Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Nové BMW 520d, 525d nebo 530d
Ahoj,
v dohledné době chci pořizovat nové BMW řady 5. Nikdy jsem BMW neměl, ale při výběru jsem slyšel samou chválu a tak jsem se uchýlil k této značce. Ročně najedu tak 20.000 km, o víkendech výlety na chatu (tak 300km tam a zpátky) a v tejdnu popojíždění po Praze, takže žádný výlety přes půl Evropy. Četl jsem hodně článků a recenzí, bavil se s několika lidma, co mají BMW ale pořád se nemůžu rozhodnout jestli 520d, 525d nebo 530d. Měl jsem půjčenou 530d xdrive a spotřebu jsem měl kolem 8,5l/100, což na to, že jsem jel po dálnici kolem 150 km/h a nějakou dobu se šoural po praze, tak neni tak špatný, ale je mi jasný, že 520d bude ještě úspornější. Jde mi o to, aby to mělo i trochu odpich, co se předjíždění týče. Většinou se stejně držim kolem 140 na dálnici a jinak povolenou, ale přece někdy je to potřeba. Proto bych se chtěl zeptat tady, jak to vidíte vy. Asi bych si nebral xdrive, slyšel jsem, že tam po nějaký době odchází něco snad mezinápravovej diferák tušim, ale zase nevim, jestli je zadokolka pro naše silnice v zime ideální.
Díky moc za postřehy a za rady.
Marek
v dohledné době chci pořizovat nové BMW řady 5. Nikdy jsem BMW neměl, ale při výběru jsem slyšel samou chválu a tak jsem se uchýlil k této značce. Ročně najedu tak 20.000 km, o víkendech výlety na chatu (tak 300km tam a zpátky) a v tejdnu popojíždění po Praze, takže žádný výlety přes půl Evropy. Četl jsem hodně článků a recenzí, bavil se s několika lidma, co mají BMW ale pořád se nemůžu rozhodnout jestli 520d, 525d nebo 530d. Měl jsem půjčenou 530d xdrive a spotřebu jsem měl kolem 8,5l/100, což na to, že jsem jel po dálnici kolem 150 km/h a nějakou dobu se šoural po praze, tak neni tak špatný, ale je mi jasný, že 520d bude ještě úspornější. Jde mi o to, aby to mělo i trochu odpich, co se předjíždění týče. Většinou se stejně držim kolem 140 na dálnici a jinak povolenou, ale přece někdy je to potřeba. Proto bych se chtěl zeptat tady, jak to vidíte vy. Asi bych si nebral xdrive, slyšel jsem, že tam po nějaký době odchází něco snad mezinápravovej diferák tušim, ale zase nevim, jestli je zadokolka pro naše silnice v zime ideální.
Díky moc za postřehy a za rady.
Marek
Jde ti o E60/E61 nebo F10/F11? Jestli o E60, tak nevím kde jsi slyšel chválu... Podle mne a nejen mě, ale potvrdilo mi to dost lidí, kteří ji měli / mají, ale hlavně i Snejk, jeho slova byla: "E60 je snad největší chcáč co kdy udělali". Bohužel mi model přijde i hnusný. Bohužel jsem mám osobní zkušenost s E61 a jen mě to utvrdilo že kombajn už nikdy, stejně tak jako 5er. Nastěstí mi ji ukradli a mám pořádný auto.
Ale nechci Ti kazit radost, chápu, že pokud jsi BMW nechtěl, bude to super auto. Já osobně bych šel 530. Nižší motory možná budou úspornější, ale jestli si chceš hrát na úsporu paliva, tak si nekupuj BMW - to bude žrát vždy více než pochcávka či superblb. Slabší motory jsou podle mne kravina.
Další nesmyslný mýtus - zadokolka na zimu je katastrofa... Mám 7er, jezdím tak 3x ročně do Alp na lyže a za celou dobu co mám BMW, což je 18let jsem a na hory jezdím posledních 6 let, jsem nikdy nezapadl a neměl žádný problém. Ono jde o to, že nemůžeš jezdit jak hovado, také musí být dobré gumy. Nevím kde bydlíš, ale tady v Praze by se dalo jezdit celý rok na letních. Když napadne 1cm sněhu, je z toho kalamita. Obecně v ČR je to se zimou hodně slabé, pokud nebydlíš někde v horách či opradu vysoko, kde fakt sníh je.
Ale nechci Ti kazit radost, chápu, že pokud jsi BMW nechtěl, bude to super auto. Já osobně bych šel 530. Nižší motory možná budou úspornější, ale jestli si chceš hrát na úsporu paliva, tak si nekupuj BMW - to bude žrát vždy více než pochcávka či superblb. Slabší motory jsou podle mne kravina.
Další nesmyslný mýtus - zadokolka na zimu je katastrofa... Mám 7er, jezdím tak 3x ročně do Alp na lyže a za celou dobu co mám BMW, což je 18let jsem a na hory jezdím posledních 6 let, jsem nikdy nezapadl a neměl žádný problém. Ono jde o to, že nemůžeš jezdit jak hovado, také musí být dobré gumy. Nevím kde bydlíš, ale tady v Praze by se dalo jezdit celý rok na letních. Když napadne 1cm sněhu, je z toho kalamita. Obecně v ČR je to se zimou hodně slabé, pokud nebydlíš někde v horách či opradu vysoko, kde fakt sníh je.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Ahoj, díky za odpověď. Zapomněl jsem specifikovat, že mi jde o F10. Jak jsem pochopil, tak F11 je kombik, teda pokud se nepletu, ten se mi sice líbí, ale přece jenom sedan tomu auto sluší víc. Bydlím v Praze, takže na hory, tak jednou za rok někam do zahraničí, kde jak jsem zjistil, když jsem byl v únoru poprvé v Alpách v Rakousku, tak neni nejmenší problém s neudržováním silnic. Nemyslel jsem to tak, že zadokolka je na zimu hrozná, jenom jsem kromě první oktávky měl vždycky možnost v autě přepínat na 4x4, takže jsem to pro jistotu vždycky na horách přepl.
Co se týče oktávky, nevim sice, za kolik jezdí, ale nechvával jsem si dělat cenu na RS nový a vyšlo na něco přes 800.000,- komplet, což podle toho, kolik jsem dostal cenu na novou 520d neni zas takovej rozdíl i když tam počítám příplatkovou výbavu. Jde mi spíš o to, jestli má cenu brát 530d, která je ceníkově asi o 350.000 dražší v základu než 520d, na normální ježdění. Je mi jasný, že 530 se do toho auta hodí víc, ale pořád váhám no.
Co se týče oktávky, nevim sice, za kolik jezdí, ale nechvával jsem si dělat cenu na RS nový a vyšlo na něco přes 800.000,- komplet, což podle toho, kolik jsem dostal cenu na novou 520d neni zas takovej rozdíl i když tam počítám příplatkovou výbavu. Jde mi spíš o to, jestli má cenu brát 530d, která je ceníkově asi o 350.000 dražší v základu než 520d, na normální ježdění. Je mi jasný, že 530 se do toho auta hodí víc, ale pořád váhám no.
- Giovany1971
- Registrovaný
- Příspěvky: 357
- Registrován: ned 11.05.2014 00:00
- Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
- Kontaktovat uživatele:
Nemyslím si že e60-61 je dokonalé auto,,,dle mne je to o tom jaký kus dostane kdo do ruky... bezhlavé kritizování dle mne neni na místě,,, nic neni dokonalé... Já měl kupříkladu a8 d3 2003 4,2i,, vsemi na AC zatracované auto,,,s tím jak se tam sere elektrika,air podvozek..atd.. najel jsem s ní 160 tis km,,vyměnil jen prední brzdy baterku a bezný servis... s 360 na tacho jsem ji prodal ,, je to prostě kus od kusu,,,Každá značka model má svá bolává místa...jak jsem řek nic neni dokonalé..to je můj názorhurvajs77 píše:Jde ti o E60/E61 nebo F10/F11? Jestli o E60, tak nevím kde jsi slyšel chválu... Podle mne a nejen mě, ale potvrdilo mi to dost lidí, kteří ji měli / mají, ale hlavně i Snejk, jeho slova byla: "E60 je snad největší chcáč co kdy udělali". Bohužel mi model přijde i hnusný. Bohužel jsem mám osobní zkušenost s E61 a jen mě to utvrdilo že kombajn už nikdy, stejně tak jako 5er. Nastěstí mi ji ukradli a mám pořádný auto.
Ale nechci Ti kazit radost, chápu, že pokud jsi BMW nechtěl, bude to super auto. Já osobně bych šel 530. Nižší motory možná budou úspornější, ale jestli si chceš hrát na úsporu paliva, tak si nekupuj BMW - to bude žrát vždy více než pochcávka či superblb. Slabší motory jsou podle mne kravina.
