Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E34 TDS '95 EWS nestartuje
Zdravím,
po neúspěšném startu v důsledku vybité baterie mi auto vůbec nestartuje, startér ani netočí motorem, přestože baterii už mám nabitou na plno.
Jak se to projevuje:
- po zapnutí zapalování poklesne napětí na baterce o cca 2V, zřejmě žhavení
- po otočení klíčku do pozice start se nic neděje, startér nedostává napětí k sepnutí
- při přemostění EWS startér motorem ochotně točí, ale motor ani neškytne
Z toho jsem usoudil, že EWS buď nemůže načíst čip klíče nebo se domnívá že čip nepatří k autu, tedy zablokoval startér a také vstřikování.
Co s tím? Co jsem tak četl, je spárovaný klíč s EWS a EWS je spárovaný s DDE, tedy prostou výměnou nějaké jednotky nic nevyřeším.
Je někdo v okolí Ostravy či Frýdku, kdo umí řešit tyhle "EWS" problémy?
V sekci "Přehled BMW aktivistů" jsem se dočetl, že člen Fx provádí opravu plovoucího kódu v klíči, což je možná to co potřebuju, ale do Prahy s tím jet nemůžu...
po neúspěšném startu v důsledku vybité baterie mi auto vůbec nestartuje, startér ani netočí motorem, přestože baterii už mám nabitou na plno.
Jak se to projevuje:
- po zapnutí zapalování poklesne napětí na baterce o cca 2V, zřejmě žhavení
- po otočení klíčku do pozice start se nic neděje, startér nedostává napětí k sepnutí
- při přemostění EWS startér motorem ochotně točí, ale motor ani neškytne
Z toho jsem usoudil, že EWS buď nemůže načíst čip klíče nebo se domnívá že čip nepatří k autu, tedy zablokoval startér a také vstřikování.
Co s tím? Co jsem tak četl, je spárovaný klíč s EWS a EWS je spárovaný s DDE, tedy prostou výměnou nějaké jednotky nic nevyřeším.
Je někdo v okolí Ostravy či Frýdku, kdo umí řešit tyhle "EWS" problémy?
V sekci "Přehled BMW aktivistů" jsem se dočetl, že člen Fx provádí opravu plovoucího kódu v klíči, což je možná to co potřebuju, ale do Prahy s tím jet nemůžu...
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
U ročníku 1995 není stoprocentní jistota, že kód půjde vyresetovat, nicméně za pokus to stojí. Předpokládám, že se baterie úplně vybila s klíčem v zapalování. Pak vše nasvědčuje rozložení plovoucího kódu. Určitě by ale stálo za to ještě provést diagnostiku, která by řekla, zda jednotka klíč vůbec načte. Může jít o shodu náhod a trochu jiný problém. Před EWS je ještě snímací cívka (kroužek kolem zámku spínačky), kde byly od 1/95 do 11/95 potíže s o-kroužkem, který je pod cívkou. Tento kroužek byl v daném období vodivý, což mohlo způsobit zkrat a v závislosti na velikosti problému buď znemožní načtení/přepsání kódu v klíči, nebo spálení T/R modulu, který je po cestě k EWS, a překládá data z analogu na digitál. Diagnostika by pak řekla, jestli se klíč načetl a jestli byl přijat.
Pokud jsi takhle zdaleka, tak by šlo mi jednotku případně poslat a pokusil bych se o opravu kódu. To lze jen pokud mi půjdou data z jednotky načíst.
EWS2 jde s jednotkou DDE spárovat, takže lze vzít jednotku s čipem z jiného auta. Má to ale svoje úskalí - už nikdy si nebudeš moct objednat nový klíč v BMW.
Pokud jsi takhle zdaleka, tak by šlo mi jednotku případně poslat a pokusil bych se o opravu kódu. To lze jen pokud mi půjdou data z jednotky načíst.
EWS2 jde s jednotkou DDE spárovat, takže lze vzít jednotku s čipem z jiného auta. Má to ale svoje úskalí - už nikdy si nebudeš moct objednat nový klíč v BMW.
Dík za bleskovou odpověď, to jsem nečekal.
Klíč jsem měl v zapalování a "točil" motorem dokud to šlo (byla to pitomost, ale doufal jsem že to chytne a hned dobije...), takže napětí muselo padnout pod 6V určitě.
Nevíš náhodou, jaký odpor nebo indukčnost má mít kroužek? Měřil jsem, zda není třeba přerušený, odpor měl velmi malý (což se od cívky dá čekat), ale že by se uvnitř zkratoval mě nenapadlo. Předpokládám ale, že problém nebude v kroužku, protože se to stalo právě při startování a vybití baterky.
