Tak mám nový zprávy a to ze se nezměnilo nic. Mira prý vyzkoušel Vaše rady a auto pouze cvaká.
Co si pamatuji je ze řekl že z EWS do startéru nejde signál. Diag bez chyb.
Chce porad zkusit tu výměnu ECU, EWS a klíč. Nevíte někdo o 530i na dily?
Pokud by někdo byl ochoten přijet a mrknout na to, zaplatím cestu i práci, jsem v koncích :-/
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E39 věčný problém s elektrikou (?)
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1705
- Kontaktovat uživatele:
Počkej, takže po propojení těch dvou pinů na konektoru (na straně auta) EWS to netočilo? Pokud ne, tak to bude el. část spínačky, nebo silová pojistka (pod sedačkou spolujezdce nebo v kufru zezadu hrnce tlumiče). Klidně bych na to mrkl, ale z Prahy je to docela z ruky a 535kou by ta cesta taky nebyla za korunu...
Pojistka spínaných 12V a EWS je č. 114 - na obrázku úplně vpravo.
Jestli cvaká, tak co cvaká? EWS? Startér? Co přesně?
Pojistka spínaných 12V a EWS je č. 114 - na obrázku úplně vpravo.
Jestli cvaká, tak co cvaká? EWS? Startér? Co přesně?
- Přílohy
-
- BMW-E39-Underseat-04.JPG (105.09 KiB) Zobrazeno 347 x
- Perunwit
- Registrovaný
- Příspěvky: 1846
- Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
- Bydliště: Pilsen city
- Klubové ID: 2962
Cvaká to od startéru podle mého. Me bohuzel řekl pouze ze to vse zkusil a Já měl náladu na hovno proto ze už to tam má tři tydny. Zkusil jsem akorát druhej klic a cvaká to to zpod kapoty. Pak jsem jel pryc proto ze mi dělalo dost problém se ovládnout. Rekonstruuju byt a na vsechno mam pouze kolo nebo si půjčuju auto :-/.
Moc bych Te poprosil abys přijel pokud můžeš., zaplatím to.
Písu z mobilu tak pardon za chyby kdyby něco
Pojistky vzadu jsem myslím kontroloval všechny.
Moc bych Te poprosil abys přijel pokud můžeš., zaplatím to.
Písu z mobilu tak pardon za chyby kdyby něco

Pojistky vzadu jsem myslím kontroloval všechny.
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1705
- Kontaktovat uživatele:
Jestli cvaká od startéru (předtím jsi psal, že nedělá nic), tak bych to viděl na jeho špatné zapojení, jak už tu padlo... Jako dojet bych mohl, copak o to, ale nejspíš leda v neděli, což nevím, jestli by bylo vyhovující a jestli by mě žena už nesežrala zaživa (pořád jsem někde v luftu kvůli nestartujícím autům a už to špatně nese). Leda to pojmout jako výlet
a vzít ji s sebou.
Mohl bys ty nebo ten mechanik natočit, co za zvuky to zpod kapoty vydává? Zas aby to nebyl zbytečný (a pro tebe drahý) výlet, kdyby to nebylo tím EWS nebo pojistkou apod.
Tím propojením pinů totiž defakto EWS obejdeš, přemostíš tím relé startu, které EWS obsahuje a které jako jediné brání točení startéru. Tudíž pokusy s výměnama jednotek jsou úplně mimo, jestli se tohle vyzkoušelo.

Mohl bys ty nebo ten mechanik natočit, co za zvuky to zpod kapoty vydává? Zas aby to nebyl zbytečný (a pro tebe drahý) výlet, kdyby to nebylo tím EWS nebo pojistkou apod.
Tím propojením pinů totiž defakto EWS obejdeš, přemostíš tím relé startu, které EWS obsahuje a které jako jediné brání točení startéru. Tudíž pokusy s výměnama jednotek jsou úplně mimo, jestli se tohle vyzkoušelo.
- Perunwit
- Registrovaný
- Příspěvky: 1846
- Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
- Bydliště: Pilsen city
- Klubové ID: 2962
Mechoš píše:
.... "je jasné, že když propojím nikoliv piny v EWS, jak uvádíš, ale přímo kontakty startéru tak motor točí, ale stejně nechytne..protože netaktují vstřikovače stejně blokovane od EWS a jednotka DME nemá od EWS povolení ke startu..ostatní popisovane body jsou OK ..je to jinak.., přemýšlel jsem o tom a jdu teď na to"...
