Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E60 - příběh od -17 do -4 stupnů
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Přijel jsem k rodině do jedné vesnice u Liptovského Mikuláše 20.12.2014. "Táto - dej si bawora až dozadu, protože společně budeme jezdit Fordem Mondeo (=>po instalaci detské sedačky je více místa vzadu) a pro jízdy do MĚSTA budeme jezdit Felicií 1995" - tak jo.
Následující den jsem vysypal popelník, doplnil kapalinu v ostřikovačích na -30, baterku jsem zapojil na konzervační nabíječku a od sněhu jsem ometl auto každý den. Gumy na dveřích jsem natíral glycerínem asi v listopadu (dříve jsem byl taky "guma"). Jen v nádrži zbylo cca 10 litrů paliva.
V den odjezdu 30.12. jsem zamachroval a spustil Wabasto - po 15 minutách jedno okno odmrzlo, ale žádné dveře nejdou otevřít = -17 stupňů
- následuje 2. a 3. cyklus Webasta - po 45 minutách otevírám LZ dveře, v autě je teploučko =HIC, ale jiné dveře neotevřu
- soukám se přes LZ dveře na místo řidiče, bez problémů startuji, zbytek rodiny nakládá do kufru dárky, manželka nastupuje LZ dveřmi, zatím jedinné
- žádné okno otevřít nejde, kouřit v autě nelze
- po 10 km zastavuji na benzinové pumpě, ale krytka nádrže na e60 nejde otevřít
- zkouším so samé po 25 km na jiné pumpě - kdyby náhodou - křupe to - nejde to, nová krytka stojí 73 Eur, páčit to nebudu
- na další pumpě polévám krytku kapalinou do ostřikovačů -30 stupňů - nejde to
- před Žilinou (5 litrů v nádrži) přemýšlím od návštěvě Bavaria Žilina (nebo jiný otevřený servis, nebo hotel), kde by mi to víčko mohli fénem ohřát
- v Žilině si vzpomínám na nouzové otevření klapky nádrže => ale zavazadla a tapecírurg z pravé strany ven - FUNGUJE - konečně tankuji
- projíždím Makov, ale okna otevřít nejdou, kouřit se dá jen venku
- okolo Brna je teplota -4 stupně, jedno okno (po 250km) jde konečně otevřít, manželka konečně může kouřit (poznámky si nechte, jo!!)
- pojistka přimzrnutých oken se aktivuje, dále to nezkouším - radši až doma
- dálnice z Brna jede v levém pruhu trochu rychleji - nezdá se mi to, kvůli "Pomáhat a chránit"
- v pravém pruhu jedou jen zasněžená auta a kamiony, ze kterých padá sníh a led, vracím do do levého a jedu jako všichni - sry
- před Prahou se konečně dají oteřít všechny okna a dveře
- za Plzní (D5) sníh, všechno jede 50-80km/h, já v levém pruhu +10-20 víc, jde to - nové Dunlopy
- od Nové Hospody (D5) do Mariánek jedeme všichni 50km/h, jedna Audidiií-7 so zkusila a hned se zařadila
- vykládám auto a manželku, jedu do myčky, vyplachuji sůl a v nedaleké hospodě i stress
Resume:
- e39 topila lépe a nikdy mi nezamrzly dveře
- tankovací klapku jsem vždy otevřel, okna po 30km taky
- nikdy jsem za 700km nevycákal náplň kapaliny do ostřikovačů, u e60 3x 5litrů = žádný problém
Následující den jsem vysypal popelník, doplnil kapalinu v ostřikovačích na -30, baterku jsem zapojil na konzervační nabíječku a od sněhu jsem ometl auto každý den. Gumy na dveřích jsem natíral glycerínem asi v listopadu (dříve jsem byl taky "guma"). Jen v nádrži zbylo cca 10 litrů paliva.
