Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E60 545i 8V 2004 netopí, zavzdušněný
-
mobilman
- Člen Klubu
- Příspěvky: 220
- Registrován: stř 22.11.2006 01:00
- Bydliště: Ostrava / E60 545i
- Klubové ID: 900
Prosím o radu jak odvzdušnít muj 8V. Stalo se po výměně expanzní nádržky a upuštění vody. Už jsem to zkoušel dolít čumákem auta do kopce, zvednutím hladiny nádržky a udělaným trychtýřem do expanzní nádržky, mačkáním hadic, tlakovou vodou z hadice na polévání zahrady, zapnutím zbytkového tepla motoru REST a stále nic - ani to není vlažné. Poradíte? Dík.
-
DestinyE34
- Registrovaný
- Příspěvky: 278
- Registrován: úte 06.10.2009 00:00
-
mobilman
- Člen Klubu
- Příspěvky: 220
- Registrován: stř 22.11.2006 01:00
- Bydliště: Ostrava / E60 545i
- Klubové ID: 900
Tak pokračuji v odstrańování závady topení: zjistil jsem nefunkční přídavnou el.vodní pumpu - po připojení na 12V se netočí i když jsem ji promazal - bere asi 100 miliAmpér (asi 1,5W) ale neroztočí se. Snad by ale topení mělo topit i bez přídavné pumpy - aspoň v sportovním režimu při vyšších otačkách by to měla protlačit hlavní vodní pumpa. Dík za případné další postřehy a nápady.
-
DestinyE34
- Registrovaný
- Příspěvky: 278
- Registrován: úte 06.10.2009 00:00
-
mobilman
- Člen Klubu
- Příspěvky: 220
- Registrován: stř 22.11.2006 01:00
- Bydliště: Ostrava / E60 545i
- Klubové ID: 900
Tak už mi to topí. Jen pro info: byly to přicpané sedla obou solenoidových ventilů na topení zteřelou gumou a proto nepouštěly vodu do topení. Povolil jsem 6 šroubků a postupně oba ventily rozebral (kryty, cívky, sedla a gumičky) bez nutnosti povolovat jednu přívodní a dvě odvodní hadice na topení. Jelikož gumičky jsou již staré asi 10 let tak jsem pouze ostrým vrtákem o průměru 7,5 mm ručně provrtal spodní gumové sedla, aby vůbec mohla teplá voda proudit do ventilů a dále do topení. Vše jsem pořádně vyfoukal vzduchem, promazal a opět složil (pomalá práce i se spuštěním vody mi to celé trvalo asi 3 hod.). Zatím zkušebně napuštěné obyčejnou vodou z vodovodu a hadice. Zapnul jsem klíček do druhé polohy, ale nestartoval jsem, jen se rozběhlo pomocné el.čerpadlo - uvolnil jsem sponu a vytáhl sací hadici která vede do el.čerpadla a místo ní zastrčil zahradní hadici a pustil tlakem (né naplno) vodu z vodovodu a čekal až začala téct voda z vytažené hadice sání - tu jsem ucpal prstem a za chvíli už se voda přelévala z expansní nádobky ven. Pak to chtělo trochu rychlosti: vytáhnout zahradní hadici ze sání el.čerpadla a okamžitě povolit prst na přívodní hadici co patří do el.čerpadla a nasunout ji na sání a zajistit sponou - trvalo to snad jen pár sekund. Trochu dolít vody do expansní nádobky, nastartovat, za chvíli zašroubovat závěr ex.nádobky a po chvíli až se zařál motor už topení hřálo bez jakéhokoliv jiného odvzdušňování. Zkrátka jsem celý motor až po vrch naplnil tlakovou vodou přes el.přídavné čerpadlo topení. Možná to není ten správný postup, ale po 14 dnech se konečně hřeji ve vytopeném autě. Zkušebně to tak nechám nějaký týden (abych měl jistotu) a pak to vyměním za destilku a nemrznoucí směs, případně koupím nové ventily. Třeba ten postup někomu pomůže. 
N62 motor se odvzdušňuje sám, za předpokladu, ze jsou všechny komponenty funkční
Nastartovat, nechat klapat na volnoběh, nastavit topeni: minimální rychlost ventilátoru a maximální teplota-tím se spustí přídavné čerpadlo a otevřou solenoidy. Pokud je přídavné čerpadlo nefunkční, tak tam může tam zůstat vzduchová kapsa
-
mobilman
- Člen Klubu
- Příspěvky: 220
- Registrován: stř 22.11.2006 01:00
- Bydliště: Ostrava / E60 545i
- Klubové ID: 900
To: inspi1981
Díky za odpověď. Byly to dvě závady najednou 1) vysadilo pomocné el.čerpadlo (stačílo ho vyndat a ze zadu rozebrat a proletovat popraskané pl.spoje a je zatím funkční) a za 2) ucpané solenoidy gumou a možná také pomohlo to že jsem nalil do chlad.systému přípravek na utěsnění chladičů a tím i kapajícího "O" kroužku cool pipe trubice - strašák všech 8V. Ale tím se to spravilo a nic již nekape, také to topí líp než před rokem a mám zatím klid a čas na případnou opravu. Dík všem.
Díky za odpověď. Byly to dvě závady najednou 1) vysadilo pomocné el.čerpadlo (stačílo ho vyndat a ze zadu rozebrat a proletovat popraskané pl.spoje a je zatím funkční) a za 2) ucpané solenoidy gumou a možná také pomohlo to že jsem nalil do chlad.systému přípravek na utěsnění chladičů a tím i kapajícího "O" kroužku cool pipe trubice - strašák všech 8V. Ale tím se to spravilo a nic již nekape, také to topí líp než před rokem a mám zatím klid a čas na případnou opravu. Dík všem.
