Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E60 - příběh od -17 do -4 stupnů

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2455
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#1 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Přijel jsem k rodině do jedné vesnice u Liptovského Mikuláše 20.12.2014. "Táto - dej si bawora až dozadu, protože společně budeme jezdit Fordem Mondeo (=>po instalaci detské sedačky je více místa vzadu) a pro jízdy do MĚSTA budeme jezdit Felicií 1995" - tak jo.

Následující den jsem vysypal popelník, doplnil kapalinu v ostřikovačích na -30, baterku jsem zapojil na konzervační nabíječku a od sněhu jsem ometl auto každý den. Gumy na dveřích jsem natíral glycerínem asi v listopadu (dříve jsem byl taky "guma"). Jen v nádrži zbylo cca 10 litrů paliva.

V den odjezdu 30.12. jsem zamachroval a spustil Wabasto - po 15 minutách jedno okno odmrzlo, ale žádné dveře nejdou otevřít = -17 stupňů
- následuje 2. a 3. cyklus Webasta - po 45 minutách otevírám LZ dveře, v autě je teploučko =HIC, ale jiné dveře neotevřu
- soukám se přes LZ dveře na místo řidiče, bez problémů startuji, zbytek rodiny nakládá do kufru dárky, manželka nastupuje LZ dveřmi, zatím jedinné
- žádné okno otevřít nejde, kouřit v autě nelze

- po 10 km zastavuji na benzinové pumpě, ale krytka nádrže na e60 nejde otevřít
- zkouším so samé po 25 km na jiné pumpě - kdyby náhodou - křupe to - nejde to, nová krytka stojí 73 Eur, páčit to nebudu
- na další pumpě polévám krytku kapalinou do ostřikovačů -30 stupňů - nejde to
- před Žilinou (5 litrů v nádrži) přemýšlím od návštěvě Bavaria Žilina (nebo jiný otevřený servis, nebo hotel), kde by mi to víčko mohli fénem ohřát
- v Žilině si vzpomínám na nouzové otevření klapky nádrže => ale zavazadla a tapecírurg z pravé strany ven - FUNGUJE - konečně tankuji
- projíždím Makov, ale okna otevřít nejdou, kouřit se dá jen venku
- okolo Brna je teplota -4 stupně, jedno okno (po 250km) jde konečně otevřít, manželka konečně může kouřit (poznámky si nechte, jo!!)
- pojistka přimzrnutých oken se aktivuje, dále to nezkouším - radši až doma
- dálnice z Brna jede v levém pruhu trochu rychleji - nezdá se mi to, kvůli "Pomáhat a chránit"
- v pravém pruhu jedou jen zasněžená auta a kamiony, ze kterých padá sníh a led, vracím do do levého a jedu jako všichni - sry

- před Prahou se konečně dají oteřít všechny okna a dveře
- za Plzní (D5) sníh, všechno jede 50-80km/h, já v levém pruhu +10-20 víc, jde to - nové Dunlopy
- od Nové Hospody (D5) do Mariánek jedeme všichni 50km/h, jedna Audidiií-7 so zkusila a hned se zařadila

- vykládám auto a manželku, jedu do myčky, vyplachuji sůl a v nedaleké hospodě i stress

Resume:
- e39 topila lépe a nikdy mi nezamrzly dveře
- tankovací klapku jsem vždy otevřel, okna po 30km taky
- nikdy jsem za 700km nevycákal náplň kapaliny do ostřikovačů, u e60 3x 5litrů = žádný problém
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2247
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Klubové ID: 3376

#2 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Že by mě zamrzly dveře se mě stalo jenom na pujčenem Escortovi, jinak na žádném autě, s kterým jsem kdy jezdil :D (povětšinou koncerny) A i na tom Escortovi jsem otevřel všechny dveře ještě na parkovišti :lol:
Nikdy na ničem jsem těsnění dveří ničím nenatíral .... jestli ono to nebude spíš na škodu :roll:


