Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
cukání E39 530Da
Mám problém, že mi auta začalo cukat.
Řekl bych že to spíš dělá když není motor úplně zahřátý. Řekl bych že to nedělá ani třeba když je auto v tahu.
Cukání je takové ostré jak když vynechá válec.
Mám Inpu a podle ní jsou vstřiky v pořádku. Lahvičková metoda také OK. Převodovka bez chyb.
Jediné co mi píše motor je
1028-AbgasrueckFuehr-Regelung ale to si myslím protože mám zaslepený EGR a to už mám delší dobu a nic to rok nedělalo..
13573- Gluehanlage- což budou žhavičky...?
S naftou jsem problém nikdy neměl, tankuji stále na stejném místě, ale i to jsem ověřil pro jistotu natankováním Vervy.
Napadá Vás prosím ještě něco co projít, proměřit...? Dík předem za názory
Řekl bych že to spíš dělá když není motor úplně zahřátý. Řekl bych že to nedělá ani třeba když je auto v tahu.
Cukání je takové ostré jak když vynechá válec.
Mám Inpu a podle ní jsou vstřiky v pořádku. Lahvičková metoda také OK. Převodovka bez chyb.
Jediné co mi píše motor je
1028-AbgasrueckFuehr-Regelung ale to si myslím protože mám zaslepený EGR a to už mám delší dobu a nic to rok nedělalo..
13573- Gluehanlage- což budou žhavičky...?
S naftou jsem problém nikdy neměl, tankuji stále na stejném místě, ale i to jsem ověřil pro jistotu natankováním Vervy.
Napadá Vás prosím ještě něco co projít, proměřit...? Dík předem za názory
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
jak se projevuje cukání ?
My jsme to měli na autě třeba při konstatní rychlosti např 1500ot. točil motor lehce cukalo auto jakoby 200ot nahoru a dolu a stále se to zhoršovalo.
Pak po výměně olej to přestalo.
Je tady plno lidí co to řešilo někdo dával návrh na EGR ale nám pomohl novej čistej olej s filtrem v automatu.
Ted po 40tis km se to projevuje zase a asi to pujde znovu na výměnu a pořádnou prostě přes mašinu která to musí celé vyčistit a vymění 100procent oleje. Běžná metoda vylít nalít plus filtr udělá jen cca 70procent oleje a je to potřeba brzy opakovat.
Takže asi nejlepší přes mašinu komplet olej bych vyměnil jako první pokud je to ten samej problém.
My jsme to měli na autě třeba při konstatní rychlosti např 1500ot. točil motor lehce cukalo auto jakoby 200ot nahoru a dolu a stále se to zhoršovalo.
Pak po výměně olej to přestalo.
Je tady plno lidí co to řešilo někdo dával návrh na EGR ale nám pomohl novej čistej olej s filtrem v automatu.
Ted po 40tis km se to projevuje zase a asi to pujde znovu na výměnu a pořádnou prostě přes mašinu která to musí celé vyčistit a vymění 100procent oleje. Běžná metoda vylít nalít plus filtr udělá jen cca 70procent oleje a je to potřeba brzy opakovat.
Takže asi nejlepší přes mašinu komplet olej bych vyměnil jako první pokud je to ten samej problém.
No je to opravdu cca 1500-2000.
Do dnes to bylo jen při studenějším motoru a takové ostřejší poškubání, jak když vynechá válec nebo dva. Rozmezí otáček jsem si nevšiml. Nedělá to pravidelně.
Dnes když to udělalo na zahřátém, tak to nebylo tak ostré škubání ale takové ubrání a přidání plynu..
Dík že máte snahu a zájem dát rady. Sám člověk může jen váhat a dělat něco pokus omyl. S Vašima zkušenostma mám aspoň směr.
S výměnou oleje v A jsem váhal, protože nevím jestli to někdo někdy dělal a četl jsem tu spoustu názorů, že po výměně odešla nebo naopak, že začala dobře řadit.
Ale prostě teď nevím jestli je to závada na motoru nebo na převodovce.
Do dnes to bylo jen při studenějším motoru a takové ostřejší poškubání, jak když vynechá válec nebo dva. Rozmezí otáček jsem si nevšiml. Nedělá to pravidelně.
Dnes když to udělalo na zahřátém, tak to nebylo tak ostré škubání ale takové ubrání a přidání plynu..
Dík že máte snahu a zájem dát rady. Sám člověk může jen váhat a dělat něco pokus omyl. S Vašima zkušenostma mám aspoň směr.
S výměnou oleje v A jsem váhal, protože nevím jestli to někdo někdy dělal a četl jsem tu spoustu názorů, že po výměně odešla nebo naopak, že začala dobře řadit.
Ale prostě teď nevím jestli je to závada na motoru nebo na převodovce.
