjišťujou a kupujou automaty čim dál tim víc.

Zajímavější by ty čísla asi byly i roztříděný podle modelových řad a možná i benál vs. nafta.

P.S. Pazdi máš ty čísla obráceně. :wink:
Odpovědět