Takže musím nejprve provést diagnostiku. Pro tu opravu bych ti musel poslat DDE + EWS + čip nebo jen něco z toho?
Co se týče objednání nových klíčů v BMW, to asi u tak starého auta už nehrozí... Klíče a zámky budu asi muset vyměnit, ale to pak stačí přehodit jen čip v klíči, předpokládám?
A ještě dotaz, nedá se provést zrušení EWS, podobně jak jsem našel na internetu spoustu návodů k benzínovým E34 a E36? Zjistil jsem, že DDE z 94. je prakticky stejná (samozřejmě má jiné číslo), jen má jiný zámek na konektoru, takže jednoduše přepojit nejde. Šlo by to upravit (prasácky pilníkem), ale nevím zda se nezměnilo zapojení pinů a nechci odpálit půlku elektriky...
Klíč jsem měl v zapalování a "točil" motorem dokud to šlo (byla to pitomost, ale doufal jsem že to chytne a hned dobije...), takže napětí muselo padnout pod 6V určitě.
Nevíš náhodou, jaký odpor nebo indukčnost má mít kroužek? Měřil jsem, zda není třeba přerušený, odpor měl velmi malý (což se od cívky dá čekat), ale že by se uvnitř zkratoval mě nenapadlo. Předpokládám ale, že problém nebude v kroužku, protože se to stalo právě při startování a vybití baterky.
Takže musím nejprve provést diagnostiku. Pro tu opravu bych ti musel poslat DDE + EWS + čip nebo jen něco z toho?
Co se týče objednání nových klíčů v BMW, to asi u tak starého auta už nehrozí... Klíče a zámky budu asi muset vyměnit, ale to pak stačí přehodit jen čip v klíči, předpokládám?
A ještě dotaz, nedá se provést zrušení EWS, podobně jak jsem našel na internetu spoustu návodů k benzínovým E34 a E36? Zjistil jsem, že DDE z 94. je prakticky stejná (samozřejmě má jiné číslo), jen má jiný zámek na konektoru, takže jednoduše přepojit nejde. Šlo by to upravit (prasácky pilníkem), ale nevím zda se nezměnilo zapojení pinů a nechci odpálit půlku elektriky...
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jak padne napětí pod 11,8 V, může dojít k rozpárování čipu - problém bych viděl tam.fatal píše:Dík za bleskovou odpověď, to jsem nečekal.
Klíč jsem měl v zapalování a "točil" motorem dokud to šlo (byla to pitomost, ale doufal jsem že to chytne a hned dobije...), takže napětí muselo padnout pod 6V určitě.
Pokud jsi kroužek proměřil na spojitost, mělo by to stačit. Ohledně jiných měření bych se musel podívat do TISu, který nemám u sebe - leda až večer.fatal píše:Nevíš náhodou, jaký odpor nebo indukčnost má mít kroužek? Měřil jsem, zda není třeba přerušený, odpor měl velmi malý (což se od cívky dá čekat), ale že by se uvnitř zkratoval mě nenapadlo. Předpokládám ale, že problém nebude v kroužku, protože se to stalo právě při startování a vybití baterky.
Podle popisu události to vidím na ten rozpárovaný čip, byť náhoda je blbec a mohlo tam dojít ještě k něčemu dalšímu. Diagnostikou nic nezkazíš, ale zkušenost mám takovou, že to budou ta data.fatal píše:Takže musím nejprve provést diagnostiku. Pro tu opravu bych ti musel poslat DDE + EWS + čip nebo jen něco z toho?
Pro opravu kódů mi stačí jednotka EWS. Klíč ani DDE k tomu nepotřebuju.
Není problém udělat "nový" klíč podle tvého původního. Záleží tedy na tom, jak moc je původní klíč obroušený, ale mám možnost klíč změřit, dopočítat do nového a vybrousit, jako kdyby byl klíč nový. Zámky lze opravit, dělají se na to opravné sady. Jen u spínačky si nejsem jistý, jestli není nutné vnitřek ořechu vylisovat, jako je tomu u E46. Pokud bys to nějak řešil a povedlo se vyčíst a vyresetovat data v EWS, není problém udělat i další klíč(e). Jsem zastáncem zachování možnosti objednat nový klíč v autorizáku - do budoucna si zajistíš řešení případného problému, kdyby nastal znova.fatal píše:Co se týče objednání nových klíčů v BMW, to asi u tak starého auta už nehrozí... Klíče a zámky budu asi muset vyměnit, ale to pak stačí přehodit jen čip v klíči, předpokládám?
