Ahoj kluci
mám problém, slyším pískání z motoru, kolísají otáčky, někde nasává falešný vzduch, na netu jsem zjistil, že to pískání dělá ccv, taková ta membrána pod krytem na motoru. Když chci otevřít víčko oleje při chodu motoru, je tam podtlak, když ho otevřu, pískání zmizí, ale otáčky motoru skoro klesnou až chce motor sám chcípnout,
Mám otázky:
Je normální, že je tam podtlak?
CCV víčko té membrány je na takových packách, ale nejde povolit, abych ho povolil, musel bych ty packy asi polámat, jenže ty packy jsou část víka hlavy válců.
našel jsem na netu výrobní číslo toho ccv 11127547058 ale ne pro muj model, to nemohu najít.
Můžete mi někdo poradit, jak tohle povolit a vyměnit? Měl jste někdo tuhle závadu?
Diagnostika mi říká P0171 a P0174. Slyším jak je nasáván vzduch do toho víčka a když ho ucpu prstem, tak se otáčky vyrovnají a je vypadá že to je ok.
Dík moc za jakoukoliv pomoc.
Jinak posledních 7 win: CW47064
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Crankcase vent valve BMW E60 525xi N53
Ahoj!
Myslím že je prasklá membrána odlučovače oleje a vzduch je nasáván přez malinký ventilek na horním víčku odlučovače, který vyrovnává nad membránou tlak na atmosferický. Kdyby tam nebyl nemohla by se membrána pohnout dolů a proti tlaku pružiny uzavřít odtok odloučeného oleje do klikové skříně. Jestli je membrána prasklá tak velké množství vzduchu nasávaneho motorem prez tu malinkou dírku způsobuje to pískání. Pak se vzduch dostává dalším potrubím od odlučovače do sání za váhu vzduchu a motor jede na chudou směs. Houpe volnoběh, svítí kontrolka MIL. Když otevřeš víčko pro plnění oleje tak vzhledem k tomu ze ventil je propojen právě do ventilového víka aby nasávál olejové páry a odlučoval z nich olej tak je normální že podtlak v motoru je. Proto musí těsnit i víčko plnění oleje. Když víčko otevřeš zanikne podtlak v sání, vzduch se dostane za váhu vzduchu a motor dávkuje jen tolik paliva kolik vzduchu proteklo váhou vzduchu, ale ty jsi tím otevřením víčka oleje přidal další neměřený. Motor má přebytek vzduchu a po chvíli zhasne. Zkontroluj taky všechny hadice hlavně pod tepelnou izolaci jestli nejsou ruplé. Je to často. Jinak si myslím že ventil se kupuje celý. Jestli to tak není někdo mě opravte.
Myslím že je prasklá membrána odlučovače oleje a vzduch je nasáván přez malinký ventilek na horním víčku odlučovače, který vyrovnává nad membránou tlak na atmosferický. Kdyby tam nebyl nemohla by se membrána pohnout dolů a proti tlaku pružiny uzavřít odtok odloučeného oleje do klikové skříně. Jestli je membrána prasklá tak velké množství vzduchu nasávaneho motorem prez tu malinkou dírku způsobuje to pískání. Pak se vzduch dostává dalším potrubím od odlučovače do sání za váhu vzduchu a motor jede na chudou směs. Houpe volnoběh, svítí kontrolka MIL. Když otevřeš víčko pro plnění oleje tak vzhledem k tomu ze ventil je propojen právě do ventilového víka aby nasávál olejové páry a odlučoval z nich olej tak je normální že podtlak v motoru je. Proto musí těsnit i víčko plnění oleje. Když víčko otevřeš zanikne podtlak v sání, vzduch se dostane za váhu vzduchu a motor dávkuje jen tolik paliva kolik vzduchu proteklo váhou vzduchu, ale ty jsi tím otevřením víčka oleje přidal další neměřený. Motor má přebytek vzduchu a po chvíli zhasne. Zkontroluj taky všechny hadice hlavně pod tepelnou izolaci jestli nejsou ruplé. Je to často. Jinak si myslím že ventil se kupuje celý. Jestli to tak není někdo mě opravte.