Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 530d 142kW - jede, i když nemá
Zdravím,
mám E39ku 530d po faceliftu a mám takovej problém. Když se ohřeje motor a jedu víc jak cca. 80 km/h, tak když chci řadit a zmáčknu spojku, tak otáčky vyletěj nahoru až za 4000 místo toho, aby spadly. To samý, když zařadím neutrál, motor točí jako blázen bez toho, že bych šlapal na plyn. Ale i když mám třeba zařazenou 5ku a jedu 120 km/h a nešlapu na plyn, tak se auto chová, jako bych měl trochu sešlápnutý plyn a ani ukazatel aktuální spotřeby neukazuje 0, jak by měl, ale třeba 2-3 l/100 km. Zajímavé je, že v menších rychlostech to nedělá.
Zkoušeli jsme měnit turbo, protože jsem dostal k autu ještě jedno, ale tím to bohužel není.
Dopňující info: na autě je chip na cca. 160-170 kW a 550Nm a nová spojka. Diagnostika nehlásí žádnou chybu, pedál dává hodnoty, jaký má dávat a vstřiky taky.
Zkoušel jsem hledat na fóru, co to šlo, ale na podobný problém jsem u nikoho jiného nenarazil. Kdybyste někdo věděl, co s tím, budu rád za každý podnět. Díky.
mám E39ku 530d po faceliftu a mám takovej problém. Když se ohřeje motor a jedu víc jak cca. 80 km/h, tak když chci řadit a zmáčknu spojku, tak otáčky vyletěj nahoru až za 4000 místo toho, aby spadly. To samý, když zařadím neutrál, motor točí jako blázen bez toho, že bych šlapal na plyn. Ale i když mám třeba zařazenou 5ku a jedu 120 km/h a nešlapu na plyn, tak se auto chová, jako bych měl trochu sešlápnutý plyn a ani ukazatel aktuální spotřeby neukazuje 0, jak by měl, ale třeba 2-3 l/100 km. Zajímavé je, že v menších rychlostech to nedělá.
Zkoušeli jsme měnit turbo, protože jsem dostal k autu ještě jedno, ale tím to bohužel není.
Dopňující info: na autě je chip na cca. 160-170 kW a 550Nm a nová spojka. Diagnostika nehlásí žádnou chybu, pedál dává hodnoty, jaký má dávat a vstřiky taky.
Zkoušel jsem hledat na fóru, co to šlo, ale na podobný problém jsem u nikoho jiného nenarazil. Kdybyste někdo věděl, co s tím, budu rád za každý podnět. Díky.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 530
- Registrován: úte 18.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno/Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
no tys ještě neviděl co se stane, když si olej najde cestu do turba a ono pak sežere kompletně celou náplň a zadře motorkudlaexe píše:... Jo, to staré turbo bylo trochu od oleje. Co to přesně znamená?mika_hakkinen píše:Asi bych si zkusil sehnat jednotku bez chipu. Nezere ti to pres turbo olej?
tak asi tohle (motor je s tu chvíli samozřejmě nezastavitelný, jelikož se krmí sám svým olejem...než dojde)
http://www.youtube.com/watch?v=_jSbOW5cGgE
Tohle jsme právě zkoušeli, snažil jsem se to i napsat hned v prvním příspěvku, ale asi jsem to nenapsal úplně srozumitelně.Honzek525 píše:Napojit na diagnostiku, a zkontrolovat podle šlapaní na plyn, zatížení co vidí auto, jestli není špatný plynový pedál. Prostě zkontrolovat zda je narůst plynulý se sešlápnutím.
Naštěstí na vlastní oči neviděl, ale vím o tom, že se to může stát a taky co s tím dělat (chcípnout přes kvalt). Ale jak jsem psal, turbo jsme měnili, protože jsme se právě báli, že by to mohlo být tím a k něčemu podobnému by časem mohlo dojít. Ale ani s výměnou turba nepřišla žádná změna. Zkusíme tam teda ještě o víkendu nahrát originální palivové mapy a uvidíme. Jinak jsem s nápadama v koncích.Bratn píše:no tys ještě neviděl co se stane, když si olej najde cestu do turba a ono pak sežere kompletně celou náplň a zadře motorkudlaexe píše:... Jo, to staré turbo bylo trochu od oleje. Co to přesně znamená?mika_hakkinen píše:Asi bych si zkusil sehnat jednotku bez chipu. Nezere ti to pres turbo olej?
tak asi tohle (motor je s tu chvíli samozřejmě nezastavitelný, jelikož se krmí sám svým olejem...než dojde)
http://www.youtube.com/watch?v=_jSbOW5cGgE