Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

M62TU - Nenulová spotřeba při zařazené rychlosti?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Quido
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: pát 05.04.2013 00:00
Bydliště: Brno

#1 Příspěvek od Quido »

Ahojte,

v podstatě až na vyjímky se mně stává, že pokud při jízdě zařadím kvalt, abych brzdil motorem, tak mně ukazatel okamžité spotřeby ukazuje cca 8 l/100 km. Když v tomto stavu jemně ťuknu do plynu, tak pak spadne na 0.
Je toto chování normální nebo mám hledat příčinu v elektronice pedálu? Jsou tam i mechanické spínače pro dorazy 0 a 100% plynu?

Předem děkuji za komentáře a všem přeji radost z jízdy! ;-)
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Vesa88 »

Dneska jsem to zkousel a dela mi to taky :)
Quido
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: pát 05.04.2013 00:00
Bydliště: Brno

#3 Příspěvek od Quido »

Tak teď jestli je to normální (nějaká naprogramovaná hystereze řídící jednotky) a nebo špatná detekce 0% plynu..

Nevíte někdo? :-)
WizarDEAD
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: sob 01.03.2008 01:00

#4 Příspěvek od WizarDEAD »

Pokud je mi dobre znamo, kdyz pustis plyn tak otevira menic, auto nebrzdi a jede jakoby na volnoveh (cca 1100-1200 ot.) a ten benzin co to ukazuje je spotreba pro udrzeni motoru v chodu.
A tuknuti je plyn je signal pro brzdeni motorem - meniz zavre, auto brzdi a proto to ukazuje 0. Zavisi to ale taky od rychlosti, a uplne presny pravidla neznam.
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Vesa88 »

Ja mam manual :)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#6 Příspěvek od Filozof »

no zjistil jsem že to dělá u všech e34 i e38 i e61 jednou manuál dvakrát automat. A přijde mi pokud jedu rychleji a rychle pustím nohu z plynu brzdím motorem.
Pokud jedu do kopce tak to nebrzdí motorem a pokud řadí nahoru tak ve vyšších otáčkách, pozná prostě náklon a táhne o 500-700ot výš jen po rovině a z kopce začne brzdit motorem při rychlém sundání nohy.
Pokud nohu dám opatrně pryč jede na volnoběh na rovině a z kopce.
pokud trochu přibrzdím tak začne taky brzdit motorem.

To jsem vypozoroval u automatu.


Pokud brzdím motorem tak spotřeba je 0.
Pokud to jede na volnoběh mám pocit že drží nad 750ot/min a žere 1-1,5litru.
To ještě ověřím až pojedu autem. :-)

U manuálu jsem zjistil že i na volnoběh když jsem vyřadil to občas drželo na 4litrech spotřebu při zahřátém motoru nevím proč.
WizarDEAD
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: sob 01.03.2008 01:00

#7 Příspěvek od WizarDEAD »

Proste je ta jednotka automatu chytrejsi nez my, a dobre vi co dela :)
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00
Klubové ID: 3957

#8 Příspěvek od ada540i »

Mám e39 540i manuál po FL a u mě se to chová zhruba takhle: Když jedu ostřejc, tak je vždy po puštění plynu spotřeba 0. Když jedu klobouka a z kopce pustím plyn, tak ukazuje 2-6l/100km v závislosti na zařazené rychlosti a rychlosti auta. Ale přijde mi, že to dělá jen na 4,5 a 6 rychl.stupeň. U 1,2 a 3 se mi to myslím ještě nestalo. A jak tu někdo psal, stačí ťuknout do plynu a spotřeba klesna na 0.

Řekl bych, že je to normální chování. Asi nějaká vychytávka pro zvýšení komfortu, že to tolik nebrzdí motorem, když se pustí plyn. Jinak si to vysvětlit nedokážu.
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
jawamaniak22
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Olomouc

#9 Příspěvek od jawamaniak22 »

ada540i píše:Mám e39 540i manuál po FL a u mě se to chová zhruba takhle: Když jedu ostřejc, tak je vždy po puštění plynu spotřeba 0. Když jedu klobouka a z kopce pustím plyn, tak ukazuje 2-6l/100km v závislosti na zařazené rychlosti a rychlosti auta. Ale přijde mi, že to dělá jen na 4,5 a 6 rychl.stupeň. U 1,2 a 3 se mi to myslím ještě nestalo. A jak tu někdo psal, stačí ťuknout do plynu a spotřeba klesna na 0.

Řekl bych, že je to normální chování. Asi nějaká vychytávka pro zvýšení komfortu, že to tolik nebrzdí motorem, když se pustí plyn. Jinak si to vysvětlit nedokážu.
to je jako volnoběžka u wartburga :)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#10 Příspěvek od Filozof »

Mám dobrej nápad. Vy kdo máte manuál.
Zkuste pustit nohu na 3st rychlosti pak 4st rychlosti a třeba 5-6st rychlosti.

Zda na 6st rychlosti žere více jak u 3ky třeba že by auto žralo 6litru na 6stý rychl. stupen ? že by nebrzdil motorem ale ani volnoběh a přesto to žralo jakoby spotřebovávalo ?

Není rozdíl když je zapnutá klima ? Více se namáhá a žere cca o 1litr více. Ale 6litru spotřeba při nic nedělání je stejně dost asi ten 6stý stupen musí bejt náročné uživit.

Mě to vadilo hodně u 5er e34 kdy jsem jel z kopce vyhodil neutrál a auto žralo 4litry ....furt jsem přemýšlel proč dělalo to i na rovině. A když jsem to trochu vytočil více třeba na 3-3,5tis a pustil rychleji tak brzdil motorem.
Z kopce taky brzdil motorem. Občas jsem jel svižněji a spotřeba byla podobná jako při loudavé jízdě. Stím že jsem často brzdil motorem před vesnicí a ve městech a taky z dlouhých kopců....

třeba jsem to rozjel na 140-150km/h a pak to půl kilometru-kilometr jelo za 0.
a výsledek byl třeba 9,5litru na sto. :lol:
Zato když sem se loudal a vyřadil motor furt žral těch cca 2-4litry na sto i na volnoběh.
Odpovědět