Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Chvění od motoru při volnoběhu + převodovka

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
carneval
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: pon 01.09.2014 00:00
Bydliště: PRG

#1 Příspěvek od carneval »

Ahoj všichni,

koupil jsem si před zhruba třemi týdny 523i Tiptronic a dle prvotní kontroly se zdála být špatná pouze řídící jednotka ABS/ASC, kterou jsem si již nechal vyměnit. Nicméně narazil jsem na další závadu a nejsem si přesně jist, kde teď hledat příčinu a zda jsem nekoupil auto, které dosluhuje..

Auto při normálním provozu jede zcela hladce a bezproblémově, zkrátka potěšení z jízdy. Nicméně když například na někoho čekám nebo stojím na kolejích a mám zařazeno N nebo P, tak přibližně během minuty nebo dvou se začne chvět od motoru celé auto. Už to samo o sobě je velmi nepříjemné, každopádně když se pak zvednou závory a zase se rozjedu, to brnění stále přetrvává a když potom najedu na rychlostní silnici a chci to vytáhnout na 100 a víc, tak už se tomu moc nechce - jako by přestala řadit převodovka. Nehledě na to, že při té stovce a noze na plynu pak teprve začne pořádné brnění do pedálů a vůbec celého auta. A jak jsem psal, posledně jsem měl nastavený tempomat na 150 a nemohl se na tu rychlost vůbec dostat - lezlo to pomalu a skončilo to na 140 s pedálem na podlaze. Později jsem pedál pustil, sešlápnul znovu a pak auto cuklo a přeřadilo.

Našel jsem tu v diskuzích zmínku o chvění při volnoběhu, což by inklinovalo asi k silentbloku, ale takhle se mi zdá, zda není v prdeli i převodovka. Nicméně by to nevysvětlovalo, proč to dělá jen při delším stání na volnoběhu a při normálním nastartování a jízdě nikoliv.

Ještě dodám, že jsem od koupi ještě nestihl zajet na kontrolu oleje a filtrů (olej tam někde crčí, ale to je prý u staršího auta běžné), tak zda to nemůže být třeba i tím.

Díky za jakýkoliv nápad nebo připomínky.

carneval
knedlifek
Registrovaný
Příspěvky: 336
Registrován: pon 06.11.2006 01:00

#2 Příspěvek od knedlifek »

Toto na převodovku nevypadá. Jakmile motor není v pořádku, tak převodovká řadí často jako by byla v křeči (ve špatný okamžik, přílišně tvrdé přeřazení a atd.) Spíše bych se kouknul na hlavní součástky motoru. Vzhledem k tomu, že říkáš, že ti to začne přičekání na místě, tak ti může odcházet mnoho věcí na přípravě směsy, kdo diagnostice rozumí a problém se mu zrovna okáže, tak jistě dle live dat zavadu rychle nalezne, pokud již nebude mít nápovědu uloženou v závadách. Dnes pokud to nevypadá na častou nemoc auta, tak se blbě hledá problém na dálku, je často desítek součástek, který to mohou dělat.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Nech motor poslechnout někoho, kdo.pozná, zda při chvění jede na všech 6 válců a pravidelně a nebo zda nevynechává nějaký válec.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Vesa88 »

KOukal bych pocidlech kliky a vacky...Udelej diagnostiku... :)
carneval
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: pon 01.09.2014 00:00
Bydliště: PRG

#5 Příspěvek od carneval »

vezmu to příští týden na diagnostiku a dám vědět výsledek
Odpovědět