Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e39 530d 1999 - skapalo za jazdy - vypis z INPA - vyriesene

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
cajnik
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: stř 03.09.2014 00:00

#1 Příspěvek od cajnik »

Zdravim vas, dnes mi auto skapalo za jazdy... nastastie po meste...

Nastartuje na sekudnu a zas zhasne. Myslel som, ze podavacie cerpadlo ale po odpojeni hadice za filtrom paliva a otoceni kluca nafta ide prudom - natieklo mi do flase asi 1L paliva asi za 5 sekund.

INPA vypisala toto:

E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 09/03/14 12:24:11
ECU: DDE40KW0
JobStatus: OKAY
Variant: DDE40KW0
-------------------------------------------------------------
RESULT: 2 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
7760 Kondensatorspannung 2 fuer Zylinder 4,5,6
Error frequency : 1
Logistic counter: 39
Motordrehzahl 724.28 1/min
Kuehlmitteltemperatur 19.73 Grad C
Einspritzmenge 23.55 mm^3
Versorgungsspannung 10.99 V
Fehler aufgetreten bei 266710.00 km
Fehler momentan vorhanden
Spannung zu niedrig
Errorcode: 1E 50 27 01 74 20 1D 59 2E 5F 68 2F 00 00 00 00
00 00 00 00 00 00 00 00 00
-------------------------------------------------------------
5696 Steuergeraet DDE (EEPROM und Konfiguration)
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Motordrehzahl 0.00 1/min
Kuehlmitteltemperatur 19.05 Grad C
Einspritzmenge 0.00 mm^3
Versorgungsspannung 11.69 V
Fehler aufgetreten bei 0.00 km
Fehler momentan vorhanden
Mengendriftkompensation Checksumme
Errorcode: 16 40 28 01 74 40 00 58 00 65 00 00 00 00 00 00
00 00 00 00 00 00 00 00 00
=============================================================

Napojil som to na Delphi diagnostiku a vypisala toto:
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Takze podavacie cerpadlo v prdeli ano? Alebo len nejaka riadiacia jednotka k nemu??
A co je ten kondenzator?? (nie asi klasicka elektronicka suciastka)
Dakujem za rady
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Podle mne máš špatný ten kondenzátor, na kterém se hromadí náboj pro otevření vstřikovačů 4+5+6 válce. A pokud Ti u 6-válce nejdou 3, tak to se v chodu neudrží. Stalo se mi to před několika lety podobným způsoben, jak popisuješ - motor zhasnul při jízdě, díky automatické převodovce jsem ani nepotřehnul kdy, jen nereagoval na plyn. Celý příběh najdeš tady - http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 37335.html . Máš velkou výhodu v tom, že Ti ta diagnostika vypsala ten kondenzátor, já v té době neměl ani Carsoft. Zkus vyměnit ty "elyty", preventivně všechny najednou.

http://vs31.sweb.cz/STG_530d_2.jpg
cajnik
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: stř 03.09.2014 00:00

#3 Příspěvek od cajnik »

Dakujem velmi pekne... tak to dnes pozriem. Mam aj merak na kondenzatory tak ich mozem skusit premerat. Ale este dnes sa pokusim niekde kupit take iste a vymenit ich... Dam vediet ci pomohlo.
Dakujem
cajnik
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: stř 03.09.2014 00:00

#4 Příspěvek od cajnik »

no pani... vymenil som kondenzatory, auto robi dalej to iste... nastartuje na 1-2 sekundy a skape...
meral som tlak paliva pred aj za filtrom a manometer mi stabilne ukazoval 7-8 barov... maju tam byt okolo 4 bary...
nejaky napad? :D
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#5 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Proč je ten tlak paliva dvojnásobný teď netuším, přepouštěcí nebo regulační ventil je součástí toho středotlakého čerpadla. Pokud to na okamžik chytne a zdechne, tak to vlastně dělá to samé => výměna kondenzátorů tedy nepomohla. A diagnostika teď říka co? Baterku jsi předpokládám dobil.
cajnik
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: stř 03.09.2014 00:00

#6 Příspěvek od cajnik »

Baterka sa dobija... zajtra spravim diagnostiku...
stredotlakove cerpadlo je pod vodicom ze? tak nemoze to byt tym regulacnym ventilom?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#7 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Tu baterku prosím pořádně nabij a nabíječku tam nech připojenou i při diagnostice. Pokud je v palubní síti nízké napětí, diagnostika může vyplivnout chyby, které by se při dostatečném napětí nevygenerovali. Ale hlavně musí být dostatečné napětí pro elektroniku, která ty vstřikovače otevírá. Baterku dobíjej tak dlouho, až bude mít více než 13,5 Voltu.

