Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
ASC, ABS posilovač řízení
Ahoj, hledal jsem již v tématech, ale bez úspěšného nalezení odpovědi.
Mám problém, když nastartuji tak se mi rozsvítí ABS a ASC. Po pár metrech zhasne a když jedu a šlápnu při první příležitosti na brzdu tak mi zavibruje pedál jako když zasahuje ABS (ačkoli jedu na suchu) a pak když najedu na nerovnost a nebo jedu delší dobu tak se to opět rozsvítí. Do tohoto momentu mi něco říká, že to bude čidlem na zadním kole.
Neví někdo kde přesně je?
Ale když budu pokračovat dál. Po rozsvícení čidel a dalších par metrech kdy zpomalím a točím volantem tak volant jde z tuha. Takže tohle mi zase vyvrací, že to bude jen to čidlo.
Nesetkal se s tím někdo?
Díky za odpovědi
Mám problém, když nastartuji tak se mi rozsvítí ABS a ASC. Po pár metrech zhasne a když jedu a šlápnu při první příležitosti na brzdu tak mi zavibruje pedál jako když zasahuje ABS (ačkoli jedu na suchu) a pak když najedu na nerovnost a nebo jedu delší dobu tak se to opět rozsvítí. Do tohoto momentu mi něco říká, že to bude čidlem na zadním kole.
Neví někdo kde přesně je?
Ale když budu pokračovat dál. Po rozsvícení čidel a dalších par metrech kdy zpomalím a točím volantem tak volant jde z tuha. Takže tohle mi zase vyvrací, že to bude jen to čidlo.
Nesetkal se s tím někdo?
Díky za odpovědi
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Nejlepší je zajet k někomu na diag ať víš přesně, který čidlo to je. Když odcházelo moje (PP), tak se to chovalo podobně. Nejdřív jakoby zasahovalo ABS (i na suchu), pak po přejetí nerovnosti zůstávalo svítit a pak už nezhaslo. Mě k tomu ještě ztuhnul podvozek (mám v autě EDC).
To čidlo drží šroubek za plastový!!! nálitek s kovovou průchodkou. Většinou začne plocha pod čidlem oxidovat (je tam hliník) a ulomí se ten nálitek, čidlo se oddálí (o 1-2 mm) a ABS přestane pracovat. Někdy stačí čidlo vyndat (když se to povede), očistit dosedací plochy a přes upravenou podložku ho přichitit zpět na místo, jindy nezbyde nic než výměna. Jindy zase blbne jednotka ABS.
To čidlo drží šroubek za plastový!!! nálitek s kovovou průchodkou. Většinou začne plocha pod čidlem oxidovat (je tam hliník) a ulomí se ten nálitek, čidlo se oddálí (o 1-2 mm) a ABS přestane pracovat. Někdy stačí čidlo vyndat (když se to povede), očistit dosedací plochy a přes upravenou podložku ho přichitit zpět na místo, jindy nezbyde nic než výměna. Jindy zase blbne jednotka ABS.
Tak ať se v tom hrabu jak hrabu, tak stále né a né to přestat. Na diagnostice mi to hlásí vadu v kontaktu (kde to mi neřeklo resp. kdyby řeklo který strana a jestli v předu či v zadu). Ale předpokládám, že když už mi nejde ani tachometr a měření paliva tak to bude někde na zadku.
Víte někdo kam vedou ty kabely na zadních kolech od čidla ABS? Pod plastem nad kolem jsou konektory (nemohu si vzpomenout na název). A od těch konektorů dál?
Začínám být zoufalý a to v dubnu jedu na týdenní dovolenou .. ! :-/
Předem díky za rady..
Víte někdo kam vedou ty kabely na zadních kolech od čidla ABS? Pod plastem nad kolem jsou konektory (nemohu si vzpomenout na název). A od těch konektorů dál?
Začínám být zoufalý a to v dubnu jedu na týdenní dovolenou .. ! :-/
Předem díky za rady..
Jestli jsi vyměnil čidla ABS za nová (ukazatel rychlosti bere údaje z levého zadního) a přesto to hlásí stále chybu čidel, je to jednotka ABS. Ta odchází velmi často. Volant jde ztuha, protože máš servotronic a ten tuhne podle rychlosti a pokud nemá data, zůstane v režimu, kdy měl rychlost vyčtenou naposled.
