Termostat otevírá v 89-90 stupních a topení ti nemůže přece schodit teplotu z 90 na 80. 2-3 stupně možná ale víc né.Teddy píše:Ty teploty, který píšeš jsi naměřil v létě, nebo v zimě?
Ono totiš termostat netermostat, v zimě ten motor dokáže uchladit i topení v autě. Než se kabina pořádně prohřeje, tak to topí na plno. Mě taky klesne teplota, když jedu z dlouhýho kopce. To je ale naprosto normální.
Až pojedeš, tak si měř teplotu a při takovejch 80 si zastav a sáhni si na hadici od termostatu. Jestli je studená, tak to samý udělej i kolem 85. Pak už by nejspíš měl termostat začít otevírat. Netušim, jak moc je rychlej, ale řešit jednotky stupňů nemá smysl. Funguje to na principu tepelný roztažnosti látky, takže žádná raketová technika.
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E60/61-ukazatel teploty chlad. Kapaliny a oleje???
a máš s tim nějakou praktickou zkušenost? Myslim s nafťákem. Ne s benzínem, kterej se dokáže uvařit už na volnoběh. Topením ten motor při jízdě z kopce spolehlivě uchladíš. Co by tam asi topilo?! Palivo tam nejde žádný, nic se nespaluje, tak kde by se to teplo asi vzalo? No a když jedu z kopce třeba 2km a topim na plno, tak se to samozřejmě ochladí.
P.S.
Nominální hodnota termostatu je 88. Kolem týhle hodnoty se to bude pohybovat. Zase z tý teploty nedělej kovbojku.
P.S.
Nominální hodnota termostatu je 88. Kolem týhle hodnoty se to bude pohybovat. Zase z tý teploty nedělej kovbojku.
Mám zkušenost VLASTNÍ 3 d a s tím že z kopce do motoru nejde žádné palivo se taky pleteš nesmíš koukat na rafičku spotřebyTeddy píše:a máš s tim nějakou praktickou zkušenost? Myslim s nafťákem. Ne s benzínem, kterej se dokáže uvařit už na volnoběh. Topením ten motor při jízdě z kopce spolehlivě uchladíš. Co by tam asi topilo?! Palivo tam nejde žádný, nic se nespaluje, tak kde by se to teplo asi vzalo? No a když jedu z kopce třeba 2km a topim na plno, tak se to samozřejmě ochladí.
P.S.
Nominální hodnota termostatu je 88. Kolem týhle hodnoty se to bude pohybovat. Zase z tý teploty nedělej kovbojku.


OKTeddy píše:tak já samozřejmě nemluvim o ručičce. Ale to je jedno. Nepotřebuju tu nikoho přesvědčovat.Stejně tak s tim, že naftovej motor uchladíš topením. (u někerých aut uchladí topení i benzínovej motor). Kdo má základní povědomí, tak si už obrázek udělá.
Ostatně moje rady byly směřovány někomu jinýmu.



Tak jsem o víkendu krásně otestoval novej termostat. Jezdil jsem po Alpách. Po dálnici je teplota 89 - 92. Po výjezdu na "kopec" asi 8 km příšernej krpál pořád jen do kopce to vylezlo na 93. Horkej chladič i hadice z termostatu. Po opětovnym sjezdu toho kopce to kleslo na 72. Pod kopcem chladič i hadice z termostatu studený, takže termostat byl zavřenej a prostě mi to ochladilo topení. Za celej ten 8km sjezd jsem jen brzdil motorem (a samozřejmě pekelně i brzdama). Na plyn jsem nešlápnul. Topení samo to až takhle ochladilo. Dole se to během pár km zase ohřálo na provozní teplotu a drželo.
A vite nekdo proc pak to topeni to dokaze castecne uchladit a kratkodobe tu teplotu snizit?Teddy píše:Tak jsem o víkendu krásně otestoval novej termostat. Jezdil jsem po Alpách. Po dálnici je teplota 89 - 92. Po výjezdu na "kopec" asi 8 km příšernej krpál pořád jen do kopce to vylezlo na 93. Horkej chladič i hadice z termostatu. Po opětovnym sjezdu toho kopce to kleslo na 72. Pod kopcem chladič i hadice z termostatu studený, takže termostat byl zavřenej a prostě mi to ochladilo topení. Za celej ten 8km sjezd jsem jen brzdil motorem (a samozřejmě pekelně i brzdama). Na plyn jsem nešlápnul. Topení samo to až takhle ochladilo. Dole se to během pár km zase ohřálo na provozní teplotu a drželo.
Já nejsem mechoš, tak nevím, jak je to teď. Topení vždycky bývalo připojený do malého okruhu chlazení motoru (ještě před termostat). (Proto auto začíná topit i když je termostat ještě zavřený a voda cirkuluje jen v malym okruhu). Když jedeš z kopce a brzdíš motorem, tak nespaluješ žádný palivo, takže se v motoru nemá z čeho vytvářet teplo. Jenomže topení pořád teplo z motoru odebírá. Takže i když se zavře termostat, aby se motor nechladil přes chladič, tak topení to teplo bere přímo z okruhu motoru.
Napsal jsem to asi trochu kostrbatě. Prostě pro představu - to topení je něco jako další chladič, kterej je ale připojenej ještě před termostatem. Kdo někdy rozebíral chlazení, tak ví, že to vypadá skoro stejně, jen je to podstatně menší.
Například když se v dřívějších dobách závodní auta v parnech přehřejvaly, tak posádky pouštěly topení i s ventilátorem na plno. Sice měli v autě saunu, ale pomohlo to uchladit motory.
Napsal jsem to asi trochu kostrbatě. Prostě pro představu - to topení je něco jako další chladič, kterej je ale připojenej ještě před termostatem. Kdo někdy rozebíral chlazení, tak ví, že to vypadá skoro stejně, jen je to podstatně menší.
Například když se v dřívějších dobách závodní auta v parnech přehřejvaly, tak posádky pouštěly topení i s ventilátorem na plno. Sice měli v autě saunu, ale pomohlo to uchladit motory.
A neni to treba tak, ze tim topenim to dokazes ochladit pouze kratkodobe v urcitej okamzik kdyz vubec netopis o v tom okruhu topeni je studena voda a kdyz zapnes topeni naplno pustis ji do okruhu do te vody zahrate a tim to pouze kratkodobe jednorazove ochladis a teplo odvedes do topeni. Potom jak topis v kuse uz nic neochladis navic a je fuk jestli jedes z kopce(i treni vytvari teplo), nebo do kopce, to by jsi musel zase topeni vypnout na delsi dobu a pak zase zapnout, ne?Teddy píše:Já nejsem mechoš, tak nevím, jak je to teď. Topení vždycky bývalo připojený do malého okruhu chlazení motoru (ještě před termostat). (Proto auto začíná topit i když je termostat ještě zavřený a voda cirkuluje jen v malym okruhu). Když jedeš z kopce a brzdíš motorem, tak nespaluješ žádný palivo, takže se v motoru nemá z čeho vytvářet teplo. Jenomže topení pořád teplo z motoru odebírá. Takže i když se zavře termostat, aby se motor nechladil přes chladič, tak topení to teplo bere přímo z okruhu motoru.
Napsal jsem to asi trochu kostrbatě. Prostě pro představu - to topení je něco jako další chladič, kterej je ale připojenej ještě před termostatem. Kdo někdy rozebíral chlazení, tak ví, že to vypadá skoro stejně, jen je to podstatně menší.
Například když se v dřívějších dobách závodní auta v parnech přehřejvaly, tak posádky pouštěly topení i s ventilátorem na plno. Sice měli v autě saunu, ale pomohlo to uchladit motory.
A kolik myslíš, že se asi vytvoří tepla třením v motoru?
Máš představu o tom kolik tepla spotřebuje topení v autě?
To co píšeš o tom zapnutí topení a puštění studený vody do okruhu...... s trochou dobrý vůle ano. Jenomže jednak teď v zimě je okruh topení otevřenej pořád (nebavíme se o feldě a podobných manuálních mrdk.) a jednak kolik myslíš, že je v tom okruhu topení vody?
V zásadě jde o to, že pro topení v autě potřebuješ zdroj tepla. Ten zdroj je odpadní teplo ze spalování paliva v motoru. Když nic nespaluješ, tak neni odpadní teplo. To tření o kterym píšeš fak ani nestojí za řeč.
No a nakonec.... co myslíš tim topením na plno a puštěním vody do okruhu? Přece dneska je to dělaný tak, že ventily topení jsou buď otevřený, nebo zavřený. Nic mezi. teplotu ti pak regulujou vzduchový klapky, který určí kolik vzduchu půjde přes radiátor a kolik mimo něj. Když jde všechen přes radiátor, tak to topí na plno a když přes něj nejde žádnej, tak to netopí. Ale voda v radiátoru je pořád ohřátá na teplotu motoru.
Máš představu o tom kolik tepla spotřebuje topení v autě?
To co píšeš o tom zapnutí topení a puštění studený vody do okruhu...... s trochou dobrý vůle ano. Jenomže jednak teď v zimě je okruh topení otevřenej pořád (nebavíme se o feldě a podobných manuálních mrdk.) a jednak kolik myslíš, že je v tom okruhu topení vody?
V zásadě jde o to, že pro topení v autě potřebuješ zdroj tepla. Ten zdroj je odpadní teplo ze spalování paliva v motoru. Když nic nespaluješ, tak neni odpadní teplo. To tření o kterym píšeš fak ani nestojí za řeč.
