Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E 39 dešťový senzor stěračů-funkce
Zdravím lidi,......omlouvám se,kdysi tohle téma zde bylo,ale nemohu najít ani ve vyhledávání.
Automatické spínání stěračů-dešťový senzor - má fungovat za všech okolností,tj. i v noci,anebo pouze za denního světla??? Jde o to,že ve dne automaticky funguje (a nebo fungoval do dnešního večera),kdy jsem zjistil,že v noci pracují stěrače pouze v režimu cyklovače a automatické stírání se nedá nijak aktivovat,.....přičemž ještě včera bez problémů fungovalo(ve dne)??? Jde o normální stav,a nebo se něco vyjebalo???Díky moc za případnou radu.
Automatické spínání stěračů-dešťový senzor - má fungovat za všech okolností,tj. i v noci,anebo pouze za denního světla??? Jde o to,že ve dne automaticky funguje (a nebo fungoval do dnešního večera),kdy jsem zjistil,že v noci pracují stěrače pouze v režimu cyklovače a automatické stírání se nedá nijak aktivovat,.....přičemž ještě včera bez problémů fungovalo(ve dne)??? Jde o normální stav,a nebo se něco vyjebalo???Díky moc za případnou radu.
Mě to nefungovalo nikdy... Ať potočím regulátorem kamkoliv tak to stírá pořád stejně... Asi je to ko...horan píše:Neporadim, jen se me to taky posledni tyden nejak jebe a za tmy to dela co chce a co nechci ja. Jinak to fungovalo i v noci normalne. Sere me to. Parkrat to setre dobre a pak se nejak zapomene a dlabe na to.
Ale prý se to dá překódovat na cyklovač
...tak se to vysralo úplně,senzor ani cyklovač nereaguje,jen je mi divné,že se to dojebalo tak z ničeho nic. Dnes jsem koupil starší senzor,je prý OK,ale po montáži nereaguje,musím to nechat přes diag nakódovat.Nebo je nějaký fígl,jak to zprovoznit bez toho?Jinak maník,co jsem to bral,tvrdil,že se senzor často sere....
Zdar,...tak je možný,že předchozí senzor byl vadný,totiž někdy se jakoby zbláznil a stíralo to do zastavení v kuse velmi dlouhou dobu,i když bylo sklo úplně čisté a suché,výměna gumiček stěračů nepomohla,nebo to stíralo v naprosto nesmyslných intervalech. Po výměně se to zdá oki,diag. žádnou závadu nevypsala,...maník,co to dělal měl tuším diagnostiku a nebo program??? /zase tak tomu nerozumím/ Delphi.ACDC píše:No, nevím, ale na dvou 39 doma funguje furt
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 530
- Registrován: úte 18.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno/Znojmo
- Klubové ID: 1487
- Kontaktovat uživatele:
Pokud sensor nesmyslne stira nebo to nefunguje uplne spravne. Tak u tech sensoru je tak trochu mala vyrobni vada. Ted jsem opravoval dva tyto destove sensory. Po rozdelani ten sensoru, pozor nejde to az tak lehce, vypadnou dva male SMD odpory, kterymi se reguluje proud do foto led diod. Staci pripajet zpet, trochu to zalepit a opraveno.
Ono to je jedno z druhym, jak prochazi proud do tech fotodiod, tak se ty odpory zahrivaji. Jenze konstrukter nepomyslel, ze v lete na slunku muze byt treba v aute 1000 stupnu + teplo ze samotneho odporu a jeste to je otoceno smerem dolu, tak to jednoduse odpadne. Tam jsou 3 150ohmove odpory paralerne.
Zkus to opatrne rozdelat a dej vedet jestli mas odpadle ty odpory. Jak jsem to zapajel zpet, tak to hned fungovalo a stira to jak zamlada.
H.
Ono to je jedno z druhym, jak prochazi proud do tech fotodiod, tak se ty odpory zahrivaji. Jenze konstrukter nepomyslel, ze v lete na slunku muze byt treba v aute 1000 stupnu + teplo ze samotneho odporu a jeste to je otoceno smerem dolu, tak to jednoduse odpadne. Tam jsou 3 150ohmove odpory paralerne.
