Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

výkon u BMW E39 530d facelift 142KW

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Weismann
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: čtv 12.02.2009 01:00

#101 Příspěvek od Weismann »

a máte v TP všichni napsaný ty rozměry pneu? myslím ty 265/18 třeba, že můžou být jen Bridgestone a Dunlop.. to nechápu co je za kravinu
Weismann
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: čtv 12.02.2009 01:00

#102 Příspěvek od Weismann »

a ještě sem slyšel o nějakých ultra lehkých discích... myslím že nějaký BBS, moc o tom nevím, jen by to byla taky možnost jak snížit tu váhu, ale netuším co to stojí
jozin7
Registrovaný
Příspěvky: 498
Registrován: ned 19.07.2009 00:00
Bydliště: od Ostravy

#103 Příspěvek od jozin7 »

Fakn diskuze.Ze mas 142kw v petce,neni o nic vic proti nepomerne lehci a hlavne novejsi oktave treba s 120kw.Proto ji nepredjedes....e39 je uz letite auto,na zavodeni to urcite neni.čip nic neresi,zvedne se ti mozna jen ego,vyhodis par tisic ale formule to nikdy nebude.Musis zmenit jinou motorizaci.Sam mam pet let 745i,jak to tady nekdo pise,jak to ridis pripada ti to normalni,zadny ficak.Jen opak je pravdou ve sprintu deklasujes mnoho tzv.sportovnich aut,vcetne RS,530d stim udelas rozdilem tridy.Jen to v te kabine nedava sedma nijak najevo,je tak tich a odhlucnena ze to poznas jen podle tachometru kolik jedes.Mam jeste hloupeho Opla signum V6cdti,a jak tady napisu ze kolega s e39 530d me nepredjede,mnoho lidi zde to asi nebude brat vazne.
Weismann
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: čtv 12.02.2009 01:00

#104 Příspěvek od Weismann »

myslím si že chip ze 142kw 410NM na 170kw a 520NM poznat půjde...

jasně že 745i pojede o třídu líp jak říkáš, ale taky provozní náklady jsou mnohem větší.
Já si koupil 530d protože najedu 25-30tkm za rok, a výkonej benzín by mě sežral... s 530d sem na plnou nádrž ujel 1180km.. to u benzínu asi nehrozí

a 2 auta nechci protože bych musel platit 2x pojistka, servis, případné opravy atd... prostě by mě to stálo taky hodně peněz, a nechci vrážet peníze do 2 aut. je to o financích, pokud někomu nevadí dát za těch zmíněných 50kw třeba 20k tak je to jeho věc, někdo zase chip a podobné úpravy odsuzuje...

prostě 100 lidí 100 názorů
jozin7
Registrovaný
Příspěvky: 498
Registrován: ned 19.07.2009 00:00
Bydliště: od Ostravy

#105 Příspěvek od jozin7 »

Poznat asi pujde,jak pises.Jen to myslim moc dramatizujete.Pred 15lety to byl jiste vrchol,co se tyka nafty aspon,ale pokrok jde dopredu a priblbla fabie v nafte pojede stejne,ne li lepe.Myslim zrychleni.K cemu jsou udavane hodnoty čiparu ze mas pak x nM nebo x koni vice,kdyz cas je priblizne stejny na stovku myslim teda.Jak by se cas zlepsil napriklad o vterinu,bral bych to jako uspech,ale jak mi da nekdo nejaky graf z brzdy ze tam mam 50+ koni a jede to o desetinu lepe,jsou to vyhozene penize,aspon u me.Ale jak sam rikas,sto lidi sto chuti.Ktem autum jak pises,je i neni hloupost mit dve nebo vic.Osobne mam tri,jasne ,pojistky naklady atd jsou navic.Jen mi pripada zbytecne jet pro housky do kramu s V8,to me tam doveze i fobie,na jeszdeni do prace mam Opla(nizke naklady)a na vikendy mam sedmu. :D
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#106 Příspěvek od Zdenda530d »

