Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E39 530d r.v.00 - Nefunkční stěrače

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Passi
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: ned 17.06.2007 00:00
Bydliště: Slezsko

#1 Příspěvek od Passi »

ahoj.
zrovna ted, kdyz ma cely tyden chcat, tak mi odesly sterace.
asi pred mesicem, za mirneho deste, pri jizde na autmaticke stirani, mi to mudelalo poprve. proste sterace dojely do nulove polohy a znova uz nesetrely. nefungovalo ani manualni stirani. fungoval pouze zadni sterac a ostrikovani. tehdy jsem zastavil, vypnul, nastartoval a bylo po problemu.
dnes za silneho deste nastal stejny problem, bohuzel zminovany restart nepomohl. predni sterace jsou mrtve, jen ostrikovac ostrikuje a zadni sterac stira.

napada nekoho neco?

diky.
pindak1
Registrovaný
Příspěvky: 382
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Jižní Morava (Goding)

#2 Příspěvek od pindak1 »

To samé dělalo švagrovi na e39 a nakonec zjistil že má utopený motorek stěračů.Tak sundej plast pod stěrači a mrkni jestli ti tam taky nezatéká.
Uživatelský avatar
Passi
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: ned 17.06.2007 00:00
Bydliště: Slezsko

#3 Příspěvek od Passi »

dik za typ. jak bude chvilka, kouknu na to...
Jergus
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 17.11.2011 01:00

#4 Příspěvek od Jergus »

Jestli ti sjely do základní polohy, zůstaly tam a po nějaké delší době zase párkrát půjdou, tak vůbec nepřemejšlej, dojdi do nejbližšího BMW, kup originál nové relé stěračů (stojí cca 300 Kč), vyměň ho a máš další roky klid. Staré mívá opálené kontakty, čištění moc nepomáhá, pak tam tečou velký proudy a ŘJ odstavuje stěrače kvůli ochraně motoru před spálením...
Uživatelský avatar
Passi
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: ned 17.06.2007 00:00
Bydliště: Slezsko

#5 Příspěvek od Passi »

bude to jak pises. dnes jsem rele vyndal, rozebral a kontakt opaleny. ocistil jsem ho a sterace se rozbehly. skocim koupit nove a snad bude po problemu.
diky.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#6 Příspěvek od bibikuba »

to relátko je v pojistkové skřínce??
Uživatelský avatar
Passi
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: ned 17.06.2007 00:00
Bydliště: Slezsko

#7 Příspěvek od Passi »

rele je v motorovem prostoru pred spolujezdcem.
je treba sundat pylovy filtr i s boxem a pod nim je krabice ve ktere jsou umisteny jednotky a rele steracu. je takove vysoke hnede...
basspatrick
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: čtv 03.10.2013 00:00

#8 Příspěvek od basspatrick »

zdravím měl jsem a mám stále podobný problém, měl jsem stěrače na polohu automatické stírání (mám i deštový senzor) a sjeli dolů a nahoru už nic, tak jsem hýbal s páčkou až se rozběhli tak jsem myslel že odešla páčka, koupil jsem jetou z vrakáče a fungovalo to asi 14 dní potom opět tohle stejné, ale neleze mi do hlavy to že nejdou ani ostřiky když to přestane stírat nic prostě a když párkrát projedu všechny polohy rozběhnou se, někdy i sami a tak... bude to taky relé ?
Jergus
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 17.11.2011 01:00

#9 Příspěvek od Jergus »

Klidně by mohlo být, přesně takhle se projevuje. Akorát ta doba odstavení stěračů nezáleží na tom kolikrát projedeš všechny polohy páčky, ale na tom, až to ŘJ zase pustí (a ta má vlastní rozum :-) ). Ale objektivně to nejde rozlišit... (tj. můžeš mít pocit, že jsi tomu pomohl přepínáním poloh páčky, ale stejně tak si můžeš myslet, že to začne chodit po 50 šlápnutích na spojku... :-) ). Vyměň relé stěračů a uvidíš. Je to nejlevnější začátek a nejpravděpodobnější příčina.
Odpovědět