Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
vibrace vozu e61 530d LCI
- Giovany1971
- Registrovaný
- Příspěvky: 357
- Registrován: ned 11.05.2014 00:00
- Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj,, projdi si vůle v ramenach,,silenbloky,čepy,,řízení. Já koupil pred nedavnem. e61 s 19ctkama ,,kola se tvařila jako M-Paketova origo.. Vibrace začinaly tak 90 a ve 120 docela děs.. byly tam Ital.. gumy Marangoni..tak jsem je vyhodil a koupil Conti sport 3 ,, po přezutí a pečlivem vyvažení vibrace ve 120 ,,ne takove ale pořad velmi nepříjemné..kola byla rovná neopravovaná páč to byl dovoz.Pak jsem vyměnil hřeben řízení páč to v autě bylo k.o. Už jsem fakt nevěděl co s tím,, pak když jsem jednou nasazoval kolo jsem si všiml že je nějaká větší vůle na středové díře,, změřil jsem to náboj klasika 72,5 a střed v kole 73,8...což je moc.. tedy hází to na stredu,, na šroubech to kolo do středu nikdy idel nedostaneš,,prostě musí to být středem pevné a pak to běží.. Kola jsem zjistil že nejsou origo,, nýbrž zase Čína.. takže prověř a vyluč i tuhle možnost.m4tes píše:Ahoj, vibruje mi auto od nějakých 80km/hod dělá to při zrychlování i brždění, brzdy jsou OK, nové, zajeté, kola jsou vyvážená, gumy 3-4 roky staré, kde by mohl být problém? při nižších rychlostech je to v pohodě, nikde nic nemlátí a neklepe, tak to může dělat geometrie?
e61 530d LCI
díkec
V té souvislosti se chci zeptat,, dá se podle vinu zjistit jaké tam byly origo kola?
- Pavel 528
- Registrovaný
- Příspěvky: 1263
- Registrován: stř 09.07.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
jj podle VIN najdes jaky tam byly origo kolaGiovany1971 píše:Ahoj,, projdi si vůle v ramenach,,silenbloky,čepy,,řízení. Já koupil pred nedavnem. e61 s 19ctkama ,,kola se tvařila jako M-Paketova origo.. Vibrace začinaly tak 90 a ve 120 docela děs.. byly tam Ital.. gumy Marangoni..tak jsem je vyhodil a koupil Conti sport 3 ,, po přezutí a pečlivem vyvažení vibrace ve 120 ,,ne takove ale pořad velmi nepříjemné..kola byla rovná neopravovaná páč to byl dovoz.Pak jsem vyměnil hřeben řízení páč to v autě bylo k.o. Už jsem fakt nevěděl co s tím,, pak když jsem jednou nasazoval kolo jsem si všiml že je nějaká větší vůle na středové díře,, změřil jsem to náboj klasika 72,5 a střed v kole 73,8...což je moc.. tedy hází to na stredu,, na šroubech to kolo do středu nikdy idel nedostaneš,,prostě musí to být středem pevné a pak to běží.. Kola jsem zjistil že nejsou origo,, nýbrž zase Čína.. takže prověř a vyluč i tuhle možnost.m4tes píše:Ahoj, vibruje mi auto od nějakých 80km/hod dělá to při zrychlování i brždění, brzdy jsou OK, nové, zajeté, kola jsou vyvážená, gumy 3-4 roky staré, kde by mohl být problém? při nižších rychlostech je to v pohodě, nikde nic nemlátí a neklepe, tak to může dělat geometrie?
e61 530d LCI
díkec
V té souvislosti se chci zeptat,, dá se podle vinu zjistit jaké tam byly origo kola?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1513
- Registrován: stř 14.03.2007 01:00
- Bydliště: Olomouc - Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
http://www.bmwarchive.org/vin/bmw-vin-decoder.html dej si tam konec VIN (7 znaků) a dokonce ti ukážou obrázek vpravo, jak to auto vyjelo z fabrikyGiovany1971 píše: V té souvislosti se chci zeptat,, dá se podle vinu zjistit jaké tam byly origo kola?
- Giovany1971
- Registrovaný
- Příspěvky: 357
- Registrován: ned 11.05.2014 00:00
- Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
- Kontaktovat uživatele:
Jo..dik moc,, tak kola by měly být origo BMW LM Rad M Doppelspeiche 135 ty mám na autě ale jsou Čínské,, to je divné že by je montovali z výroby__Pazdi píše:http://www.bmwarchive.org/vin/bmw-vin-decoder.html dej si tam konec VIN (7 znaků) a dokonce ti ukážou obrázek vpravo, jak to auto vyjelo z fabrikyGiovany1971 píše: V té souvislosti se chci zeptat,, dá se podle vinu zjistit jaké tam byly origo kola?