Mám normálně manuál, tak nevím jestli servotronic, až tak se v tom zase nevyznám. Neměnil jsem čidla. Prostříkl jsem konektory. A rychlost to neukazje vůbec.
Jinak mám auto na LPG. A ukazatel stavu benzínu mi začal chvíli ukazovat dojezd 90 pak 30 pak 60 ... Začíná se to bláznit ... Ale ten volant je tuhej a to mi dost štve ...
Jinak mám auto na LPG. A ukazatel stavu benzínu mi začal chvíli ukazovat dojezd 90 pak 30 pak 60 ... Začíná se to bláznit ... Ale ten volant je tuhej a to mi dost štve ...
Možná úplná blbost, ale podobně se manželce chovala kia. Za jízdy vypadával posilovač řízení, zlobilo ABS, občas vypadl i imobilizér a chcíplo to, rádio si dělalo co chtělo atd. Nikdo si s tim nevěděl rady. Všichni se hrnuli měnit hromadu věcí.
Já jsem si pak při startování všiml malýho obláčku kouře. Zkrátim to. Opravil jsem kabel kostry na kastli. Od tý doby je naprostej klid.
Když jsem měřil palubní napětí na svorkách baterie, tak tam bylo 12,8V. Když jsem ale měřil na alternátoru, tak tam bylo jen 11,6V. No a to byl ten problém.
Neříkám, že to je ono. Jen je to levný a rychlý na vyzkoušení.
Já jsem si pak při startování všiml malýho obláčku kouře. Zkrátim to. Opravil jsem kabel kostry na kastli. Od tý doby je naprostej klid.

Když jsem měřil palubní napětí na svorkách baterie, tak tam bylo 12,8V. Když jsem ale měřil na alternátoru, tak tam bylo jen 11,6V. No a to byl ten problém.
Neříkám, že to je ono. Jen je to levný a rychlý na vyzkoušení.
Dobrý poznatek ... Tempomat nefunguje právě ... ukazatel rychlosti se někdy zpamatuje ale jen někdy a pak zase stačí zatočit, přibrzdit nebo cokoli a spadne ...
Povedlo se mi vyndat Pravé zadní čidlo a má tam ulomený ten lem ve kterém je ten šroub na imbus ... viz foto ...
Jinak ten levej zadní vyndat nešel ...
Objednal jsem si teda prozatím ten jeden senzor a myslíte že jde prohodit levej za pravej?
Povedlo se mi vyndat Pravé zadní čidlo a má tam ulomený ten lem ve kterém je ten šroub na imbus ... viz foto ...
Jinak ten levej zadní vyndat nešel ...
Objednal jsem si teda prozatím ten jeden senzor a myslíte že jde prohodit levej za pravej?
- Přílohy
-
- IMAG0802.jpg (44.41 KiB) Zobrazeno 305 x
Měl jsem ten samej problém.Nejdříve svítilo ABS,vyměnil jsem všecny čidla,to vydrželo asi 2 měsíce.Pak to začlo blbnou,jednou svítilo pak zas né.A nakonec to přece jen byla jednotka ABS.Potvrdila mě to diagnostika,protože se do ní vůbec nedostala (nenačetla ).Sehnal jsem novou orig Bosch za 14000kč.A je klid.Jo ještě jsem jednotku poslal do německa na repas,za 3 dny byla spátky,neopravitelná,ale rozpárali jí a něco tam asi jako překlenovali že fungovalo všechno,jen to ABS né,ale rychloměr řízení tempomat,atd.ok
Jo a nevěděl by někdo nebo nemá někdo zkušenost.Těď po výměně toho všeho mě při brždění lehce brnkne přední levé kolo.Myslím si že to bude dělat ten magnetický kroužek co je na ložisku.Kámošoj to na Fokusu dělalo taky,ale ve větší míře.
Jo a nevěděl by někdo nebo nemá někdo zkušenost.Těď po výměně toho všeho mě při brždění lehce brnkne přední levé kolo.Myslím si že to bude dělat ten magnetický kroužek co je na ložisku.Kámošoj to na Fokusu dělalo taky,ale ve větší míře.