Na palivovém filtru je tlakový snímač, který hlídá minimální tlak cca 3,5 Baru. Pokud je nižší, řídící jednotka motoru nepovolí otevřít vstřikovače. Jenže Ty tam máš skoro dvojnásobný tlak, takže by k nějakému zákazu dojít nemělo. Ale takto vysoký tlak by měl odejít do zpátečky přes další přepouštěcí ventil viz. obrázky v odkazech níže.

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... U1kYGiYkPA
http://kepfeltoltes.hu/130118/IMG_0692_ ... es.hu_.jpg

Obrázek

Více o tomto ventilu je zde http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&p=958240 . Proto se i zeptám, jestli jste všechno správně poskládali a zapojili, když jste tu závadu hledali. Ten regulační ventil v tom středotlakém čerpadle se zaseknout může, ale ještě jsem se s tím za 10 let nesetkal.
cajnik
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: stř 03.09.2014 00:00

#8 Příspěvek od cajnik »

Dakujem za rychlu odpoved...

- takze dnes dam znova diagnostiku... bateriu mam naplno nabitu + napojim aj nabijacku aby bolo dostatocne napatie..

- vsetko je po merani tlakov napojene naspat ako bolo... ked nieco rozoberam vzdy predtym spravim par fotiek, aby som vedel co ako bolo... skusenosti z inych aut :D

- dnes este aj tak zozeniem iny manometer na preverenie predchadzajucich merani

- este dnes pridam novy vypis z diagnostiky.
dakujem este raz
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk
Klubové ID: 3272

#9 Příspěvek od DaweTDS »

Je to sice trošku off ,ale já zkoušel na svojí E39 530d při točkách koukat na inpu a tlak na středotlakém čerpadle klesal až skoro ke 2 barům (4200ot) ale na liště railu je stále přes 1300baru a vstřikování mě to ještě nikdy nevyplo.
Jediný co se stane,že se do jednotky zapíše chyba nízkého tlaku a hodnoty jsou +/- pořád kolem 3 až 3,3
Je divný,že tlak středotlakého čerpadla klesá,ale na railu je pořád tlaku dost.
Nějakej nápad.
cajnik
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: stř 03.09.2014 00:00

#10 Příspěvek od cajnik »

- takze meral som zas tlak za filtrom s druhym manometrom a vysledok je rovnaky 8 barov
Obrázek

- davam sem obrazky z inpa + vysledky diagnostiky
priloha INPA-PrintFile

Obrázek
na druhom obrazku poklesol pripravny tlak paliva... to je vlastne ked natlakuje sustavu a vypne cerpadlo...
Obrázek
Obrázek
co znamenaju hodnoty s vykricnikmi?

- predtym mi inpa raz za cas po pripojeni na RJ motora vyhodila error... teraz to uz robila stale... teraz vyhadzovala 3 chyby striedavo podla toho kam som sa chcel pripojit
priloha Ediabas error

nie je nakoniec odpalena riadiaca jednotka???
podla vsetkeho uz sa s nou nieco robilo kedze su tam prepisane cisla... vid foto
Obrázek

dakujem za rady
Přílohy
Ediabas error.pdf
(18.63 KiB) Staženo 135 x
INPA-PrintFile - na_fs_160914_1.pdf
(56.85 KiB) Staženo 136 x
cajnik
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: stř 03.09.2014 00:00