Weismann píše:a máte v TP všichni napsaný ty rozměry pneu? myslím ty 265/18 třeba, že můžou být jen Bridgestone a Dunlop.. to nechápu co je za kravinu
Přesně tohle mám v TP i já - Jen dunlop a bridgestone (na 18tky předek 8,5 a zadek 9,5 je to pak 235/40 a 265/35) taky nechápu toho výrobce... ale co už, stejně bych asi jiné značky nevolil snad až na Good Year. (teď mám vzadu 255 na dojetí - mají ještě 5mm tak by jich byla škoda) a přesedlal jsem ze 17tek a rozdíl v akceleraci jsem žádný nepocítil... jen je to trochu tvrdší.
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#107 Příspěvek od Zdenda530d »

K výkonu obecně... Psal jsem to tu ve svém prvním příspěvku: Co od auta chcete? e39 je dost těžký vůz (konstruován jako saloon car), takže pro razantní (citelné) zlepšení akcelerace je krom čipu nutná úprava ostatních komponent - o tom ví své DaweTDS, pak to má smysl. Chce to ale sáhnout hlouběji do peněženky.
Úplně se ztotožňuji s názorem, že MY máme BMW a kultura cestování je i v tomto dnes jiř dekádu starém autě úplně někde jinde než u nové Octavie - prostě jiná třída - stejně jako mezi řadou 5 a 7 a potom zase řadou 7 a RR Phantom např.

Ještě otázka k dvojitým sklům na EdyBOY- je to opravdu tak velký rozdíl? Mě se zdá e39 odhlučněná královsky - soudím podle toho když soused vedle v garáži tvořil něco flexou, no randál. Sednu do auta - bouchnu dveřma a sliším jen mizivé zvuky flexi, když se soustředím... to u octavie - passata věc nevídaná :)
jozin7
Registrovaný
Příspěvky: 498
Registrován: ned 19.07.2009 00:00
Bydliště: od Ostravy

#108 Příspěvek od jozin7 »

Tak jsou i vice ohlucnene auta myslim,jak mas dvojite okna napriklad.Ktem sirokym pneu vzadu-myslim ze v Mnichove asi vi proc tam davaji to ci ono.U sedmy 275mm vzadu neni nic sileneho ani zadny tuning,jen je treba nejak prenest vykon nejak na vozovku.Osobne chtit koupit ,,rychlou,,naftu,jakoze ji nechcu,volil bych urcite 535d,po liftu ,210kw,bez cipu.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#109 Příspěvek od Teddy »

Ještě tu chybí kecy o spotřebě, provozních a servisních nákladech 7er vs. 5er a bude to závěr jako většiny ostatních vláken. :lol:
To je opravdu tak těžký pochopit, že svý auto už má, je s nim spokojenej, jen by uvítal pár koní navíc?
To vlákno začalo tak pěkně. Diskuze o čipu, výměně turba, cooleru atd. prostě super informace a zkušenosti z praxe. No a skončí to tim, že je potřeba zahodit svý kola, vykuchat výbavu, no a nakonec koupit jiný auto. :lol:

Já jsem se sem s E61 jen přimotal. Právě proto, že ty rady tady dávaly smysl a psali sem lidi, kteří mají praktickou zkušenost.
Se svojí pěticí jsem spokojenej. Je to dostatečně komfortní auto pro dopravu rodiny, dobře se s tim tahá težkej vlek, její vzhled je přesně muj šálek kávy a navíc to i jede svižně. Trojka je moc malá a sedma zase moc křičí "hele jakej jsem pracháč". Navíc to už vůbec neni na svižný svezení.
Jediný o co šlo mě je to, že bych rád bych autu trochu přilepšil. No a jestli to bude čip za cca 8 tis., nebo i ten diferák, to už je přece moje věc. Tady jsem chtěl jen poradit a nasbírat zkušenosti.