- Falcon
- Registrovaný
- Příspěvky: 740
- Registrován: čtv 25.10.2012 00:00
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
V jiném vlákně se řešil nekomfort a potvrdilo se, že to dělaly zestárlé runflaty, jak jsem tazateli radil - http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=134890Marda píše:Tak toto by mě zajímalo. Můžeš to nějak rozvést? Proč by to mohli dělat RFT?Falcon píše:Ještě to můžou dělat runflat gumy...
E38 730dA Orientblau mit LED Ambient Pornlichtpaket
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
Spíš by mě zajímalo jestli ty vybrace jdou do volantu a nebo jestli vybruje celé auto. Pokud jsou kola špatně vyvážená, tak je to většinou tak, že vybrace jsou např. od 90km/h a zase skončí např. ve 120km/h. Středová díra může být taky problém jestli není kolo orig. a není středová díra přesně vrtaná na 72.5mm tak jak tu někdo psal ....šroubama to nikdy přesně nevystředíš. Pneumatiky.... To je vždy loterie ... Můžou být i špatně obuté. U větších rozměrů 18",19",20" se může stát (když to obouvá nějaký patlal) že patka pneumatiky nesedí přesně na středu disku, to poznáš když ti kolo roztočí na vyvažovačce ,tak vidíš jestli hrana disku beží rovně a pneu skáče nahoru a dolu. Někdy to poberou tlumiče ,ale někdy to zapříčiní chvění celého auta. Nemusí to vždy dělat jen přední gumy. Když jsou pneu přez zimu špatně uskladněné ,tak to taky může být problém, ale to bych tu mohl psát do alelujáá
Navíc jestli si myslíš ,že je tohle vš v pořádku, tak bych se zaměřil třeba na středové uložení na kardanu a tak .... Věci co se točí...

Ahoj,Giovany1971 píše:Ahoj,, projdi si vůle v ramenach,,silenbloky,čepy,,řízení. Já koupil pred nedavnem. e61 s 19ctkama ,,kola se tvařila jako M-Paketova origo.. Vibrace začinaly tak 90 a ve 120 docela děs.. byly tam Ital.. gumy Marangoni..tak jsem je vyhodil a koupil Conti sport 3 ,, po přezutí a pečlivem vyvažení vibrace ve 120 ,,ne takove ale pořad velmi nepříjemné..kola byla rovná neopravovaná páč to byl dovoz.Pak jsem vyměnil hřeben řízení páč to v autě bylo k.o. Už jsem fakt nevěděl co s tím,, pak když jsem jednou nasazoval kolo jsem si všiml že je nějaká větší vůle na středové díře,, změřil jsem to náboj klasika 72,5 a střed v kole 73,8...což je moc.. tedy hází to na stredu,, na šroubech to kolo do středu nikdy idel nedostaneš,,prostě musí to být středem pevné a pak to běží.. Kola jsem zjistil že nejsou origo,, nýbrž zase Čína.. takže prověř a vyluč i tuhle možnost.m4tes píše:Ahoj, vibruje mi auto od nějakých 80km/hod dělá to při zrychlování i brždění, brzdy jsou OK, nové, zajeté, kola jsou vyvážená, gumy 3-4 roky staré, kde by mohl být problém? při nižších rychlostech je to v pohodě, nikde nic nemlátí a neklepe, tak to může dělat geometrie?
e61 530d LCI
díkec
V té souvislosti se chci zeptat,, dá se podle vinu zjistit jaké tam byly origo kola?
přesně to mě trápilo taky na E39. Velmi nepříjemné vibrace od zadní nápravy cca od 80km/h. Po několikátém převážení kol problém stále přetrvával. Jelikož jsem ho zpozoroval poté co jsem přezul nové pneu, tak jsem si to s tím neustále spojoval a hledal problém tam.
Pak jsem se prolézal forum a našel příspěvek, kde se řeší vůle na středové díře a došlo mi, že jsem před tím ocelákem odrbal rez z dosedacích ploch na náboji.
Tak to jdu zkontrolovat a byla tam. V tu chvíli, když jsem drbal ty náby mě ani nenapadlo, že si zadělám na takový problém. Podotýkám, že mám origo kola a přesto nastal tento problém.
A vyřešil jsem to jednoduše. Nalepil jsem po obvodu na náboj v jedný vrstvě proužek tenké hliníkové pásky nasadil kola a jel projet. Vibrace úplně zmizely

Vím není to nicmoc, ale funguje to. Uvidím co to bude časem dělat.