#11 Příspěvek od cajnik »

co sa tyka toho prepustacieho ventilu do spiatocky tak po zapnuti cerpadiel som po nom poklepal a palivo cez neho preteka - je to citit na hadici, takze bude ok....
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#12 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Tak tohle bude nějaké další čurina v řídící jednotce motoru. Ta chyba nízkého (=žádného) napětí na kondenzátorech zůstala (0,99 a 0,08 Voltu), takže jejich výměna nepomohla. Tedy nefunguje něco, co by je mělo nabíjet, respektive není vydán pokyn k jejich nabití. Hrabat se dále v ŘJ je neperspektivní, protože na více vrstvém plošáku něco hledat bez schématu (já nemám) je loterie. K tomu mne vede ta druhá hláška 5696 Steuergeraet DDE (EEPROM und Konfiguration). Že s firmware bylo manipulováno vyplývá z toho údaje 7.789 513. To se sice běžně dělá a otázkou je, jestli to HW vydrží. Něco podobného je posáno zde http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=18&t=29231 .

Co vidím nebo si myslím:
- tlakoměr ukazuje 0,8 MPa, ale čidlo na filtru ukazuje 3,72 mBaru - tedy tlak před vysokotlakým čerpadlem je takový, který by tam měl být. Proč manometr ukazuje dvojnásobek si vysvětlit nedokážu, ale nemyslím si, že ten druhý manometr ukazuje blbost. Tímto dávám šanci ostatním.
- tlak na railu je "nula", ale měl by být řádově stovky Barů => vysokotlaké čerpadlo nedává tlak do railu, protože má uzavřený regulátor B2262. Ten regulátor ovládá ŘJ motoru přes konektor X2262, ale pokud je v ŘJ motoru chyba, nebude ovládat nic. Po odpojení konektoru X2262 by jsi při zapnutém klíčku měl najít na pinu (1) 12 Voltů, které jde přes pojistku F2 (30A) bloku pojistek A8680 vedle ŘJ motoru. Pokud se pokusíš o start motoru s odpojeným X2262, měl by do railu vletěť neregulovaný tlak, jenže stejně nám ty kondenzátory nedají náboj pro otevření vstřikovačů 4-5-6, jinými slovy zbytečný pokus.

Obrázek

- jde o to, jestli ty chyby zapsané v ŘJ motoru dokážeš tou diagnostikou smazat, když Ti to blbě komunikuje. Na to bych se musel modívat na dálku přes Teamviewer, pokud si ho nainstaluješ => prohlídnu nastavení INPA a Ediabasu. Pokud by se podařilo tyto chyby smazat, je jistá naděje, že by ŘJ motoru začala obsluhovat příslušné periferie.

Podle mne nejsnažší řešení bude to, co píšeš na slovenském fóru "vymenim riadiacku + EWS modul + spinacku ku ktorej dostanem kluce". Na tohle auto natočíš a bude normálně jezdit, akorát Ti nebude souhlasit VIN. Ten Ti bude muset někdo přepsat podobným způsobem, jak je popsáno v tom odkazu na e46.bmwklub.cz . Několik schopných lidí na Slovensku znám.

Je mi líto, že moje rada s výměnou "kondíků" až z Francie nepomohla. Bohužel jsem té chybě EEPROM und Konfiguration nedával takovou důležitost.
cajnik
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: stř 03.09.2014 00:00

#13 Příspěvek od cajnik »

Dakujem sa rozsiahlu odpoved...
Ano RJ motora bola urcite modifikovana... po napojeni ukazuje myslim rok vyroby 38 tyzden 2001.. pritom auto je z 1999.

Regulator B2262 som teda zatial neriesil.

Pripajam sa k objednaniu RJ motora + EWS + kluca.. nasledne prehodim imobilizer z noveho kluca na stary... a malo by to ist
:lol: kde sa nachadza EWS modul?

Ak nepojde budem to riesit potom...

Vymenou kondenzatorov sa netrapte, bola to investicia par €. A radsej vyskusam, ako hladat chybu niekde inde.

Co sa tyka prepisania VIN potom sa na vas urcite obratim a na vase kontakty na Slovensku...
Mam tu hned za rohom specialistu (p. Murgas). Volal som mu, ale jeho riesenie bolo, ze za 50€ mi naklonuje staru RJ na novu, ktoru prinesiem... to sa mi ale nepaci, kedze stara RJ bola modifikovana, tak na novu by sa zas len preniesol ten FW, ktory mozno sposobil tento problem... jedine potom k nemu odtiahnut auto, ale to presiahne naklady na vymenu RJ+EWS+kluc.

