Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Teplota motoru 535d
sorry ale to je strasny !
no drama pokracuje - dnes jsem chvili jezdil po meste a pak sem s poloohratym motorem vyrazil na 20km dalnici rychlosti 120kmh temppomat... a postupne to vylezlo az na 89°.
Stejna situace odpoledne - 113kmh tempomat, a teplota jen 75°.
Neni nahodou v prdeli cidlo teploty ??
Jo a jen podotknu, ze mezi minulym merenim kdy to ukazalo 66° a dnesnim, probehla cesta do Alp a zpet... (bez my ucasti)..
no drama pokracuje - dnes jsem chvili jezdil po meste a pak sem s poloohratym motorem vyrazil na 20km dalnici rychlosti 120kmh temppomat... a postupne to vylezlo az na 89°.
Stejna situace odpoledne - 113kmh tempomat, a teplota jen 75°.
Neni nahodou v prdeli cidlo teploty ??
Jo a jen podotknu, ze mezi minulym merenim kdy to ukazalo 66° a dnesnim, probehla cesta do Alp a zpet... (bez my ucasti)..
Zdar,když tu řešíte teplotu,taky se přidám. mám to ale opačně.Moje teplota se pohybuje dlouhodobě okolo 110st .Teď je otázkou,jaká je správná teplota, protože do cca 115st u mě ručička budíku teploty ukazuje stále střed a až od této teploty to začne jít nahoru(kolem této teploty se pohybuji již od začátku,co auto mám-90tkm-330tkm).Problém je,že jsem se tu již dříve dotazoval,jaká má bejt ideální provozní teplota motoru-v mém případě M62 540iA-4,4L 210kW,ale zatím jsem se to od nikoho nedozvěděl.Tu teplotu,co tu uvádíte jako normal-kolem 90-100st.mi přijde málo(asi dáno motorizací),protože otvírací teplota uvedená na mém termostatu je 105st.Jestli někdo ví,kolik to má skutečně bejt,napište,už mi přijde,že je to jako tabu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 530
- Registrován: úte 18.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno/Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
účinnost zážehových motorů je celkově nižší než u vznětových, a proto se zvyšuje provozní teplota motoru a tím se zvýší účinnost. Samozřejmě ne nad rámec, aby nedošlo k poškození motoru. Např. monoposty F1 mají klidně přes 130°C, právě kvůli účinnosti. Naopak starší auta měli od 90 do 100°C a proto byla účinnost nižší.
To je zase ta fyzika. Čím vyšší teplota, tím se zvyšuje účinnost. Průser u starejch škodovek byl v nespolehlivosti termostatu, uhnilým čidle u chladiče a délce toho ropovodu zepředu k motoru, proto otvíral už při 68 stupních. Obecně, nejlepší chladicí kapalina pro běžné užití je čistá destilovaná voda, fridex snižuje bod jejího varu.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Cao chlapy. Chtel jsem si zkontrolovat teplotu motoru, nasel jsem x navodu jak psanych tak video. Nedari se me skryte menu odemknout a najet a telotu. Když totiž podrzim tlacitko pro nulovani, naskoci mi na BC menu 01:00 FNGSTR a pak listuji dal tak mam celkove 9 věci(01:00 - 01:08) a zas se me to vraci zpet na 00. Takze na pozici 19 pro odemknuti se ani nedostanu. Nevite kde delam chybu nebo cim to je ze se tam nemohu dostat..diky (predpokladam ze se ptam jak blb a ze nekde delam chybu )
530d,E61,rv06

Samozrejme uz jsem na to prisel. Zacit mackat drive nez se zobrazi info i vin..u 01:00
530d,E61,rv06


Samozrejme uz jsem na to prisel. Zacit mackat drive nez se zobrazi info i vin..u 01:00

tak po dalším 1000km nestacim zasnout... vse se uklidnilo tzn. ze po prvotni nasranosti, ze vymena druhyho termostatu nepomohla, se nyni teplota i po 10km klidne jizdy dostane na 85° a na ceste HK - Olomouc - HK sem drzel porad kolem 88 - 92°, i když z dlouhého kopce dolu (z Mohelnicaku) se to ochladilo na 72° ale na dalnici to hned zas vylezlo.
Uz to nebudu resit a na vymenik tepla kaslu..
Jo a nevim jestli to s tim ma co spolecnyho, ale najednou se mi v koncovkách vejfuku objevily cerny saze...jakoby DPF vypliv to co dřív při podchlazenym motoru vyplivnout neumel ???
Uz to nebudu resit a na vymenik tepla kaslu..

Jo a nevim jestli to s tim ma co spolecnyho, ale najednou se mi v koncovkách vejfuku objevily cerny saze...jakoby DPF vypliv to co dřív při podchlazenym motoru vyplivnout neumel ???
Dozvedel jsem se, nebo spis slysel dalsi nazor na teplotu motoru 3.0d, konkretne 525d.
Klasickej 530d ma prej standardne prihrev motoru, nebo dokonce nezavisly topeni.
Muj motor to nema a proto je pry nemozny dostat se pri mrazivych dnech na teplotu okolo 88°.
Ma tady nekdo 525d LCI 145kW aby bylo s cim porovnat ?
Klasickej 530d ma prej standardne prihrev motoru, nebo dokonce nezavisly topeni.
Muj motor to nema a proto je pry nemozny dostat se pri mrazivych dnech na teplotu okolo 88°.
Ma tady nekdo 525d LCI 145kW aby bylo s cim porovnat ?
Zdarec chlapaci,
E61,530d,predFL,aut.
Po vytazeni teploty na displej zjistena teplota max 45st. dalka (pri 100km/h), a mesto (u nas celkem kopcovite) max 60st.
Nasledovala vymena termostatu, jak EGR tak hlavni. Nova chladici.
Po vymene teplota max 57st. dalka (pri 100km/h), mesto (opet dost kopce) max 80st.
Oboje testovano na trase dlouhe cca 50km, coz by mel byt motor dostatecne prohraty.
Vim o termostatu u vymeniku aut. prevodovky, ktery mam v planu zkusit vymenit, akorat bych ho nechtel menit zbytecne kdyby to tim nebylo. Proto stradam informace co dal. Muze nekdo poradit cim dalsim by mohla byt teplota takto hodne ovlivnena a zda mel nekdo stejnou zkusenost a tento termostat prevodovky mu opravdu pomohl.
Diky a ciao
E61,530d,predFL,aut.
Po vytazeni teploty na displej zjistena teplota max 45st. dalka (pri 100km/h), a mesto (u nas celkem kopcovite) max 60st.
Nasledovala vymena termostatu, jak EGR tak hlavni. Nova chladici.
Po vymene teplota max 57st. dalka (pri 100km/h), mesto (opet dost kopce) max 80st.
Oboje testovano na trase dlouhe cca 50km, coz by mel byt motor dostatecne prohraty.
Vim o termostatu u vymeniku aut. prevodovky, ktery mam v planu zkusit vymenit, akorat bych ho nechtel menit zbytecne kdyby to tim nebylo. Proto stradam informace co dal. Muze nekdo poradit cim dalsim by mohla byt teplota takto hodne ovlivnena a zda mel nekdo stejnou zkusenost a tento termostat prevodovky mu opravdu pomohl.
Diky a ciao