Navrhuju vrátit se k původnímu tématu :wink:
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#110 Příspěvek od Zdenda530d »

Máš recht... možná jsem tu až moc rozváděl filosofii sporťák vs. limuzína. Ale krom technických úprav je duležité se na celou věc dívat právě i z hlediska požadavků majitele na auto. Takže síle zdar :) ať už táhne jakoukoli tonáž
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#111 Příspěvek od maxmin »

Ještě se zamyslete nad jednou věcí.
Pokaždé co jsem si koupil silnější auto jsem si na to tak za týden, max 2 zvykl a i když mi ze začátku připadalo silné a později už prostě takové "normální", že by to mohlo být ještě lepší. Takže zainvestujete desítky tísíc do úprav a stejně vám nakonec auto bude připadat slabé...
To samé mi potvrdili i majitelé supersportů, na výkon si vždy zvykli a auto jim připadá slabé.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#112 Příspěvek od Teddy »

Zdenda530d píše:Máš recht... možná jsem tu až moc rozváděl filosofii sporťák vs. limuzína. Ale krom technických úprav je duležité se na celou věc dívat právě i z hlediska požadavků majitele na auto. Takže síle zdar :) ať už táhne jakoukoli tonáž
Tvuj komplexní pohled byl samozřejmě k věci. Chování auta opravdu neovlivňuje jen výkon motoru (i když tohle vlákno je primárně o výkonu).
Spíš jsem narážel na řeči prodej to a kup si sedmu v benzínu.

Maxmin: Tohle je bohužel pravda. Přesně jak jsem tu kdysi napsal.... výkonu neni nikdy dost. :)
Weismann
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: čtv 12.02.2009 01:00

#113 Příspěvek od Weismann »

tohle bude asi cenově nereálné... ale dal by se motor z 535D dát do E39? na ebay sem našel motor z 35d za 55k ale bez turb... Bylo by to asi dost drahý ale určitě zajímavý svezení :)
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#114 Příspěvek od Zdenda530d »

popravdě řečeno bych měl dost strach z elektriky při kompletní výměně motoru.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#115 Příspěvek od JaraX »

edyboys, jeslti chceš koně si nekupuj naftu,taková 540i v LPG je jiný kafe, jak výkonově tak nákladama, a myslím že by jsi to mohl "vyměnit" bez nějakých dalších doplatků.
připadně si kup E65 745i bez výbavy, dnes už koupíš za 130 v rozumným stavu(pokud se bavíme o nedostatečně vybaveném autě), a na semaforu budeš mít nejlepší zrychlení za ty prachy a furt to bude pohodlnější jak E39.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#116 Příspěvek od JaraX »

Weismann píše:tohle bude asi cenově nereálné... ale dal by se motor z 535D dát do E39? na ebay sem našel motor z 35d za 55k ale bez turb... Bylo by to asi dost drahý ale určitě zajímavý svezení :)
proč to dělat když se dostaneš na výkon 540i kterou koupíš za stejny prachy jak 530D?
jozin7
Registrovaný
Příspěvky: 498
Registrován: ned 19.07.2009 00:00
Bydliště: od Ostravy

#117 Příspěvek od jozin7 »

Protoze se hodne lidi toho boji.myslim 540i.Nejakou dobu jsem sni jezdil.kolem roku 02,jelo to jak raketa doslova,melo to dvojite okna(to nemam ani na sedme dnes)Fajn auto.Dnes uz to je stary pekac ale,stejne jak 530d e39,musis dlouho hledat nez najdes zachovanej kousek.Jinak kolega vyse ma pravdu,koupis relativne silne auto,mesic dva si nadseny a pak uz ti to vubec neprijde,ze tam mas pres 300koni,u sedmy tento pocit plati dvounasob.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#118 Příspěvek od JaraX »

pokud s tím jezdíš denně tak ti to časem vždycky přijde slaby :)
ale aspon to není slaby proti ostatním :D
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#119 Příspěvek od tanner540i »

Nejak se to tady zvrhlo.. Sam sem presel z e39 540i do e60 530d (obe manual) a ta nafta proste jede po drobne uprave lip. I kdyz mam obrzdeno neco tesne pod 200kw, oproti 540i je zrychleni uplne jinde (ne jen pocitove, i to bylo radne vyzkouseno:).

Myslim ze puvodni tazatel by si mel nechat auto odladit u odbornika, kdyz sam priznal ze vykon brzo vadne. Proste 30d nemuze mit turboefekt jako 2.0tdi.

Btw uz delsi dobu zde na foru sleduju trend, ze jakykoliv topic skonci radou "prodej to a kup e65" s V8 :D . Malokdy to tak skonci, protoze tak skarede auto se tezko vnucuje nekomu bez vady zraku :D
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#120 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Poslední věta je velmi trefná. :palec:
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět