Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

520d F10+powerbox vs. posledni gen. Mercedes diesel 3L ?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#1 Příspěvek od Dyx »

Mate nekdo srovnani zrychleni F10ky 520d s "konkurencni" znackou?

Vcera a dneska jsem byl sluzebne na Nachodsku a docela jsme spechali protoze jsme potrebovali dorazit na misto za svetla. Dalsi lidi jeli za mnou v posledni generaci Mercedesu E-kombi obsah 3L nafta (presnou motorizaci musim jeste zjistit, pohybuje se u 3L myslim mezi 150-190kW coz je docela rozdil). Maximalku ma samozrejme Mercedes vyssi, ale co se tyka zrychleni z 0 do 200kmh tak jeli za mnou a absolutne se nechytali, pokazde jsem jim ujel. Nechteli mi vubec verit ze to neni 530d ale "jenom" 520d s powerboxem, dokud jsem neotevrel kapotu a jim motor neukazal :- )
Ze by "konkurence" skutecne takto zaspala? Nebo je to auto tak tezke? Prumernou spotrebu pry v tom trilitru maji myslim mezi 7-9L, ja ji momentalne mam mezi 6-7L...
Mozna se ze zvedavosti nakonec dokopu k tomu zajit na nejake mereni vykonu :-)
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#2 Příspěvek od Jirke »

Jen takovy podobny srovnani...

Mam E61 525xdA 145kW a porovnaval jsem se s Lagunou III. 2.0dCi 110kW... no do 190ti sem mu nemoh ujet, pak jsem teprv zacal mirne poodjizdet...
Ctyrvalec je na zrychleni pruznejsi kolikrat... Samozrejme pomer vah u techto aut je 300kg ve prospech Laguny..
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

#3 Příspěvek od horan »

Jeee neodpovidat, nebo tu bude zase 30ti strankovy tema o nicem.
Shrnu to a tim bych to ukoncil.


CO SI CEKAL? MAS SUPER MOTOR, PARADNI PROFI CHIP,BATERII U MOTORU (je v teple a proto ji nemusi alternator tolik dobijet, nezatezuje motor a zbyde vic kw na jizdu) ALE HLAVNE ZAVODNI BIOPALIVO (v dvousetlitrove pridavne nadrzi v kufru)
Tak nevim, co se divis. To mas na vic.
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#4 Příspěvek od Dyx »

Jirke píše:Jen takovy podobny srovnani...

Mam E61 525xdA 145kW a porovnaval jsem se s Lagunou III. 2.0dCi 110kW... no do 190ti sem mu nemoh ujet, pak jsem teprv zacal mirne poodjizdet...
Ctyrvalec je na zrychleni pruznejsi kolikrat... Samozrejme pomer vah u techto aut je 300kg ve prospech Laguny..
no 300kg je docela rozdil to mas pravdu. Asi ta vaha bude hrat dost velkou roli, az zjistim presnou motorizaci (a presny typ) tak bych mel zjistit i vahu..
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#5 Příspěvek od Filozof »

Řekl bych velký váhový rozdíl. Ikdyby byl mercedes o 30-40kw silnější tak plné auto lidí a plus vyšší váha MB třeba o 250kg udělá svoje. Plus upravy tvého auta nebude pak rozdíl nijak markantní. Bude se to dost stírat.
tam pak klidně 400-500kg těžší auto nemá moc šanci ujet.
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#6 Příspěvek od Dyx »

[quote="horan"]Jeee neodpovidat, nebo tu bude zase 30ti strankovy tema o nicem.

Shrnu to a tim bych to ukoncil.
To tve shrnuti je vedle jak ta jedle ale asi je prave proto dobre, ze to chces timto ukoncit :-)

CO SI CEKAL?
Cekal jsem naprosto logicky, ze mi Mercedes s 3litrem ujede, jinak bych to asi nepsal

MAS SUPER MOTOR
Mercedes taky nema spatny motor a mel jsem za to ze 3 litr ma obecne lepsi dynamiku.

PARADNI PROFI CHIP
Jsi malinko vedle: Nemam nejen zadny paradni, ale dokonce vubec zadny PROFI-chip, mam tam ted jen levny ale stelovatelny powerbox za 50,- EUR :-)

BATERII U MOTORU
Baterie je u F10 (bohuzel zcela nesmyslne umistena) v kufru a zustala tam i v te moji

(je v teple a proto ji nemusi alternator tolik dobijet, nezatezuje motor a zbyde vic kw na jizdu)
Opet vedle jak ta jedle a dokonce i kdyby byla baterie v teple u motoru, tak se to na vykonu rozhodne nijak neprojevi

ALE HLAVNE ZAVODNI BIOPALIVO
Vedle jak ta jedle: Ty snad znas nejake zavodni biopalivo? Ja pouzivam normalni standartni B100 (ciste MERO) coz rozhodne neni zadne zavodni palivo

(v dvousetlitrove pridavne nadrzi v kufru)
A zase vedle, mam na to ted nachystanou nadrz na asi 55L, je to vlastne jen takovy velky kanystr. Bude to jednodussi, levnejsi a mobilnejsi (pujde kdykoliv lehce vyndat)
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

#7 Příspěvek od horan »

A je zpet v plne forme. Klante se krali a rozhazujte ruze. :lol: :lol: :lol:
Daudgen
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: stř 13.08.2008 00:00
Bydliště: Vodňany
Klubové ID: 2271
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Daudgen »

Áááááááááááááááááá!!!!!!!
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#9 Příspěvek od Dyx »

Filozof píše:Řekl bych velký váhový rozdíl. Ikdyby byl mercedes o 30-40kw silnější tak plné auto lidí a plus vyšší váha MB třeba o 250kg udělá svoje. Plus upravy tvého auta nebude pak rozdíl nijak markantní. Bude se to dost stírat.
tam pak klidně 400-500kg těžší auto nemá moc šanci ujet.
no v F10 jsme jeli 2 lidi v E-Klasse jeli 3 lidi.. nikdo nemel vyrazne nadvahu ani podvahu :-)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3999
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#10 Příspěvek od pavproch »

jak teda mně Dyx a jeho (imho záměrně) provokativní názory taky pěkně "nebaví", tak teda v tomhle ho musím podpořit - imho opravdu není velký rozdíl v dynamice mezi 20d a 350CDI vod medvěda....

mám opakované srovnání s svým 3er (330ix) - do cca 220kmph nijak výrazně 320d neodskočím (leda že to drtím až v omezovači) a Merc E350 je mi (dyž sem v omezovači) srovnatelným soupeřem ve všech rychlostech (snad do kila má jen lehce navrch)

čili není tam velký rozdíl kor, esli je ta 20d poštelovaná ..... (myslím samozřejmě rovnou německou :twisted: dálnici, čili zrychlení v přímce, ne zatáčkovitou okresku)
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#11 Příspěvek od Dyx »

Tak jsem konecne telefonicky zjistil o jaky model se jedna (ktery se se zrychlenim nechytal) udajne tam ma taky nejaky chiptuning.

Je to skutečně 3L, E-klasse
nový tedy 2013-2014
Ma 320 HP

To mne prijde skutecne zvlastni ze by se auto tak velkym vykonem co se tyka zrychleni nechytalo... mozna vazi 4 tuny ??? :twisted: :wink:

stale ten motor vsak nemuzu presne identifikovat:
http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Baureihe_212
rostak
Registrovaný
Příspěvky: 261
Registrován: ned 28.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od rostak »

No tak sis pohladil ego a můžem jit zas o dům dál...
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#13 Příspěvek od Dyx »

rostak píše:No tak sis pohladil ego a můžem jit zas o dům dál...
nevim proc pises takove nesmysly,
LOGICKY: kdybych si "chtel hladit ego" tak jsem si neporidil 520d ale 530d nebo 535d.
Mne jde v tomto pripade hlavne o technicke parametry jak je mozne ze novy chipovany MB 320 PS ma ve srovnani s F10 520d (+powerbox) tak male zrychleni....
Ale aby byla sranda: Jako spolujezdec v MB jel za nami totiz take clovek ridic BMW (420d 184HP) a mel z toho o to vetsi legraci a delal si z ridice MB srandu..
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3199
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#14 Příspěvek od kurevtor »

pochybuju, že by "konkurence zaspala".... neni třeba možný, že se nechytali, protože se prostě nechtěli chytat tj. nezávodili s tebou? :-) A taky jde o to, na kolik jste zrychlovali... jestli někde mezi semaforama na 80 km/h apod. tak to jo, na dálnici by to bylo asi o něčem jiném...?
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#15 Příspěvek od Dyx »