Další nesmyslný mýtus - zadokolka na zimu je katastrofa... Mám 7er, jezdím tak 3x ročně do Alp na lyže a za celou dobu co mám BMW, což je 18let jsem a na hory jezdím posledních 6 let, jsem nikdy nezapadl a neměl žádný problém. Ono jde o to, že nemůžeš jezdit jak hovado, také musí být dobré gumy. Nevím kde bydlíš, ale tady v Praze by se dalo jezdit celý rok na letních. Když napadne 1cm sněhu, je z toho kalamita. Obecně v ČR je to se zimou hodně slabé, pokud nebydlíš někde v horách či opradu vysoko, kde fakt sníh je.
ano, F11 je kombajnKrwell píše:... jde o F10. Jak jsem pochopil, tak F11 je kombik
osobně vidím u zadního náhonu výhodu, ale záleží na každém. Pokud bych bydlel někde v horách, nebo byl jezedák a jezdil převážně terénem, chtěl bych xDrive. Jinak bych to neřešil.Krwell píše:...Bydlím v Praze, takže na hory, tak jednou za rok někam do zahraničí, kde jak jsem zjistil, když jsem byl v únoru poprvé v Alpách v Rakousku, tak neni nejmenší problém s neudržováním silnic. Nemyslel jsem to tak, že zadokolka je na zimu hrozná, jenom jsem kromě první oktávky měl vždycky možnost v autě přepínat na 4x4, takže jsem to pro jistotu vždycky na horách přepl.
jenže za tu cenu dostaneš zkurvený auto, co si hraje na značku a v podstatě to je předražený chcáč, kde si všechno musíš zaplatit v nadstandardní výbavěKrwell píše:...ale nechvával jsem si dělat cenu na RS nový a vyšlo na něco přes 800.000,- komplet
Měl jsem možnost jezdit chvíli s F10 520d a musím říci, že mne to opravdu neoslnilo. Jde o to, kolik chceš investovat, za mě 530, ikdyž je dražší
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
souhlasím, žádné auto není dokonalé. Ale u E60/61 bývá dost problémů - dokonce se to tu řešilo. Určitě zálezí na tom, jak se kdo o auto stará, určitě i na kusu, ale hodně problémů nejde moc ovlivnit.Giovany1971 píše:Nemyslím si že e60-61 je dokonalé auto,,,dle mne je to o tom jaký kus dostane kdo do ruky... bezhlavé kritizování dle mne neni na místě,,, nic neni dokonalé...
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
co se týče ceny, tak tu tak úplně neřeším. když budu mít pádný důvod, proč upřednostnit silnější verzi, tak jí koupím, ale pokud bych silnější motor nevyužil, tak nevidím důvod do toho vrážet dalších 350-400.000,-
Jak jsem psal. Často jezdím po praze, kde myslím, že silnější motor moc smysl nemá a o víkendech výlety na chatu, nebo někam jinám po republice, ale většinou +- povolenou rychlostí
Jak jsem psal. Často jezdím po praze, kde myslím, že silnější motor moc smysl nemá a o víkendech výlety na chatu, nebo někam jinám po republice, ale většinou +- povolenou rychlostí
v tom případě by asi stačila i 520 a jako bonus by jsi měl nižší spotřebu. Co se týče motoru, to ať napíší kluci co dělají auta. Netuším, jak na tom je F10 motoricky.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
- Giovany1971
- Registrovaný
- Příspěvky: 357
- Registrován: ned 11.05.2014 00:00
- Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
- Kontaktovat uživatele:
Ale psal jsi že chceš i něco předjet!! Raděj si to vyzkoušej nez to zaplatíš,, 520 vypadá jako dobrá volba ve všech směrech,,ale aby tě pak nezklamal výkon při zatíženíKrwell píše:co se týče ceny, tak tu tak úplně neřeším. když budu mít pádný důvod, proč upřednostnit silnější verzi, tak jí koupím, ale pokud bych silnější motor nevyužil, tak nevidím důvod do toho vrážet dalších 350-400.000,-
Jak jsem psal. Často jezdím po praze, kde myslím, že silnější motor moc smysl nemá a o víkendech výlety na chatu, nebo někam jinám po republice, ale většinou +- povolenou rychlostí
- Giovany1971
- Registrovaný
- Příspěvky: 357
- Registrován: ned 11.05.2014 00:00
- Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
- Kontaktovat uživatele:
Ano souhlas,,o tom žádná,,je to možná dané tím že už dnes neexistuje auto které by se mohlo pyšnit tím že bylo komplet vyrobeno a složeno aspon v jedné zemi,když už ne v jedné továrně.Kvalita celkově utrpěla,,je to ale dobouhurvajs77 píše:souhlasím, žádné auto není dokonalé. Ale u E60/61 bývá dost problémů - dokonce se to tu řešilo. Určitě zálezí na tom, jak se kdo o auto stará, určitě i na kusu, ale hodně problémů nejde moc ovlivnit.Giovany1971 píše:Nemyslím si že e60-61 je dokonalé auto,,,dle mne je to o tom jaký kus dostane kdo do ruky... bezhlavé kritizování dle mne neni na místě,,, nic neni dokonalé...