EDIT: neboť chemie byla pro mě ve škole pěkná zajímavost k vyprávění, ale učit se mě ji moc nechtělo, tak jsem se musel podívat na internet, jaké má vlastně glycerín vlastnosti a našel jsem toto:
Ve zředěném stavu se používá ke zvlhčování pokožky a sliznic, neboť váže atmosférickou vlhkost a tím ji přenáší do povrchu těla; naopak použití čistého glycerinu je nevhodné, protože z pokožky odčerpává vlhkost a tím ji vysušuje.
z toho mě vychází, že to není ta správná kapalina na ošetřovnání těsnění dveří před zimou...
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2455
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#3 Příspěvek od starML Člen Klubu »

vita11 píše:protože z ...... odčerpává vlhkost a tím ji vysušuje.
A proto i z gumy vytáhne vlhkost a gumová těsnění by neměla přimrznout. Jenže v noci -15, přes den okolu "nuly", napadaný sníh odtaje a steče ..., zmrzne - a je na problém zaděláno. Když jsem navrhoval - pojedeme do Tater BMW, tak jsem musel ustoupit rozumnému požadavku, že ve Fordu Escort je vzadu více místa okolo dětské sedačky - a to pravda je !!
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2247
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Klubové ID: 3376

#4 Příspěvek od vita11 Moderátor »

A co se pak děje s tou vlhkostí? Obzvláště když "váže atmosférickou vlhkost"?

K tomu zatékaní: BMW nemá kolem horní hrany dveří tu gumu, aby se toto nedělo? (teď už se mě nechce jít k autu, abych se podíval)
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2455
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#5 Příspěvek od starML Člen Klubu »

starML píše:dříve jsem byl taky "guma" = asi 23 let
a gumová těsnění nám ani na pancířích nepřimrzala. Zkus si zajít do libvolného servisu a zeptej se, čím dělají akci např. "Zima na křídlech Škoda". Jsem přesvědčen, že glycerín (např. v lékárně kosmetický) umí přimrzání těsnění zabránit, pokud není vody a mrazu nepřiměřeně.

Tímto příspěvkem jsem chtěl doporučit:
- natřít dveřní gumy glycerinem, i když to v tomto případě moc nepomohlo
- mít dotankované na cestu zpět
- mít nabitou baterku a tolerantní manželku, i když toto fórum nečte
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Přesunuto do správné skupiny.

Glycerin používám už desítky let, je to osvědčený prostředek na ošetření těsnění před zimou.
Mě zamrzal jen Favorit, natekla voda do zámků. Ne do FABky, ale do mechanismu držícího dveře.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#7 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Zrovna nedávno byl v TV příspěvek, kde říkali, gumu glycerínem u novějších aut nemazat, že už je těsnění impragnovaný
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od JaraX »

klasika E60, mě se často na servise stane že když začně mrznout tak E60ky začnou stávkovat, to auto má mizivou spolehlivost už když je teplo natož když mrzně, starML, zkus někdy E65, dokonce i ušetříš :)

na gumy dvěří používám speciální BMW připravek a nikdy jsem nezamrzl.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od matiz »

Na rovinu, nechat jakekoliv auto deset dni v -17, vetru a nepříznivých podmínkách tak zamrzne vsem... Osetreni specialnima pripravkama pomuze, ale není to vsemocne. Tento je vynikajici. http://www.detailingshop.cz/osetreni-pn ... 63038.html

Verim ze by pomohlo prubezne ty dveře otevřít, klidne co dva dny a nebyl by problém.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od MattyX Moderátor »

JaraX píše:zkus někdy E65, dokonce i ušetříš :)
:smich2: :smich2: :smich2:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#11 Příspěvek od Jirke »

no hlavne je rozumny prijet domu, protahnout auto myckou a jit ho zaparkovat (pokud ovsem nemas teplou garage) :)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#12 Příspěvek od Filozof »

No abych řekl perličku k tomuto tématu. Pár let zpátky - bejvalá e34 5er co byla na vlakovém nádraží týden v -18 až -25C a po týdnu jsem přijel vlakem naskočil do auta nastartoval na drc a jel v pohodě domů dalších 100km. :-)

Ted ty ledovky a houpající se teploty mi způsobily u 7er že jsem otevřel přední dveře které byli impregnovány čímsi a zadní jsem nestihl a ty přimrznuli.

Jinak dobrej tip na ledovku a odmrzání auta a dveří je vzít TEPLOU VODU ale pozor jen teplou cca 40-45C nesmí bejt horká jinak si můžete poškodit něco na autě. A pak postupně kolem dveří lít slabým proudem vody. Ideálně mít dirku v petflašce. A vpohodě jsem během minuty měl všechny dveře rozmrznuté.

