Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E 39 525 tds manuál-jak zlepšit/zvýšit/výkon v nízkých ot. .
Zdarec lidičky,nemá někdo tip na zvýšení výkonu a zlepšení kroutícího momentu hlavně v nízkých otáčkách ? Mimo tzv. evry modu?Nechci žádné přepínače nebo potenciometry,nehledě na to,že volnoběh při evry modu je fakt katastrofa.
Prostě něco ,co aspoň trošku oživí motor při rozjezdu do doby nástupu turba ,která je v cca 2200 ot fakt vysoko.Díky moc za rady.
Prostě něco ,co aspoň trošku oživí motor při rozjezdu do doby nástupu turba ,která je v cca 2200 ot fakt vysoko.Díky moc za rady.
Zdar,
tak od začátku....,..pomalu se zhoršovaly dynamické vlastnosti hlavně v oblasti akcelerace v otáčkách do cca 2500 min,při rozjezdu a plném plynu z motorového prostoru bylo slyšet něco jakoslabé syčení vzduchu,zpočátku jsem tomu nevěnoval pozornost a přičítal to přetlakovému ventilu turba,až postupem času to funělo při přidání plynu jak náklaďák při brzdění.No a hadice od turba k intercolleru,byla na ní proškublá škvíra o délce cca 4 cm,v koleni a na opačné straně,takže nešla vidět.
Hadici jsem vyměnil,ale auto,hlavně při 4 a 5 té rychlosti,a to i na rovince nebo v mírném stoupání prostě nejede a má nebo spíš nemá snahu zrychlovat,pokud jsou otáčky pod 2 tis. min.,řekněme,že ve 2200-2500 ot se "chytne" a je to velmi citelně znát,....při nižších otáčkách lemra..
tak od začátku....,..pomalu se zhoršovaly dynamické vlastnosti hlavně v oblasti akcelerace v otáčkách do cca 2500 min,při rozjezdu a plném plynu z motorového prostoru bylo slyšet něco jakoslabé syčení vzduchu,zpočátku jsem tomu nevěnoval pozornost a přičítal to přetlakovému ventilu turba,až postupem času to funělo při přidání plynu jak náklaďák při brzdění.No a hadice od turba k intercolleru,byla na ní proškublá škvíra o délce cca 4 cm,v koleni a na opačné straně,takže nešla vidět.
Hadici jsem vyměnil,ale auto,hlavně při 4 a 5 té rychlosti,a to i na rovince nebo v mírném stoupání prostě nejede a má nebo spíš nemá snahu zrychlovat,pokud jsou otáčky pod 2 tis. min.,řekněme,že ve 2200-2500 ot se "chytne" a je to velmi citelně znát,....při nižších otáčkách lemra..

U tds je normální že turbo tlačí naplno až od 2200ot/min. Je prostě větší a potřebuje vyšší otáčky. Od 1600ot/min slyšíš pískání, ale turbo rozhodně naplno netlačí. Tenkrát mi trochu pomohl chiptuning, ale stejně tds dole nikdy nebude jako tdi. To bys musel přemýšlet o zásadních úpravách jako je výměna turba atd.
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
Ono to turbo neni velke, ale hrozne maleada540i píše:U tds je normální že turbo tlačí naplno až od 2200ot/min. Je prostě větší a potřebuje vyšší otáčky. Od 1600ot/min slyšíš pískání, ale turbo rozhodně naplno netlačí. Tenkrát mi trochu pomohl chiptuning, ale stejně tds dole nikdy nebude jako tdi. To bys musel přemýšlet o zásadních úpravách jako je výměna turba atd.

