Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Plnící tlak příliš vysoký - 4521 Ladedruckregelung - 535d

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
JakubST
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#21 Příspěvek od JakubST »

Jak to nakonec dopadlo?
cmana2
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pon 08.09.2008 00:00
Bydliště: Bakov nad Jizerou

#22 Příspěvek od cmana2 »

No nic moc, načipováno je na 327ps a 681nm snad to ta převodovka zvládne, říkali, že má ještě rezervu...

Vzali si za to raketu, tu nejvyšší částku o které jsme se bavili i přes to, že to šlo dobře a měli to hotové o dost dřív, prý s tím bylo hodně práce a neslevil. Tak si říkám no co hlavně, že to bude fungovat. Auto jsem si vzal a jedu domu, ale co nevidím na otáčkoměru, v podstatě žádná změna, otáčím a jedu z5. Koukali na to a na nic nepřišli, a v podstatě mě vyhodil s tím, že nemaj čas. Takže shrnutí, nechal jsem tam peníze jako kdyby se tam s tím sr. celý den, přitom jim to trvalo půl a otáčky pořád houpou ikdyž mi sliboval, že to je 100 pro klapkama a že to vyřeší a kdyby ne tak aspoň zjistí čím to je. Kdybych jim neřekl, že automat má nějaké adaptační hodnoty tak by je ani nevymazal a ani neví, že tam je nějaký měnič, mluvil o spojce...

Jaký tam je tlak sání ještě nevím, neměl jsem možnost protáhnout to po dálnici naplno, snad aspoň tohle bude ok, dám vědět.

Tolik moje zkušenosti s údajně jednou z nejlepších firem v čr. Odjíždím od nich se slovy kdybych věděl jak to dopadne tak sem ani nejedu...
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#23 Příspěvek od DaweTDS »

A kuwa ..no tak to je síla... já chtěl čip na mojí E39 a tak jsem jim psal,že je jiný turbo a výfuk vyházenej a jiný čidlo tlak atd.. jejich odpověď mě taky celkem dostala. Nech nám tu auto na týden s plnou nádrží a mi Ti to za 18t bez DPH uděláme... No ještě,že jsem tam nejel..
Jinak jako auta umí,ale občas se asi něco nepovede...
cmana2
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pon 08.09.2008 00:00
Bydliště: Bakov nad Jizerou

#24 Příspěvek od cmana2 »

DaweTDS píše:A kuwa ..no tak to je síla... já chtěl čip na mojí E39 a tak jsem jim psal,že je jiný turbo a výfuk vyházenej a jiný čidlo tlak atd.. jejich odpověď mě taky celkem dostala. Nech nám tu auto na týden s plnou nádrží a mi Ti to za 18t bez DPH uděláme... No ještě,že jsem tam nejel..
Jinak jako auta umí,ale občas se asi něco nepovede...
Auta umí jen v základu jako všichni ostatní, nalít nějaký předpřipravený soft na orig auto a jede se, čím víc úprav tím víc sraní a to u nás nejspíš nikdo neumí, snad jedině BSR. To ta cena u tebe ještě jde odemě si vzali 14tis bez dph za 4 hodiny práce...
Holly Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1679
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ohrádka v přihrádce

#25 Příspěvek od Holly Moderátor »

Hmmm, to je mrzutá situace... Převodovka to vydrží, ale věnuj zvláštní péči výměně náplně (zkrať interval třeba na 50tis).

14 tisíc není málo peněz, ale na profi chip to ještě pořád není úplně dost. Zkusil bych Krámského, jestli se vrhne na diesel, ale tam zahučíš přes 25 tisíc jenom za chip, určitě. Zase se ale můžeš spolehnout na výsledek...

Edit: tak jo, už i diesel dělali 8)
cmana2
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pon 08.09.2008 00:00
Bydliště: Bakov nad Jizerou

#26 Příspěvek od cmana2 »

Holly píše:Hmmm, to je mrzutá situace... Převodovka to vydrží, ale věnuj zvláštní péči výměně náplně (zkrať interval třeba na 50tis).