V den odjezdu 30.12. jsem zamachroval a spustil Wabasto - po 15 minutách jedno okno odmrzlo, ale žádné dveře nejdou otevřít = -17 stupňů
- následuje 2. a 3. cyklus Webasta - po 45 minutách otevírám LZ dveře, v autě je teploučko =HIC, ale jiné dveře neotevřu
- soukám se přes LZ dveře na místo řidiče, bez problémů startuji, zbytek rodiny nakládá do kufru dárky, manželka nastupuje LZ dveřmi, zatím jedinné
- žádné okno otevřít nejde, kouřit v autě nelze
- po 10 km zastavuji na benzinové pumpě, ale krytka nádrže na e60 nejde otevřít
- zkouším so samé po 25 km na jiné pumpě - kdyby náhodou - křupe to - nejde to, nová krytka stojí 73 Eur, páčit to nebudu
- na další pumpě polévám krytku kapalinou do ostřikovačů -30 stupňů - nejde to
- před Žilinou (5 litrů v nádrži) přemýšlím od návštěvě Bavaria Žilina (nebo jiný otevřený servis, nebo hotel), kde by mi to víčko mohli fénem ohřát
- v Žilině si vzpomínám na nouzové otevření klapky nádrže => ale zavazadla a tapecírurg z pravé strany ven - FUNGUJE - konečně tankuji
- projíždím Makov, ale okna otevřít nejdou, kouřit se dá jen venku
- okolo Brna je teplota -4 stupně, jedno okno (po 250km) jde konečně otevřít, manželka konečně může kouřit (poznámky si nechte, jo!!)
- pojistka přimzrnutých oken se aktivuje, dále to nezkouším - radši až doma
- dálnice z Brna jede v levém pruhu trochu rychleji - nezdá se mi to, kvůli "Pomáhat a chránit"
- v pravém pruhu jedou jen zasněžená auta a kamiony, ze kterých padá sníh a led, vracím do do levého a jedu jako všichni - sry
- před Prahou se konečně dají oteřít všechny okna a dveře
- za Plzní (D5) sníh, všechno jede 50-80km/h, já v levém pruhu +10-20 víc, jde to - nové Dunlopy
- od Nové Hospody (D5) do Mariánek jedeme všichni 50km/h, jedna Audidiií-7 so zkusila a hned se zařadila
- vykládám auto a manželku, jedu do myčky, vyplachuji sůl a v nedaleké hospodě i stress
Resume:
- e39 topila lépe a nikdy mi nezamrzly dveře
- tankovací klapku jsem vždy otevřel, okna po 30km taky
- nikdy jsem za 700km nevycákal náplň kapaliny do ostřikovačů, u e60 3x 5litrů = žádný problém
-
vita11
- Moderátor
- Příspěvky: 2247
- Registrován: stř 26.06.2013 00:00
- Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
- Klubové ID: 3376
Že by mě zamrzly dveře se mě stalo jenom na pujčenem Escortovi, jinak na žádném autě, s kterým jsem kdy jezdil
(povětšinou koncerny) A i na tom Escortovi jsem otevřel všechny dveře ještě na parkovišti
Nikdy na ničem jsem těsnění dveří ničím nenatíral .... jestli ono to nebude spíš na škodu
EDIT: neboť chemie byla pro mě ve škole pěkná zajímavost k vyprávění, ale učit se mě ji moc nechtělo, tak jsem se musel podívat na internet, jaké má vlastně glycerín vlastnosti a našel jsem toto:


Nikdy na ničem jsem těsnění dveří ničím nenatíral .... jestli ono to nebude spíš na škodu

EDIT: neboť chemie byla pro mě ve škole pěkná zajímavost k vyprávění, ale učit se mě ji moc nechtělo, tak jsem se musel podívat na internet, jaké má vlastně glycerín vlastnosti a našel jsem toto:
z toho mě vychází, že to není ta správná kapalina na ošetřovnání těsnění dveří před zimou...Ve zředěném stavu se používá ke zvlhčování pokožky a sliznic, neboť váže atmosférickou vlhkost a tím ji přenáší do povrchu těla; naopak použití čistého glycerinu je nevhodné, protože z pokožky odčerpává vlhkost a tím ji vysušuje.
