Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E61 nabíjení

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#1 Příspěvek od maxmin »

Mám e61 545i 2004 s LPG a nějak mi zlobí nabíjení.
Občas se stává, že když pořádně vytočím motor, auto přestane nabíjet.
Někdy "jen" přestane nabíjet, že to ani nepoznám, někdy vyskočí chyba dynamic drive a dnes mi vyskočilo najednou snad 10 chyb - přestal fungovat tachometr, chyba všech možných jednotek (dynamic drive, active steering, abs, protiprokluz, idrive a.t.d.)
Když na chvíli motor vypnu a znovu nastartuji, nabíjení začne normálně fungovat a všechny jednotky zase fungují tak jak by měly.
Kontrolka dobíjení se nerozsvítí (ani nevím jestli u e61 nějaká je). Hodnotu napětí pro jistotu sleduji přes skryté menu v palubním PC.

Auto mám krátce. Při klidné jízdě cca do 4000ot. se chyba vůbec neprojevuje. Hned po koupi jsem tam nechal namontovat LPG. Nevím jestli to blblo i před montáží LPG. Taky nevím, zda to s tím může nějak souviset, ale dvě jednotky a asi 3 relé, které byly v kufru v polystyrenovém držáku v prostoru rezervy jsou teď "pověšené" navolno vedle nádrže na LPG. Taky nevím odkud bere LPG jednotka napájení a jestli to nemůže mít nějaký vliv na systém "inteligentního" nabíjení. Nabíjení blbne při provozu na benzín i na LPG.

Někde jsem se dočetl, že to může dělat špatné relé 61366901469. To jsem vyměnil, ale nepomohlo to.
tom955i
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 01.11.2012 01:00

#2 Příspěvek od tom955i »

Me to delal regulator dobijeni na alternatoru
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#3 Příspěvek od maxmin »

Dá se to nějak otestovat bez demontáže alternátoru? A dá se u 545 vyndat samotný regulátor, nebo musí ven celý alternátor?
sedyvlk6
Registrovaný
Příspěvky: 969
Registrován: úte 17.01.2012 01:00

#4 Příspěvek od sedyvlk6 »

Zkus ještě zapnout klimu až bude tepleji aby sepla klimapumpa.Mě to dělala hlavní řemenice která byla už po smrti 200 000 km a prokluzovala. Při zapnuté klima pumpě je tam větší odpor a pokud je špatná tak bude prokluzovat.
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#5 Příspěvek od maxmin »

Ahoj, klima a vše funguje úplně normálně. Jen prostě někdy při prudké akceleraci auto přestane nabíjet (napětí najednou spadne z cca 14-15v na 12 a postupně klesá..). Auto začne opět nabíjet po vypnutí a zapnutí motoru.
(ale nefunguje to úplně hned, ještě jsem to nevypozoroval přesně, ale když vystoupím, zamknu a odemknu auto a nastartuju tak už nabíjí).

Dnes vyzkouším ještě přes inpu načíst všechny chyby a podívám se na baterku jestli není moc stará, popř. jestli ji původní majitel měnil, tak ji možná nezaregistroval a nabíjení blbne.
Odpovědět