14 tisíc není málo peněz, ale na profi chip to ještě pořád není úplně dost. Zkusil bych Krámského, jestli se vrhne na diesel, ale tam zahučíš přes 25 tisíc jenom za chip, určitě. Zase se ale můžeš spolehnout na výsledek...

Edit: tak jo, už i diesel dělali 8)

Olej jsem měnil nedávno, ale né proplachem, tak to vypadá, že se bude měnit ročně, najedu dost.

Už to nechám bejt tak jak to je, max vyměním měnič, možná to je on co způsobuje houpající otáčky. 25tis je raketa a hlavně těch 14 z nich už nedostanu, takže bych tam byl za 40 tis za čip a to vážně neeeee
cmana2
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pon 08.09.2008 00:00
Bydliště: Bakov nad Jizerou

#27 Příspěvek od cmana2 »

DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#28 Příspěvek od DaweTDS »

cmana2 píše:Graf z brzdy...

http://cmana2.rajce.idnes.cz/graf_535d
Ale jako graf pěknej... asi to půjde i znát :D
Pak ještě dej vědět kolik to teda tlačí.
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#29 Příspěvek od mi00wa »

235kw na E60ku docela pěkné, ale začínal bych se bát ohledně převodovky měnič dostava zabrat. Taky proto už ti asi kolísá otáčkoměr za jízdy.
cmana2
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pon 08.09.2008 00:00
Bydliště: Bakov nad Jizerou

#30 Příspěvek od cmana2 »

mi00wa píše:235kw na E60ku docela pěkné, ale začínal bych se bát ohledně převodovky měnič dostava zabrat. Taky proto už ti asi kolísá otáčkoměr za jízdy.
Auto už jsem koupil s kolísajícíma otáčkama, prý by to měl zvládnout hlavně nesmím jezdit jak bezmozek, na svetlech plnej atd...
cmana2
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pon 08.09.2008 00:00
Bydliště: Bakov nad Jizerou

#31 Příspěvek od cmana2 »

DaweTDS píše:
cmana2 píše:Graf z brzdy...

http://cmana2.rajce.idnes.cz/graf_535d
Ale jako graf pěknej... asi to půjde i znát :D
Pak ještě dej vědět kolik to teda tlačí.
Kolik přesně tlačí nevím, ale do nouzáku nepadá. Dnes jsem to rozjel na cestě do práce do pořádnýho dlouhýho kopce 250 kde dřív padal do nouzáku už ve 220. Tak aspoň tohle se jim povedlo.

na cestě z5 jsem zkoušel spotřebu studenej start najet na dálnici a tempomat na 100 po 30km průměr 5,8l. Jestli bc ukazuje dobře jsem už zkoušel dřív a ukozoval +- desetiny takže mu věřím.
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#32 Příspěvek od DaweTDS »

cmana2 píše:
DaweTDS píše:
cmana2 píše:Graf z brzdy...

http://cmana2.rajce.idnes.cz/graf_535d
Ale jako graf pěknej... asi to půjde i znát :D
Pak ještě dej vědět kolik to teda tlačí.
Kolik přesně tlačí nevím, ale do nouzáku nepadá. Dnes jsem to rozjel na cestě do práce do pořádnýho dlouhýho kopce 250 kde dřív padal do nouzáku už ve 220. Tak aspoň tohle se jim povedlo.

na cestě z5 jsem zkoušel spotřebu studenej start najet na dálnici a tempomat na 100 po 30km průměr 5,8l. Jestli bc ukazuje dobře jsem už zkoušel dřív a ukozoval +- desetiny takže mu věřím.
Ona ta spotřeba bude při té 100 +/- sedět. Já mám psáno při jízdě mimo město 5,9 a tam se dá v pohodě dostat. Chorvacko jsem jel 115km/h (GPS) a tam jsem jel 6 a zpátky 6,1 s klimou. Zus tenhle test ale při 130 a nebo 150.
JakubST
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#33 Příspěvek od JakubST »

Můj kolega z Dieselpoweru, který s Vámi řešil to auto, mě požádal, abych přeposlal sem jeho vyjádření k nastalé situaci. Stále čeká na potvrzení registrace.

