Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Plnící tlak příliš vysoký - 4521 Ladedruckregelung - 535d

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
cmana2
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pon 08.09.2008 00:00
Bydliště: Bakov nad Jizerou

#1 Příspěvek od cmana2 »

Ahoj, mám takovej problém na mojí 535d 200kw...

Po vyndání katu, DPF, egr, klapek a načipování při delším držení plynu na podlaze překročí plnící tlak 2,5baru a ubere naftu, nejede, po minutě se zase chytí. Na doporučení čipaře jsem vyměnil ventil pierburg co ovládá bypass, hadičky taky, ale pořád nic. Turba podle grafu co vyčetl v řj tlačí málo, ale ve skutečnosti tam tech 2,5 je.

Setkal jste se s tím někdo? Napadá mě špatnej čip, ale mám to od diesel-technik Kladno tam by to snad mělo být ok...


4521 4521 Ladedruckregelung, Regelabweichung
Error counter: 1 Logistic counter: 40
Mileage 228192 km Motordrehzahl 3171.99 1/min Kühlmitteltemperatur 90.28 °C Raildruck Ist 1646.28 bar Einspritzmenge 68.92 mg/Hub Luftmasse pro Zylinder 1606.89 mg/Hub Ladedruck Istwert 2510.77 mbar Pedalwertgeber 100.00 % Tastverhältnis Abgasrückführsteller 4.73 % Tastverhältnis Ladedrucksteller 9.45 % Umgebungsdruck 974.77 mbar
Ladedruck zu hoch/negative Regelabweichung Testbedingungen erfüllt Fehler bisher nicht aufgetreten Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen Fehler nicht im Shadow eingetragen Umweltbedingungen 1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten) Umweltbedingungen 2. Block ungültig (Fehler nur einmal aufgetreten)


Díky...
Rupitch
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 21.07.2011 00:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Rupitch »

Asi bych tam nahrál origo soft, aby jsi vyloučil to špatný načipování.
cmana2
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pon 08.09.2008 00:00
Bydliště: Bakov nad Jizerou

#3 Příspěvek od cmana2 »

Rupitch píše:Asi bych tam nahrál origo soft, aby jsi vyloučil to špatný načipování.
Před čipem to nedělalo, ale to jsem tam mel ještě dpf a egr.
Pak tam je ještě jeden problém a to, že houpou otáčky - do 1800ot když je víc tak se ručička ani nehne, ale to dělalo už když jsem to koupil a ani tam nebyly ty klapky. Prý by to mohlo být klapkama a mělo by to jít i poladit softem, ale to diesel-technik neumí. Měl jsem za to, že je na bmw nejlepší, ale asi ne tak vůbec nevím kde to udělat.
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Giovany1971 »

cmana2 píše:
Rupitch píše:Asi bych tam nahrál origo soft, aby jsi vyloučil to špatný načipování.
Před čipem to nedělalo, ale to jsem tam mel ještě dpf a egr.
Pak tam je ještě jeden problém a to, že houpou otáčky - do 1800ot když je víc tak se ručička ani nehne, ale to dělalo už když jsem to koupil a ani tam nebyly ty klapky. Prý by to mohlo být klapkama a mělo by to jít i poladit softem, ale to diesel-technik neumí. Měl jsem za to, že je na bmw nejlepší, ale asi ne tak vůbec nevím kde to udělat.
Vrat tam zpět origo soft,, oni všichni ti chip tuneři umí všechno a nic!! Potřebuješ vyloučit chybu softu ,,a pak mužeš řešit situaci dál. Jen mne zajmá naco to je třeba ještě čipovat... nestačí ti 200 kw :)
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#5 Příspěvek od DaweTDS »

Podle mě 100pro čip bude tam přidáno na tlaku turba a asi to bude na hraně a proto to občas vyhodí tuhle chybu. Ony ty turba nejedou uplně přesně podle tlaku co je nastavenej v mapě... občas to lehce přefoukne a to může být Tvůj problém..
Těch 2,5 baru to tlačí počítám podle diagnostiky... to znamená 1,5 baru přeplňování a 1 bar atmosférickej. Nikde se mi bohužel nepodřilo zjistit v jakým rozsahu pracuje čidlo tlaku turba. Pokud tam je ale do 2500mBar,tak to znamená ,že je to na té hranici a koná se nouzák.
Holly Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1679
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ohrádka v přihrádce

#6 Příspěvek od Holly Moderátor »

Čip, to už je jenom taková třešnička na dortu. :lol:

Ale abych nebyl úplně offtopic, to že ti po vytažení klapek (a kompletní destrukci výfukového potrubí, musím podotknout) houpou otáčky, je jev úplně normální. Klapky v tom motoru mají svůj důvod, mají přímý vliv na plnění válce směsí. A při nízkých otáčkách jsou klapky zavřené, takže dochází k většímu víření pro správné promíchání směsi. No a ty jsi klapky vyndal, takže jsi sání otevřel naplno a směs dost pravděpodobně nevyhoří celá, nebo jenom část, jak kdy. Důsledky jsou zřejmé... :roll:

A co se týká přefukování. Vykucháním výfukového potrubí jsi změnil rychlost (a teplotu) odchodu výfukových zplodin, vykucháním egr a klapek zase poměry v plnění válce a to se ani neptám, co jsi udělal s lambdami... Není divu, že si s tím ŘJ a ostatní komponenty neumí poradit. Tomu ani sebelepší čipař nepomůže.

Závěr si z toho udělejte každý jaký chcete, ale obávám se, že jednoduchá cesta ven z tohoto není. Teda vlastně je, vrátit to do pořádku nebo to prodat a koupit něco silnějšího nebo aspoň vhodnějšího na tuzing... 8)
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#7 Příspěvek od DaweTDS »

Prodat 535d a koupit něco silnějšího :lol: :lol: Nemyslím to špatně..
Hele já třeba taky mám všechny 4 katy pryč i středový tlumiče, klapky a už nevím co,ale jak šlápnu,tak mi tlak vyletí a hned se zreguluje.. už jsem za hranicí 1,5 baru a tak jsem si musel nechat předělat mapu čidla a namontova jsem s větším rozsahem a nouzák se nekoná... ale je to jak jsem už psal... nevím jaký rozsah má to čidlo 535d.
cmana2
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pon 08.09.2008 00:00
Bydliště: Bakov nad Jizerou

#8 Příspěvek od cmana2 »

Auto už jsem koupil s houpajícíma otačkama a to že jsou vyndany klapky jsem zjistil když jsem sundal sání, to není moje práce...

Nechtěl jsem to ani čipovat a kuchat ale když to takhle houpalo a nebyly tam klapky tak jsem vyndal i dpf už byl stejně v háji. Měl jsem za to že tomu pak pomůže čip, čipař mi říkal že u koncernu umí ze softu vymazat klapky, ale u bmw jen dpf a egr což udělal, ale nevím co s těma klapkama. Když to jde u koncernu tak by mělo jít i bmw ale kdo to umí?
cmana2
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pon 08.09.2008 00:00
Bydliště: Bakov nad Jizerou

#9 Příspěvek od cmana2 »

jinak tlak tam je 2,5 bar dignostikovej 3,5 hranice je 2,5 a tam to vypne naftu, většinou se drží okolo 2,2 2,3 ale dlouhej tahlej kopec a je to v pr... Ještě jsem dohodlej s čipařem, že tu hranici zkusíme posunout na 2,7 nebo 2,8 ale to už je masakr. Silnější nafta mě nenapadá. Měl jsem vždy v8 benzin, ale s aktuálním nájezdem se to nedá uživit a hlavně mám naftu za par kč
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#10 Příspěvek od DaweTDS »

cmana2 píše:jinak tlak tam je 2,5 bar dignostikovej 3,5 hranice je 2,5 a tam to vypne naftu, většinou se drží okolo 2,2 2,3 ale dlouhej tahlej kopec a je to v pr... Ještě jsem dohodlej s čipařem, že tu hranici zkusíme posunout na 2,7 nebo 2,8 ale to už je masakr. Silnější nafta mě nenapadá. Měl jsem vždy v8 benzin, ale s aktuálním nájezdem se to nedá uživit a hlavně mám naftu za par kč
No jde o to jestli ta hranice posunout jde. U mě třeba nešla protože jsem měl čidlo do max 2500mBar. 2,5baru je hrozně velká mrda.. kolik to má po čipu KW Nevím kolik 535d tlačí v sérii,ale když 530d má 1,4 ,tak to nemůže být o moc více.
Zjisti kolik 535d tlačí u série a k tomu hoď +/- 20% a ten tlak by měl být (opravdu +/-) po čipu. Pokud to tak ale bude a čipač nenajde mapu čidla kde by to posunul,tak ať Ti stáhne tlak turba na 2,3 a budeš mít klid.
Třeba se mýlím,ale boost 2,5 baru se mi zdá dost.
Holly Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1679
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ohrádka v přihrádce

