Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

535D, Stráta výkonu

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od matiz »

Ano, spokojeni mozna jsou, je to tady probirano mnohokrat. Otazkou je jak dlouho jeste spokojeni budou. Co se tyce postupu, taky bych chtel postup na becherovku...
welcometohell
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: stř 15.09.2010 00:00
Bydliště: Turnov (Liberec)

#22 Příspěvek od welcometohell »

Ok, nemas zajem poradit. Chapu... i tak dekuju za prispevky...
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#23 Příspěvek od Teddy »

tak snad už jste si to vyříkali. :D

Naprosto chápu, že vyhodit DPF bylo v tu chvíli to nejjednodušší a nejlevnější řešení. Osobně si myslim, že jsi tim nic nezkazil.

Zaujalo mě ještě něco jinýho, co jsi psal... "nedostatecny plnici tlak a vaha vzduchu".
Spíš bych se teď zaměřil na tohle. U váhy stačí jí jen odpojit a zase po nějakých km uvidíš. Auto pojede v nějakym základnim režimu. Já jsem bez váhy najezdil asi 10 tis. km. Kdybys chtěl a byla tam stejná (530, 160kW), tak mam jednu funkční doma. Za lahev něčeho dobrýho ti jí věnuju. (koupil jsem novou, ale problém mi zůstal).

Mě třeba auto skočilo do nouzáku i když jsem špatně nasadil tu menší hadici od filtru (doufam, že si to správně pamatuju).

Netušim ale co ten plnící tlak. Psal jsi, že palivovej filtr máš novej. Jedině pak prověřit všechny čerpadla.

P.S. předpokládám, že chyby jste smazali a že vyskočily znova. je to tak?
welcometohell
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: stř 15.09.2010 00:00
Bydliště: Turnov (Liberec)

#24 Příspěvek od welcometohell »

Moje teorie je takova, ze pokud motor neni dostatecne preplnovany, tak se vaha vzduchu snazi vyhodnocovat jinak nez je normalni, tudiz ji to bere za spatnou, ale je to jen ma teorie asi blbost... odpojovat jsem ji nezkousel, zkusim. Diky za radu. Jeste jeden priznak, ze to trochu huli, ale to muze byt dpf a i tim nedostatecnym preplnovanim ( malo vzduchu, moc nafty), taky se spotrebou jsem na 12l a to jezdim 70% dalnice.
Jestli je vaha vzduchu stejna s 530d zjistim a kdyztak bych ji bral... pokud te jeste neco napada, nevahej a pis.
Zitra jedu na vypnuti dpf a diagnostiku, tak budu zase o neco chytrejsi.
Jinak po smazani chyb se nacetli vsechny znovu krom velkeho odporu spalin...
welcometohell
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: stř 15.09.2010 00:00
Bydliště: Turnov (Liberec)

#25 Příspěvek od welcometohell »

Tak, po vypnuti dpf a egr se auto chova o malinko lepe, kontrolka zvysenych emisi uz nesviti. Chybu ale hlasi stale na tlaku preplnovani a vaha vzduchu. P. Šeda rikal, ze ve vaze problem byt nemusi, ze to muze mit za nasledek maleho tlaku preplnovani, ze to zdrejme bude problem v naklapeni lopatek, coz mi prijde i realne protoze auto pri 2500 ot. Jakoby na chvili chytne dech. Mate nekdo zkusenost s cistenim ovladani naklapeni, da se s tim vubec neco doma delat, nebo vi nekdo kde by tam mohl byt problem?
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#26 Příspěvek od Teddy »

kolik tlačí turbo se přece dá diagnostioku změřit v live datech. Máš tam kolik to má dávat a kolik to dává. To ti měl na tý diagnostice udělat.
hungar
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: sob 11.01.2014 01:00

#27 Příspěvek od hungar »

já nevím, ale měl jsem za to, že 535d má pevnou geometrii turba proto má ta dvě turba a řeší se to obtokovými klapkami atd.? snad se nepletu. takže je možná míněno právě ovládání těchto klapek, to občas zlobí
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#28 Příspěvek od Honza325 »

Viděl bych to tak, že Tvůj problém je v EGR, který netěsní a propouští spaliny i v nežádanym momentě. Následek toho je horší výkon, vyšší spotřeba, blbej přidušenej,hlubší zvuk motoru a HLAVNĚ zanesení DPF. Pokud tu diagnostiku vážně dělal zkušenej člověk, určitě ví, že váhu vzduchu,EGR,DPF to vypisuje, neb to spolu souvisí. V DISu je na to samozřejmě test, kterej otestuje všechno potřebný - jako je váha vzduchu, EGR, Swirl klapky, tlak v DPF a už si nepamatuju jestli ještě něco...

Řešil bych to tak, že bych si zjistil, jak jsou na tom termostaty, potom váha vzduchu, potom EGR (případně zkusit zaslepit - jak přívod spalin, tak podtl. ovl.). Potom bych vyndal DPF a pořádně ho vyčistil. Pokud by to fungovalo jak má, tak ten špatnej zaslepenej EGR bych vyměnil za novej. Složil bych to a šup na klobásu :wink:
welcometohell
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: stř 15.09.2010 00:00
Bydliště: Turnov (Liberec)

#29 Příspěvek od welcometohell »

Ano to prave meril, pozadavek je 2,8 baru a dava 1,6... na velkem turby by melo byt naklapeni ale ruku do ohne za to nedam, mam tam tri podtlakove regulace, 2 mimo turba jedna je nad velkym turbem ve svodech ( obtok velkeho turba), druha je za malym turbem ( klapka prepousteni v sani) a ta treti je primo na velkem turbu. Tak nevim... je mozny ze je to jen zaneseny a nechodi to v plnem rozsahu?
welcometohell
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: stř 15.09.2010 00:00
Bydliště: Turnov (Liberec)

#30 Příspěvek od welcometohell »

Ve starsich prizpevcich pisi ze mam egr zaslepeny a dpf je vyndane, oboje je softwerove upraveno a co se tyce vyrivek tak ty jsou taky zaslepeny...
Soulich
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: stř 12.09.2012 00:00

#31 Příspěvek od Soulich »

zdravím mám podobný problém a to z BMW E60 530d 2004 , auto od spodu tahne stejně jako předtím ale od 2500 jako kdyby turbo přestalo tlačit měl jsem prasklou trubku od intercoleru do EGR myslel jsem že je to tím ale po opravě to stále trvá . nevíte co by to mohlo být (na diagnostiku jedu až zítra jestli bude mít můj mechanik čas) popřípadě neznáte nekoho kdo má diagnostiku a rozumí tomu z okolí Plzně nebo Tachova?
Kalimerooo
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: stř 23.04.2014 00:00

#32 Příspěvek od Kalimerooo »

Jak jsem už psal, mám to samé, slyším jak to turbo ubere v cca 2500ot, kdyby někdo věděl co stím v okolí Brna.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#33 Příspěvek od Teddy »

Myslíte, že je vhodný míchat se do vlákna o 535d? Ty motory nejsou zrovna stejný. :)
Kalimerooo
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: stř 23.04.2014 00:00

#34 Příspěvek od Kalimerooo »

Není to správně, ale když jsem si založil téma kde jsem se na to zeptal, plus nějaké drobnosti ohledně e60 530d, tak mě nikdo neodpověděl.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#35 Příspěvek od Teddy »

Muj soukromej dojem je, že je tu několik základních tipů lidí:

1. ti největší borci. Bohužel už většinou nemaji čas sem psát

2. ti kteří si myslí, že jsou borci. Sice sem chodí, ale neporadí, protože tý práce zase tolik nemaji a bojí se, že by přišli i o ten malej kšeft, co maji. Chodí sem převážně proto, aby se něco přiučili. I oni ale občas poradí.

3. ti kteří mají praktickou zkušenost se svym autem a snaží se poradit. Ne vždy jsou fundovaní a ne vždy je jejich rada ta pravá. Prostě informace "dělalo mi to to samý a vyřešil jsem to tak a tak".

4. ti kteří se jen domnívají, že by něco nějak mohlo bejt a plácaji nesmysly. Je to ale většinou motivovaný snahou pomoct.

Takže když nenarazíš na někoho z kategorie 1. nebo 3., tak máš prostě smůlu.
Spousta věcí je tu už řešená. Dost se tu toho dá najít.
Já už jsem pomalu dospěl k tomu, že nic nezkoumam. Když mam problém, tak zajedu k jednomu člověku (kat. 1.), kterej mi z fleku vysype z rukávu řešení a opraví to.
Kalimerooo
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: stř 23.04.2014 00:00

#36 Příspěvek od Kalimerooo »

Je to jak píšeš, jen jsem se ptal proto abych nevyměnil 10 věcí a nebyla to nějaká blbost.
welcometohell
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: stř 15.09.2010 00:00
Bydliště: Turnov (Liberec)

#37 Příspěvek od welcometohell »

Taky souhlasim. Jinak muj problem je stale nevyresen, ale prisuzuju to naklapeni lopatek... Uz jen proto, ze je dalsi pripad, stejny pripad a chovani auta, po problemu s prasklou hadici od intercooleru... jeste jsem vysledoval, ze auto v techto vicech jede znatelne hur, nez ve 20 stupnich...

Vite nekdo z pritomnych jak se da zjistit teplota motoru ( chladici kapaliny) bez diagnostiky?
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od Pazdi »

Tomas535D
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: ned 05.01.2014 01:00

#39 Příspěvek od Tomas535D »

535D nemá proměnnou geometrii lopatek turbodmychadel... A návod na teplotu motoru ve skrytém menu tady někde najdeš, anebo na youtube.
welcometohell
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: stř 15.09.2010 00:00
Bydliště: Turnov (Liberec)

#40 Příspěvek od welcometohell »

Diky ti moc, to jsem potreboval slyset. Nahodou te nenapada nic cim by to mohlo byt, vid?...
Odpovědět