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
A proto i z gumy vytáhne vlhkost a gumová těsnění by neměla přimrznout. Jenže v noci -15, přes den okolu "nuly", napadaný sníh odtaje a steče ..., zmrzne - a je na problém zaděláno. Když jsem navrhoval - pojedeme do Tater BMW, tak jsem musel ustoupit rozumnému požadavku, že ve Fordu Escort je vzadu více místa okolo dětské sedačky - a to pravda je !!vita11 píše:protože z ...... odčerpává vlhkost a tím ji vysušuje.
-
vita11
- Moderátor
- Příspěvky: 2247
- Registrován: stř 26.06.2013 00:00
- Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
- Klubové ID: 3376
A co se pak děje s tou vlhkostí? Obzvláště když "váže atmosférickou vlhkost"?
K tomu zatékaní: BMW nemá kolem horní hrany dveří tu gumu, aby se toto nedělo? (teď už se mě nechce jít k autu, abych se podíval)
K tomu zatékaní: BMW nemá kolem horní hrany dveří tu gumu, aby se toto nedělo? (teď už se mě nechce jít k autu, abych se podíval)
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
a gumová těsnění nám ani na pancířích nepřimrzala. Zkus si zajít do libvolného servisu a zeptej se, čím dělají akci např. "Zima na křídlech Škoda". Jsem přesvědčen, že glycerín (např. v lékárně kosmetický) umí přimrzání těsnění zabránit, pokud není vody a mrazu nepřiměřeně.starML píše:dříve jsem byl taky "guma" = asi 23 let
Tímto příspěvkem jsem chtěl doporučit:
- natřít dveřní gumy glycerinem, i když to v tomto případě moc nepomohlo
- mít dotankované na cestu zpět
- mít nabitou baterku a tolerantní manželku, i když toto fórum nečte
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Přesunuto do správné skupiny.
Glycerin používám už desítky let, je to osvědčený prostředek na ošetření těsnění před zimou.
Mě zamrzal jen Favorit, natekla voda do zámků. Ne do FABky, ale do mechanismu držícího dveře.
Glycerin používám už desítky let, je to osvědčený prostředek na ošetření těsnění před zimou.
Mě zamrzal jen Favorit, natekla voda do zámků. Ne do FABky, ale do mechanismu držícího dveře.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Zrovna nedávno byl v TV příspěvek, kde říkali, gumu glycerínem u novějších aut nemazat, že už je těsnění impragnovaný
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Klubové ID: 3204
- Kontaktovat uživatele:
Na rovinu, nechat jakekoliv auto deset dni v -17, vetru a nepříznivých podmínkách tak zamrzne vsem... Osetreni specialnima pripravkama pomuze, ale není to vsemocne. Tento je vynikajici. http://www.detailingshop.cz/osetreni-pn ... 63038.html
Verim ze by pomohlo prubezne ty dveře otevřít, klidne co dva dny a nebyl by problém.
Verim ze by pomohlo prubezne ty dveře otevřít, klidne co dva dny a nebyl by problém.
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
No abych řekl perličku k tomuto tématu. Pár let zpátky - bejvalá e34 5er co byla na vlakovém nádraží týden v -18 až -25C a po týdnu jsem přijel vlakem naskočil do auta nastartoval na drc a jel v pohodě domů dalších 100km. 
Ted ty ledovky a houpající se teploty mi způsobily u 7er že jsem otevřel přední dveře které byli impregnovány čímsi a zadní jsem nestihl a ty přimrznuli.
Jinak dobrej tip na ledovku a odmrzání auta a dveří je vzít TEPLOU VODU ale pozor jen teplou cca 40-45C nesmí bejt horká jinak si můžete poškodit něco na autě. A pak postupně kolem dveří lít slabým proudem vody. Ideálně mít dirku v petflašce. A vpohodě jsem během minuty měl všechny dveře rozmrznuté.
Takto jsme auto na horách jednu oktávku taky odmrazovali bez problému.
