Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
výměna spojky
Nechal jsem vyměnit na E39 520i spojku přesně za tu co tam byla. Ujel jsem sní teprve nějakých 100km a zdá se mě že spojka prokluzuje při přidání za jízdy, otáčkoměr jde nahoru a jízda se zvyšuje pomaleji. Při rozjezdu zabírá nyní spojka po výměně dobře. Je to normální než si spojka sedne a nebo je něco jiného v kelu?.
Tak ono to klouzalo i před výměnou spojky a to nesrovnatelně více, proto jsem ji chtěl vyměnit. Stará spojka byla už na nýtech a ty už vydřely drážky do setrváku. Nyní rozjezd je naprosto v pohodě, jen při jízdě například po 100km/hod a při přidání se mě zdá že jde otáčkoměr moc rychle a nebo neúměrně rychle nahoru vzhledem k zrychlením. Ještě nikdo nenapsal zda se musí spojka nějak zajet protože přítlačák je nový jako gramofonová deska. Mohl mechanik spojku nějak nasadit špatně a nebo někdo psal že se nastavuje když je dvouhmotnostní?.
Nevím a ptám se asi blbě. Dvouhmota je na setrvačníku a nebo jinde. Měnil jsem lamelu, přítlačák a ložisko. Jak jsem psal, možná se mě to zdá že prokluzuje, před výměnou jsem musel uvolnit pedál aby otáčky spadly a spojka se chytla a dnes to jako by chycení spojky necítím. Než jsem si koupil E39 520i tak jsem měl skoro 20let E30 324D a potom E36 318tds a snima se mě jezdilo jinak a na benzín si musím asi zvykat. Zatím jsem s nim najezdil tak 600km.
Nevím a ptám se asi blbě. Dvouhmota je na setrvačníku a nebo jinde. Měnil jsem lamelu, přítlačák a ložisko. Jak jsem psal, možná se mě to zdá že prokluzuje, před výměnou jsem musel uvolnit pedál aby otáčky spadly a spojka se chytla a dnes to jako by chycení spojky necítím. Než jsem si koupil E39 520i tak jsem měl skoro 20let E30 324D a potom E36 318tds a snima se mě jezdilo jinak a na benzín si musím asi zvykat. Zatím jsem s nim najezdil tak 600km.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Copak je to ta dvouhmota? http://www.mjauto.cz/html/dvouhmotovy_setrvacnik.htmldell píše:Nevím a ptám se asi blbě. Dvouhmota je na setrvačníku a nebo jinde.

Jinak na konci článku je dobrej odkaz na různé závady spojky. Třeba tam bude popis i tvýho problému..
Díky za článek, škoda že jsem to nevěděl dříve koupil bych tu sadu s pevným setrvákem.Totic píše:Copak je to ta dvouhmota? http://www.mjauto.cz/html/dvouhmotovy_setrvacnik.htmldell píše:Nevím a ptám se asi blbě. Dvouhmota je na setrvačníku a nebo jinde.
Jinak na konci článku je dobrej odkaz na různé závady spojky. Třeba tam bude popis i tvýho problému..
Tam je úspora v ceně výměny kde je setrvačník dvouhmotnostní drahý a následná výměna spojky je jen v sadě bez setrváku. Píšou to v tom přiloženém článku.Teddy píše:Má s tou přestavbovou sadou někdo zkušenosti? Co to v praxi znamená ten horší komfort při řazení? Úspora 30 % mi nepřijde zase tak moc na to, že to vydrží dalších 250 tis. km
Jestli jsem to pochopil správně, tak teď člověk ušetří nějakých 30% a ta avizovaná větší úspora (výměna spojky se zachováním setrváku) se koná až při další výměně spojky. Tedy za dalších 250 - 300 tis. km
Takže se dá předpokládat, že u auta jako mam já bych ušetřil někomu jinýmu, ale sám bych si teď zhoršil komfort.
U ještě starších aut by to znamenalo, že ta úspora půjde pravděpodobně do šrotu s celym autem. Takže v reálu argument budoucí úspory je pro drtivou většinu lidí jaksi mimo mísu. Otázkou zůstává, jak moc se zhorší ten komfort a jestli má smysl uvažovat o tý údajný úspoře 30%. Pak je tu ještě další otázka, jestli ta přestavbová sada bez dvouhmoty má stejnou životnost, jako spojka, kterou šetří navíc dvouhmota.... těch předpokládaných 250 - 300 tis.
P.S.
Mě teď na palubce svítí 300 tis. Kolik sundali předchozí majitelé netušim, ale je to z německa, takže to určitě najezdilo víc, než těch 200 tis. za 9 let (už tam byly minimálně druhý kotouče a byly taky sjetý - po mojí výměně tak min. třetí). I kdyby ne, tak v podstatě teď se rozpadla kabeláž pátých dveří, Před dvěma lety něco říkal snejk o kabeláži v zadních dveřích. Spojka mě zatim snad netrápí (ťuk, ťuk). Myslíte si, že je reálný, aby to auto jezdilo dalších 300 tis. km? To je min. 600 tis. podle současnýho tachometru. Reálně se bavíme už tak o 800 tis. km, možná i víc. To to auto nemůže dát.
Takže se dá předpokládat, že u auta jako mam já bych ušetřil někomu jinýmu, ale sám bych si teď zhoršil komfort.
U ještě starších aut by to znamenalo, že ta úspora půjde pravděpodobně do šrotu s celym autem. Takže v reálu argument budoucí úspory je pro drtivou většinu lidí jaksi mimo mísu. Otázkou zůstává, jak moc se zhorší ten komfort a jestli má smysl uvažovat o tý údajný úspoře 30%. Pak je tu ještě další otázka, jestli ta přestavbová sada bez dvouhmoty má stejnou životnost, jako spojka, kterou šetří navíc dvouhmota.... těch předpokládaných 250 - 300 tis.
P.S.
Mě teď na palubce svítí 300 tis. Kolik sundali předchozí majitelé netušim, ale je to z německa, takže to určitě najezdilo víc, než těch 200 tis. za 9 let (už tam byly minimálně druhý kotouče a byly taky sjetý - po mojí výměně tak min. třetí). I kdyby ne, tak v podstatě teď se rozpadla kabeláž pátých dveří, Před dvěma lety něco říkal snejk o kabeláži v zadních dveřích. Spojka mě zatim snad netrápí (ťuk, ťuk). Myslíte si, že je reálný, aby to auto jezdilo dalších 300 tis. km? To je min. 600 tis. podle současnýho tachometru. Reálně se bavíme už tak o 800 tis. km, možná i víc. To to auto nemůže dát.