Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Přibržďující kotoučová brzda na E39
Ahoj, potřebuju poradit s brzdou. Při hledání příčiny vibrací ve volantu jsme zjistili, že přibržďuje pravé přední kolo. Disky ATE a destičky asi taky ATE jsem dával nové předminulý rok, moc nejezdím, takže jsou pořád jako nové.
Sundali jsme třmen, vyčistili drážky pro destičky, vyčistili a vazelínou na brzdy namazali vodící tyčky, třmen jde rozumně hladce. Několikrát jsme vyšlápli trochu pístek a zamáčkli ho zpátky, taky jezdí bych řekl normálně. Prachovka je ok. Při páčení šroubovákem není problém třmen s destičkama oddálit od kotouče. Jakmile ale brzdu našlapu, tak přibržďuje a třmen se neoddálí pořádně. Takže jsme odvzdušňovali klasickým způsobem, zapnutý motor, pro jistotu na všech kolech, kapalinu vždy dostatečně dolili. Kolo ale pořád přibržďuje. Druhá strana v pořádku, zadek také. Kde hledat problém?
1. Když šroubovákem jde třmen oddálit, tak by neměl být problém s vedením, protože přeci přesunu daleko víc kapaliny než při malinkém oddálení po brždění. Chápu to správně?
2. Máme odvzdušňovat nějak speciálně?
3. Mám vyměnit gumičku na pístku a prachovku za opravnou sadu?
4. Může být něco v okruhu špatně (ABS?, to funguje normálně)
?
Díky
Sundali jsme třmen, vyčistili drážky pro destičky, vyčistili a vazelínou na brzdy namazali vodící tyčky, třmen jde rozumně hladce. Několikrát jsme vyšlápli trochu pístek a zamáčkli ho zpátky, taky jezdí bych řekl normálně. Prachovka je ok. Při páčení šroubovákem není problém třmen s destičkama oddálit od kotouče. Jakmile ale brzdu našlapu, tak přibržďuje a třmen se neoddálí pořádně. Takže jsme odvzdušňovali klasickým způsobem, zapnutý motor, pro jistotu na všech kolech, kapalinu vždy dostatečně dolili. Kolo ale pořád přibržďuje. Druhá strana v pořádku, zadek také. Kde hledat problém?
1. Když šroubovákem jde třmen oddálit, tak by neměl být problém s vedením, protože přeci přesunu daleko víc kapaliny než při malinkém oddálení po brždění. Chápu to správně?
2. Máme odvzdušňovat nějak speciálně?
3. Mám vyměnit gumičku na pístku a prachovku za opravnou sadu?
4. Může být něco v okruhu špatně (ABS?, to funguje normálně)
?
Díky
Zasrana e39 co? Ja tim prochazim celou dobu co ji mam.
u me se i po jizde bez brzdeni zahrivaly predni kotouce i kdyz kolama slo tocit lehounce.
Samozrejme, ze jsem vse cistil, menil ulozeni.... Ale zadna zmena. Pomohlo vymenit pistky a gumicku (tu ctyrhranou). Levy kolo se prestalo uplne hrat a ani nespini disk. Pravy kolo se o dost zlepsilo, ale porad je lehce teplejsi. Kdyz bylo venku 13℃, tak levy kotouc mel 17℃ a pravy 23℃ po jizde cca 5km bez brzdeni a dobrzdeni rucni brzdou.
Vymenil jsem i hadici, ale taky nic. To pravy kolo se i vic spini. Jak bude zase chvilka cas, tak budu merit, jestli neni trmen trosku sejdrem.
Ty zkus vymenit ten pistek a gumku. Ten pistek je hlinikovej s nejakym nastrikem a na nekterych mistech oxidoval a gumicka byla oproti novy uz dost unavena a ta ma nastarosti vraceni pistku.
Preji hodne stesti. Me uz to moc nebavi a premyslim jestli to nepostavit nekam na bazar a vratit se k e46.
u me se i po jizde bez brzdeni zahrivaly predni kotouce i kdyz kolama slo tocit lehounce.
Samozrejme, ze jsem vse cistil, menil ulozeni.... Ale zadna zmena. Pomohlo vymenit pistky a gumicku (tu ctyrhranou). Levy kolo se prestalo uplne hrat a ani nespini disk. Pravy kolo se o dost zlepsilo, ale porad je lehce teplejsi. Kdyz bylo venku 13℃, tak levy kotouc mel 17℃ a pravy 23℃ po jizde cca 5km bez brzdeni a dobrzdeni rucni brzdou.
Vymenil jsem i hadici, ale taky nic. To pravy kolo se i vic spini. Jak bude zase chvilka cas, tak budu merit, jestli neni trmen trosku sejdrem.
Ty zkus vymenit ten pistek a gumku. Ten pistek je hlinikovej s nejakym nastrikem a na nekterych mistech oxidoval a gumicka byla oproti novy uz dost unavena a ta ma nastarosti vraceni pistku.
Preji hodne stesti. Me uz to moc nebavi a premyslim jestli to nepostavit nekam na bazar a vratit se k e46.

- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
zkus vyměnit brzdovou hadičku. někdy se stane že praskne vnitřní vrstva která zcela neuvolní tlak po sešlápnutí a tím drží pístek lehce vystrčený. šroubovákem to ovšem přetlačíš a vrátíš.




Díky, procházel jsem fóra k e39 brake sticking a třeba tady uvádí to, co píšeš k hadičce.
http://www.ignitionlive.co.za/i-am-havi ... w-e39-2-8/
Předpokládám, že tím je myšlena ta pružná číslo OEM 34301165249, kde existuje riziko, že s ní někdo nezacházel dobře při výměně destiček a došlo k poškození. Stojí do 400Kč a je to triviální výměna, takže to ještě zkusím.
http://www.ignitionlive.co.za/i-am-havi ... w-e39-2-8/
Předpokládám, že tím je myšlena ta pružná číslo OEM 34301165249, kde existuje riziko, že s ní někdo nezacházel dobře při výměně destiček a došlo k poškození. Stojí do 400Kč a je to triviální výměna, takže to ještě zkusím.
Taky mám trošku problém. Brzdy mi malinko přibržďují.
Když dám auto na zvedák a roztočím přední kolo rukou, tak se malinko tře deska o kotouč, jakoby byl kotouč křivý... Přitom kotouče i desky mám nové a komplet repas třmenů i s pístkama kdem dělal... Po delším ježdění jsem pocítil vibrace ve volantu a dělaly to zvlněné kotouče... Zajel jsem je osoustružit a byl chvilku klid ale už to dělá zase a to kotouče nehážou ani o milimetr...
Kotouče zimmermann sport vrtané a desky trw.
Brzdí to dobře ale při jízdě třeba 150 a víc se chvěje volant...
Náprava nová komplet leamforder za 13tis, brzdý novel, geometrie teď dělaná, ložiska obě Fag měněné, dále i převáženy všechny 4 kola...
Když jedu rychle, volant brní cca o 1-2 milimetry do stran...
Fakt už nevím co je špatně
Když dám auto na zvedák a roztočím přední kolo rukou, tak se malinko tře deska o kotouč, jakoby byl kotouč křivý... Přitom kotouče i desky mám nové a komplet repas třmenů i s pístkama kdem dělal... Po delším ježdění jsem pocítil vibrace ve volantu a dělaly to zvlněné kotouče... Zajel jsem je osoustružit a byl chvilku klid ale už to dělá zase a to kotouče nehážou ani o milimetr...
Kotouče zimmermann sport vrtané a desky trw.
Brzdí to dobře ale při jízdě třeba 150 a víc se chvěje volant...
Náprava nová komplet leamforder za 13tis, brzdý novel, geometrie teď dělaná, ložiska obě Fag měněné, dále i převáženy všechny 4 kola...
Když jedu rychle, volant brní cca o 1-2 milimetry do stran...
Fakt už nevím co je špatně
zkusím koupit za 3 tis ty pancéřovy hadičky které vedou do brzdových třmenů... jestli ani to nepomůže, tak už fakt nevím...horan píše:Jj. Ted si popsal moje auto
hlavně nevím, co dát za kotouče, aby se nezvlnily??
měl jsem nějaké starline sport, ty šly srát po měsíci ani ne... pak jsem měl obyč ATE bez drážek, ty vydržely sotva 2 měsíce a pak jsem koupil za 5 tis origo Zimmerman sport, made in germany, ty vrtané a k tomu měkké desky TRW a stejně se mi malinko zvlnily...
pak už mě jedině napadá koupit plovoucí kotouče od Zimmermanu, s označením Formula Z, ale ty stojí jinej balík


