Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E60/61-ukazatel teploty chlad. Kapaliny a oleje???
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Zkurveny internet, nema intonaci, ono se ten psany text da preci jen vylozit i dost nestastne a mne se to stalo vic krat nez by bylo zdravo. To moje "utocit" taky neni adekvatni, jde to precist proste jako konstatovani i jak to napsat, posmesne??? Dneska mam dost, rozbolela mne palice jako krava, asi se poseru, nevim ani jak se jmenuju.
Ja na teba nevystartoval ani neutocil. Tvoj text som si precital dobre, dotazujes sa v nom - aspon ja to tak chapem - ze preco to este nikto dodatocne nevymyslel. Nemal som z toho pocit ze rozpravas preco to nenaprogramovali vo vyrobnom podniku BMW, kedze rozpravas o cestine ktora tak isto nie je ofiko, len dorobena niekym.... Je to jednoduchsia zalezitost, pretoze clovek co sa vyzna v tychto veciach dokaze software rozkompilovat, zmenit texty a audio-data a zakompilovat to naspat (tym nechcem povedat zeby to bolo jednoduche, popisal som to jednoducho). Je to cast aplikacneho software ktory bezi v CCC (interny software sa nemeni)Teddy píše:Nezkusíš si ten muj příspěvek přečíst ještě jednou (klidně i víckrát), než na mě takhle vystartuješ?airbone píše:Takze par riadkov v zdrojaku? Tak preco sa do toho nepustis sam ked vies ake je to jednoduche????Teddy píše:Na hlavu to teda fakt je. Někdo tu psal, že to přitom je jen pár řádků ve zdrojáku a šlo by to zobrazit na displeji. Fylosofická otázka tedy je, proč to ještě nikdo nenaprogramoval? Tady se dělaji češtiny a podobný věci, který budou určitě dost náročný. Já bych za to zobrazení teploty určitě pár tisíc dal. A určitě nejsem sám.
Ne, že bych samozřejmě chtěl hnát motor do plných hned, jak se ohřeje voda. K tomu bych tam spíš musel mít teplotu oleje, ale u všech aut jsem si teplotu hlídal. Nejen kvůli přehřátí. Prostě to spoluvypovídá o tom co se děje v motoru.
Co sa tyka budikov napr E60, je to velmi uzavrety system a nebezi na nom ziadny aplikacny software (operacny system apd). Okrem par pomocnych suciastok su komplet riadene procesorom (Fujitsu MB90F395HA), co je klasicky 16-bit kontroler s vlastnou flash pamatou. Potreboval by si k tomu trosku sikovnejsieho cloveka, ktory vie z tohto procaku vytiahnut a dekompilovat obsah. Musel by sa teda rozumiet do programovanie mikrokontrolerov a mat nato aj vybavenie za hodne penazi. RIesenia pre profesionalne programovanie, testovanie a vyvoj software pre taketo MCU stoja radovo az 3000eur (bez dalsich potrebnych pridavkov).
Takze ono to nebude az tak jednoduche napisat niekde par riadkov zdrojoveho kodu, aby na displeji budikov naskocila aj teplota.....
Preto som to tak napisal ako som napisal, lebo malickosti niekedy vyzeraju ako malickosti, ale ich zrealizovanie je takmer utopia.
Ovela schodnejsie riesenie by bolo vyvinut modul ktory by sa pripojil na CAN a poslal po aktivovani tento udaj cez CAN na budiky ako nahradu za nejaky iny udaj, resp by bol pridavny udaj. Existuje take riesenie napriklad pre E39, stoji to okolo 150eur (zobrazenie teploty oleja na displeji budikov). Ale este sa nikto nenasiel, co by bol ochotny do toho tolko investovat, lebo navratnost by nemusela byt zabezpecena

Pokud to není dlouhodobě a po spuštění větráku teplota klesne pod 100°C, tak je to v pořádku, obzvlášť u automatu
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Přesně, povolí magnet a náporem vzduchu by se měli otevřít a ochladit motor. Popř. dochladí větrák. Ale aby se zapnul větrák a klapky zůstaly zavřený je podle mě špatně. Větrák spíná kolem 97-98°C, ale při kolika stupních by se měli otevřít klapky to nevim. Podle mě bude jak vrtule, tak klapky napojený na stejné čidlo teploty ne?
Tak mam za sebou další výměnu hlavního termostatu.
Už to dělam skoro po slepu. Aktuálně asi 20 min. práce i s prstem v nose.
Zejtra to vyzkoušim, jak se to bude chovat. Origo z inveltu mi oba odešly do půl roku. EGR už jsem dával dokonce 2x, obojí origo. Tak teď jsem EGR zaslepil a hlavní koupil neorigo. Snad vydrží dýl.
Už to dělam skoro po slepu. Aktuálně asi 20 min. práce i s prstem v nose.