Dakujem za pomoc. Budem vas informovat po vymene komponentov.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#14 Příspěvek od Foldas »

ews je u řidiče pod palubovkou
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Byť to zní jako blbost, už jsem se setkal s 530d, která dělala přesně to, co popisuješ. V ŘJ motoru nebyla zaznamenána chyba synchronizace plovoucího kódu EWS, ale synchronizace ve výsledku pomohla. Cca po měsíci se ty kódy rozpadly znovu, taky za jízdy. Pomohla výměna hlavního relé ŘJ motoru (cca 230 Kč orig. BMW, jestli se nepletu). Od jeho výměny je auto bez problémů a plovoucí ISN se již nerozpadá.
cajnik
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: stř 03.09.2014 00:00

#16 Příspěvek od cajnik »

kde je to rele RJ motoru... tam kde RJ? Uz ked tak kupim aj nove rele... pre istotu... u nas to moze byt 10€ teda ked u vas 230kc
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

U ŘJ motoru je boxík s nápisem Motorsicherungen. Tam jsou motorové pojistky. Na ty taky mrkni. Při pohledu od předu auta pod kapotu jsou po stranách toho boxu dvě relé. Vlevo od vstřiků a vpravo je to hlavní relé.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#18 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Díky Fx, že jsi se zapojil do tématu. V některých věcech jsem zatím neměl to štěstí se vrtat, tak mne alespoň někdo zkontroluje.

To cajnik:
To hlavní relé DDE najdeš jako K2003 a je umístěno v 9-ti pólovém držáku X2085 viz. obrázek níže. Po stranách jsou takové umělohmotné packy, které musíš odehnout a to relé vytáhnout. Jde to ztěžka, protože tam jsou dost silné pérové kontakty. Takže dvěma šroubováky odehnout packy, šroubováky tam nechat, dole podržet, tahat za relé a nevyškubnout nic okolo. To relé má 4 kontakty označené čísly 30, 85, 87 a 87. Mezi kontakty 30-85 je cívka, dva kontakty 87 slouží pro připojení napájení do řídící jednotky motoru přes blok pojistek A8680 (Motorsicherungen) F1+F2+F3 (všechny 30A) viz. obrázek níže.

Obrázek

Klikni na tento odkaz a uvidíš to relé a dej si (+) pro zvětšení
http://www.realoem.com/bmw/showphoto.do?id=61366915327 . Je to posice (5) na tomto odkazu http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=35 a mělo by to být BMW číslo 61366915327, barva není důležitá. Aktuální cena je 324.5 CZK.

Motorsicherungen A8680:
Obrázek
najdeš na tomto obrázku, nahoře a dole jsou zase plastové packy, takže zase 2x tenký šroubovák, vaklat a tahat a nic neulomit. Ty pojistky můžeš klasicky proměřit, v případě spálené pojistky se musí koupit celý pojistkový blok, protože je bez poškození nerozebiratelný.

Při výrobě to vypadá takto (pouze inspirativní foto):
Obrázek

EWS A836 vypadá takto, místo popsal Foldas:
Obrázek

:D
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Star: Diky za info o te nerozebiratelnosti modulu pojistek. Ja si myslel, ze na to je nejaky pripravek na otevreni a vzdy jsem si pripadal trapne, ze jsem ulomil plastovy packy, abych to otevrel.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#20 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Ono se to bez poškození rozebrat dá, ale potřebuješ na to speciální "vypichováky", kdy jeden složitější kus vyjde na 1000,-CZK viz. http://frigosoft.cz/CZ/Vypichovaky/vypichovaky1.htm . Cílem výrobce ale není prodávat pojistky po desetikoruně, když může prodávat rovnou celý pojistkový blok. Dnes se totiž už nic neopravuje, ale vyměňuje! Blok pojistek 7787552 stojí u BMW 106,-CZK, ale tady to jeden špekulat prodává za 18 liber http://www.ebay.co.uk/itm/GERMAN-BMW-EN ... 1275705098 . U jedné E46 jsem to našel "opravené" - uvnitř "vteřinovka", okolo tavná pistole - to auto pochopitelně přijelo na "špagátě" :D
Odpovědět