Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Už nevím!!! E61 530d 160kw
Ahoj už si nevím rady.Moje auto když s ním jedu déle po městě dvižnější jízdu tak začne dunět výfuk a v přechodu mezi 1600 až 2100 otáčkách stratí při sešlápnutí výkon cca na 2-3 vteřiny. Včera jsem vyměnil egr ventil i jednotku žhavení a nic se nezměnilo.Příjde mi to jako by probíhala regenerace DPF protože vždy cítím hnusnej smrad jako když se pálí guma a z výfuku jde fakt horkej vzduch ale mě se to stává skoro denně. Diagnostika nic špatného neukazuje,žhaviče v pohodě,dpf 12 mg což prý je v pohodě ale už nevím.
Musí být splněny určité podmínky.
Pasivní regenerace - probíhá bez zásahu funkce ř. j. motoru. Podmínkou je, že teplota spalin musí být cca 350...500 °C, takových podmínek je dosaženo pouze při velkém zatížení motoru, např. při jízdě na dálnici.
Aktivní regenerace - částice sazí se spalují zásahem funkce ř. j. motoru, jakmile jejich obsah v DPF dosáhne hodnoty < 17 g a pasivní regenerace není možná, potom spustí ř. j. motoru aktivní regeneraci při teplotě spalin 550...650 °C, které se dosáhne dodatečným vstřikem nafty.
Pokud v posledních cca. 800 ujetých km neproběhla úspěšná nebo vůbec žádná regenerace, spustí ř. j. motoru rovněž aktivní regeneraci. Tato (kilometrová) regenerace slouží jako dodatečná záruka, aby obsah sazí v DPF zůstal co nejnižší.
Pasivní regenerace - probíhá bez zásahu funkce ř. j. motoru. Podmínkou je, že teplota spalin musí být cca 350...500 °C, takových podmínek je dosaženo pouze při velkém zatížení motoru, např. při jízdě na dálnici.
Aktivní regenerace - částice sazí se spalují zásahem funkce ř. j. motoru, jakmile jejich obsah v DPF dosáhne hodnoty < 17 g a pasivní regenerace není možná, potom spustí ř. j. motoru aktivní regeneraci při teplotě spalin 550...650 °C, které se dosáhne dodatečným vstřikem nafty.
Pokud v posledních cca. 800 ujetých km neproběhla úspěšná nebo vůbec žádná regenerace, spustí ř. j. motoru rovněž aktivní regeneraci. Tato (kilometrová) regenerace slouží jako dodatečná záruka, aby obsah sazí v DPF zůstal co nejnižší.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Auto o probíhající regeneraci řidiče nijak neinformuje, výrobci zřejmě neprodpokládali, že si někdo koupí nafťáka na popojížděčky po městě
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Bohužel nesouhlasím, že je to dobře s neinformovaností.
Může nastat jakákoliv závada a regenerace přestane fungovat jako jsem měl já. A odrovnáte dva filtry (což byla na jednu stranu má blbost). Ale jelikož jsem nïkdy dpf neměl, tak jsem si ani neuvědomil jaké jsou projevy aktivní regenerace filtru - u mě se žádná nespouštěla a to mi ani nenapsalo. Ach jo.
Může nastat jakákoliv závada a regenerace přestane fungovat jako jsem měl já. A odrovnáte dva filtry (což byla na jednu stranu má blbost). Ale jelikož jsem nïkdy dpf neměl, tak jsem si ani neuvědomil jaké jsou projevy aktivní regenerace filtru - u mě se žádná nespouštěla a to mi ani nenapsalo. Ach jo.
Největší problém je, že, většina E6x má v hajzlu termostaty, takže regenerace neprobíhá a filtr jde do kytek
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Ono to bude ale spíš hlavně tím, že ty nafťáky mají najeto v Německu 300 tis. km, pak se to stočí na půlku a tady se všichni diví
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Kdyby auto bylo udrzovane, tak se toto nestane.knedlifek píše:Bohužel nesouhlasím, že je to dobře s neinformovaností.
Může nastat jakákoliv závada a regenerace přestane fungovat jako jsem měl já. A odrovnáte dva filtry (což byla na jednu stranu má blbost). Ale jelikož jsem nïkdy dpf neměl, tak jsem si ani neuvědomil jaké jsou projevy aktivní regenerace filtru - u mě se žádná nespouštěla a to mi ani nenapsalo. Ach jo.
Benzinove motory od bmw taky nejsou bez poskvrnky a mimo to tak trochu zerou, pri provozu stylem " co to da " bude spotreba minimalne o deset, spis patnact litru navic oproti stejnemu jizdnimu stylu chrochtaka. Samozrejme ze takto se nejezdi stale, takze pri normalnim jizdnim stylu dva litry paliva na sto kilometru ve prospech nafty. Takze naftak ma sice drahsi servisni naklady, ale velmi zajimavou spotrebu a kdo ma najezd, nema v podstate volbu, protoze ten chrochtak jej vyjde levneji pokud se mu nestane teda nejakaka neprijemnost s "N" motorem a nepujde cely do sberneho dvora. Coz na druhou stranu serou se i ty benziny, hlavne ty novejsi, taky maji sve mouchy, a taky stoji docela chechtaky. Jsem ochotny verejne tvrdit ze pro lidi kteri bmw rozumi je nafta vyhodnejsi nez benzin, protoze ti si dokazou to auto udrzovat v dokonalem stavu a budou jezdit levneji.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
To mne poser, proc nejde editovat prispevek ani ne minutu po odeslani??? Nevim proc, ale pripada mi to minimalne hloupe.