Zejtra to vyzkoušim, jak se to bude chovat. Origo z inveltu mi oba odešly do půl roku. EGR už jsem dával dokonce 2x, obojí origo. Tak teď jsem EGR zaslepil a hlavní koupil neorigo. Snad vydrží dýl.
No tak já jsem si ted měnil hlavní termostat a EGR termostat na mojí 530d e61 a když se po 30km dostanu na 85°C tak jsem rád
Vyměnil oba termostaty i mojí "starý" na 320d e91 a když se s tím dostanu na 80°C tak jsem taky rád .... Může být kur..va chyba někde jinde? Nebo může to být tím,že u nás když to do kopce ohřeju,tak z kopce se to zase schladí??? Už těch teplot mám plné zuby 


-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Auta s automatickou převodovkou mají svůj chladič oleje a od e46 taky termostat tohoto oleje. Více jsem popsal tady http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=60
V Elitu Rudo ,ale jsou na nich vybroušený znaky BMW, tak myslím,že to nebude tak moc velká srač... ka. Mojí 5ku ohřeju na 90°C ,ale to jedu od nás do Plzně a jedu opravdu kudlu. Když jedu normálně ,tak se mi to vždycky schladí dolu do Plas, pak z Plas nahoru se mi to zase trochu ohřeje ... to samé je dolu do Rybnice a potom zase dolu do Kaznějova ... Potom je to zase z kopce dolu na Hornobřezkou křižovatu .... Prostě je to celé na hovno. Na obou autech oba nové termostaty,tak nevím v čem je problémsedyvlk6 píše:Schumi píše:Kluci .... manuál v obou autech ...
Véna kde si kupoval termostaty ta teplota je špatně
Ohřát to na 90 při ostřejší jízdě není problém a udržet tu teplotu to už je na termostatech. U tebe je jasný že nějaký termostat zůstává otevřený a nejsi první ani poslední kdo koupil nový vadný termostat. Nic jiného to podle mě nemůže způsobovat.Schumi píše:V Elitu Rudo ,ale jsou na nich vybroušený znaky BMW, tak myslím,že to nebude tak moc velká srač... ka. Mojí 5ku ohřeju na 90°C ,ale to jedu od nás do Plzně a jedu opravdu kudlu. Když jedu normálně ,tak se mi to vždycky schladí dolu do Plas, pak z Plas nahoru se mi to zase trochu ohřeje ... to samé je dolu do Rybnice a potom zase dolu do Kaznějova ... Potom je to zase z kopce dolu na Hornobřezkou křižovatu .... Prostě je to celé na hovno. Na obou autech oba nové termostaty,tak nevím v čem je problémsedyvlk6 píše:Schumi píše:Kluci .... manuál v obou autech ...
Véna kde si kupoval termostaty ta teplota je špatně
Ty teploty, který píšeš jsi naměřil v létě, nebo v zimě?
Ono totiš termostat netermostat, v zimě ten motor dokáže uchladit i topení v autě. Než se kabina pořádně prohřeje, tak to topí na plno. Mě taky klesne teplota, když jedu z dlouhýho kopce. To je ale naprosto normální.
Až pojedeš, tak si měř teplotu a při takovejch 80 si zastav a sáhni si na hadici od termostatu. Jestli je studená, tak to samý udělej i kolem 85. Pak už by nejspíš měl termostat začít otevírat. Netušim, jak moc je rychlej, ale řešit jednotky stupňů nemá smysl. Funguje to na principu tepelný roztažnosti látky, takže žádná raketová technika.
Ono totiš termostat netermostat, v zimě ten motor dokáže uchladit i topení v autě. Než se kabina pořádně prohřeje, tak to topí na plno. Mě taky klesne teplota, když jedu z dlouhýho kopce. To je ale naprosto normální.
Až pojedeš, tak si měř teplotu a při takovejch 80 si zastav a sáhni si na hadici od termostatu. Jestli je studená, tak to samý udělej i kolem 85. Pak už by nejspíš měl termostat začít otevírat. Netušim, jak moc je rychlej, ale řešit jednotky stupňů nemá smysl. Funguje to na principu tepelný roztažnosti látky, takže žádná raketová technika.