kurevtor píše:pochybuju, že by "konkurence zaspala".... neni třeba možný, že se nechytali, protože se prostě nechtěli chytat tj. nezávodili s tebou? :-) A taky jde o to, na kolik jste zrychlovali... jestli někde mezi semaforama na 80 km/h apod. tak to jo, na dálnici by to bylo asi o něčem jiném...?
no my jsme se predem nedomlouvali... ja mel pocit ze jim to proste rychleji nejede..
Ovsem nasledne kdyz jsme dojeli tak jsem se dozvedel ze proste nemeli sanci mne dojet..
Jelikoz ten spolujezdec (BMW-ridic) z toho mel pochopitelne skodolibou radost, tak toho ridice docela popichoval.. a i nasledne a i ridic MB priznal ze proste mu to vic nezrychluje (ridic vypadal lehce smutne a radeji to zamluvil).
Zrychlovali jsme nejcasteji do 200kmh resp. do 220kmh, ja tak normalne v CR nejezdim ....
Bylo to pochopitelne vsude tam, kde to zrovna umoznoval momentalni provoz z toho i velka cast na dalnici (nemluvim o predpisech) jelikoz jsme spechali a potrebovali nutne dorazit na misto za svetla...
Bylo to na trase Praha-Nachod tedy celkem dlouha cast na dalnici Pha->HK

Nasli jste evt. nekdo porovnani hmotnosti obou aut?
To srovnani je o to "absurdnejsi' ze MB bylo take precipovane a predpokladam ze prave na tech 320 HP a proto ten motor s timto orig. vykonem nemuzu nikde najit...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#16 Příspěvek od Filozof »

možná jel na nouzovej řežim nebo měl ucpanej DPF.

320koní je setsakra znát to mi věř. a 200 vs 320koní plus větší krouták bude fakt dost poznat.

Jedině problém s motorem nebo DPF, nebo převodovkou, případně neměl Sport.
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3199
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#17 Příspěvek od kurevtor »

koukni na katalog automobilů.... http://srovnani.katalog-automobilu.cz/a ... B2%5D=6830

porovnával jsem F10 520d a W212 350CDI (třílitr) a nevim no... ve zrychlení na sto vyhrává MB (6.8 vs 8.1 myslim), vyhrává samozřejmě i na výkon a krouťák... to je ale seriová verze, nějakých 175kw nebo kolik... pokud říkáš, že měl 320 kobyl tak ti musel vzít čáru... leda že by byl fakt přetíženej nebo jel na eco.

jinak já často jezdím autama z půjčoven a několikrát jsem měl novýho mergla A180 a podobný kusy.... fakt nechápu, ale na Eco a na Sport to jede úplně stejně!! :-(
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#18 Příspěvek od Dyx »

Filozof píše:možná jel na nouzovej řežim nebo měl ucpanej DPF.

Na nouzak urcite nejel to by rekl na svoju " obranu" a Nemci si s ucpanym DPF jezdit nedovoli...

320koní je setsakra znát to mi věř. a 200 vs 320koní plus větší krouták bude fakt dost poznat.
Jedině problém s motorem nebo DPF, nebo převodovkou, případně neměl Sport.
Opravdu nemel absolutne zadny problem ani s motorem ani DPF ani prevodovkou. Prave proto mi to celou dobu vrta hlavou a prave proto to sem pisu. Co mas na mysli tim " nemel Sport" ?
Je sice fakt ze jsem na tom powerboxu docela pridal i co se tyka vzkonu v otackach ale prece jen ta krabicka za 50,- EUR nemuze delat takove "zazraky'

na druhou stranu napr. podle teto diskuse je u 2-litroveho motoru prece jen slusna rezerva na chiptuning:

F10 520d Performance Power Kithttp://www.bmwland.co.uk/forums/viewtop ... 5&t=136961

si dal chlapek F10 520d Performance Power Kit
a pri mereni na brzde pry nameril
502NM max. kroutak
224 HP max. vykon.

Stalo ho to ale asi 1000 Liber :roll:
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Klubové ID: 1463
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Pazdi »

Dyx píše: Zrychlovali jsme nejcasteji do 200kmh resp. do 220kmh, ja tak normalne v CR nejezdim ....
Bylo to pochopitelne vsude tam, kde to zrovna umoznoval momentalni provoz z toho i velka cast na dalnici (nemluvim o predpisech) jelikoz jsme spechali a potrebovali nutne dorazit na misto za svetla...
Bylo to na trase Praha-Nachod tedy celkem dlouha cast na dalnici Pha->HK
Ty mě bavíš, skutečně mě bavíš chlape...."potřebovali jsme dorazit za světla, tak jsme jeli 220kmh"...nikomu nic špatnýho nepřeju, ale byla by prdel, jak bys to vysvětloval chlapcům v Passatu...ale možná by to prošlo, kdybys jim řekl, že tak rychle normálně nejezdíš 8)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#20 Příspěvek od Filozof »

Tak si změr zrychlení 0-100km/h a 0-200km/h ideálně podle aplikace třeba na androidu. At je to přesné. Pak sem nahoď a můžeme porovnat s mercedesem kterej to má na papíře.
Odpovědět