Nedokážu z hlavy zodpovědět, zda sedí zapojení, nicméně co už vím je, že jednotka do konce roku 1994 vysílá jiný počet pulzů pro otáčkoměr než jednotka od 1/1995. Tudíž po její případné výměně bys musel řešit minimálně ještě překódování budíků. Nevím teď z hlavy, jak to přesně je, ale buď by ti ukazovaly budíky polovinu otáček, nebo naopak dvojnásobek. Rozdíl v jednotkách tedy není jen v zapojení, ale taky v softwaru a v tom, co vysílá/přijímá za signály.fatal píše:A ještě dotaz, nedá se provést zrušení EWS, podobně jak jsem našel na internetu spoustu návodů k benzínovým E34 a E36? Zjistil jsem, že DDE z 94. je prakticky stejná (samozřejmě má jiné číslo), jen má jiný zámek na konektoru, takže jednoduše přepojit nejde. Šlo by to upravit (prasácky pilníkem), ale nevím zda se nezměnilo zapojení pinů a nechci odpálit půlku elektriky...
Tak 11,8V je šílenost, to padne i při zapnutí světel, pokud není baterka v nejlepší kondici...
Původní klíč mám hodně obroušený, proto uvažuji o výměně zámků nebo novém klíči. Souhlasím že v rámci možností je vhodné zůstat u originálu, pokud mě to však nebude stát víc než auto.
Dalo by se v rámci "opravy" EWS provést kromě opravy spárování současného čipu navíc i napárování nového čipu a navíc vymazat z EWS všechny ostatní čipy, pokud tam nějaké další jsou?
Otáčkoměr mi taky ukazuje blbě, ale uchometricky to je spíše třetina reálných otáček, nejspíše byly budíky kdysi měněné, tak zkusim nejprve výměnu budíků.
Zatím díky, zkusím nejprve zajistit diagnostiku, jestli se potvrdí hypotéza, tak bych využil tvých služeb...
Původní klíč mám hodně obroušený, proto uvažuji o výměně zámků nebo novém klíči. Souhlasím že v rámci možností je vhodné zůstat u originálu, pokud mě to však nebude stát víc než auto.
Dalo by se v rámci "opravy" EWS provést kromě opravy spárování současného čipu navíc i napárování nového čipu a navíc vymazat z EWS všechny ostatní čipy, pokud tam nějaké další jsou?
Otáčkoměr mi taky ukazuje blbě, ale uchometricky to je spíše třetina reálných otáček, nejspíše byly budíky kdysi měněné, tak zkusim nejprve výměnu budíků.
Zatím díky, zkusím nejprve zajistit diagnostiku, jestli se potvrdí hypotéza, tak bych využil tvých služeb...
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Pod 11,8V už to riziko existuje, obvykle se to nestává. Čip se načítá elektromagnetickou indukcí, takže jde o to, kam dosáhnout siločáry.fatal píše:Tak 11,8V je šílenost, to padne i při zapnutí světel, pokud není baterka v nejlepší kondici...
Opravná sada pro zámek ve dveřích řidiče stojí v autorizovaném servisu podle VIN cca 1100 Kč, ořech spínačky cca 2120 Kč.fatal píše:Původní klíč mám hodně obroušený, proto uvažuji o výměně zámků nebo novém klíči. Souhlasím že v rámci možností je vhodné zůstat u originálu, pokud mě to však nebude stát víc než auto.
Pokud půjdou vyčíst ta data (a tím pádem je i opravit - to vyčtení je jediný možný problém), dá se udělat nový čip a tím pádem i klíč. Pro ilustraci přikládám foto brusu klíče dopočítaného do nového. Staré čipy smazat nelze, lze je ale zablokovat, aby nestartovaly. Jednotka EWS má v sobě pozice pro 10 čipů. Z toho 4 čipy resp. klíče byly vydané s novým vozem, další pozice se doobsazují při objednání nového klíče. Pevná část kódu čipu je pevně zaznamenána v jednotce EWS, plovoucí část se generuje při přítomnosti klíče v zapalování. Proto jde zablokovat ztracené klíče (každý je unikátní).fatal píše:Dalo by se v rámci "opravy" EWS provést kromě opravy spárování současného čipu navíc i napárování nového čipu a navíc vymazat z EWS všechny ostatní čipy, pokud tam nějaké další jsou?
