Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Teplota motoru 535d

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
martingrif
Registrovaný
Příspěvky: 106
Registrován: ned 10.08.2014 00:00

#1 Příspěvek od martingrif »

Ahoj, tak jsem dneska zkoušel měřit teplotu motoru pomocí hidden menu a ujistil jsem že auto po 35km ohrálo max na 73st. teplota se pohybovala v rozmezí 65-73st. Je to malá vzdálenost pro ohřátí moturu, nebo je něco špatně?někdo mi říkal, odchází teromstat na EGR. Kolik má být zhruba správná teplota motoru a zhruba jak dlouho by se měl zahřívat?děkuji
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#2 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Při této teplotě bude v hajzlu i termostat hlavní. Správná teplota by měla být okolo 90 stupňů
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#3 Příspěvek od mi00wa »

měl jsem taky problém. Nakonec stačil vyměnit EGR termostat (zůstal zasekly v otevřené poloze) Vyměnil jsem obojí a mám klid i kapalinu.
Dneska po dálnici 5°C teplota (hidden menu) 85-92°C
martingrif
Registrovaný
Příspěvky: 106
Registrován: ned 10.08.2014 00:00

#4 Příspěvek od martingrif »

Asi ho budu muset nechat vyměnit. Nevzpomeneš si kolik tě vyšli oba dva?Jinak po kolika km se ti to zahřálo?Já jel asi jen 35km, taková ouračka.
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#5 Příspěvek od sedyvlk6 »

martingrif píše:Asi ho budu muset nechat vyměnit. Nevzpomeneš si kolik tě vyšli oba dva?Jinak po kolika km se ti to zahřálo?Já jel asi jen 35km, taková ouračka.
Po 7 km musíš mít zahřáto. Ten EGR termostat stojí kolem 500,- a ten velký termostat 1300 +- EGR jde vyměnit dobře ale velký už je tak na hodinku práce. Já měl v háji oba.
martingrif
Registrovaný
Příspěvky: 106
Registrován: ned 10.08.2014 00:00

#6 Příspěvek od martingrif »

Tak to není tak hrozné. Asi budu mít v háji také oba, teďka jízda po dálnici a teplota 70 - 80st. Nejprve tedy zkusím vyměnit ten na EGR a pokud nepomůže vyměním a hlavní. Popíšeš mi prosím tě kde je najdu? je potřeba komplet vypustit chlad. kapalinu. A termostaty jsi kupoval origo, nebo druhovýroba?děkuji
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Pazdi »

granex.cz koukni - tam jsem je kupoval já, je to tady od kluka z klubu a spokojenost...

co se týká vody, není třeba všechno vypouštět, na egr tuším snad vůbec není třeba...na hlavní jsem trošku upustil...
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#8 Příspěvek od sedyvlk6 »

martingrif píše:Tak to není tak hrozné. Asi budu mít v háji také oba, teďka jízda po dálnici a teplota 70 - 80st. Nejprve tedy zkusím vyměnit ten na EGR a pokud nepomůže vyměním a hlavní. Popíšeš mi prosím tě kde je najdu? je potřeba komplet vypustit chlad. kapalinu. A termostaty jsi kupoval origo, nebo druhovýroba?děkuji
Druhovýroba je vlastně origo protože když jsem je kupoval v Elitu tak po rozbalení jsem zjistil že na obou je vybroušené místo kde byl znak BMW :D EGR najdeš nahoře nad chladičem výfukových plynů koukni na YOUTUBE
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#9 Příspěvek od sedyvlk6 »

martingrif
Registrovaný
Příspěvky: 106
Registrován: ned 10.08.2014 00:00

#10 Příspěvek od martingrif »

aha, to je teda dobrý...děkuji za info...
ivih
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: sob 25.10.2014 00:00

#11 Příspěvek od ivih »

Já měnil termostat EGR a stačilo to - hlavní byl OK a měl jsem podobné teploty, jako ty. EGR stojí i u BMW něco okolo 500-600.

