Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

olej do 530D E39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Weismann
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: čtv 12.02.2009 01:00

#1 Příspěvek od Weismann »

Zdravím, koupil jsem 530D E39 142kw, ale nedopátral jsem se co tam dát za olej do motoru, chtěl bych nějakej kvalitní (jeden člověk mi poradil Mobil 1 turbo diesel 0w40). Mohl by někdo poradit nějakej pořádnej kvalitní olej? díky
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#2 Příspěvek od Jirke »

tak asi neudelas chybu s castrolem edge 5W30
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#3 Příspěvek od EdyBoyS »

Já dávám Castrol Edge 5W40
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#4 Příspěvek od Jirke »

jo, 5w30 je spis pro auta s DPF... sorry.
Weismann
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: čtv 12.02.2009 01:00

#5 Příspěvek od Weismann »

a ten Mobil 1 Turbo Diesel 0w40 hodnotíte jak?
jarda1976
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: sob 27.04.2013 00:00
Bydliště: J.Č

#6 Příspěvek od jarda1976 »

dávám taky Castrol jako edyBoy,ale jestli budeš startovat při -54C tak tam nalej 0W-30 Mobil :wink: bohužel,naše nafta ti stejně nedovolí nastartovat
Butchi
Registrovaný
Příspěvky: 268
Registrován: pát 20.06.2014 00:00
Bydliště: Olomoucko

#7 Příspěvek od Butchi »

Taky mám teď Cstrol 5w-40 jako kluci. Od příští výměny budu dávat miller oils 5w-40...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od JaraX »

do nafty je blbost 5W40, ten olej nedosáhne provozní teploty, do nafty s turbem patří 5W30!
5W40 bych doporučil lidem co to drží furt u omezovače.
0W30 by měla smysl někde v rusku
Cert
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 22.01.2009 01:00
Bydliště: Žďár n/Sáz

#9 Příspěvek od Cert »

jarax: a co dělat, když předchozí majitel jezdil na 5w40?
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#10 Příspěvek od EdyBoyS »

Cert píše:jarax: a co dělat, když předchozí majitel jezdil na 5w40?
no, to by mě taky zajímalo... Mám strach tam nalejt něco jinýho, aby to nezačalo karbonizovat
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#11 Příspěvek od Jirke »

JaraX píše:do nafty je blbost 5W40, ten olej nedosáhne provozní teploty, do nafty s turbem patří 5W30!
tohle slysim poprve !
takze vyrobci zamerne predepisujou olej, kterej motor pomalu a postupne nici ?
Butchi
Registrovaný
Příspěvky: 268
Registrován: pát 20.06.2014 00:00
Bydliště: Olomoucko

#12 Příspěvek od Butchi »

5w-30, ne díky.... Po zkušenostech u mondea a v célé ford komunitě, je 5w-30 akorát lehkoběžná břečka, kterou auta papají jako nic...
Borec v Smaxu 2.5 T5 což je stejnej motor jako ve Focusu ST/RS, potažmo různá Volva, spálil po cestě do Chorvatska zhruba přes litr oleje.

Po přechodu na Miller 5w-40 nulová spotřeba. Navíc v tom má lpg a úpravu motoru na 280+ps...

Ale i chrochtů a ostatních benzíňáků celkem hojně přešlo a všichni měli pozitivní recenze... Včetně mé osobní skušenosti...


Ale jen můj osobní názor...
geforce
Registrovaný
Příspěvky: 156
Registrován: úte 03.04.2012 00:00
Bydliště: Praha/slaný

#13 Příspěvek od geforce »

jak tak koukám,tak castrol je celkem oblíbenej :lol: ..bylo zajímavý,když jsem se účastnil semináře s rozborem olejů a Castrol z toho vyšel jako pěkná sračka....co se týče deklarovaných přísad a aditiv,tak v testech byl daleko před castrolem českej mogul....ale "značku" je třeba zaplatit o tom žádná :lol: :lol:.....abych předešel spekulacím...žádný oleje ani jiný maziva neprodávám ani nepropaguju,jsem pouze spotřebitel
Butchi
Registrovaný
Příspěvky: 268
Registrován: pát 20.06.2014 00:00
Bydliště: Olomoucko

#14 Příspěvek od Butchi »

Tohle jsem četl už několikrát, něco na tom asi bude... Pročítám hodně "fór" a na castrol je to rozšířený názor...

