Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Klimakompresor E61 - nespíná
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 106
- Registrován: pon 01.09.2014 00:00
Ahoj pánové.
Potřeboval bych radu ohledně spínání klimakopresoru na E61. Koupil jsem auto a nespínal mi klimakompresor při sepnutí knoflíku s vločkou a stejně tak při sepnutí knoflíku vločka max. Z předchozích zkušeností s VW jsem věděl, že pokud budu mít málo chladiva, tak mi kompresor nesepne. Nechal jsem ho tedy doplnit, ale stále nic. Kompresor prostě nespíná. Kde by mohla být chyba? Navíc mi auto i podivně topí. Jakou by mělo udržovat teplotu chladící kapaliny viz ukazatel na horním displeji budíků.
Díky za každé info
Tomas
Potřeboval bych radu ohledně spínání klimakopresoru na E61. Koupil jsem auto a nespínal mi klimakompresor při sepnutí knoflíku s vločkou a stejně tak při sepnutí knoflíku vločka max. Z předchozích zkušeností s VW jsem věděl, že pokud budu mít málo chladiva, tak mi kompresor nesepne. Nechal jsem ho tedy doplnit, ale stále nic. Kompresor prostě nespíná. Kde by mohla být chyba? Navíc mi auto i podivně topí. Jakou by mělo udržovat teplotu chladící kapaliny viz ukazatel na horním displeji budíků.
Díky za každé info
Tomas
Bude asi špatný elektromagnetický ventil.
Tu máš pěkně informace: http://www.aci.cz/img.asp?attid=190406
podotýkám že máš chladiva dost ?
A na teplotu chladicí kapaliny se podívej na skrz skryté menu.
Tu máš pěkně informace: http://www.aci.cz/img.asp?attid=190406
podotýkám že máš chladiva dost ?
A na teplotu chladicí kapaliny se podívej na skrz skryté menu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 106
- Registrován: pon 01.09.2014 00:00
to mi00wa:
Klima je čerstvě naplněná.
Pod jakým číslem najdu teplotu chladící kapaliny ve skrytém menu?
Článek o klimách pěkný. Jen teda nevím, proč mi do kompresoru vedou tři vodiče. V článku píšou, že má kompresoru buď spojku, nebo elm ventil. V autě to vypadá na kombinaci. Co jsem z toho tak okoukal, tak jeden vodič jde na spojku kompresoru a dva do zadní části kompresoru. Předpokládám, že k elektromagnetickému ventilu. Spojka by se měla ovládat pouze +12V??? A elm ventil tedy po PWM, což proměřím pouze osciloskopem... Je to tak?
to Vlasta:
Ventilátor se mi netočí...
Ale už jsem někde četl, že by měl spínat až při prohřátí systému klimatizace = nárůst tlaku v systému... Ale jestli se tomu dá věřit....??? Máš nějaký jiný názor či zkušenost?
Dík, rád bych tomu už konečně přišel na kloub.
Klima je čerstvě naplněná.
Pod jakým číslem najdu teplotu chladící kapaliny ve skrytém menu?
Článek o klimách pěkný. Jen teda nevím, proč mi do kompresoru vedou tři vodiče. V článku píšou, že má kompresoru buď spojku, nebo elm ventil. V autě to vypadá na kombinaci. Co jsem z toho tak okoukal, tak jeden vodič jde na spojku kompresoru a dva do zadní části kompresoru. Předpokládám, že k elektromagnetickému ventilu. Spojka by se měla ovládat pouze +12V??? A elm ventil tedy po PWM, což proměřím pouze osciloskopem... Je to tak?
to Vlasta:
Ventilátor se mi netočí...

Dík, rád bych tomu už konečně přišel na kloub.
na skryté menu:
teplotu chladicí kapaliny je pod číslem 7
Funkčnost kompresoru zjistíš, že musí být napíchnuta plnička a dívat se jak tlak narůstá, a na druhem větvi klesá.
spojku tam střeba je, ale ta je bezpečnostní, při zadřeném kompresoru by se měla uvolnit.
A moje sahara se rozdejte až natlakuje systém, nebo zvýší teplota.
teplotu chladicí kapaliny je pod číslem 7
Funkčnost kompresoru zjistíš, že musí být napíchnuta plnička a dívat se jak tlak narůstá, a na druhem větvi klesá.
spojku tam střeba je, ale ta je bezpečnostní, při zadřeném kompresoru by se měla uvolnit.
A moje sahara se rozdejte až natlakuje systém, nebo zvýší teplota.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 106
- Registrován: pon 01.09.2014 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 106
- Registrován: pon 01.09.2014 00:00
Tak jsem byl včera na diagnostice a vyhodilo to chybu komunikace klimakompresoru označenou 9C6A (v HEX soustavě). Ale co je to zač, jsem nikde nenašel. V DECimálním čísle je to 40042. Poradí někdo? Jinak když jsem měl na osciloskopu napíchnutý kompresor, tak mi do spojky kompresoru lezl nesmysl v podobě asi 6,4V a občas tam skočil peak palubního napětí = cca 14V (nastartovaný motor). Do toho snímače na kompresoru, nebo co to je, nelezlo nic. Neví někdo co je to za snímač, popřípadě jestli to je nějaký ventil?
T.
T.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 106
- Registrován: pon 01.09.2014 00:00
Ono je to všechno trochu jinak. Samozřejmě jsem měřil napětí co jde do kompresoru a lezl tam nesmysl o kterém jsem psal v minulém příspěvku. Vše bylo způsobeno pouze vadnou cívkou elektromagnetické spojky kompresoru. Už mám nový a vše funguje jak má. Jinak jen pro doplnění. Kompresor je navíc vybaven škrtícím ventilem chladiva. To jen pro info těm, kterým jako mně bude nějakej chytrej servisák tvrdit, že to je obyč kompresor pouze se spojkou.