#11 Příspěvek od Holly Moderátor »

Vrať zpět aspoň kat. Klapky bych taky vrátil zpět (to bude ale bohužel celkem ranec). Vířivé klapky na BMW neobalamutíš (nebo nevím o nikom, kdo to umí). Že to na VW lze není vůbec směrodatné, jejich motory jsou konstrukčně úplně jiné (mají vyšší toleranční rozsahy, především, takže se s lecčíms poperou, BMW jsou v tomhle dost princátka). Houpání otáček s vyndanýma klapkama u některých BMW (s automatem) vede až ke chcípání motoru při volnoběhu. A opravdu to dělají klapky... Motor si s tím prostě neumí poradit. Chápu, že tvá peněženka, si tohle řešení nepřeje slyšet, ale je to bohužel, tak. Taky bych nebyl nadšený, to se přiznám 8)

Že se ti přefukuje trubo bych tipoval na fakt, že jsi odstranil všechny brzdící překážky na výfukové cestě... Potrubí nemá dostatečný odpor aby brzdilo odcházející spaliny a turbo se časem roztočí tak moc, že přefoukne... Zkusil bych smazat čip a vrátit kat, pak čipoval znocu. Zvýšením limitu akorát riskuješ, že něco nevydrží a odejde, kolega s tím má teda evidentně opačnou zkušenost, takže konečné rozhodnutí je na tobě...

Ještě by mě zajímalo, jak moc to po vykuchání toho všeho kouří? A příště zvaž V8 a kvalitní zástavbu plynem... 8)

EDIT: Ještě doplním, že si myslím, že pokud by to dělalo čidlo, házelo by to nouzák hned po kickdownu, chyba nastane až turbo tlačí delší dobu...
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#12 Příspěvek od DaweTDS »

Tak série by měla tlačit 2,95baru to znamená,že Ti čipař zvedl tlak o 0,5 baru :lol: ať to stáhne na 2,35 nebo 2,4 a budeš mít klid.
cmana2
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pon 08.09.2008 00:00
Bydliště: Bakov nad Jizerou

#13 Příspěvek od cmana2 »

DaweTDS píše:
cmana2 píše:jinak tlak tam je 2,5 bar dignostikovej 3,5 hranice je 2,5 a tam to vypne naftu, většinou se drží okolo 2,2 2,3 ale dlouhej tahlej kopec a je to v pr... Ještě jsem dohodlej s čipařem, že tu hranici zkusíme posunout na 2,7 nebo 2,8 ale to už je masakr. Silnější nafta mě nenapadá. Měl jsem vždy v8 benzin, ale s aktuálním nájezdem se to nedá uživit a hlavně mám naftu za par kč
No jde o to jestli ta hranice posunout jde. U mě třeba nešla protože jsem měl čidlo do max 2500mBar. 2,5baru je hrozně velká mrda.. kolik to má po čipu KW Nevím kolik 535d tlačí v sérii,ale když 530d má 1,4 ,tak to nemůže být o moc více.
Zjisti kolik 535d tlačí u série a k tomu hoď +/- 20% a ten tlak by měl být (opravdu +/-) po čipu. Pokud to tak ale bude a čipač nenajde mapu čidla kde by to posunul,tak ať Ti stáhne tlak turba na 2,3 a budeš mít klid.
Třeba se mýlím,ale boost 2,5 baru se mi zdá dost.

Kvůli tomu jsem u něj už byl, stahl data z řj a koukal na grafy kde zjistil, že turba tlačej málo tak to nechal bejt a řekl, že je špatnej bypassovej ventil, kterej jsem už vyměnil, ale vše při starym. Zítra bych tam měl jet na posunutí max hranice na 2,7bar pry by to neměl byt problém, ale aby se něco norozlítlo.
cmana2
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pon 08.09.2008 00:00
Bydliště: Bakov nad Jizerou

#14 Příspěvek od cmana2 »

Holly píše:Vrať zpět aspoň kat. Klapky bych taky vrátil zpět (to bude ale bohužel celkem ranec). Vířivé klapky na BMW neobalamutíš (nebo nevím o nikom, kdo to umí). Že to na VW lze není vůbec směrodatné, jejich motory jsou konstrukčně úplně jiné (mají vyšší toleranční rozsahy, především, takže se s lecčíms poperou, BMW jsou v tomhle dost princátka). Houpání otáček s vyndanýma klapkama u některých BMW (s automatem) vede až ke chcípání motoru při volnoběhu. A opravdu to dělají klapky... Motor si s tím prostě neumí poradit. Chápu, že tvá peněženka, si tohle řešení nepřeje slyšet, ale je to bohužel, tak. Taky bych nebyl nadšený, to se přiznám 8)

Že se ti přefukuje trubo bych tipoval na fakt, že jsi odstranil všechny brzdící překážky na výfukové cestě... Potrubí nemá dostatečný odpor aby brzdilo odcházející spaliny a turbo se časem roztočí tak moc, že přefoukne... Zkusil bych smazat čip a vrátit kat, pak čipoval znocu. Zvýšením limitu akorát riskuješ, že něco nevydrží a odejde, kolega s tím má teda evidentně opačnou zkušenost, takže konečné rozhodnutí je na tobě...