Mě přijde turbo z tds větší než maj tdi. No a o výměně jsem psal.
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
na SK BMW fóru jsem našel tohle:
http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 16009.html - co je na tom pravdy,nebo je to blbost?????
http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 16009.html - co je na tom pravdy,nebo je to blbost?????
[quote="wehrwolf"]na SK BMW fóru jsem našel tohle:
http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 16009.html - co je na tom pravdy,nebo je to blbost?????[/quote
No jak uz tam bylo psane.. turbo se ovlada samo a tak cidlo na nastup turba nema vliv.
To cidlo je tam mimo jine jen jako policajt, aby tlak neprekrocil 1,5 baru.
Cidlo se da dat z jineho modelu, kde je jinak posunuta krivka, ale me se to na omeze 2,5 td chovalo stejne. Mozna to ma bmw jinak udelane, ale princip je stejny.
Osobne si myslim, ze se mozna dostanes na stejnej spodej jako s cipem.. pokud uz mas cip, tak zlepseni necekej..
http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 16009.html - co je na tom pravdy,nebo je to blbost?????[/quote
No jak uz tam bylo psane.. turbo se ovlada samo a tak cidlo na nastup turba nema vliv.
To cidlo je tam mimo jine jen jako policajt, aby tlak neprekrocil 1,5 baru.
Cidlo se da dat z jineho modelu, kde je jinak posunuta krivka, ale me se to na omeze 2,5 td chovalo stejne. Mozna to ma bmw jinak udelane, ale princip je stejny.
Osobne si myslim, ze se mozna dostanes na stejnej spodej jako s cipem.. pokud uz mas cip, tak zlepseni necekej..
a nebo mechanika
http://auto.bazos.cz/inzerat/34778858/M ... na-TDS.php

Mechanika zlepší určitě reakci na plyn a naftu si můžeš přidat šroubovákem a když přidáš té nafty tak akorát,tak to od spodu pojede určitě i lépe.. Je to vlastně takovej čip_Marty_ píše:a nebo mechanikahttp://auto.bazos.cz/inzerat/34778858/M ... na-TDS.php

tak dneska jsem rozhodil EGR ventil a je kupodivu těsnící a bordel skoro žádný,ani karbon,v sání bordelu minimum,....na 320 tis km. Měl jsem egr v plánu zrušit a vyrobit místo něj přírubu a nátrubek z hliníku na soustruhu,ale asi by snaha nebyla korunována obr výsledkem,jak jsem zkusil odpojený a zaslepeonu trubku EGR,výsledek neznatelný,a při 2,5 ot a výš je hadice natlakovaná jak prase,skoro nejde zmáčknout.
Už před 3 roky jsem pokukoval po e 60 525 nebo 530 d,ale odradilo mě comonn a automat/mám na mysli investice,když se to posere/. Dneska jsem potkal kámoše,co má od nova e 46 320d a 650 tis s původním comonem,ale manuál a motor šlape jak hodinky
Už před 3 roky jsem pokukoval po e 60 525 nebo 530 d,ale odradilo mě comonn a automat/mám na mysli investice,když se to posere/. Dneska jsem potkal kámoše,co má od nova e 46 320d a 650 tis s původním comonem,ale manuál a motor šlape jak hodinky

Tak jen misto automatu manual a mas klid. Ale 320d je spis takovej lenoch s porovnanim s 3litrem. Zase bude mit peknou spotrebu.wehrwolf píše:tak dneska jsem rozhodil EGR ventil a je kupodivu těsnící a bordel skoro žádný,ani karbon,v sání bordelu minimum,....na 320 tis km. Měl jsem egr v plánu zrušit a vyrobit místo něj přírubu a nátrubek z hliníku na soustruhu,ale asi by snaha nebyla korunována obr výsledkem,jak jsem zkusil odpojený a zaslepeonu trubku EGR,výsledek neznatelný,a při 2,5 ot a výš je hadice natlakovaná jak prase,skoro nejde zmáčknout.
Už před 3 roky jsem pokukoval po e 60 525 nebo 530 d,ale odradilo mě comonn a automat/mám na mysli investice,když se to posere/. Dneska jsem potkal kámoše,co má od nova e 46 320d a 650 tis s původním comonem,ale manuál a motor šlape jak hodinky