Jasně no, musim uznat, že ta 530 co jsem měl půjčenou měla parádní odpich, asi si ještě zkusim půjčit 520 abych věděl, jak jezdí, popřípadě 525Giovany1971 píše: Ale psal jsi že chceš i něco předjet!! Raděj si to vyzkoušej nez to zaplatíš,, 520 vypadá jako dobrá volba ve všech směrech,,ale aby tě pak nezklamal výkon při zatížení
Mě osobně by tam vadil hlavně ten nepříjemnej zvuk čtyřválce oproti o dost vyváženějšímu projevu šestiválce.. Ta spotřeba, nevěřim tomu, že ten dvoulitr pojede třeba za pět litrů. Pojede okolo 6 - 6,5L kombinovaný. S 3,0 se dá okolo osmi litrů jezdit. To je podle mě zanedbatelnej rozdíl. I celkový kilometrový nájezd zvládne šestiválec větší a jako další plus je vyšší komfort při delší cestě po dálnici...
Co se týká výkonu 520d - pokud jsi jel v koncernu, tak se to myslim dá přirovnat 2.0TDi 103Kw. Je to opravdu těžký auto a tak 140Kw, byť se to zdá velký číslo u tohodle modelu moc neznamená.
Já bych nad 520d teda neuvažoval. Myslim si, že je to motor do služebních holých nevybavených aut, kde jich nakoupí třeba 10 a to pro prestiž. Tam už se ztrácí to jestli to tak nějak jede nebo ne, jestli je to kožený nebo látkový atd.
Podle toho co tu teda čtu, by Ti nejspíš nejlíp vyhovovala 525d. Pořád 4válec, ale už se zajímavějšim potenciálem.
Co se týká výkonu 520d - pokud jsi jel v koncernu, tak se to myslim dá přirovnat 2.0TDi 103Kw. Je to opravdu těžký auto a tak 140Kw, byť se to zdá velký číslo u tohodle modelu moc neznamená.
Já bych nad 520d teda neuvažoval. Myslim si, že je to motor do služebních holých nevybavených aut, kde jich nakoupí třeba 10 a to pro prestiž. Tam už se ztrácí to jestli to tak nějak jede nebo ne, jestli je to kožený nebo látkový atd.
Podle toho co tu teda čtu, by Ti nejspíš nejlíp vyhovovala 525d. Pořád 4válec, ale už se zajímavějšim potenciálem.
okolní lidi a řidiče. Jen tě nesmí trumfnout 12-ti hrnek...Krwell píše:...ale jsem už nějakou dobu šťastně zadanej, tak tím nemám moc koho ohromovat...
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
520d jsem měl půjčenou předváděčku a byl jsem docela překvapenej, jak auto jede. Nepoznal bych, že je to čtyřválec, bez problémů pod 6 L spotřeba, hodně kultivovanej motor. Byla to verze 135kW. Na běžné ježdění ideální auto. Ale každý má samozřejmě nastavený jiný standard a každý má jinou představu o dostatečném výkonu, atd.
Věř tomu, že s 520d předjedeš spoustu aut a že má docela odpich.
530d je podle mě na běžné ježdění auto s obrovskou výkonovou rezervou, je to samozřejmě úplně jiné svezení.
Jezdím se 180kW těžkou 730d a je to pro mě nadstandardně dostatečný výkon, defakto jsem nikdy nepotřeboval větší výkon. Většina běžných aut na silnici je pomalejší.
A vůbec: proč naftu? Já bych ropáka v této třídě nechtěl ani náhodou...
Věř tomu, že s 520d předjedeš spoustu aut a že má docela odpich.
530d je podle mě na běžné ježdění auto s obrovskou výkonovou rezervou, je to samozřejmě úplně jiné svezení.
Jezdím se 180kW těžkou 730d a je to pro mě nadstandardně dostatečný výkon, defakto jsem nikdy nepotřeboval větší výkon. Většina běžných aut na silnici je pomalejší.
A vůbec: proč naftu? Já bych ropáka v této třídě nechtěl ani náhodou...