Ještě by mě zajímalo, jak moc to po vykuchání toho všeho kouří? A příště zvaž V8 a kvalitní zástavbu plynem... 8)

EDIT: Ještě doplním, že si myslím, že pokud by to dělalo čidlo, házelo by to nouzák hned po kickdownu, chyba nastane až turbo tlačí delší dobu...

Volal jsem ještě do camp performance tam mi řekl, že to houpaní otáček nemůže být tím, že tam nejsou klapky, že to jen mín táhne odspoda tak nevim, mám ještě podezření na regulační ventil tlaku na railu tlak houpe s otačkama na tempomat +- 50

Pravda, žádný odpor ve výfuku, možná by jen stačilo trochu stáhnout na tlaku. Když dám origo soft tak to určitě dělat nebude, je to hodně znát šílený koně navíc...

Kouří jen odspoda když dám víc plynu jinak pomalu vůbec, dobrá je spotřeba dá se i pod 6l mimo město dálka

Edit ještě jsem volal do dieselpower klapkama v sání by to být mohlo a pokud bude tak by to uměli naladit, ale je to na celý den a cena taky trošku jinde, pokud to klapkama nebude tak zjistí čím. Už tam měli takhle vykuchanou 535d a odladily k dokonalosti. asi jediný možný řešení, pro mě...
Holly Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1679
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ohrádka v přihrádce

#15 Příspěvek od Holly Moderátor »

Camp performance, teď jsem na to koukal, no... Firma nabízí "profi" čip za 10tis? Teda děcka pozorte, za 6666 ve SLEVĚ!!!! To je jak jít nakupovat do Lídlu :-) Trošku málo na profi čip...

Tak to rozkliknu a co nevidím. Na úvodní stránce se kasají tím, že profesionálně načipují naše vozidla, sníží spotřebu a navíc zachovají životnost. Najdu si 535d 200kw, ke kterému se montovala převodovka ZF6HP, dimenzovaná na maximální točivý moment 600Nm. No a v tabulce od Camp Performance: bác ho, po čipu 710Nm... Oujééé, těm bych svoje auto fakt svěřil. 8)

Tolik ke věrohodnosti informací od firmy Camp performance...

Koukám, že můj poznatek dieselpower potvrdil 8)

Nicméně, jestli do toho půjdou, tak jim to dej, ti si s tím snad poradí :wink: Kolikrát lepší než bádat nad nesmrtelností chrousta, hlavně když člověk neví, kde má hlavičku... :twisted:
cmana2
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pon 08.09.2008 00:00
Bydliště: Bakov nad Jizerou

#16 Příspěvek od cmana2 »

Holly píše:Camp performance, teď jsem na to koukal, no... Firma nabízí "profi" čip za 10tis? Teda děcka pozorte, za 6666 ve SLEVĚ!!!! To je jak jít nakupovat do Lídlu :-) Trošku málo na profi čip...

Tak to rozkliknu a co nevidím. Na úvodní stránce se kasají tím, že profesionálně načipují naše vozidla, sníží spotřebu a navíc zachovají životnost. Najdu si 535d 200kw, ke kterému se montovala převodovka ZF6HP, dimenzovaná na maximální točivý moment 600Nm. No a v tabulce od Camp Performance: bác ho, po čipu 710Nm... Oujééé, těm bych svoje auto fakt svěřil. 8)

Tolik ke věrohodnosti informací od firmy Camp performance...

Koukám, že můj poznatek dieselpower potvrdil 8)

Nicméně, jestli do toho půjdou, tak jim to dej, ti si s tím snad poradí :wink: Kolikrát lepší než bádat nad nesmrtelností chrousta, hlavně když člověk neví, kde má hlavičku... :twisted:

6HP26 má max okolo 700nm i hamann čipuje na 350ps 660nm. U Camp performance jsem teda nečipoval, ale chtěl jsem přítelkyni passata projel ho a vrátil se tím, že už je čipnutej a taky jsem u nich tenkrát měřil na brzdě 540i e39 naměřili 307,5 koně už jsem jí koupil upravenou od AC shnitzer. Jednání super, ale 535d bez klapek naladit neumí...