Tak po výměně oleje v převodovce žádná znatelná změna.
Ani reakce převodovky, že by řadila jinak.
Auto stále vynechává. Přikláněl jsem se k té převodovce, jelikož to dělá nejčastěji na 5ku při 1500-2200 ot. Ale dělá to i na 4ku.
Po delší jízdě (třeba víc jak 50km) se to ale jakoby uklidní. ale stále to je cítit.
Jenže když stojím a nemám na P a motor vytáčím pomalu nahoru, tak v 1500 začne trochu vibrovat a přestává po 2000 ot.
Klidně zajedu za někým kdo dokáže pořádnou diagnostiku.
Chci už konečně něco vědět konkrétního..

Ani reakce převodovky, že by řadila jinak.
Auto stále vynechává. Přikláněl jsem se k té převodovce, jelikož to dělá nejčastěji na 5ku při 1500-2200 ot. Ale dělá to i na 4ku.
Po delší jízdě (třeba víc jak 50km) se to ale jakoby uklidní. ale stále to je cítit.
Jenže když stojím a nemám na P a motor vytáčím pomalu nahoru, tak v 1500 začne trochu vibrovat a přestává po 2000 ot.
Klidně zajedu za někým kdo dokáže pořádnou diagnostiku.
Chci už konečně něco vědět konkrétního..

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
To bartpt:
Ptal jsi se mne v SZ, proč nefunguje korekce nad 1.500rpm a na to jsem Ti odpověděl. Potom jsi mi napsal, že Ti motor vynechává mezi 1500-2000rpm a já Ti doporučil flaštičkový test. Ale tuto odpověď (SZ) jsi ještě nečetl a já jsem zase nečetl toto vlákno, kde píšeš, že "lahvičková metoda také OK".
Tak se tedy ptám, jaké výsledky jsi zjistil s flaštičkovou metodou měření přepadů vstřikovačů při otáčkách cca 1500, 2000 a 2500rpm? To, že jsou přepady při volnoběhu nebo 1500 přibližně stejné ještě neznamená, že jeden nebo více vstřikovačů při 1850 nezačne blbnout. Blbnout neznamená jen větší přepad, ale třeba začně blbě rozprašovat nebo ukapávat a to jinde než na stolici neuvidíš. Prostě ani INPA, ani flaštičky nejsou 100%. Vyndej vstřikovače a odnes je do BOSCHe, jinou spolehlivější metodu už neznám.
A protože v tom rozmezí 1500-2000 by mělo začínat zabírat turbo, podívej se na všechny podtlakové hadičky, které mají vliv na regulaci plnícího tlaku.
Ptal jsi se mne v SZ, proč nefunguje korekce nad 1.500rpm a na to jsem Ti odpověděl. Potom jsi mi napsal, že Ti motor vynechává mezi 1500-2000rpm a já Ti doporučil flaštičkový test. Ale tuto odpověď (SZ) jsi ještě nečetl a já jsem zase nečetl toto vlákno, kde píšeš, že "lahvičková metoda také OK".
Tak se tedy ptám, jaké výsledky jsi zjistil s flaštičkovou metodou měření přepadů vstřikovačů při otáčkách cca 1500, 2000 a 2500rpm? To, že jsou přepady při volnoběhu nebo 1500 přibližně stejné ještě neznamená, že jeden nebo více vstřikovačů při 1850 nezačne blbnout. Blbnout neznamená jen větší přepad, ale třeba začně blbě rozprašovat nebo ukapávat a to jinde než na stolici neuvidíš. Prostě ani INPA, ani flaštičky nejsou 100%. Vyndej vstřikovače a odnes je do BOSCHe, jinou spolehlivější metodu už neznám.
A protože v tom rozmezí 1500-2000 by mělo začínat zabírat turbo, podívej se na všechny podtlakové hadičky, které mají vliv na regulaci plnícího tlaku.
Nepřišlo mi upozornění ani na tvůj příspěvek...
Takže svíčky vyměněné, podtlakové hadičky také nové.
Flaštičková metoda při zvýšených otáčkách myslím v mezích, tedy žádný velký rozdíl na válcích.
Chtěl jsem dnes přidat informaci o tom, že mi "konečně" začala psát diagnostika chybu..
http://bartpt.rajce.idnes.cz/volne#chybaregulace.jpg
EGR jsem opět otevřel, ale píše mi ho to stále.
Nicméně tahle chyba regulace by mohla být příčina. Vypadá to, že bude muset turbo ven a vyčistit...
Takže svíčky vyměněné, podtlakové hadičky také nové.
Flaštičková metoda při zvýšených otáčkách myslím v mezích, tedy žádný velký rozdíl na válcích.
Chtěl jsem dnes přidat informaci o tom, že mi "konečně" začala psát diagnostika chybu..
http://bartpt.rajce.idnes.cz/volne#chybaregulace.jpg
EGR jsem opět otevřel, ale píše mi ho to stále.