Mám auto ani ne půl rok, po koupi tam byl 5w-40 no name, podle obalu v kufru a štítku. Dal jsem Castrol, protože mi ho dali hned za dobrou cenu a na proplach cajk. Na jaře dám Miller oil...
Zama
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: ned 27.03.2011 01:00
Bydliště: Zlínský kraj

#15 Příspěvek od Zama »

Já používám do své e39, 530d asi pátým rokem olej Opel Genuine 5w30. Splňuje specifikace které výrobce předepisuje a navíc se dá 5 litrové balení sehnat tuším za 550Kč. Měním po 10 tis nebo po jednom roku a bez problémů. Dolévám asi 0,2-0,5l za 10tis km. (auto má najeto asi 220tis)
Zama
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: ned 27.03.2011 01:00
Bydliště: Zlínský kraj

#16 Příspěvek od Zama »

no, to by mě taky zajímalo... Mám strach tam nalejt něco jinýho, aby to nezačalo karbonizovat[/quote]

Já myslím že nemusíš mít strach.Jednou jsem přecházel z 5w40 na 5w30 a nechal jsem starou náplň jen pořádně vykapat nalil 5w30 a nestalo se vůbec nic.
mrca71
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: pon 10.11.2014 01:00
Bydliště: Jeseník

#17 Příspěvek od mrca71 »

A já tam mám toto
BMW LongLife 04 5W-30 :)
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Giovany1971 »

tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#19 Příspěvek od tanner540i »

Butchi píše:5w-30, ne díky.... Po zkušenostech u mondea a v célé ford komunitě, je 5w-30 akorát lehkoběžná břečka, kterou auta papají jako nic...
Borec v Smaxu 2.5 T5 což je stejnej motor jako ve Focusu ST/RS, potažmo různá Volva, spálil po cestě do Chorvatska zhruba přes litr oleje.

Po přechodu na Miller 5w-40 nulová spotřeba. Navíc v tom má lpg a úpravu motoru na 280+ps...

Ale i chrochtů a ostatních benzíňáků celkem hojně přešlo a všichni měli pozitivní recenze... Včetně mé osobní skušenosti...


Ale jen můj osobní názor...
Tohle mi uz prijde hodne mimo.. Samozrejme ze do 30d bohate POSTACUJE olej specifikace xxW-30, zatimco do preplnovaneho benzinu urcite nepatri. Spravnou vykonostni tridu oleje je potreba volit hlavne podle typu motoru, venkovnich teplot a samozrejme i zamyslenem pouzivani.
Pro celorocni bezproblemove pouziti do 30d je idealni 5w-30, -40tka se jeste take da v klidu pouzit. Jak uz tu ale padlo, zvlaste v zime a pri kratsich trasach se nikdy nedostane na svou idealni pracovni teplotu - tudis vetsi teplotni odolnost 40tky je akorat zbytecne plytvani. Jako bonus se jeste rychleji vycerpava nez mene aditivovany olej specifikace xxW-30. Neni nahodou ze oleje 5w a 10w-30 se pouzivaji jako long-life. Po 15ti tis. najetych km uz bude 5w-40 uplne vycerpana, zatimco 10w-30 bude v pulce sve zivotnosti..
Nezapominejte, ze moderni CR nafty maji mnohem vetsi ucinnost nez atmosfericke benziny, takze neprodukuji zdaleka tolik odpadniho tepla.

Btw. nevidim jediny duvod, proc by melo byt nebezpecne prejit z 5w-40 na 5w-30 a naopak. Uplne idealni by bylo na zimu pouzivat 5w-30 a na leto 10w-40, ale v nasem podnebi je to zbytecne plytvani :D
cLix
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: stř 08.08.2012 00:00
Bydliště: Nový Bydžov

#20 Příspěvek od cLix »

Já do 530d leju 5w-30 od Castrolu a naprosto bez problémů :wink:
Odpovědět