"Dobrý den,

v první řadě bych se rád omluvil za poměrně dlouhý příspěvek, ale jelikož se k tématu vyjadřuje velké množství lidí, rád bych uvedl veškerá fakta na pravou míru.

Byl jsem upozorněn na toto vlákno a po přečtení následujících stránek se nestačím divit. Zákazník nás oslovil s tím, že má odstraněné DPF, EGR, klapky v sání a že je vozidlo upraveno nejmenovanou firmou. Zákazník si stěžoval, že dochází ke změně otáček především na volnoběh a někdy v určitém provozním režimu. Bylo nám řečeno, že se současným chipem vozidlo padá do nouzového režimu při plné zátěži a že úpravce nebyl schopen softwarově odstranit vířivé klapky v sání. Tedy jsem se se zákazníkem dohodl, že provedeme naší úpravu a problém se pokusíme vyřešit. Rád bych v první řadě podtrhl fakt, že se nejedná o žádnou „nalejvárku“ jak on sám uvádí, ale jedná se o individuální úpravu na míru pro dané vozidlo a motor! Zákazník byl obeznámen o tom, že úprava může probíhat celý den nebo může být časový plán kratší. Jelikož se jedná o individuální úpravu, není časový horizont vždy striktně daný. Cena naprosto odpovídá dané realizaci a byla předem domluvena. Hovořilo se o možné slevě v závislosti na době trvání nebo náročnosti úpravy, ale jelikož se nejednalo o sériové vozidlo (DPF a další), cena byla stanovena na původní výši. Zákazník byl osobně přítomen u vozidla v okamžik, kdy se vyčítal software z řídící jednotky. Po vyčtení se na úpravách začalo intenzivně pracovat, což jsem opět zákazníkovi vysvětlil. To, že fyzicky není vozidlo na válcové zkušebně, ještě neznamená, že se na vozidle nepracuje. Opět informace, kterou zákazník obdržel. Co se týče projevů, které zákazník považuje za reklamaci, po úpravě bylo řečeno, že to velmi pravděpodobně souvisí s měničem a nevidím jediný důvod k rozhořčení, pokud kdokoliv použil výraz spojka. Můžeme zde hovořit jako encyklopedie, příručky a vidím, že by to tak mělo být, abychom se vyvarovali podobnému zneužití v rámci negativní reklamy. Děkujeme za upozornění. Pokud někdo považuje naší realizaci za amatérskou a neprofesionální, je to čistě jeho názor, ale za všechny mohu říci, že vynakládáme maximální možné úsilí při každé realizaci. Náš tým není na vině v tom slova smyslu, že máte paralelní problém, který nesouvisí s danou úpravou. Chápu Váši situaci. Investoval jste danou částku do úpravy, ale tento paralelní problém nebyl odstraněn. Nelze ho však 100% potvrdit ani vyloučit do okamžiku, než tuto samotnou úpravu (opravu) provedeme. Již před koupí vozu Vám bylo v motorovém prostoru několik komponent měněno, které taktéž mohou souviset s Vaším problémem, avšak bohužel nesouvisely. Slova typu „problém bude 100% odstraněn“ lze akceptovat za předpokladu, že to bude souviset s věcmi, které budeme softwarově odstraňovat. To však logicky nelze zjistit do okamžiku, než tak učiníme, jelikož Vy sám jste jasně řekl, že předchozí úpravce nebyl schopen vířivé klapky odstranit a proto jste kontaktoval nás. Dále, pokud máte vozidlo upraveno a padá Vám do nouzového režimu, tak takovou úpravu jednoznačně nepovažuji za korektní a plně funkční. Čili bych Vás slušně požádal, abyste fakta uváděl přesně a nepřekrucoval jednotlivé argumenty. Jak jsem Vám osobně říkal, jde nám o spokojenost zákazníka a myslím, že se nám to v našem oboru daří, jakož to minimum firmám zabývajících se touto problematikou. Závěrem, nikdo Vás z provozovny nevyhodil s tím, že už není čas. Bylo řečeno, že v tuto chvíli nejsme schopni přijít na nové poznatky a projevy pomocí diagnostiky. Kolega s Vámi vozidlo znovu projížděl a extra znovu měřil velké množství hodnot a Vy sám jste mu uvedl vozidlo do daného režimu, ve kterém se problém projevoval. Vy sám jste řekl, že ne vždy se to projeví, že je to velmi často individuální záležitost. Shodli jsme se na tom, že to vyzkoušíme a uvidíme. Kolega mě informoval o naměřených hodnotách a v daný okamžik nic nenasvědčovalo tomu, že to v daný okamžik souvisí s měřenými bloky. Čili Vás opětovně slušně žádám, abyste hovořil tak, jak se skutečně stalo. Závěrem jsme se „domluvili“ na tom, že to budete pozorovat, že to samozřejmě není normální projev. To bylo řečeno z důvodu, abyste neinvestoval další poměrně velké peníze do věcí, které to nemusí způsobovat. Osobně mě mrzí, že je to řešeno zde a především ne slovy, které skutečně padly. Číslo na mě máte a nikdy jsem neřekl – nevolejte. Naopak, řekl jsem Vám, kdybyste měl problém, ať mi zavoláte. Ale že v tuto chvíli nejsem schopen operativně něco vyřešit, v dané cenové relaci, kterou Vás to stálo. Mrzí mě, že Váš problém není odstraněn, ale nedomnívám se, že došlo k pochybení z naší strany. Pokud byste chtěl Váš problém řešit, kontakt na mě máte. Přeji Vám pěkný den."
cmana2
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pon 08.09.2008 00:00
Bydliště: Bakov nad Jizerou