Zkus to opatrne rozdelat a dej vedet jestli mas odpadle ty odpory. Jak jsem to zapajel zpet, tak to hned fungovalo a stira to jak zamlada.
H.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
jen tak trošku doplním:ono to není o tom jestli jsou ty odpory nahoru nebo dolu - stejnak by to odpadlo. v tom senzoru určitě nebude 1000°C, ale spíš tak horko těžko kolem 80°C max. ta pájka se roztaví až kolem 180-190 pokud je to klas olovnatá pájka.
ten problém je v tom, že ten pájený spoj stárne. vlivem střídání teplot - mráz teplot se toto stárnutí ještě urychluje. dále střídání vlhkosti připsívá k degradaci celého spoje a vibrace v autě všude přítomné skázu dokončí.
pájený spoj je založen na principu vzniku intermetalických vrstev. tyto pokud jsou tenké, spoj nedrží. pokud jsou moc tlusté, spoj se stává křehkým a praská.
a hádejte co: vlivem stárnutí a střídání teplot intermetalické vrstvy krásně rostou. jak staré byly ty senzory, co jsi opravoval? ještě se stále divíš, že se jim přihodilo to co se přihodilo?
a ted jedna perlička k tomuto: diky ekoteroristů, protože jinak se jim říct nedá - vysvětlím později, se do aut již nějaký čas vyrábí elektronika bez použití olova. tedy se zavedly bezolovnaté slitiny. tyto slitiny mají všechny vyšší teplotu tavení, čili zpracování probíhá při vyšších teplotách a tedy všechny zůčastněné materiály zejména DPS je více namáhana. a typickou vlastností bezolovnaté slitiny používáné v automotivu je, že je přirozeně křehčí než staré olovnaté slitiny. je to dáno tím, že tyto slitiny nejsou euktektické a při tuhnutí vytvářejí větší krystaly. sečteno podtrženo: tyto spoje budou praskat a praskají ještě dříve. když k tomu přidám vyšší složitost elektroniky, vyšší řád integrace v integrovaných obvodech, čili vyšší náchylnost ke zničení elektroniky vlivem jemnějších jevů než dříve, tak z toho vychází to co je dnes již běžným jevem a majitelé moderních aut určitě potvrdí: auta jsou dnes plné elektroniky a ta elektronika se sere a sere se brzo i u relativně nových aut. a bohužel tento trend se nezmění díky ekoteroristům! proč ekoteroristi? klasické složení olovnaté pájky je sn63pb37. tedy 37%olova. kolik je pájky ve spoji?ve všech spojích v autě?a jen 37% tohto obsahu je olovo. čili řádově gramy....hlavně že v kufru každé auto má 20ti kilovou olověnou baterku že?! a přesně to je ono....90% procent světové produkce olova jde na akumulátory a střelivo. na elektroniku jde jen možná 3%....proto ekoteroristi.
naštěstí soudruzi jsou si nespolehlivosti bezolovnatých slitin vědomi a tak desky které se starají o zásadní věci jsou stále pájeny olovnatýmí pájkami. třeba airbagy, motor apod. taky desky do letadel, kosmonautiky a zdravotnictví. ale spotřebka, kam patří i stahování oken a třeba dešťový senzor se dnes určitě vyrábějí bezolovem a tedy se tyto věci na stoprocent budou srát velmi brzo.
teoreticky stačí přepájet vývody a zase to bude na čas fungovat. jenže zároven je elektronika konstruována nerozebíratelným způsobem - různé zalévací hmoty apod. a navíc už se dost používají typy pouzder součástek, kde na nějaké přepájení můžete zapomenout. to tak možná v e39...ale pak už asi moc ne. ne bez profi vybavení.
jinak sory za ot, ale tato situace mě prostě štve. staré auta se serou, pue jsou staré a nové se serou taky poue jsou ojebané kvůli nějakým pitmcům v EU.
ten problém je v tom, že ten pájený spoj stárne. vlivem střídání teplot - mráz teplot se toto stárnutí ještě urychluje. dále střídání vlhkosti připsívá k degradaci celého spoje a vibrace v autě všude přítomné skázu dokončí.
pájený spoj je založen na principu vzniku intermetalických vrstev. tyto pokud jsou tenké, spoj nedrží. pokud jsou moc tlusté, spoj se stává křehkým a praská.
