Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
olej do 530D E39
5w-30, ne díky.... Po zkušenostech u mondea a v célé ford komunitě, je 5w-30 akorát lehkoběžná břečka, kterou auta papají jako nic...
Borec v Smaxu 2.5 T5 což je stejnej motor jako ve Focusu ST/RS, potažmo různá Volva, spálil po cestě do Chorvatska zhruba přes litr oleje.
Po přechodu na Miller 5w-40 nulová spotřeba. Navíc v tom má lpg a úpravu motoru na 280+ps...
Ale i chrochtů a ostatních benzíňáků celkem hojně přešlo a všichni měli pozitivní recenze... Včetně mé osobní skušenosti...
Ale jen můj osobní názor...
Borec v Smaxu 2.5 T5 což je stejnej motor jako ve Focusu ST/RS, potažmo různá Volva, spálil po cestě do Chorvatska zhruba přes litr oleje.
Po přechodu na Miller 5w-40 nulová spotřeba. Navíc v tom má lpg a úpravu motoru na 280+ps...
Ale i chrochtů a ostatních benzíňáků celkem hojně přešlo a všichni měli pozitivní recenze... Včetně mé osobní skušenosti...
Ale jen můj osobní názor...
jak tak koukám,tak castrol je celkem oblíbenej
..bylo zajímavý,když jsem se účastnil semináře s rozborem olejů a Castrol z toho vyšel jako pěkná sračka....co se týče deklarovaných přísad a aditiv,tak v testech byl daleko před castrolem českej mogul....ale "značku" je třeba zaplatit o tom žádná
.....abych předešel spekulacím...žádný oleje ani jiný maziva neprodávám ani nepropaguju,jsem pouze spotřebitel



Tohle jsem četl už několikrát, něco na tom asi bude... Pročítám hodně "fór" a na castrol je to rozšířený názor...
Mám auto ani ne půl rok, po koupi tam byl 5w-40 no name, podle obalu v kufru a štítku. Dal jsem Castrol, protože mi ho dali hned za dobrou cenu a na proplach cajk. Na jaře dám Miller oil...
Mám auto ani ne půl rok, po koupi tam byl 5w-40 no name, podle obalu v kufru a štítku. Dal jsem Castrol, protože mi ho dali hned za dobrou cenu a na proplach cajk. Na jaře dám Miller oil...
- Giovany1971
- Registrovaný
- Příspěvky: 357
- Registrován: ned 11.05.2014 00:00
- Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 325
- Registrován: čtv 15.12.2011 01:00
Tohle mi uz prijde hodne mimo.. Samozrejme ze do 30d bohate POSTACUJE olej specifikace xxW-30, zatimco do preplnovaneho benzinu urcite nepatri. Spravnou vykonostni tridu oleje je potreba volit hlavne podle typu motoru, venkovnich teplot a samozrejme i zamyslenem pouzivani.Butchi píše:5w-30, ne díky.... Po zkušenostech u mondea a v célé ford komunitě, je 5w-30 akorát lehkoběžná břečka, kterou auta papají jako nic...
Borec v Smaxu 2.5 T5 což je stejnej motor jako ve Focusu ST/RS, potažmo různá Volva, spálil po cestě do Chorvatska zhruba přes litr oleje.
Po přechodu na Miller 5w-40 nulová spotřeba. Navíc v tom má lpg a úpravu motoru na 280+ps...
Ale i chrochtů a ostatních benzíňáků celkem hojně přešlo a všichni měli pozitivní recenze... Včetně mé osobní skušenosti...
Ale jen můj osobní názor...
Pro celorocni bezproblemove pouziti do 30d je idealni 5w-30, -40tka se jeste take da v klidu pouzit. Jak uz tu ale padlo, zvlaste v zime a pri kratsich trasach se nikdy nedostane na svou idealni pracovni teplotu - tudis vetsi teplotni odolnost 40tky je akorat zbytecne plytvani. Jako bonus se jeste rychleji vycerpava nez mene aditivovany olej specifikace xxW-30. Neni nahodou ze oleje 5w a 10w-30 se pouzivaji jako long-life. Po 15ti tis. najetych km uz bude 5w-40 uplne vycerpana, zatimco 10w-30 bude v pulce sve zivotnosti..
Nezapominejte, ze moderni CR nafty maji mnohem vetsi ucinnost nez atmosfericke benziny, takze neprodukuji zdaleka tolik odpadniho tepla.
Btw. nevidim jediny duvod, proc by melo byt nebezpecne prejit z 5w-40 na 5w-30 a naopak. Uplne idealni by bylo na zimu pouzivat 5w-30 a na leto 10w-40, ale v nasem podnebi je to zbytecne plytvani