#34 Příspěvek od cmana2 »

JakubST píše:Můj kolega z Dieselpoweru, který s Vámi řešil to auto, mě požádal, abych přeposlal sem jeho vyjádření k nastalé situaci. Stále čeká na potvrzení registrace.

"Dobrý den,

v první řadě bych se rád omluvil za poměrně dlouhý příspěvek, ale jelikož se k tématu vyjadřuje velké množství lidí, rád bych uvedl veškerá fakta na pravou míru.

Byl jsem upozorněn na toto vlákno a po přečtení následujících stránek se nestačím divit. Zákazník nás oslovil s tím, že má odstraněné DPF, EGR, klapky v sání a že je vozidlo upraveno nejmenovanou firmou. Zákazník si stěžoval, že dochází ke změně otáček především na volnoběh a někdy v určitém provozním režimu. Bylo nám řečeno, že se současným chipem vozidlo padá do nouzového režimu při plné zátěži a že úpravce nebyl schopen softwarově odstranit vířivé klapky v sání. Tedy jsem se se zákazníkem dohodl, že provedeme naší úpravu a problém se pokusíme vyřešit. Rád bych v první řadě podtrhl fakt, že se nejedná o žádnou „nalejvárku“ jak on sám uvádí, ale jedná se o individuální úpravu na míru pro dané vozidlo a motor! Zákazník byl obeznámen o tom, že úprava může probíhat celý den nebo může být časový plán kratší. Jelikož se jedná o individuální úpravu, není časový horizont vždy striktně daný. Cena naprosto odpovídá dané realizaci a byla předem domluvena. Hovořilo se o možné slevě v závislosti na době trvání nebo náročnosti úpravy, ale jelikož se nejednalo o sériové vozidlo (DPF a další), cena byla stanovena na původní výši. Zákazník byl osobně přítomen u vozidla v okamžik, kdy se vyčítal software z řídící jednotky. Po vyčtení se na úpravách začalo intenzivně pracovat, což jsem opět zákazníkovi vysvětlil. To, že fyzicky není vozidlo na válcové zkušebně, ještě neznamená, že se na vozidle nepracuje. Opět informace, kterou zákazník obdržel. Co se týče projevů, které zákazník považuje za reklamaci, po úpravě bylo řečeno, že to velmi pravděpodobně souvisí s měničem a nevidím jediný důvod k rozhořčení, pokud kdokoliv použil výraz spojka. Můžeme zde hovořit jako encyklopedie, příručky a vidím, že by to tak mělo být, abychom se vyvarovali podobnému zneužití v rámci negativní reklamy. Děkujeme za upozornění. Pokud někdo považuje naší realizaci za amatérskou a neprofesionální, je to čistě jeho názor, ale za všechny mohu říci, že vynakládáme maximální možné úsilí při každé realizaci. Náš tým není na vině v tom slova smyslu, že máte paralelní problém, který