Nicméně tahle chyba regulace by mohla být příčina. Vypadá to, že bude muset turbo ven a vyčistit...
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Tohle není chyba, která se zapíše při vadném nebo zaslepeném EGR ventilu. To by bylo zapsáno něco ve smyslu Umweltschutz a recirkulace výfukových plynů 1028-AbgasrueckFuehr-Regelung. Tohle http://bartpt.rajce.idnes.cz/volne#chybaregulace.jpg je chyba v podtlakovém ovládání regulace geometrie lopatek turba. Začni s tím, že vyměníš ten elektroventil, který má to nastavování lopatek na starosti. Jeho BMW číslo je 11747796634. Ale nemusíš ho hned kupovat, protože si ho můžeš půjčit na jiném místě Tvého auta a napřed vyzkoušet, jestli to pomůže.
- u regulace geometrie lopatek turba ten elektroventil je zde http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45
- u regulace EGR ventilu tu součástku najdeš zde http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45 - porovnáním BMW čísla zjistíš, že jsou stejné. Tak je prohoď mezi sebou nebo ten EGR znova zaslep a ten elektroventil od EGRu dej k té regulaci turba.
Ten elektroventil v sobě má cívku ovládající množství podtlaku a sítko. Na sítku se může po tolika letech objevit nějaká nečistota vylepšená vodní nebo olejovou emulzí, která zpomalí průchod vakua i vlastní rychlost reakce akčního členu. Nemyslím si, že ten elektroventil na EGRu bude mladší, ale může fungovat lépe než ten u turba. Cena elektroventilu je cca 120$, prohození ventilů trvá 20 minut svépomocí. Ten ventil se dá rozebrat a vyčistit, ale ještě ho nikdo neposkládal zpět.
Jinými slovy na demontáž a vyčištění turba je ještě dost času. A hlavně to už není žádná sranda na 1/2 hodiny na ulici. K tomu ještě patří výměna hadičky a trubky pro přívod oleje k turbu a kompletní výměna oleje v motoru. To vyčištění je dobře popsáno na slovenském fóru od TT-SIMIK, v případě zájmu můžu dát linky.

- u regulace geometrie lopatek turba ten elektroventil je zde http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45
- u regulace EGR ventilu tu součástku najdeš zde http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45 - porovnáním BMW čísla zjistíš, že jsou stejné. Tak je prohoď mezi sebou nebo ten EGR znova zaslep a ten elektroventil od EGRu dej k té regulaci turba.
Ten elektroventil v sobě má cívku ovládající množství podtlaku a sítko. Na sítku se může po tolika letech objevit nějaká nečistota vylepšená vodní nebo olejovou emulzí, která zpomalí průchod vakua i vlastní rychlost reakce akčního členu. Nemyslím si, že ten elektroventil na EGRu bude mladší, ale může fungovat lépe než ten u turba. Cena elektroventilu je cca 120$, prohození ventilů trvá 20 minut svépomocí. Ten ventil se dá rozebrat a vyčistit, ale ještě ho nikdo neposkládal zpět.
Jinými slovy na demontáž a vyčištění turba je ještě dost času. A hlavně to už není žádná sranda na 1/2 hodiny na ulici. K tomu ještě patří výměna hadičky a trubky pro přívod oleje k turbu a kompletní výměna oleje v motoru. To vyčištění je dobře popsáno na slovenském fóru od TT-SIMIK, v případě zájmu můžu dát linky.


Tak o víkendu jsem ventily přehodil.
Když jsem je oba vyndal, tak jsem každý zkusil připojit na 12v a ten od EGR docela pěkně cvakal, ale ten od regulace skoro vůbec.
Takže jsem opět zaslepil EGR a dal tam ten ventil od regulace. Přístup k tomu EGR je super... celé sání dolu.
Zatím se to zdá o něco lepší. Cukání se objevilo, ale není to tak ostré a časté. Předpokládám, že ani ten od EGR nebude v dobré kondici, když to psalo chybu EGR, takže přes týden budu sledovat a zase dám vědět aby se i někdo ostatní měl třeba čeho chytit.
Když jsem je oba vyndal, tak jsem každý zkusil připojit na 12v a ten od EGR docela pěkně cvakal, ale ten od regulace skoro vůbec.
Takže jsem opět zaslepil EGR a dal tam ten ventil od regulace. Přístup k tomu EGR je super... celé sání dolu.
Zatím se to zdá o něco lepší. Cukání se objevilo, ale není to tak ostré a časté. Předpokládám, že ani ten od EGR nebude v dobré kondici, když to psalo chybu EGR, takže přes týden budu sledovat a zase dám vědět aby se i někdo ostatní měl třeba čeho chytit.