S tim smotavanim absolutne souhlasim, nesmotane auto se spatne prodava, protoze v zaplave tech zanovnivh vozu ktere maji deset let a 160k km jsou proste nezajimave. Mimochodem nejsou na tom lepe ani ty benziny, znamy koupil benzinovou petku, fuj petku, jestli si to precte, doufam ze mi odpusti, protoze ja si myslim ze k petici patri kuze a nejaka ta vybava, na hnusnych kolech, byla to nejspis flotila. Udelat z toho krasnou petici nema vyznam, bylo by levnejsi ji prodat a koupit jinou. No a co jsem chtel rict, jentakovou malickost ze na budiku neco okolo 200k realita 450, rok vyroby 2006, realita 2004 podle vin, takze co k tomu rict. Takze evidentne jezdi i ty benziny -)
S tim smotavanim absolutne souhlasim, nesmotane auto se spatne prodava, protoze v zaplave tech zanovnivh vozu ktere maji deset let a 160k km jsou proste nezajimave. Mimochodem nejsou na tom lepe ani ty benziny, znamy koupil benzinovou petku, fuj petku, jestli si to precte, doufam ze mi odpusti, protoze ja si myslim ze k petici patri kuze a nejaka ta vybava, na hnusnych kolech, byla to nejspis flotila. Udelat z toho krasnou petici nema vyznam, bylo by levnejsi ji prodat a koupit jinou. No a co jsem chtel rict, jentakovou malickost ze na budiku neco okolo 200k realita 450, rok vyroby 2006, realita 2004 podle vin, takze co k tomu rict. Takze evidentne jezdi i ty benziny -)
Takže pokud jezdim 90%dalnice po Německu ve svižnem tempu tak se nemusi spusit aktivni regenerace v podstatě nikdy?Vlasta píše:Musí být splněny určité podmínky.
Pasivní regenerace - probíhá bez zásahu funkce ř. j. motoru. Podmínkou je, že teplota spalin musí být cca 350...500 °C, takových podmínek je dosaženo pouze při velkém zatížení motoru, např. při jízdě na dálnici.
Aktivní regenerace - částice sazí se spalují zásahem funkce ř. j. motoru, jakmile jejich obsah v DPF dosáhne hodnoty < 17 g a pasivní regenerace není možná, potom spustí ř. j. motoru aktivní regeneraci při teplotě spalin 550...650 °C, které se dosáhne dodatečným vstřikem nafty.
Pokud v posledních cca. 800 ujetých km neproběhla úspěšná nebo vůbec žádná regenerace, spustí ř. j. motoru rovněž aktivní regeneraci. Tato (kilometrová) regenerace slouží jako dodatečná záruka, aby obsah sazí v DPF zůstal co nejnižší.
¨matiz píše:Kdyby auto bylo udrzovane, tak se toto nestane.knedlifek píše:Bohužel nesouhlasím, že je to dobře s neinformovaností.
Může nastat jakákoliv závada a regenerace přestane fungovat jako jsem měl já. A odrovnáte dva filtry (což byla na jednu stranu má blbost). Ale jelikož jsem nïkdy dpf neměl, tak jsem si ani neuvědomil jaké jsou projevy aktivní regenerace filtru - u mě se žádná nespouštěla a to mi ani nenapsalo. Ach jo.
Benzinove motory od bmw taky nejsou bez poskvrnky a mimo to tak trochu zerou, pri provozu stylem " co to da " bude spotreba minimalne o deset, spis patnact litru navic oproti stejnemu jizdnimu stylu chrochtaka. Samozrejme ze takto se nejezdi stale, takze pri normalnim jizdnim stylu dva litry paliva na sto kilometru ve prospech nafty. Takze naftak ma sice drahsi servisni naklady, ale velmi zajimavou spotrebu a kdo ma najezd, nema v podstate volbu, protoze ten chrochtak jej vyjde levneji pokud se mu nestane teda nejakaka neprijemnost s "N" motorem a nepujde cely do sberneho dvora. Coz na druhou stranu serou se i ty benziny, hlavne ty novejsi, taky maji sve mouchy, a taky stoji docela chechtaky. Jsem ochotny verejne tvrdit ze pro lidi kteri bmw rozumi je nafta vyhodnejsi nez benzin, protoze ti si dokazou to auto udrzovat v dokonalem stavu a budou jezdit levneji.
akorat si zapoměl na LPG, tam je to uplně vtipny,
Když už tu někdo někoho pasuje do role lajdáka, kterej se o auto nestará..... Mohl by mu ten někdo taky vysvětlit, jak pozná řidič, třeba že má v háji termostaty? Jak pozná třeba to, že se mu z nějakýho důvodu nespouští regenerace?

Jinak to, že se ti pořád spouští regenerace může taky bejt způsobený tim, že už je ten filtr nevratně poškozenej. Nejčastějš k tomu dojde, když nějakej čas neprobíhá regenerace a filtr se zanese moc. Pak už to nejde vyčistit, ale auto se o to pořád snaží, protože čidlo hlásí zanesenej filtr.

Jinak to, že se ti pořád spouští regenerace může taky bejt způsobený tim, že už je ten filtr nevratně poškozenej. Nejčastějš k tomu dojde, když nějakej čas neprobíhá regenerace a filtr se zanese moc. Pak už to nejde vyčistit, ale auto se o to pořád snaží, protože čidlo hlásí zanesenej filtr.