nesouvisí s danou úpravou. Chápu Váši situaci. Investoval jste danou částku do úpravy, ale tento paralelní problém nebyl odstraněn. Nelze ho však 100% potvrdit ani vyloučit do okamžiku, než tuto samotnou úpravu (opravu) provedeme. Již před koupí vozu Vám bylo v motorovém prostoru několik komponent měněno, které taktéž mohou souviset s Vaším problémem, avšak bohužel nesouvisely. Slova typu „problém bude 100% odstraněn“ lze akceptovat za předpokladu, že to bude souviset s věcmi, které budeme softwarově odstraňovat. To však logicky nelze zjistit do okamžiku, než tak učiníme, jelikož Vy sám jste jasně řekl, že předchozí úpravce nebyl schopen vířivé klapky odstranit a proto jste kontaktoval nás. Dále, pokud máte vozidlo upraveno a padá Vám do nouzového režimu, tak takovou úpravu jednoznačně nepovažuji za korektní a plně funkční. Čili bych Vás slušně požádal, abyste fakta uváděl přesně a nepřekrucoval jednotlivé argumenty. Jak jsem Vám osobně říkal, jde nám o spokojenost zákazníka a myslím, že se nám to v našem oboru daří, jakož to minimum firmám zabývajících se touto problematikou. Závěrem, nikdo Vás z provozovny nevyhodil s tím, že už není čas. Bylo řečeno, že v tuto chvíli nejsme schopni přijít na nové poznatky a projevy pomocí diagnostiky. Kolega s Vámi vozidlo znovu projížděl a extra znovu měřil velké množství hodnot a Vy sám jste mu uvedl vozidlo do daného režimu, ve kterém se problém projevoval. Vy sám jste řekl, že ne vždy se to projeví, že je to velmi často individuální záležitost. Shodli jsme se na tom, že to vyzkoušíme a uvidíme. Kolega mě informoval o naměřených hodnotách a v daný okamžik nic nenasvědčovalo tomu, že to v daný okamžik souvisí s měřenými bloky. Čili Vás opětovně slušně žádám, abyste hovořil tak, jak se skutečně stalo. Závěrem jsme se „domluvili“ na tom, že to budete pozorovat, že to samozřejmě není normální projev. To bylo řečeno z důvodu, abyste neinvestoval další poměrně velké peníze do věcí, které to nemusí způsobovat. Osobně mě mrzí, že je to řešeno zde a především ne slovy, které skutečně padly. Číslo na mě máte a nikdy jsem neřekl – nevolejte. Naopak, řekl jsem Vám, kdybyste měl problém, ať mi zavoláte. Ale že v tuto chvíli nejsem schopen operativně něco vyřešit, v dané cenové relaci, kterou Vás to stálo. Mrzí mě, že Váš problém není odstraněn, ale nedomnívám se, že došlo k pochybení z naší strany. Pokud byste chtěl Váš problém řešit, kontakt na mě máte. Přeji Vám pěkný den."