Hadička přijde za pár dní, takže jí hned vyměním. Jak jste odvzdušňovali? Použiju DIS, nějak mi nedocvaklo, že by to tam mohlo být:
http://www.youtube.com/watch?v=Yw7zPWk4rPI
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... th-DIS-DIY
Dá se někde koupit ta zátka nebo bude nutný pořídit z vrakáče a dobastlit ventilek?
http://www.youtube.com/watch?v=Yw7zPWk4rPI
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... th-DIS-DIY
Dá se někde koupit ta zátka nebo bude nutný pořídit z vrakáče a dobastlit ventilek?
Hadice jsem menil uz taky. U me to odsraly i origo kotouce z renocaru.
Ivih: to je mysleno vazne ta otazka s gumickou?
Samozrejme nova i s pistkama.
Jinak opleteny hadice to nevyresi. Jsou dobry na tlak, ale jinak jako "vratka" burou stejny jako guma.
Mimochodem v rakousku se berou pancer. hadice na aute, kde nejsou z vyroby jako tezka zavada.
Samozrejme, ze jim tu technickou dam, ale kdyz potka blbce na silnici, nebo pri nehode, tak to obsere. Nevim, jak se to bere v CR
Ivih: to je mysleno vazne ta otazka s gumickou?

Samozrejme nova i s pistkama.
Jinak opleteny hadice to nevyresi. Jsou dobry na tlak, ale jinak jako "vratka" burou stejny jako guma.
Mimochodem v rakousku se berou pancer. hadice na aute, kde nejsou z vyroby jako tezka zavada.

Samozrejme, ze jim tu technickou dam, ale kdyz potka blbce na silnici, nebo pri nehode, tak to obsere. Nevim, jak se to bere v CR
Proč vy to mělo dělat problémy na technické když opleteny hadice jsou pevnější a vydrží určitě víc?? To je divnyhoran píše:Hadice jsem menil uz taky. U me to odsraly i origo kotouce z renocaru.
Ivih: to je mysleno vazne ta otazka s gumickou?![]()
Samozrejme nova i s pistkama.
Jinak opleteny hadice to nevyresi. Jsou dobry na tlak, ale jinak jako "vratka" burou stejny jako guma.
Mimochodem v rakousku se berou pancer. hadice na aute, kde nejsou z vyroby jako tezka zavada.![]()
Samozrejme, ze jim tu technickou dam, ale kdyz potka blbce na silnici, nebo pri nehode, tak to obsere. Nevim, jak se to bere v CR
Zajimalo by mě, jestli to má fakt větší brzdový ůčinek než klasicky gumovy hadice
Je spousta nelogickych veci, co se v praxi vyzaduji. Na druhou stranu chapu, ze zrovna brzdy nejsou vec, kde by mely byt pouzivany kdejaky hovadiny s kdejakym pochybnym duvodem. I kdyz na motorce je mam taky, ale origo.
Jinak na brzdy jsou na rakousky TK dost prisni. Oproti cesky kontrole se meri i bod varu brzdovky, tloustka kotoucu (orientacne)......
Nevim teda co od tech hadic cekas, ale jediny co delaji je,ze se nenafukuji. Takze budes mit tvrdsi pedal, ale ze by si diky tomu zastavil o 5 metru driv bych asi netvrdil.
Jinak na brzdy jsou na rakousky TK dost prisni. Oproti cesky kontrole se meri i bod varu brzdovky, tloustka kotoucu (orientacne)......
Nevim teda co od tech hadic cekas, ale jediny co delaji je,ze se nenafukuji. Takze budes mit tvrdsi pedal, ale ze by si diky tomu zastavil o 5 metru driv bych asi netvrdil.