No a nakonec.... co myslíš tim topením na plno a puštěním vody do okruhu? Přece dneska je to dělaný tak, že ventily topení jsou buď otevřený, nebo zavřený. Nic mezi. teplotu ti pak regulujou vzduchový klapky, který určí kolik vzduchu půjde přes radiátor a kolik mimo něj. Když jde všechen přes radiátor, tak to topí na plno a když přes něj nejde žádnej, tak to netopí. Ale voda v radiátoru je pořád ohřátá na teplotu motoru.
No nevim, ja jen uvazoval a nevyvracel tvou teorii. Stejne si, ale myslim, ze to pomuze jen kratkodobe. Vyzkousej to nekdy v zime a treba v lete kdy topeni urcite nepouzivas. V lete to ma vyznam a efekt kdy to teplo jednorazove dokazes odvezt zapnutim topeni, ale ze by se v zime motor lepe chladil kdyz furt topis no nevim nevim.
Stejne jak kdyz otevres kapotu, taky teplo odvedes ven z motoroveho prostoru, ale jen jednorazove a pomuzes mu se kratkodobe ochladit i na teplotu lehce nizsi nez provozni, kdyz ovsem budes jezdit bez kapoty porad tak motor bude mit normalni provozni teplotu.
Stejne jak kdyz otevres kapotu, taky teplo odvedes ven z motoroveho prostoru, ale jen jednorazove a pomuzes mu se kratkodobe ochladit i na teplotu lehce nizsi nez provozni, kdyz ovsem budes jezdit bez kapoty porad tak motor bude mit normalni provozni teplotu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
filiposvw: Nevím, co na tom nechápete. Motor vytváří nějaké množství tepla, čím víc tomu naložíš, tím víc. Nějaké teplo uteče do výfuku, nějaké do chladící vody, nějaké masou kovu do vzduchu proudícím v motorovém prostoru.
Do motorového prostoru ho uteče jen nějaké množství, čím je větší zima, tím více.
Voda pobere zbytek.
Z vody odebere nějaké teplo topení - čím je větší zima a čím víc běží větrák, tím víc. Když si vzpomenu jaké množství vzduchu a jak teplého to všemi otvory dovede fučet a porovnám to s fénem nebo půlkilovatovou horkovzduškou, vychází mi výkon topení v autě velmi hrubým odhadem až 10kW. To rozhodně není zanedbatelný tepelný výkon.
Teplo co z vody nepobere topení, termostat pustí do chladiče. Chladič je dost velký na to aby s pomocí ventilátoru s rezervou dokázal pobrat jakékoliv množství tepla co dokáže ten motor vyrobit.
A teď co se stane, když v mrazu topení a vzduch v motorovém prostoru dohromady bere víc tepla, než málo zatížený motor vytváří? No přece motor chladne, ačkoliv běží. Samozřejmě nechladne donekonečna, s poklesem teploty motoru méně topí topení i vzduch v motorovém prostoru.
Do motorového prostoru ho uteče jen nějaké množství, čím je větší zima, tím více.
Voda pobere zbytek.
Z vody odebere nějaké teplo topení - čím je větší zima a čím víc běží větrák, tím víc. Když si vzpomenu jaké množství vzduchu a jak teplého to všemi otvory dovede fučet a porovnám to s fénem nebo půlkilovatovou horkovzduškou, vychází mi výkon topení v autě velmi hrubým odhadem až 10kW. To rozhodně není zanedbatelný tepelný výkon.
Teplo co z vody nepobere topení, termostat pustí do chladiče. Chladič je dost velký na to aby s pomocí ventilátoru s rezervou dokázal pobrat jakékoliv množství tepla co dokáže ten motor vyrobit.
A teď co se stane, když v mrazu topení a vzduch v motorovém prostoru dohromady bere víc tepla, než málo zatížený motor vytváří? No přece motor chladne, ačkoliv běží. Samozřejmě nechladne donekonečna, s poklesem teploty motoru méně topí topení i vzduch v motorovém prostoru.
Ahoj,chtěl bych se jen zeptat co dělám špatně při zjišťování teploty přes bc.
Vše dělám dle přiloženého videa, zadám součet posledních 7 znaků vin (B461803) = 22, pokud se nepletu, pak najedu na pozici 7 a skočí mi to zpět na datum a venkovní teplotu. Takže nic nezjistím.. Nevíte co by mohlo být špatně? Zkoušel jsem i 21 a 23, ale i tak nic
Vše dělám dle přiloženého videa, zadám součet posledních 7 znaků vin (B461803) = 22, pokud se nepletu, pak najedu na pozici 7 a skočí mi to zpět na datum a venkovní teplotu. Takže nic nezjistím.. Nevíte co by mohlo být špatně? Zkoušel jsem i 21 a 23, ale i tak nic