Pokud máš auto delší dobu a máš "jistotu," že klíče se u nikoho neválí, je výhodnější vyresetovat všem klíčům, které nemáš, plovoucí kódy a tím si zajistíš v případě uložení dat u mě možnost načipování dalšího klíče.
Kopíruju sem řešení, které jsem hledal pro STORMA:fatal píše:Otáčkoměr mi taky ukazuje blbě, ale uchometricky to je spíše třetina reálných otáček, nejspíše byly budíky kdysi měněné, tak zkusim nejprve výměnu budíků.
"Tak jsem začal zkoumat setrvačníky a motor faktory, přičemž jsem se dohrabal k tomuto výsledku pro E34, Kombiinstrument CI 27.
2 impulzy na otáčku mají motory M40/M43
3 impulzy na otáčku mají motory M30, M50, S38 a EWS+(M51D25WA3, M51D25WA2), M50B25+ALPINA+!ALPINA_BITURBO, M30B35+ALPINA_BITURBO
4 impulzy na otočku mají osmiválce M60B30, M60B40+!ALPINA, M60B40+!ALPINA
6 impulzů na otočku mají M21D24, !EWS+(M51D25WA3, M51D25WA2)
Vykřičník v tomhle případě znamená booleanovskou hodnotu NOT, tj.:
M51 bez EWS (tj. do 12/94) má 6 pulzů na otáčku, M51 s EWS má 3 pulzy na otáčku. Budíky z ne-EWS auta budou ukazovat POLOVIČNÍ otáčky, nebudou-li překódovány tak, aby očekávaly tři pulzy na otočku místo šesti."
U tvého auta ŘJ motoru vysílá 3 impulzy na otočku, tj. spíš budeš mít ty otáčky na budíku poloviční. Devět impulzů na otočku nejde v budících nakódovat, pro žádnou motorizaci se s tím nepočítalo. Ohledně překódování budíků a vlastně i diagnostiky toho EWS se můžeš ve svém okolí zkusit obrátit na člena Fatal Design, který disponuje ADS připojením, tj. je schopen ti zdiagnostikovat všechny jednotky i překódovat ty budíky - STORMovi to právě dělal.
Zatím nemáš za co a držím palce, ať ti to dobře dopadne.fatal píše:Zatím díky, zkusím nejprve zajistit diagnostiku, jestli se potvrdí hypotéza, tak bych využil tvých služeb...
- Přílohy
-
- brus.jpg (26.66 KiB) Zobrazeno 2264 x
Tak Fatal Design byl tak ochotný že dorazil, provedl diagnostiku, zjistil rozhozený plovoucí kód. A rovnou mi nastavil na budíkách 3 impulsy na otáčku. Škoda jen, že to nemůžu vyzkoušet. 
Pokud by někdo blíže měl vybavení a know-how na spárování klíče a EWS, dejte vědět, nechce se mi vytahovat EWS, je usazena před nenechavci pěkně hluboko...

Pokud by někdo blíže měl vybavení a know-how na spárování klíče a EWS, dejte vědět, nechce se mi vytahovat EWS, je usazena před nenechavci pěkně hluboko...
Pojistka pod sedačkou tam snad není od výroby, na pojistky jsou skříňky. Jinak nemyslím že by to bylo jakoukoliv pojistkou, krom toho že jsem většinu proměřil diagnostika ukázala jasně problém v kódu klíče. Ale dík za radu.
Fx: No tak to fakt proti krádeži zajistili dokonale... Jen kdyby to pak neodskákal sám majitel...
Mohl bys mi do SZ napsat, kolik by mě stálo u tebe toto:
- resetnout v EWS plovoucí kód aby mi fungoval současný klíč
- vyrobit nový klíč i s čipem a napárovat k EWS
- zablokovat v EWS všechny ostatní klíče
Dá se nějak poznat zda klíč v sobě má čip, aniž bych ho kuchal? Mám totiž náhradní, který nikdy nestartoval, ale nevím zda je to origo BMW s čipem nebo nějaká záložní kopie bez čipu. A pokud má čip, raději bych ho "jen" zprovoznil resetem, než zbytečně vyráběl nový.
Fx: No tak to fakt proti krádeži zajistili dokonale... Jen kdyby to pak neodskákal sám majitel...