Poradil mi to kdosi kdo to používá dlouhé roky bez problému. Dokonce jsem na to narazil na netu jako doporučení když jsem zjištoval.
Takže kdo chce bejt v pohodě teplá voda a používat na místech kde je to přimrznuté je ideál. pak to osušit a naimpregnovat něčím na gumy ve dveřích a měl by bejt klid.

Ted ty ledovky a houpající se teploty mi způsobily u 7er že jsem otevřel přední dveře které byli impregnovány čímsi a zadní jsem nestihl a ty přimrznuli.
Jinak dobrej tip na ledovku a odmrzání auta a dveří je vzít TEPLOU VODU ale pozor jen teplou cca 40-45C nesmí bejt horká jinak si můžete poškodit něco na autě. A pak postupně kolem dveří lít slabým proudem vody. Ideálně mít dirku v petflašce. A vpohodě jsem během minuty měl všechny dveře rozmrznuté.
Takto jsme auto na horách jednu oktávku taky odmrazovali bez problému.
Poradil mi to kdosi kdo to používá dlouhé roky bez problému. Dokonce jsem na to narazil na netu jako doporučení když jsem zjištoval.
Takže kdo chce bejt v pohodě teplá voda a používat na místech kde je to přimrznuté je ideál. pak to osušit a naimpregnovat něčím na gumy ve dveřích a měl by bejt klid.
- Giovany1971
- Registrovaný
- Příspěvky: 357
- Registrován: ned 11.05.2014 00:00
- Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
- Klubové ID: 3968
- Kontaktovat uživatele:
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
Sklo jsem nepoléval nikdy jen dveře a kolem rámu dveří všech 4 a kufru ale vždy slabým proudem opravdu čůrkem s plastové lahve. A jen lehce teplou vodou. Takže při dopadu už byla studená. Nikdy by nemělo bejt velké množství vody aby tam nebyl teplotní ráz. proto jak říkám čůrkem vody rovnoměrně polévat.
Pokud někdo chrstne horkou vodu kýblem je to jasnej průser a okno může prasknout !!!
Sklo mě ani nenapadlo polévat horkou, viděl jsem osobně, že v zimě kamarád pustil horkej vzduch na sko a ono prasklo 40cm prasklina jen ofukem vzduchu...
To mě dost vyškolilo po tomto zážitku.
Většinou když je tam miniaturní prasklinka z kamínku tak se to může rozjet takto.
potěší pokud není sklo pojištěné.
Pokud někdo chrstne horkou vodu kýblem je to jasnej průser a okno může prasknout !!!
Sklo mě ani nenapadlo polévat horkou, viděl jsem osobně, že v zimě kamarád pustil horkej vzduch na sko a ono prasklo 40cm prasklina jen ofukem vzduchu...

Většinou když je tam miniaturní prasklinka z kamínku tak se to může rozjet takto.
potěší pokud není sklo pojištěné.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1513
- Registrován: stř 14.03.2007 01:00
- Bydliště: Olomouc - Ostrava
- Klubové ID: 1463
- Kontaktovat uživatele:
to já musím zaklepat - první "pořádná" zima s e60 a já vůl před svátkama nějak nestíhal - takže žádné ošetření těsnění, nic...lak jsem neřešil, protože člověk předemnou na tom nechal dip, který stejně letos půjde dolů...takže jen tak (se slabou baterkou - nebo nějakým jiným problémem) jsem dojel na štědrý den kam jsem potřeboval, zaparkoval, zamknul - týden stálo,sníh, mráz, obleva, sníh, mráz...pak jsem odcházel z domu v -17(ukazoval teploměr v bytě) bez rukavic oškrábal auto - překvapivě hezky, odemknul a trnul, co bude - dveře šly otevřít, sednul jsem, nastartoval, všechno fajn - je pravda, že jsem nezkoušel víčko nádrže....tak či tak musím zaklepat - ani jedno bmw mi nikdy "nezamrzlo" - když teda neberu, jak mi coupé zamrzlo k zemi:D kdy jsem stál v "rozježděném bahně", které zamrzlo


