Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 530d 142kW - jede, i když nemá

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
kudlaexe
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: sob 27.09.2014 00:00

#1 Příspěvek od kudlaexe »

Zdravím,
mám E39ku 530d po faceliftu a mám takovej problém. Když se ohřeje motor a jedu víc jak cca. 80 km/h, tak když chci řadit a zmáčknu spojku, tak otáčky vyletěj nahoru až za 4000 místo toho, aby spadly. To samý, když zařadím neutrál, motor točí jako blázen bez toho, že bych šlapal na plyn. Ale i když mám třeba zařazenou 5ku a jedu 120 km/h a nešlapu na plyn, tak se auto chová, jako bych měl trochu sešlápnutý plyn a ani ukazatel aktuální spotřeby neukazuje 0, jak by měl, ale třeba 2-3 l/100 km. Zajímavé je, že v menších rychlostech to nedělá.

Zkoušeli jsme měnit turbo, protože jsem dostal k autu ještě jedno, ale tím to bohužel není.

Dopňující info: na autě je chip na cca. 160-170 kW a 550Nm a nová spojka. Diagnostika nehlásí žádnou chybu, pedál dává hodnoty, jaký má dávat a vstřiky taky.

Zkoušel jsem hledat na fóru, co to šlo, ale na podobný problém jsem u nikoho jiného nenarazil. Kdybyste někdo věděl, co s tím, budu rád za každý podnět. Díky.
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od mika_hakkinen »

Asi bych si zkusil sehnat jednotku bez chipu. Nezere ti to pres turbo olej?
kudlaexe
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: sob 27.09.2014 00:00

#3 Příspěvek od kudlaexe »

mika_hakkinen píše:Asi bych si zkusil sehnat jednotku bez chipu. Nezere ti to pres turbo olej?
Mám kamaráda, co by mi tam nahrál origo mapy, to by neměl být problém, ale on říkal, že to chipem být nemůže, tak jsme to ani nezkoušeli. Jo, to staré turbo bylo trochu od oleje. Co to přesně znamená?
Uživatelský avatar
Honzek525
Registrovaný
Příspěvky: 148
Registrován: úte 11.10.2011 00:00
Bydliště: Vysočina

#4 Příspěvek od Honzek525 »

Napojit na diagnostiku, a zkontrolovat podle šlapaní na plyn, zatížení co vidí auto, jestli není špatný plynový pedál. Prostě zkontrolovat zda je narůst plynulý se sešlápnutím.
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Brátn Moderátor »

kudlaexe píše:
mika_hakkinen píše:Asi bych si zkusil sehnat jednotku bez chipu. Nezere ti to pres turbo olej?
... Jo, to staré turbo bylo trochu od oleje. Co to přesně znamená?
no tys ještě neviděl co se stane, když si olej najde cestu do turba a ono pak sežere kompletně celou náplň a zadře motor
tak asi tohle (motor je s tu chvíli samozřejmě nezastavitelný, jelikož se krmí sám svým olejem...než dojde)

http://www.youtube.com/watch?v=_jSbOW5cGgE
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
kudlaexe
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: sob 27.09.2014 00:00

#6 Příspěvek od kudlaexe »

Honzek525 píše:Napojit na diagnostiku, a zkontrolovat podle šlapaní na plyn, zatížení co vidí auto, jestli není špatný plynový pedál. Prostě zkontrolovat zda je narůst plynulý se sešlápnutím.
Tohle jsme právě zkoušeli, snažil jsem se to i napsat hned v prvním příspěvku, ale asi jsem to nenapsal úplně srozumitelně.
kudlaexe
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: sob 27.09.2014 00:00

#7 Příspěvek od kudlaexe »

Bratn píše:
kudlaexe píše:
mika_hakkinen píše:Asi bych si zkusil sehnat jednotku bez chipu. Nezere ti to pres turbo olej?
... Jo, to staré turbo bylo trochu od oleje. Co to přesně znamená?
no tys ještě neviděl co se stane, když si olej najde cestu do turba a ono pak sežere kompletně celou náplň a zadře motor
tak asi tohle (motor je s tu chvíli samozřejmě nezastavitelný, jelikož se krmí sám svým olejem...než dojde)

http://www.youtube.com/watch?v=_jSbOW5cGgE
Naštěstí na vlastní oči neviděl, ale vím o tom, že se to může stát a taky co s tím dělat (chcípnout přes kvalt). Ale jak jsem psal, turbo jsme měnili, protože jsme se právě báli, že by to mohlo být tím a k něčemu podobnému by časem mohlo dojít. Ale ani s výměnou turba nepřišla žádná změna. Zkusíme tam teda ještě o víkendu nahrát originální palivové mapy a uvidíme. Jinak jsem s nápadama v koncích.
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od Vesa88 »

Tohle mi delalo auto kdyz jsem ho prestavel z automatu na manual... :) Nemas prestavbu? U me to vyresilo prehrani jednotky na manual... :)
Odpovědět