Mohl bys mi do SZ napsat, kolik by mě stálo u tebe toto:
- resetnout v EWS plovoucí kód aby mi fungoval současný klíč
- vyrobit nový klíč i s čipem a napárovat k EWS
- zablokovat v EWS všechny ostatní klíče
Dá se nějak poznat zda klíč v sobě má čip, aniž bych ho kuchal? Mám totiž náhradní, který nikdy nestartoval, ale nevím zda je to origo BMW s čipem nebo nějaká záložní kopie bez čipu. A pokud má čip, raději bych ho "jen" zprovoznil resetem, než zbytečně vyráběl nový.
no dobrá, to mi tvrdil ten kluk co jsem to od něj kupoval, protože auto prostě nestartovalo z ničeho nic a chovalo se jak to tvoje. Nevím přesně jaká pojistka to byla ale byla snad 30 nebo dokonce 50A, možná hned někde za baterkou nevim. Můžu od něj zkusit zjistit kde ji našel, nebo o co se přesně jednalo. Ty jsi ale asi přesvědčen že je to immo, tak asi víš proč 

Díky všem za rady. Zvláště pak díky členům Fatal Design za diagnostiku a Fx za odhad problému a reset plovoucího kódu.
Celý problém byl v opravdu rozhozeném plovoucím kódu v důsledku vybité baterie v důsledku zlobícího alternátoru.
Takže základní rada zní: Máte-li EWS, rozhodně nezkoušet startovat, když baterka jeví známky únavy. Nabít a až pak zkusit znova.
Další rada: Když kupovat, tak modely do roku 93 (je jednodušší znepojízdnit neEWS vůz, než zpojízdnt EWS vůz) a benzínové (lépe dokumentované, dají se sehnat schémata, návody).
A pokud budete mít podobný problém, rovnou jděte cestou diagnostiky a resetu plovoucího kódu. Případně dotazy sem, zkusil jsem s tím dělat ledacos, takže už vím, co je zbytečná snaha.
Celý problém byl v opravdu rozhozeném plovoucím kódu v důsledku vybité baterie v důsledku zlobícího alternátoru.
Takže základní rada zní: Máte-li EWS, rozhodně nezkoušet startovat, když baterka jeví známky únavy. Nabít a až pak zkusit znova.
Další rada: Když kupovat, tak modely do roku 93 (je jednodušší znepojízdnit neEWS vůz, než zpojízdnt EWS vůz) a benzínové (lépe dokumentované, dají se sehnat schémata, návody).
A pokud budete mít podobný problém, rovnou jděte cestou diagnostiky a resetu plovoucího kódu. Případně dotazy sem, zkusil jsem s tím dělat ledacos, takže už vím, co je zbytečná snaha.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3
- Registrován: pát 18.11.2016 10:18
Re: E34 TDS '95 EWS nestartuje
Ahoj, dovolím si přidat další přispěvek na toto téma. Vypadá to, že mám stejný problém jako Fatal. Chtěl bych proto poprosit uživatele FX o radu a případné další služby. Auto mi také po poklesu napeti prestalo startovat. A pri napojeni na komp hlasi jakesi zabezpeceni proti kradezi chyba klice.
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: E34 TDS '95 EWS nestartuje
Asi by to chtělo prvně vědět, o jaké auto, model, rok výroby, typ klíče se jedná.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3
- Registrován: pát 18.11.2016 10:18
Re: E34 TDS '95 EWS nestartuje
Je to E34, 525tds, podle technicaku rv.96. A klic mam jen takovy ten sedivy bez dalky. Kdyztak poslu nejake foto.
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: E34 TDS '95 EWS nestartuje
Foto asi netřeba. Pokud je to, jak popisuješ, mělo by to jít opravit. Pokud si demontuješ jednotku EWS a dopravíš ji ke mně, jsem schopen to opravit. Tedy pokud není jednotka EWS nějak výrazně "kopnutá".
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3
- Registrován: pát 18.11.2016 10:18
Re: E34 TDS '95 EWS nestartuje
Co si lze predstavit pod pojmem kopnuta? Jinak jednotku mam venku a muzu ji kdykoli poslat. Jinak je mozne, ze by to bylo treba jeste nekde dal na ceste od ews? Neni tam treba jen obycejne rele ktere potom pousti napeti jeste nekam dale?
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: E34 TDS '95 EWS nestartuje
Člověk nikdy neví, v jakém stavu ta jednotka je, dokud se ji nepokusí vyčíst. Každopádně jestli to přestalo startovat přímo po velkém poklesu napětí, není asi třeba příliš spekulovat. Máš-li zájem mi jednotku poslat na opravu dat, napiš SZ a domluvíme se.
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: E34 TDS '95 EWS nestartuje
Další E34 už startuje
. Zrovna jsem dostal info, že i u tohoto auta se oprava kódů povedla.