Už mám nahraný orig soft a v úterý jedu do dieselpower na čip tak uvidíme, dám vědět jak to dopadlo...
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#17 Příspěvek od DaweTDS »

cmana2 píše:
Holly píše:Camp performance, teď jsem na to koukal, no... Firma nabízí "profi" čip za 10tis? Teda děcka pozorte, za 6666 ve SLEVĚ!!!! To je jak jít nakupovat do Lídlu :-) Trošku málo na profi čip...

Tak to rozkliknu a co nevidím. Na úvodní stránce se kasají tím, že profesionálně načipují naše vozidla, sníží spotřebu a navíc zachovají životnost. Najdu si 535d 200kw, ke kterému se montovala převodovka ZF6HP, dimenzovaná na maximální točivý moment 600Nm. No a v tabulce od Camp Performance: bác ho, po čipu 710Nm... Oujééé, těm bych svoje auto fakt svěřil. 8)

Tolik ke věrohodnosti informací od firmy Camp performance...

Koukám, že můj poznatek dieselpower potvrdil 8)

Nicméně, jestli do toho půjdou, tak jim to dej, ti si s tím snad poradí :wink: Kolikrát lepší než bádat nad nesmrtelností chrousta, hlavně když člověk neví, kde má hlavičku... :twisted:

6HP26 má max okolo 700nm i hamann čipuje na 350ps 660nm. U Camp performance jsem teda nečipoval, ale chtěl jsem přítelkyni passata projel ho a vrátil se tím, že už je čipnutej a taky jsem u nich tenkrát měřil na brzdě 540i e39 naměřili 307,5 koně už jsem jí koupil upravenou od AC shnitzer. Jednání super, ale 535d bez klapek naladit neumí...

Už mám nahraný orig soft a v úterý jedu do dieselpower na čip tak uvidíme, dám vědět jak to dopadlo...
OK tak pak napiš.
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Pazdi »

tohle kolísání otáček často dělá i načatý měnič na převodovce...

malinko mě zarazilo - skutečně jezdíš s 535d pod 6 litru?:-) to si umím představit tak ledaže bych vynuloval spotřebu uprostřed jízdy, jel xy km po rovině konstantní rychlostí (ne na dálnici) a pak se na to podíval...osobně mám nějakých 8.3 - 8.5 a to jezdím skutečně s rozumem kombinace dálnice, okresky, město 40:40:20
cmana2
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pon 08.09.2008 00:00
Bydliště: Bakov nad Jizerou

#19 Příspěvek od cmana2 »

Pazdi píše:tohle kolísání otáček často dělá i načatý měnič na převodovce...

malinko mě zarazilo - skutečně jezdíš s 535d pod 6 litru?:-) to si umím představit tak ledaže bych vynuloval spotřebu uprostřed jízdy, jel xy km po rovině konstantní rychlostí (ne na dálnici) a pak se na to podíval...osobně mám nějakých 8.3 - 8.5 a to jezdím skutečně s rozumem kombinace dálnice, okresky, město 40:40:20

To je pravda, ale dělalo by to i nad 1800ot a tam se ani nehne...

Jo jo, jezdim asi to bude tim že je vše vykuchany a čipnutý. Když to nešetrim tak těch 7 - 8, po dalnici tempomat dlouhodobě 130 6,5l
Holly Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1679
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ohrádka v přihrádce

#20 Příspěvek od Holly Moderátor »

6HP26 mám max 600Nm. To že to někdo čipuje na víc Nm jednoduše znamená, že snižuje životnost... http://www.zf.com/media/media/productfi ... aSheet.pdf

Klidně to může dělat i ten měnič, i přesto, že je to houpání omezené otáčkami, ale tak jako tak si myslím, že to budou spíš ty klapky...

A do třetice všeho dobrého si rýpnu ještě do spotřeby, protože 6l u 535d je možné buď z kopce s napnutou plachtou, nebo jako údaj na palubáku (což teda zase úplně klidně může být, mě to ukazuje taky nesmysly, ale do plusu). Neznám nikoho s 535d, kdo by s ní jezdil za míň jak 7,5l/100km a to si ještě pískaj, jak to jede za málo 8)

Každopádně přeju hodně štěstí, snad to daj kluci do kupy :wink:
Odpovědět