a hádejte co: vlivem stárnutí a střídání teplot intermetalické vrstvy krásně rostou. jak staré byly ty senzory, co jsi opravoval? ještě se stále divíš, že se jim přihodilo to co se přihodilo?
a ted jedna perlička k tomuto: diky ekoteroristů, protože jinak se jim říct nedá - vysvětlím později, se do aut již nějaký čas vyrábí elektronika bez použití olova. tedy se zavedly bezolovnaté slitiny. tyto slitiny mají všechny vyšší teplotu tavení, čili zpracování probíhá při vyšších teplotách a tedy všechny zůčastněné materiály zejména DPS je více namáhana. a typickou vlastností bezolovnaté slitiny používáné v automotivu je, že je přirozeně křehčí než staré olovnaté slitiny. je to dáno tím, že tyto slitiny nejsou euktektické a při tuhnutí vytvářejí větší krystaly. sečteno podtrženo: tyto spoje budou praskat a praskají ještě dříve. když k tomu přidám vyšší složitost elektroniky, vyšší řád integrace v integrovaných obvodech, čili vyšší náchylnost ke zničení elektroniky vlivem jemnějších jevů než dříve, tak z toho vychází to co je dnes již běžným jevem a majitelé moderních aut určitě potvrdí: auta jsou dnes plné elektroniky a ta elektronika se sere a sere se brzo i u relativně nových aut. a bohužel tento trend se nezmění díky ekoteroristům! proč ekoteroristi? klasické složení olovnaté pájky je sn63pb37. tedy 37%olova. kolik je pájky ve spoji?ve všech spojích v autě?a jen 37% tohto obsahu je olovo. čili řádově gramy....hlavně že v kufru každé auto má 20ti kilovou olověnou baterku že?! a přesně to je ono....90% procent světové produkce olova jde na akumulátory a střelivo. na elektroniku jde jen možná 3%....proto ekoteroristi.
naštěstí soudruzi jsou si nespolehlivosti bezolovnatých slitin vědomi a tak desky které se starají o zásadní věci jsou stále pájeny olovnatýmí pájkami. třeba airbagy, motor apod. taky desky do letadel, kosmonautiky a zdravotnictví. ale spotřebka, kam patří i stahování oken a třeba dešťový senzor se dnes určitě vyrábějí bezolovem a tedy se tyto věci na stoprocent budou srát velmi brzo.
teoreticky stačí přepájet vývody a zase to bude na čas fungovat. jenže zároven je elektronika konstruována nerozebíratelným způsobem - různé zalévací hmoty apod. a navíc už se dost používají typy pouzder součástek, kde na nějaké přepájení můžete zapomenout. to tak možná v e39...ale pak už asi moc ne. ne bez profi vybavení.
jinak sory za ot, ale tato situace mě prostě štve. staré auta se serou, pue jsou staré a nové se serou taky poue jsou ojebané kvůli nějakým pitmcům v EU.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 530
- Registrován: úte 18.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno/Znojmo
- Klubové ID: 1487
- Kontaktovat uživatele:
jasne tech 1000 stupnu jsem napsal pouze vtipem. Ale vysvetlil jsi to velice pekne i pro ty co o tom nemaji ani paru
. S tim musim pouze souhlasit. Na obou sensorech bylo vyrazeno 2002, proste e39 po FL. V tomto roce mam pocit ze se jeste olovnate pajky mohli jeste pouzivat. To jsem byl na prumce, kdy mistr co nas ucil pajet, rikal, at se jeste nadychame vyparu olova
Ze to brzy skonci 



-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2913
- Registrován: úte 27.09.2011 00:00
- Bydliště: Praha/Tábor/ČR
- Klubové ID: 2855
přesně tak, jde o to co popsal Roman. Cín má poměrně nízké tání, takže vyhřívání auta na přímém slunci není úplně nejlepší.
Jinak my fetovali kalafunu... :-D
Bohužel s kreténama z EU a zpíčenýma ekoteristama máš pravdu. Proto mám doma 5-ti litr a odpad ze zásady netřídím... ;-)
Jinak my fetovali kalafunu... :-D
Bohužel s kreténama z EU a zpíčenýma ekoteristama máš pravdu. Proto mám doma 5-ti litr a odpad ze zásady netřídím... ;-)
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex