Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E61 xDrive - nefunguje pohon 4x4
Mám E61 530xd (2006). Jak už jsem psal v jiném tématu, do kterého jsem se přicpal (http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c&t=134949), při jízdě po rovině na dálnici se mi najednou rozsvítila hláška 4x4 system, DSC, ABS and EBV failure! Vehicle stability reduced. Drive moderately. Have the problem checked immediately by BMW. Doufal jsem, že to bude jen blbost typu čidlo ABS a tak, ale marně. Zkusil jsem se pro ověření mírně prudčeji rozjet do kopce na štěrku a jednoznačně hrabaly jen zadní kola. Včera jsem byl na diagnostice u KamilaFKH, proklepnul mi celé auto a našel příslušnou chybu, která se mu zobrazovala vícekrát - jak v souvislosti s DSC, tak v souvislosti s transmisemi. Ukazuje to prý na problém v rozvodovce, v podstatě teda s lamelovou spojkou, která podle potřeb přiděluje krouťák na přední kola. Momentální stav je ten, že auto si z nějakého neznámého důvodu (něco se tam nejspíš stalo) předek úplně odpojilo a od té doby je trvale odpojený a hlásí to chybu. Na diagnostice bylo vidět, že se to stalo v rychlosti 150 km/h. Jak jsem psal, bylo to na rovině, na dálnici, při žádném blbnutí a driftování. Auto má poctivých 255 tis. km (jednoznačně a z mnoha zdrojů ověřeno) najetých převážně prvním majitelem většinou na dlouhých dálničních trasách (u mě jako druhého majitele je to tak 40 % dálnice, 60 % okresky a zadriftoval jsem si s tím snad akorát jednou na dostatečné vrstvě sněhu, jinak to taky nijak náročně nehoním), takže si (možná naivně) myslím, že ještě nenastal čas na to, aby lamelová spojka byla po smrti. Víc se s diagnostikou prý dělat nedá, ta ukazuje na mechanický problém, takže nezbude, než lamelovou spojku fyzicky prověřit, v jakém je stavu. Než na to dojde, chtěl jsem se zeptat, jestli někdo z vás xDrivistů nebo přímo místních BMW aktivistů už podobný problém měl nebo řešil a co asi tak můžu čekat - jestli můžu doufat třeba jen v to, že je tam málo oleje, dá se nová náplň a bude to šlapat (jak často se vlastně má měnit?), nebo mám rovnou počítat s tím, že budou lamely nebo něco jiného K.O. a finančně vyteču na nové rozvodovce?
Díky. Ohledně baterie, resp. IBS, je pravda, že někdy před rokem, když byla tužší zima, jezdil jsem různé krátké pojezdy a byl velký odběr, resp. auto pár dnů stálo, tak mi to několikrát napsalo "increased battery discharge" a baterku jsem pak dobíjel, záznamy o tom v diagnostice byly, ale neaktuální, od té doby je to teď při pravidelném provozu OK. Kamil se na baterku zaměřoval a říkal, že podle všech údajů vypadá v pohodě. Myslíš, že by problém slabé baterie nebo IBS mohl už sám o sobě vést k odpojení předních kol?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Nektere chyby jsou beznym smazanim nesmazatelne, musi se provest nastaveni a inicializace, pak v tomto procesu je teprve smazne za predpokladu ze je to v nejakych hodnotach ktere jsou v toleranci. Taky to muze byt velmi neprijemny problem ze neprojdou nejake zpravy po sbernici, taky to jde otestovat a alespon se od neceho "odrazit". Ale bez auta to je jen debata co kdyby. Neni od veci vypustit olej, podivat se jestli v nem nejsou piliny, inicializovat vtg a zkusit.
To chápu, ale u mě se zdá, že to není jen falešná hláška, ale že ty přední kola skutečně nezabírají - jsou bez pohonu. Myslíš že by nějaké nekorektní napětí v palubní síti mohlo vést přímo k odpojení předku v rozvodovce a až důsledkem toho by byla ta moje hláška jakožto upozornění na skutečnou (ne jenom domnělou) nefunkčnost?Miguel píše:Auta s 4x4 jsou hodně citlivá na napětí v palubní síti a to vede k chybovým hláškám DSC.
ahoj, uz jsi to plnil? kolik tam toho vleze?
ted mi rikal kamos, ze mel stejne problemy s tim rozsvicovanim te chyby a menil pak nejaky dil za 1800eur pry (asi nejaky ten instrument s elektronikou, co ridi rozdelovani kroutaku). Nekdo mu snad rikal, ze pricinou byla zanedbana vymena oleje....nevim no, zda to tak muze byt ci ne, ale zacinam zvazovat vymenu toho oleje...
ted mi rikal kamos, ze mel stejne problemy s tim rozsvicovanim te chyby a menil pak nejaky dil za 1800eur pry (asi nejaky ten instrument s elektronikou, co ridi rozdelovani kroutaku). Nekdo mu snad rikal, ze pricinou byla zanedbana vymena oleje....nevim no, zda to tak muze byt ci ne, ale zacinam zvazovat vymenu toho oleje...
Ahoj, olej je vyměněný - u kamarádů na dílně. Olej do rozvodovky jsem radši kupoval originál v autorizáku, protože jsem neznal jeho parametry a neměl jsem čas je zjišťovat a následně shánět něco se stejným parametry na aftermarketu. Č. dílu (resp. oleje) je 83220397244 – Verteilergetriebeöl TF0870, platil jsem 934,- Kč vč. DPH (už po 15 % slevě oproti ceníku nabídnuté rovnou bez ptaní autorizákem). Balení je 1 litr, ale mají kdyžtak i větší. Mně litrovka stačila, vešlo se tam cca 0,8 l náplně. Na vypuštěný olej jsem se díval, samozřejmě byl tmavší, než nový, ale nic vyloženě špatného jsem na něm neviděl. Žádné špony nebo větší piliny v tom nebyly, ale kamarád, co mi to dělal, říkal, že se v tom na slunci lesknou nějaké malé stříbrné částečky a nemůže vyloučit, že rozvodovka je na konci života, druhý kamarád na dílně mě zase uklidňoval, že to tak být nemusí, že úplně miniaturní částečky kovu tam můžou být celkem logicky, když se tam o sebe čtvrt milionu km skoro neustále třou lamely. Konzultoval jsem to po telefonu se Snejkem, zkusím se za ním v týdnu stavit, ale dopředu tipoval jako nejpravděpodobnější příčinu servomotor rozvodovky. Pokud se to u něj diagnosticky potvrdí, tak říkal určitě dát nový, ne díl z vrakáče apod., protože tam člověk neví dne ani hodiny a stane se pak u jiného opotřebeného dílu totéž. Teď nevím, jestli jsem dobře hledal, ale cena samotného nového servomotoru je nějak 12 - 15 tisíc Kč. Na amerických fórech jsem se dočetl, že problém v servomotoru v podstatě způsobuje jen plastové ozubené kolečko za pár šupů. V síti BMW se samozřejmě samostatně sehnat nedá, ani mimo ni - aspoň teda v Evropě. V USA ty kolečka snad někdo v aftermarketu vyrábí v lepší kvalitě, než origo, ale to nám tu moc nepomůže, leda eBay a tak, ale co jsem nějak pochytil, tak ony se liší provedení rozvodovek pro X3 a X5 (obecně SUV) na straně jedné a pro osobáky (3er, 5er) na straně druhé, takže není kolečko jako kolečko a na amerických fórech se diskuse vedou jen o SUV modelech. Ale aspoň pro ilustraci, o čem je řeč:
http://www.youtube.com/watch?v=MkTO6d-eYkA
http://www.youtube.com/watch?v=3xEJbpVupuw
http://www.youtube.com/watch?v=1NmRe6DbXuY
http://www.youtube.com/watch?v=bh6HvYcn-HA
Údajně se snad to kolečko neotáčí celé dokola, tak bývají zuby opotřebené jen na části jeho obvodu a nouzově ho stačí otočit o 180° oproti původní poloze, ale co je na tom pravdy nevím a radši bych stejně asi trvalejší a čistší řešení...
Jestli tady něco melu blbě nebo jsem v těch anglicky psaných diskusích něco blbě pochopil, tak mě znalejší prosím opravte, ať tu nešířím dezinformace.

http://www.youtube.com/watch?v=MkTO6d-eYkA
http://www.youtube.com/watch?v=3xEJbpVupuw
http://www.youtube.com/watch?v=1NmRe6DbXuY
http://www.youtube.com/watch?v=bh6HvYcn-HA
Údajně se snad to kolečko neotáčí celé dokola, tak bývají zuby opotřebené jen na části jeho obvodu a nouzově ho stačí otočit o 180° oproti původní poloze, ale co je na tom pravdy nevím a radši bych stejně asi trvalejší a čistší řešení...
Jestli tady něco melu blbě nebo jsem v těch anglicky psaných diskusích něco blbě pochopil, tak mě znalejší prosím opravte, ať tu nešířím dezinformace.

Ještě doplním - u E61 vypadá ten servomotor jinak, než u X3/X5/X6. Spousta zajímavého čtení k tomu je tady:
http://prodcds.bmwuniversity.com/librar ... 0Wagon.pdf
http://prodcds.bmwuniversity.com/librar ... 0Wagon.pdf
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Byl jsi s tim na nejake te diagnostice? Muzes mit klidne problem na sbernici, vypadava, zarusi se obcas, nedavno jsem to resil. Vadna jednotka na PT canu... Ja se obavam ze ta diagnostika je zaklad. Po vymene oleje by se rozvodovka mela iniialzovat. Kazdopadne tam MUSI byt zapsane nejake chyby a od toho bych se nejspis odrazil.
to se to ozubený kolečko nedá někde sehnat, nebo nechat vyrobit? Přece nevyhodíš takový prachy, když to je jen takovou prkotinou.
Teď jsem řešil podobnej problém.... taky ozubený kolečko, ale jen na klapce topení na pažoutovi. V autorizáku mi řekli práce na dva dny (celá palubka ven) a cena opravy 37 bez daně. Nakonec se mi podařilo sehnat opravnou sadu za 420,- a práce na 20 minut.
Teď jsem řešil podobnej problém.... taky ozubený kolečko, ale jen na klapce topení na pažoutovi. V autorizáku mi řekli práce na dva dny (celá palubka ven) a cena opravy 37 bez daně. Nakonec se mi podařilo sehnat opravnou sadu za 420,- a práce na 20 minut.

nevim jestli to bude stejny ale nekdo z opavy prodava kolecka na X3 E83 - X5 e53
http://www.sbazar.cz/lea.sei/detail/495 ... 53-ozubene
tak jsem cetl pozorneji a stejny to neni ale treba bude umet vyrobit I na e61 za zkousku nic nedas
http://www.sbazar.cz/lea.sei/detail/495 ... 53-ozubene
tak jsem cetl pozorneji a stejny to neni ale treba bude umet vyrobit I na e61 za zkousku nic nedas
Taky jsem měl špatný servo motor rozvodovky, odešlo mi to ozubené kolo ve šnekový převodovce, ale hlavní příčinou byl právě ten opotřebovaný šnek, který zničil to ozubený kolo. Bylo to krásně slyšet při testu servomotoru takový chrupnutí. Koupil jsem originál, protože žádnou náhradu jsem nenašel, ale kdyby někdo dokázal sehnat to soukolí tak ho koupím a zrepasuji staré servo do foroty i když to odchází tak po 180000km. Stejně to vypadá jako motorek stěračů
.

Přesně jak píšeš. Ve středu jsem se konečně dostal na diag. ke Snejkovi, taky říkal, že je to servomotor. Nejdřív teda ani nešel nahodit při testu, tak byla taky možnost, že tam nejde o kolečko a šnek, ale bude buď spálený, nebo je v čudu jednotka. Napodruhé už ale zarachotil. Resume - koupit nový a vyměnit, na dalšího čtvrt milionu km pokoj (aspoň pokud jde o tento díl)
Jen pro porovnání - za kolik jsi ten servomotor pořídil, kde a jak je to dlouho? Jinak dostat se do kontaktu s panem Snejkem je zážitek
Auto kromě nového servomotoru asi dostane i aktualizační injekci 