Zkusil bych EGR a pak až, pokud to nepomůže, tak hlavní. Při výměně EGR moc kapaliny nevyteče - litr na dolití stačí.
ivih
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: sob 25.10.2014 00:00

#12 Příspěvek od ivih »

Jo a kdyby, tak mám jeden hlavní termostat v rezervě.
kadli
Registrovaný
Příspěvky: 483
Registrován: úte 20.11.2012 01:00

#13 Příspěvek od kadli »

Kdyby nekdo chtel, tak mam jeden EGR termostat novy doma, pouze jsem ho jen vybalil a nakonec jsem ho nepouzil, protoze jsem egr termostat uplne odstavil.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#14 Příspěvek od Teddy »

kadli píše:Kdyby nekdo chtel, tak mam jeden EGR termostat novy doma, pouze jsem ho jen vybalil a nakonec jsem ho nepouzil, protoze jsem egr termostat uplne odstavil.
Už jsem se na to někde někoho ptal... Jak jsi ho odstavil? Rád bych udělal to samý. Auto mam 3 roky a už mam třetí termostat. Samozřejmě ten současnej už je zase v prdeli.
Předpokládám, že odstavení nemá na nic dalšího funkci (DPF a EGR off)
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od Honza325 »

U BMW nestojí EGR termostat 500-600,- . Cena je okolo 1000,-. Hlavní termostat stojí, teď už přesně nevim asi 1300,- (?). Prostě oba vyjdou dohromady na cca 2500,- ,což je slušný na orig.
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#16 Příspěvek od Jirke »

ja mam teplotu na dalnici v lete 88° a ted v rijnu (nebo zkraje jara) .sotva 75°

uz pred letem jsem menil EGR termostat, tim to nebylo...
ted se premlouvam k vymene hlavniho porad...
...kazdopadne na miste pri volnobehu se to dostane klidne na 95°
ivih
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: sob 25.10.2014 00:00

#17 Příspěvek od ivih »

Kupoval jsem za 500 a něco.
kadli
Registrovaný
Příspěvky: 483
Registrován: úte 20.11.2012 01:00

#18 Příspěvek od kadli »

Teddy píše:
kadli píše:Kdyby nekdo chtel, tak mam jeden EGR termostat novy doma, pouze jsem ho jen vybalil a nakonec jsem ho nepouzil, protoze jsem egr termostat uplne odstavil.
Už jsem se na to někde někoho ptal... Jak jsi ho odstavil? Rád bych udělal to samý. Auto mam 3 roky a už mam třetí termostat. Samozřejmě ten současnej už je zase v prdeli.
Předpokládám, že odstavení nemá na nic dalšího funkci (DPF a EGR off)
No prave ze to ma spojitost s EGR a DPF off, jinak by to neslo zaslepit, protoze by se jinak nespustila regenerace DPF. Ten kdo vymyslel dpf by zaslouzil ......
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Pazdi »

Jirke píše:ja mam teplotu na dalnici v lete 88° a ted v rijnu (nebo zkraje jara) .sotva 75°

uz pred letem jsem menil EGR termostat, tim to nebylo...
ted se premlouvam k vymene hlavniho porad...
...kazdopadne na miste pri volnobehu se to dostane klidne na 95°
přemluv se rychle...ono to motoru zrovna neprospívá, když jezdí na 75°C
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#20 Příspěvek od Teddy »

No já tam právě ani jedno z toho nemam, proto jsem psal EGR a DPF off.
Spíš mi šlo o to, aby se to zaslepením termostatu někde netlakovalo, nebo nechladilo blbě, abych nepropálil ten bazmek na vejfuku.... Nebo SW. Aby tam třeba nebylo někde nějaký čidlo teploty a motor si nemyslel, že je pořád studenej a nepouštěl bohatou směs.... či jiný fičury. Víte jak to u tohohle auta je. Všechno souvisí se všim.

Jinak mě zaslepení nějakym tmelem apod. přijde hrozně sprostý (sorry těm co to tak maji). Přemejšlel jsem, že bych upravil termostat tak, aby neotevíral. Zůstala by v něm alespoň ta odvzdušňovací dirka (doufam, že v něm je) a taky by nehrozilo, že mi nějakej špunt vlítne do chladícího okruhu.
Odpovědět