Dobrý den,

Takováto reakce z Vaší strany se dala očekávat, přeci se nenecháte připravit o potencionální zákazníky. O tom jestli to tak bylo nebo ne, se můžeme dohadovat do nekonečna, já k tou řekl své, vy též.
Jen bych dodal, že nemám jediný důvod si cokoli vymýšlet, pokud bych byl spokojen tak to napíšu jako např. se ZF Pakra kde jsem byl se svou ex A8 a byl jsem maximálně spokojen a vím že už jinam s automatem nepojedu.

Také chci upřesnil -
Nevyhodil jste mě, ale svého mechanika od mého vozu se slovy „nech to bejt musíme jet dál“ i přes to, že jste si naúčtoval částku za celý den práce.
K té ceně - říkal jste mi že to bude 13, 14 tis pokud budou problémy a bude to na celý den, což se nestalo, a podle Vašich slov to šlo dobře a i přes to jste mi naúčtoval nejvyšší sumu o které jsme se bavili...

Toť vše, ať si každý udělá obrázek sám...
cmana2
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pon 08.09.2008 00:00
Bydliště: Bakov nad Jizerou

#35 Příspěvek od cmana2 »

DaweTDS píše:
cmana2 píše:
DaweTDS píše: Ale jako graf pěknej... asi to půjde i znát :D
Pak ještě dej vědět kolik to teda tlačí.
Kolik přesně tlačí nevím, ale do nouzáku nepadá. Dnes jsem to rozjel na cestě do práce do pořádnýho dlouhýho kopce 250 kde dřív padal do nouzáku už ve 220. Tak aspoň tohle se jim povedlo.

na cestě z5 jsem zkoušel spotřebu studenej start najet na dálnici a tempomat na 100 po 30km průměr 5,8l. Jestli bc ukazuje dobře jsem už zkoušel dřív a ukozoval +- desetiny takže mu věřím.
Ona ta spotřeba bude při té 100 +/- sedět. Já mám psáno při jízdě mimo město 5,9 a tam se dá v pohodě dostat. Chorvacko jsem jel 115km/h (GPS) a tam jsem jel 6 a zpátky 6,1 s klimou. Zus tenhle test ale při 130 a nebo 150.

Při 130 - 7l
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#36 Příspěvek od DaweTDS »

cmana2 píše:
DaweTDS píše:
cmana2 píše: Kolik přesně tlačí nevím, ale do nouzáku nepadá. Dnes jsem to rozjel na cestě do práce do pořádnýho dlouhýho kopce 250 kde dřív padal do nouzáku už ve 220. Tak aspoň tohle se jim povedlo.

na cestě z5 jsem zkoušel spotřebu studenej start najet na dálnici a tempomat na 100 po 30km průměr 5,8l. Jestli bc ukazuje dobře jsem už zkoušel dřív a ukozoval +- desetiny takže mu věřím.
Ona ta spotřeba bude při té 100 +/- sedět. Já mám psáno při jízdě mimo město 5,9 a tam se dá v pohodě dostat. Chorvacko jsem jel 115km/h (GPS) a tam jsem jel 6 a zpátky 6,1 s klimou. Zus tenhle test ale při 130 a nebo 150.

Při 130 - 7l
To je super :) dnes to zkusím já se svojí 530d
JakubST
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#37 Příspěvek od JakubST »

cmana2 píše:
JakubST píše:Můj kolega z Dieselpoweru, který s Vámi řešil to auto, mě požádal, abych přeposlal sem jeho vyjádření k nastalé situaci. Stále čeká na potvrzení registrace.

"Dobrý den,

v první řadě bych se rád omluvil za poměrně dlouhý příspěvek, ale jelikož se k tématu vyjadřuje velké množství lidí, rád bych uvedl veškerá fakta na pravou míru.