Takto jsme auto na horách jednu oktávku taky odmrazovali bez problému.
Poradil mi to kdosi kdo to používá dlouhé roky bez problému. Dokonce jsem na to narazil na netu jako doporučení když jsem zjištoval.

Takže kdo chce bejt v pohodě teplá voda a používat na místech kde je to přimrznuté je ideál. pak to osušit a naimpregnovat něčím na gumy ve dveřích a měl by bejt klid.
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Klubové ID: 3968
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Giovany1971 »

Soused také letos poleval tak dlouho Mondeo teplou vodou a prasklo mu čelní sklo,,, paradox že měl vyhřev čelniho skla a vubec otom neveděl,,ale oto bylo pak drahší :) Teplou vodu fak teda nevim,,to už je lepší teplovzduška...pokud je štáva

MOD Francis: odstraněna zbytečná citace
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od JaraX »

sklo vždy jen studenou vodou
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#15 Příspěvek od Filozof »

Sklo jsem nepoléval nikdy jen dveře a kolem rámu dveří všech 4 a kufru ale vždy slabým proudem opravdu čůrkem s plastové lahve. A jen lehce teplou vodou. Takže při dopadu už byla studená. Nikdy by nemělo bejt velké množství vody aby tam nebyl teplotní ráz. proto jak říkám čůrkem vody rovnoměrně polévat.

Pokud někdo chrstne horkou vodu kýblem je to jasnej průser a okno může prasknout !!!

Sklo mě ani nenapadlo polévat horkou, viděl jsem osobně, že v zimě kamarád pustil horkej vzduch na sko a ono prasklo 40cm prasklina jen ofukem vzduchu... 8O To mě dost vyškolilo po tomto zážitku.
Většinou když je tam miniaturní prasklinka z kamínku tak se to může rozjet takto.

potěší pokud není sklo pojištěné.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od matiz »

Mnohem casteji se to stane je li okno presovane třeba po nejakem soft crash, sice neprasklo, ale je v nem mnohem vetsi pnuti a pak staci malo. Pokud v nem pnuti není, snese uplne klidne vlaznou vodu a nepraskne... Toz tolik k tomu proc nektere pukaj a nektere ne -)
mr_nitroz
Registrovaný
Příspěvky: 540
Registrován: pon 26.04.2010 00:00

#17 Příspěvek od mr_nitroz »

To ze ti nesla otevrit krytka nadrze je jednoduche, ten plastovy sulinek zamrznul a zustal zamkly po odemknuti. Reseni je bud to co jsi udelal nebo zkusit parkrat zamknout a odemknout nebo to nahrat.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#18 Příspěvek od Filozof »

Takovej obyčejnej fén na vlasy taky není špatná věc pokud se umí používat s rozumem. :lol:
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Klubové ID: 1463
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Pazdi »

to já musím zaklepat - první "pořádná" zima s e60 a já vůl před svátkama nějak nestíhal - takže žádné ošetření těsnění, nic...lak jsem neřešil, protože člověk předemnou na tom nechal dip, který stejně letos půjde dolů...takže jen tak (se slabou baterkou - nebo nějakým jiným problémem) jsem dojel na štědrý den kam jsem potřeboval, zaparkoval, zamknul - týden stálo,sníh, mráz, obleva, sníh, mráz...pak jsem odcházel z domu v -17(ukazoval teploměr v bytě) bez rukavic oškrábal auto - překvapivě hezky, odemknul a trnul, co bude - dveře šly otevřít, sednul jsem, nastartoval, všechno fajn - je pravda, že jsem nezkoušel víčko nádrže....tak či tak musím zaklepat - ani jedno bmw mi nikdy "nezamrzlo" - když teda neberu, jak mi coupé zamrzlo k zemi:D kdy jsem stál v "rozježděném bahně", které zamrzlo :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#20 Příspěvek od Filozof »

Na benzínce teče teplá voda a stačí trochu a musí to pomoci s tím víčkem. Pokud je zmrzlá kaluž mezi panty a nejde otevřít víčko, tak to pomuže také.
Akorát se musí dát hodně teplá voda a trochu více vody použít pak vysušit a je to ok. :-)
Odpovědět