Co to říká?
.... "je jasné, že když propojím nikoliv piny v EWS, jak uvádíš, ale přímo kontakty startéru tak motor točí, ale stejně nechytne..protože netaktují vstřikovače stejně blokovane od EWS a jednotka DME nemá od EWS povolení ke startu..ostatní popisovane body jsou OK ..je to jinak.., přemýšlel jsem o tom a jdu teď na to"...
Co to říká?
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1705
- Kontaktovat uživatele:
Pokud propojí kontakty startéru (tj. pokud si to vykládám správně, vstup od spínačky na EWS a výstup z EWS na startér) a startér pak točí, tak to říká, že pravděpodobně EWS nepřijme klíč. To může mít tři důvody:Perunwit píše:Mechoš píše:
.... "je jasné, že když propojím nikoliv piny v EWS, jak uvádíš, ale přímo kontakty startéru tak motor točí, ale stejně nechytne..protože netaktují vstřikovače stejně blokovane od EWS a jednotka DME nemá od EWS povolení ke startu..ostatní popisovane body jsou OK ..je to jinak.., přemýšlel jsem o tom a jdu teď na to"...
Co to říká?
a) Špatná snímací cívka na spínací skříňce - EWS pak nenačte vůbec kód z klíče a nepovolí start.
b) Kvůli poklesům napětí v minulosti se rozpadl plovoucí kód mezi klíčem a EWS.
c) Vadná jednotka EWS.
Nejjednodušší na zjištění problému je připojit auto na diagnostiku (INPA, BMW Scanner 1.4) a v live datech EWS zjistit, jestli auto načetlo pevný a plovoucí kód z klíče, případně jestli byl přijat a je uvolněn plovoucí kód ISN. Varianty jsou tyto:
a) Kód z klíče se nenačte vůbec - vadná cívka nebo klíč (u diamantů se to někdy stává, nicméně s mým vybavením je možno zjistit, jestli je klíč v háji - umím ho vyčíst mimo auto), případně problém v konektoru EWS (studené spoje).
b) Kód z klíče se načte, ale není přijat = rozpadlý plovoucí kód v klíči. Toto umím opravit bez výměny jednotky. (Např. viz http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=138841)
c) Je vadné relé v EWS a i přesto, že se kód načte, nesepne na startování.
Jako nejpravděpodobnější variantu vidím b), protože jsi sám psal o hlubokém podpětí na palubní síti.
EDIT: Ještě dodatek - pro automechanika je samozřejmě nejjednodušší vyměnit jednotky, elektroniku v klíči atd. Má to ale svoje úskalí:
- v některých státech EU jsou u policie vybaveni diagnostikami a jsou schopni vytáhnout z jednotek VIN kódy. Můžou pak auto i zabavit v případě, kdy VIN v jednotkách nesouhlasí s VIN kódem auta (podezření na krádež).
- už nikdy si neobjednáš v případě ztráty nový klíč v BMW takový, aby fungoval. Tohle jsem taky schopný řešit výrobou klíče podle aktuálního stavu jednotek a zámků (pokud je aspoň vzor klíče, do budoucna půjde snad i dekódovat zámky a podle toho udělat klíč - nicméně bude to o dost dražší varianta). Lidi za mnou přijdou ale až ve chvíli, kdy dali v BMW za klíč přes 4000 Kč a on jaksi nějak nefunguje.
- Perunwit
- Registrovaný
- Příspěvky: 1846
- Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
- Bydliště: Pilsen city
- Klubové ID: 2962
.... později sem napostuji nějaká bližší data, ale prozatím je problém zdá se, vyřešen.
Ačkoli není úplně jisté jak, vypadá to, že v jednotce EWS byl nějaký studený spoj, nebo špatný spínací kontakt relátka. Deska byla "proletována kde se dalo" a nainstalována zpátky. Od té doby několik startů OK.
Děkuju za ochotu a nápady všem
Ačkoli není úplně jisté jak, vypadá to, že v jednotce EWS byl nějaký studený spoj, nebo špatný spínací kontakt relátka. Deska byla "proletována kde se dalo" a nainstalována zpátky. Od té doby několik startů OK.
Děkuju za ochotu a nápady všem