Byl jsem upozorněn na toto vlákno a po přečtení následujících stránek se nestačím divit. Zákazník nás oslovil s tím, že má odstraněné DPF, EGR, klapky v sání a že je vozidlo upraveno nejmenovanou firmou. Zákazník si stěžoval, že dochází ke změně otáček především na volnoběh a někdy v určitém provozním režimu. Bylo nám řečeno, že se současným chipem vozidlo padá do nouzového režimu při plné zátěži a že úpravce nebyl schopen softwarově odstranit vířivé klapky v sání. Tedy jsem se se zákazníkem dohodl, že provedeme naší úpravu a problém se pokusíme vyřešit. Rád bych v první řadě podtrhl fakt, že se nejedná o žádnou „nalejvárku“ jak on sám uvádí, ale jedná se o individuální úpravu na míru pro dané vozidlo a motor! Zákazník byl obeznámen o tom, že úprava může probíhat celý den nebo může být časový plán kratší. Jelikož se jedná o individuální úpravu, není časový horizont vždy striktně daný. Cena naprosto odpovídá dané realizaci a byla předem domluvena. Hovořilo se o možné slevě v závislosti na době trvání nebo náročnosti úpravy, ale jelikož se nejednalo o sériové vozidlo (DPF a další), cena byla stanovena na původní výši. Zákazník byl osobně přítomen u vozidla v okamžik, kdy se vyčítal software z řídící jednotky. Po vyčtení se na úpravách začalo intenzivně pracovat, což jsem opět zákazníkovi vysvětlil. To, že fyzicky není vozidlo na válcové zkušebně, ještě neznamená, že se na vozidle nepracuje. Opět informace, kterou zákazník obdržel. Co se týče projevů, které zákazník považuje za reklamaci, po úpravě bylo řečeno, že to velmi pravděpodobně souvisí s měničem a nevidím jediný důvod k rozhořčení, pokud kdokoliv použil výraz spojka. Můžeme zde hovořit jako encyklopedie, příručky a vidím, že by to tak mělo být, abychom se vyvarovali podobnému zneužití v rámci negativní reklamy. Děkujeme za upozornění. Pokud někdo považuje naší realizaci za amatérskou a neprofesionální, je to čistě jeho názor, ale za všechny mohu říci, že vynakládáme maximální možné úsilí při každé realizaci. Náš tým není na vině v tom slova smyslu, že máte paralelní problém, který nesouvisí s danou úpravou. Chápu Váši situaci. Investoval jste danou částku do úpravy, ale tento paralelní problém nebyl odstraněn. Nelze ho však 100% potvrdit ani vyloučit do okamžiku, než tuto samotnou úpravu (opravu) provedeme. Již před koupí vozu Vám bylo v motorovém prostoru několik komponent měněno, které taktéž mohou souviset s Vaším problémem, avšak bohužel nesouvisely. Slova typu „problém bude 100% odstraněn“ lze akceptovat za předpokladu, že to bude souviset s věcmi, které budeme softwarově odstraňovat. To však logicky nelze zjistit do okamžiku, než tak učiníme, jelikož Vy sám jste jasně řekl, že předchozí úpravce nebyl schopen vířivé klapky odstranit a proto jste kontaktoval nás. Dále, pokud máte vozidlo upraveno a padá Vám do nouzového režimu, tak takovou úpravu jednoznačně nepovažuji za korektní a plně funkční. Čili bych Vás slušně požádal, abyste fakta uváděl přesně a nepřekrucoval jednotlivé argumenty. Jak jsem Vám osobně říkal, jde nám o spokojenost zákazníka a myslím, že se nám to v našem oboru daří, jakož to minimum firmám zabývajících se touto problematikou. Závěrem, nikdo Vás z provozovny nevyhodil s tím, že už není čas. Bylo řečeno, že v tuto chvíli nejsme schopni přijít na nové poznatky a projevy pomocí diagnostiky. Kolega s Vámi vozidlo znovu projížděl a extra znovu měřil velké množství hodnot a Vy sám jste mu uvedl vozidlo do daného režimu, ve kterém se problém projevoval. Vy sám jste řekl, že ne vždy se to projeví, že je to velmi často individuální záležitost. Shodli jsme se na tom, že to vyzkoušíme a uvidíme. Kolega mě informoval o naměřených hodnotách a v daný okamžik nic nenasvědčovalo tomu, že to v daný okamžik souvisí s měřenými bloky. Čili Vás opětovně slušně žádám, abyste hovořil tak, jak se skutečně stalo. Závěrem jsme se „domluvili“ na tom, že to budete pozorovat, že to samozřejmě není normální projev. To bylo řečeno z důvodu, abyste neinvestoval další poměrně velké peníze do věcí, které to nemusí způsobovat. Osobně mě mrzí, že je to řešeno zde a především ne slovy, které skutečně padly. Číslo na mě máte a nikdy jsem neřekl – nevolejte. Naopak, řekl jsem Vám, kdybyste měl problém, ať mi zavoláte. Ale že v tuto chvíli nejsem schopen operativně něco vyřešit, v dané cenové relaci, kterou Vás to stálo. Mrzí mě, že Váš problém není odstraněn, ale nedomnívám se, že došlo k pochybení z naší strany. Pokud byste chtěl Váš problém řešit, kontakt na mě máte. Přeji Vám pěkný den."

Dobrý den,

Takováto reakce z Vaší strany se dala očekávat, přeci se nenecháte připravit o potencionální zákazníky. O tom jestli to tak bylo nebo ne, se můžeme dohadovat do nekonečna, já k tou řekl své, vy též.
Jen bych dodal, že nemám jediný důvod si cokoli vymýšlet, pokud bych byl spokojen tak to napíšu jako např. se ZF Pakra kde jsem byl se svou ex A8 a byl jsem maximálně spokojen a vím že už jinam s automatem nepojedu.

Také chci upřesnil -
Nevyhodil jste mě, ale svého mechanika od mého vozu se slovy „nech to bejt musíme jet dál“ i přes to, že jste si naúčtoval částku za celý den práce.
K té ceně - říkal jste mi že to bude 13, 14 tis pokud budou problémy a bude to na celý den, což se nestalo, a podle Vašich slov to šlo dobře a i přes to jste mi naúčtoval nejvyšší sumu o které jsme se bavili...

Toť vše, ať si každý udělá obrázek sám...
Protože potvrzení registrace stále nedorazilo, tak opět přeposílám za kolegu:

"Dobrý den,

Vaše jednání mi připadá velice nesolidní. Jasně jsem Vám říkal, že pokud máte nějaký problém, máte mě kontaktovat a určitě se domluvíme. Při platbě za odvedenou práci jste mě nekonfrontoval, že cena je přemrštěná a nejste ochoten ji zaplatit. Pokud Vám přišla „nesmyslně“ vysoká, měl jste okamžitě jasně reagovat. Místo toho je to zde propíráno na fóru, jako kdybychom byli nějací podvodníci. Tomu opravdu nerozumím. S každým jsme vždy schopni se domluvit. Myslím, že jednáme solidně a na rovinu. Opět uvádíte „cena za půl den práce.“ Na vozidle se pracovalo od rána do odpoledne. To není půl-pracovní den. Opakuji: to, že vozidlo není na válcové zkušebně neznamená, že se na něm intenzivně nepracuje. Vidíte softwarovou úpravu jako 5 minutovou akci, kterou bez problému zvládne každý. Realita je úplně jiná.

Nejsme naštvaní, jen nechápeme Váš postoj a především Váš přístup. Pokud měl kdokoliv jakýkoliv problém, vždy mě nebo kolegu kontaktoval a vždy jsme byli schopni se s kýmkoliv rozumně domluvit, namísto špinění na fóru. Oproti konkurenci, my za zákazníky dveře nezavíráme. Jde nám především o jejich spokojenost.

Pokud to chcete dořešit, kontakt na mě máte. Víc k tomuto tématu nemám co říci. Pěkný den."
Odpovědět